Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elintaso ja vanhempien apu?

Vierailija
07.12.2008 |

Onko tämä ihan vaan meidän perheen juttu vaiko yleistäkin: kun elintasomme nousi pysyvästi yli omien vanhempien, lakkasi lastenhoitoapu.

Rahaa ei olla koskaan haluttu, saatu toki on (tonni häälahjaksi, käytettiin keittiöön). Mutta nykyään mun äidillä ei oikein koskaan ole aikaa auttaa, jotta saisin esim edes joskus siivota rauhassa. Tai viettäisi ihan muuten vaan aikaa lastenlastensa kanssa.

Esikoisen aikaan olin yh. Äiti auttoi paljon. Miksi ei enää kun apua tarvittaisiin paljon harvemmin ja pienempiin juttuihin. Äiti on nyt 59 v ja sama työ on. On toki vanhentunut, mutta tanssimassa ja mökillään. Sanoo että on ikävä lastenlapsiaan, mutta eipä vain tunnu olevan koskaan aikaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe, ja mitä noloa siinä on?

Vierailija
2/11 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita hän pitää tärkeinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidilläsi on vaihdevuodet ja kyllä se vaikuttaa jaksamiseen.

SInänsä musta on hassua, että viitsit vertailla omaasi ja vanhempiesi elintasoa. Vertaus sinänsä ja epäilys siitä, että juuri se vaikutttaisi vanhempiesi ajankäyttöön kertoo varmemmin sinusta kuin vanhemmistasi.

Paitsi tietysti jos vanhemmillasi on oikeasti toimeentulovaikeuksia etkä sinä hyvintoimeentulevana auta yhtään. SIlloin syy voi tosiaan ollakin tuossa.

Vierailija
4/11 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän, että eivät vanhempani apua odota eivätkä halua. Ainakaan rahaa tai edes lahjoja he eivät halua. Jotain pientä toki aina yritetään lahjoittaa.

Minua itseäni kyllä hävettää se, että enää ei ole itsellä aikaa mennä vanhempien luo olemaan. Hommaa on kotona niin turkaleesti, että se ei onnistu. Ja välimtakaa niin paljon, että en voi edes lapsia viedä ja hakea, jotta itse saisin olla hetken rauhassa kotihommineni. Vanhemmat eivät uskalla kuskata lapsia. Ehkä se loukkaa kuitenkin äitiä, vaikka haluaakin ymmärtää ja äidin vastaus on että eivät vieraile täällä.

ap

Vierailija
5/11 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä tässä syy? Ehkä äitisi auttoi omasta jaksamisesta huolimatta enemmän, koska tiesi yh:n tarvitsevat apua enemmän kuin kahden vanhemman perheen vanhemman?

Vierailija
6/11 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi tekevät mieluummin muuta, kuin ovat lastenlastensa kanssa. Anteeksi tylyyteni.

Vierailija
7/11 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin sekin on vähän nolo juttu. Luulin, että äiti auttoi rakkaudesta minuun ja lapseen. Eikö sitä sitten ollutkaan vai tuliko käytettyä jo näiden pienempienkin osuus mummon rakkaudesta, eihän sen pitäisi rajallista olla...

Keskustelun paikka?!

ap.

Vierailija
8/11 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on auttanut, kun olet apua tarvinnut. Olisit kiitollinen.

Nyt voit palkata siivoojan, jos siivous on ongelma. Ei kai se äitisi asia ole?

Vierailija
9/11 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan ymmärrettävää.Rakkaudestahan hän sen teki, ei mistään velvollisuudentunnosta. Ehkä hän koki, että tarvitsit silloin enemmän apua. Ikääntyessä se oma jaksaminen vähenee, tätä moni nuori ei tajua. Ehkä hän silloin oman jaksamisen uhallakin auttoi jopa hiukan yli voimavarojensa, koska koki että tarvitset sen avun?

Voithan jutell asiasta, mutta älä nyt syyttelemään ala tai esitä, että olisi kyse rakkauden puutteesta.

t. yh

Vierailija
10/11 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kyse oli siitä että kun olit yh niin äitisi ajatteli että ihan oikeasti et pärjää ja hän laittoi äitimäisesti omat tarpeensa sivuun auttaakseen lastaan (=sinua). Nyt kun tilanteesi on muuttunut niin äitisi on huokaissut helpotuksesta että "nyt lapsellani on kaikki kunnossa ja minulla on enemmän aikaa itselleni".

Ehkä auttaisi jos antaisit äidillesi mummiaikaa lastesi kanssa sillä tavalla että olet itse paikalla. Et siis ota vapaata ja äitisi hoitaa lapsia vaan olette yhdessä paikalla. Ja sitten pikku hiljaa kun äitisi huomaa että häntä kaivataan muustakin syystä kuin piiaksi paikalle niin voit joskus pyytää häntä myös vaan auttamaan sinua. Koska vaikka vanhempi kuinka pyyteetön olisikin rakkaudessaan lastaan kohtaan niin kyllä se takuulla harmittaa jos yhteydenottoja ja vierailupyyntöjä tulee vain silloin jos tarvitaan apua.

Vierailija
11/11 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin, että myös nuoremilla lapsillani on hyvä side mummoonsa (vaarista nyt ei niin väliä, etäinen isä oli minullekin). Kai minun on vaan hyväksyttävä se että en ehdi tekmään kotini eteen kaikkea sitä mitä hyvä olisi. Ja on vaan koetettava mennä mummolle aina kun se hänelle sattuu sopimaan. Kai se siitä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä