Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirot "keijukaisnaiset", ruokavalion ne?

Vierailija
27.01.2015 |

Liikuntatottumuksenne? Pituutenne, painonne, ikänne? Kertokaa miten syötte päivittäin, vaikka ruokavalioesimerkki tyypilliseltä päivältänne?

Kommentit (241)

Vierailija
1/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tätä ketjua ole aloittanut joku, joka luulee, että keijukaismaiseksi voi tulla miltei kuka tahansa, kun vaan ei ole liian pitkä?

Vierailija
2/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

165/47, 23 vuotta. Syön mitä syön. Yleensä jos on tullut mässäiltyä tarkkailen noin viikon syömisiäni, että palautuu normaaliin. Tavallisesti arkena juon aamulla kupin kahvia, lounaan syön koululla mitä ikinä siellä onkaan, kotiin tulen neljältä, syön jos on nälkä esim leipää, illalla teetä, leipää, viiliä, mitä ikinä nyt on kaapissa. Herkkuja syön, kun on tarjolla tai tekee mieli. Esimerkiksi kaupasta lähtee usein mukaan pätkis-patukka. Joskus ostan irtokarkkeja. Pitsaa/sipsiä syön ehkä kerran kahteen viikkoon. Alkoholia kulutan vain viikonloppuisin, yleensä pari siideriä tai pari kolme olutta. Joskus menee päiviä etten syö mitään lämmintä vaan pupellan leipää kun tulee nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, 167/46, kävelen/pyöräilen arkena koulumatkat (n. 3,5e suunta), kävelen portaat aina (asun 5 kerroksessa). Tässä tämän päivän ruoka: aamulla 9.30 kahvi, kello 14.30 lounas koululla: höyrytettyjä kasviksia, perunaa, kasviapihvejä, kermaviilikastike, kaksi palaa ruisleipää valkosipulilevitteellä, salaattia pikku lautasellinen, vesilasi, kello 18.30 irtokarkkeja (heh, ehkä noin 100 g?) kello 19.30 ruisleipä margariinia, juustolla, kurkussa, sinapilla. Tee kupposenkin join. Siinäpä se. Aika tyypillinen päivä paitsi että karkkia syön ehkä kerran kahteen viikkoon.

Vierailija
4/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37/161/44

Aamulla kanamuna jossain muodossa/chiapuuro kookosmaidossa/turkkilainen jugurtti marjoilla, kahvi täysmaidolla, usein lisäksi 100% kauraleipää (aina voita), kinkkua, ainakin juustoa, lempipäällinen: avocado & paprika. Lounas: ulkona työpäivinä yleensä. riippuu missä syön, mut siis en stressaa. Sushi, aasialainen, ravintolaruokaa. En ikinä käy ns. Pikaruokaketjuissa. Välipala: pähkinöitä, avocado, hedelmät. Kotona iltaruoka: joku protskunlähde & lisäks paljon kasviksia/juureksia, vihanneksia, kaaleja (raaka/keitetty/uunissa), salaattia. Ellei uunivuoka/laatikko/keitto. Iltapalana vielä samoista aineksista kun aamupala, mut harvemmin kananmunaa. Lisäks hedelmiä ym väliin ja suklaata ;)

Mut erityisesti syön paljon rasvaa: hyvää sekä maitotuotteet aina aitoina luomuna täysrasvaisina. Uskon et se on mun norjan kropan salaisuus. Jumppaan jonkin verran mut en niin paljon et sillä olis oikeasti vaikutusta. Enemmänkin se on aineenvaihdunta, kropan malli ja ainaisessa liikkeessä olo. (1v ja 4v lapset). Oon saanut siis tasan saman kropan takas mikä mulla oli ennen ensimmäistä raskautta.

Vierailija
5/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen keijukainen vastaa:

Nykyiset mitat 165 cm / 56 kg, ikää 42. Nuorempana paino oli 52-54 kg ja pystyin syömään mitä vain.

Nykyisin ruokavalioni tällainen arkena: 

-Aamupala: kaurapuuro marjoilla ja raejuustolla, teetä

- Kahvia ilman sokeria

- Runsas työpaikkalounas ilman  leipää ja jälkiruokaa, piimä

- Kahvia ilman sokeria

- (Hedelmä)

- Perheruokaa illalliseksi, jälkiruuaksi reilu pala tummaa suklaata ja pähkinöitä

- Tee illalla ja voileipä

Viikonlopun syömiset vaihtelevat menojen, juhlien yms. mukaan

Liikuntaa harrastan noin 3 kertaa viikossa 40 min kerrallaan.

Arkisin kävelyä pari kilometria.

Vierailija
6/241 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla maitokahvi, pieni jogurtti ja kukkakaalia. Päivällä teetä, kukkakaalia, kermaviilidippiä ja pari siivua palvikinkkua. Illalla olutta, uunijuureksia ja raejuustoa. Mitat on 167 cm ja 46 kg ja ikää on 27 vuotta. Harrastan hyötyliikuntaa. Haluan laihtua kolme kiloa.

Vierailija
7/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

161/45, 22v
Syön todella epäsäännöllisesti, mutta yleensä syön päivässä vähintään yhden lämpimän ruuan, yleensä kyllä kaksi. Välipaloja (esim. leipää jossa juustoa tai leikkelettä, maustamatonta jugurttia, hedelmiä...) syön useampia. Juon lähinnä vettä. Herkkuja syön varmaan 3 kertaa viikossa...
Mulla tosin taitaa olla joku ongelma suolistossa kun menee maha niin herkästi sekaisin (joo ei tuo rupkavalio ainakaan auta) ja aineenvaihdunta on tosi nopea. Mutta paino pysyy aina vaan samana...

Vierailija
8/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

170cm/54kg (tällä hetkellä varmaan paino vähän alempi kun ei ole tullut salilla käytyä niin aktiivisesti kuin yleensä, ei ole vaan vaakaa niin en saa punnittua). En ikinä laske kaloreita, pyrin syömään mahdollisimman monipuolisesti ja puhtaasti.

Päivän esimerkkiruuat:

Aamupala: -2dl smoothieta, jossa appelsiinia, banaania, cashewmaitoa, chiasiemeniä ja heraproteiinia -siivu itsetehtyä gluteenitonta leipää jossa lähinnä erilaisia siemeniä ja kaurahiutaleita+päälle voita -joku hedelmä, yleensä kiivi tai mandariini -kahvia tai pakuriteetä

Lounas: -Kanaa kookosmaidossa sipulin ja inkiväärin kanssa + parsakaalia

Välipala: -Itsetehty tai Frooshin smoothie (sokeriton, maidoton) 2dl - joku hedelmä tai raakapatukka

Illallinen: -Mausteista jauhelihaa ja sipulia -parsakaalia/kvinoaa/salaattia

Iltapala: - Siivu gluteenitonta leipää -pala raakakakkua, pakuriteetä

+ n. 1,5 l vettä pitkin päivää

Ruuat itsessään vaihtelee paljon mutta aika gluteenittomalla ja suht maidottomalla mennään, ravintolassa syön kuitenkin ihan normaalia pastaa ja pizzaa, ei ole mitään keliakiaa siis, muuten vain gluteeni turvottaa ja maitotuotteet ei ole muutamia juustoja lukuunottamatta olleet muutenkaan kovin lähellä sydäntä. :) Kaikki ruuat paistan kookosöljyssä, kunnon pihvejä lukuunottamatta, silloin käytän kunnon voita. Suolana käytän himalajansuolaa johon on lisätty merilevää jodin vuoksi (haisee kamalalle :D). En ikinä käytä valkoista sokeria, jos joskus jotain haluan makeuttaa, käytän inkkarisokeria, agavesiirappia tai riisisiirappia - en ole kamalasti kuitenkaan makean perään hedelmiä lukuunottamatta. Viiniä juon pari kertaa kuussa lasillisen jos ollaan ulkona syömässä, humalaan asti varmaan kerran kolmessa kuukaudessa jos sitäkään. Jotain mäkkäriruokaa/kebabbia tulee syötyä ehkä kerran kuussa.

En harrasta aerobista liikuntaa juuri yhtään (kävelen kyllä paljon paikasta toiseen), salilla käyn nykyään noin 2 kertaa viikossa mutta nyt on kiristettävä tahtia kesää varten ;)

Vierailija
9/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

163/51
Syön mitä haluan.
Syön aina aamupalan, välipaloja, päivällisen ja iltapalan (pientä).
Kerran viikossa karkkipäivä. :)
Juon paljon teetä hunajalla.

Vierailija
10/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirot naiset on ihania. Ei liian laihat, mutta lyhyet ja hoikat. T. Mies

Vierailija
11/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi kautapuuroa kotimaisilla marjoilla tai joku itse surautettu smoothie.

Lounas koostuu yleensä pääosin salaatista, kanadalaatti lemppari. Ei kastikkeita.

Välipalaksi muutama hedelmä/itsetehtyä leipää.

Päivällinen kalaa/lihaa/kanaa höyrytettyjä kasviksia/uunikasviksia salaattia.

Iltapala saattaa olla hedelmä tai porkkanoita vaikka hummukseen dipattuna ja pähkinöitä.
Herkkupäivä pe/la joinain viikkoina molemmat riippuu jos on jotain spesiaalia.

Liikun 3-4krt viikossa salilla ja jumpissa.
160/53/26v

Vierailija
12/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

165/51kg 18v
Aamulla en yleensä ehdi syödä mitään, juon yleensä teekupin. Jos on jotain hedelmiä ostettu niin ehkä yhen sellasen.
koulussa syön lounasta niin paljon kun vaan jaksan syödä, en jätä kouluruokaa ikinä väliin. Ostan myös toosi usein koulun kahvilasta suklaata, limua ja mitä nyt tekeekään mieli.
kotiin tultua syön joko kunnon ruokaa tai leipää tai ihan mitävaan löytyy. Yleensä syön sitten tyyliin koko ajan jotain pientä :D hese/subi ruokaa syön noin. Kerran viikossa. En juurikaan mieti mitä syön.

Vierailija
13/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

172cm/55kg. Aamulla kahvi, 2 leipää leikkeileillä ja hedelmä. Lounaaksi lihaa ja salaattia. Välipalaksi suklaata. Iltaruualla klo 19-20 joku jauhelihakeitto tai makaronilaatikko. Ilalla vielä napostelen pähkinöitä ja hedelmiä, välillä karkkia. Liikuntaa 4 kertaa viikossa.

Vierailija
14/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies 172cm ja syön vain paskaa kookospähkinöiden kera.

Vierailija
15/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on vastannut aika moni ei-niin-keijukainen :D itse olen 175/60 ja laiha joo mutten mikään keiju kuitenkaan. Keijukainen on mielestäni max 167cm ja max 50kg

Vierailija
16/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

190 cm ja 90kg mielestäni voisin olla 100kg tuntuu kuin tuuli veisi ruokailu tapani ovat tosi epä säännölliset, syön kun tulee nälkä, tai sitten en syö edes silloin. 

Vierailija
17/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 00:44"]

Tänne on vastannut aika moni ei-niin-keijukainen :D itse olen 175/60 ja laiha joo mutten mikään keiju kuitenkaan. Keijukainen on mielestäni max 167cm ja max 50kg

[/quote]

Keijukaismaisuus riippuu myös ruumiinrakenteesta. Pitkäkin voi olla keijukaismainen, jos on siro ruumiinrakenne.

Vierailija
18/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve on kaunis, pullea voi olla kaunis ja miten tämä liittyy keijukaismaisuuteen? Se että 180cm malli on stailattu keijukaismaiseksi ei tee hänestä sellaista. Keiju = pieni ja siro. T.pitkä ja laiha, ei luiseva vaan nätti 175/60

Vierailija
19/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse naureskelin kans samaa, keijukainen on keskimittaa lyhyempi (tai max. keskimittainen). Keijut on pieniä ja hentoja, ja keijukaisnimi tulee keijuista. Jos pitkä ja siro sanoo itseään keijukaiseksi, niin se on sama kuin vankkarakenteinen ja lyhyt sanois, toinen vaadittu ominaisuus puuttuu.  

-joku joka ei oo keijukainen eikä voi ikinä olla vaikka toivoisikin....

Vierailija
20/241 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 00:55"]

[/quote]

Keijukaismaisuus riippuu myös ruumiinrakenteesta. Pitkäkin voi olla keijukaismainen, jos on siro ruumiinrakenne.

[/quote]

Ei voi. Keijukainen on lyhyt, max 160cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi