Te joiden lapset tosi harvoin sairaina!
Kommentit (43)
meillä sairastettiin ennen paljon. kun aloitettiin juomat, väheni kyllä, sattumaa vai mitä lie. ei tosin kaikelta suojaa, influenssa päällä.....
Ruoka sen sijaan on monipuolista, lähes poikkeuksetta itse tehtyä ja mahdollismman paljon luomua. Valmisruokia ja puolivalmisteitakin vältämme.
Lapsi on todella harvoin sairas vaikka on päivähoidossa. Viime syksynä hän ei ollut päivääkään sairaana.
kalaöljykapseleita (nappula tai Möller tupla)
multivita mini
mutta oikeasti uskon kyllä monipuoliseen ruokavalioon: meillä syödään joka päivä tuoretta kasvista ja vihannesta (sekä kypsennettyä sellaista ruoan seassa), ruisleipää, muutenkin täysjyvätuotteita (riisi, pastat, leivät) ja paljon kalaa sekä rypsiöljyä. Ruokajuomana aina maito.
Muutoinkin ruokavalio on ollut aina kovin rajoittunut. Ei allergian takia, vaan pelkää kaikkea uutta. Kasviksia ja hedelmiä syö mielellään, joten kai niistä on aina saanut tarvitsemansa suoja-aineet. Tauteja on kyllä ollut tarjolla, kun on ollut pk:ssa jo 10kk iässä. Silti on sairastanut eläessään todella vähän. Lapsi on nyt 8v.
Ekaluokkalainen ei ole ollut päivääkän pois koulusta eikä ollut eskaristakaan. Pienenä vain muutama pikkuflunssa. Ei korvatulehduksia tms.
Kotona oli kouluikäiseksi asti, pelkäsin, että eskarissa jo alkaa tautikierre.
Imetin aikoinaan 13 kk, täysimetystä toki vain 3 tai 4 kk.
just ihmettelin et mikä on kun meidän perheessä kaikki taudit vältetään, tai siis melkein. enkä sitten muuta keksinyt kuin monipuolisen ruoan. valmisruokia ei syödä ollenkaan ja puolivalmisteitakin tosi harvoin.
tai siis ei ole vuosiin ollu kipeenä, mutta kylläkin allergisia (toukokuussa etenkin koivu). Syövät monipuolista kotiruokaa, paljon kalaa. Monivitaamiinia aina (mitä tahansa), Immolinaa (uutta kehutta vastustuskykyä nostattavaa luontaistuotetta), ja vanhempi lisäksi öljyä (GLA) atopian vuoksi. Kysyn aina luonataistuotekaupasta mikä on vahvinta tai parasta.
paljon kalaa ja vihanneksia ja teen kaiken itse alusta asti. Olen myös imettänyt pitkään molempia. Lapset ovat myös suht terveitä, mutta ajattelin nyt kuitenkin heittää tämän kysymyksen nähdäkseni josko monikin uskoo erityisesti kalaöljyn olevan tehokasta. Mun lapset 3,5 ja 5 v eivätkä tähän mennessä saaneet mutta kuin ad-tippoja 2 v asti. Eli löytyisikö kalaöljyyn uskojia? /ap
Päiväkodissa syö päiväkodin ruokaa ja kotona ihan tavallista kotiruokaa, jopa eineksiäkin! Hedelmiä ja marjoa syödään kyllä paljon.
Lapsia: vauva, alakoululaisia, yläkoululaisia...
Syömme kaikkea monipuolisesti vaihdellen. Me liikumme ihmisten ilmoilla myös vauvan kanssa. Siivoamme silloin tällöin. Liika puhtauskin on pahasta sairasteluissa. Meillä on myös lemmikkieläin. Poissaolopä'iviä meillä ei ole sairauksein takia ollut koululaisilla eikä vanhemmillakaan. Vauvakaan ei ole sairastellut, on nyt 10 kk.
ai niin, yhdet lisävitamiinit meillä syödään. Vauva saa d-vitamiinitippoja 5kpl/päivä. Imetän.
Lapsi on kotihoidossa, ja imetin 14kk, josta täysimetystä 6kk. Ainoat lisäravinteet tosiaan d-vitamiini ja ksylitol. Lapsi 3v, eikä tosiaan ole sairastanut.
Paljon syövät hedelmiä ja kasviksia päivittäin. Ovat aivan hulluna erilaisiin tuoresalaatteihin. Tavallista kotiruokaa joka päivä.
Ei mitään allergioita ja todella harvoin sairaana. Ehkä kerran vuodessa joku flunssa.
vaan meillä syödään monipuolista kotiruokaa, lähinnä luomuna + marjoja + hedelmiä.
Oletko varma ettei asunnossanne ole home/kosteusongelmaa?
iso perhe ja lapset ovat säästyneet taudeilta tänä talvena. Toisissa perheissä oksennettu, flunssassa olleet jne.
Koulutakin jo sanottiin että melkein kaikki lapset sairastelleet ja minä olen odotellut jo useamman viikon että millon meille iskee.
Meillä ei laspet syö mitää vitamiineja, päivittäin hedelmiä (appelsiini/omena/banaani/kiwi) mitä nyt milloin sattuu olemaan.
kalaa, yleensä lohta syödään usein. JA parsakaalta, sitä käytetään muistaakseni englannissa syöpäpotilaillekin tosi paljon.
tavallista kotiruokaa syödään, itse suurimmaksi osaksi valmistamme kaiken, perunaa harvemmin.
Meillä muuten käsien pesu unohtuu aika usein lapsilla. JA kotiakaan ei jynssätä jatkuvasti. Oisko tässä syy siihen että vastustuskyky hyvä!
ja lisäksi annan maitohappobakteeria ja d-vitamiinia. Käsihygieniastakin koetan pitää huolta mahdollisimman hyvin, aina kun tullaan kodin ulkopuolelta sisään (esim. kaupasta, kerhosta, kirjastosta) pestään kädet huolellisesti saippualla. Täytyy myöntää, että kotona jää tavallisesti kädet pesemättä ennen ruokailua. Mutta mun lapsuudessa ei kyllä pesty käsiä koskaan, eikä me silti sairastettu juuri koskaan.
Meillä sen sijaan sairastellaan vähän väliä :(.
jatkaa,
Meillä syödään usein puolukkaa, mustikkaa ja hillaa. Varsinkin tuo hilla ja mustikka on sellainen että lapset tykkää. Luulen että siinäkin sellaset vitamiinin lähteet että pysyy taudit poissa..
Ovat tuskin koskaan kipeinä. Ei esim yhtään korvatulehdusta ole koettu. Ei vitamiineja, normaalia kotiruokaa. Ei olla koskaan oltu hysteerisiä liian hygienian kanssa. Koti siivotaan sillointällöin joten ei nyt missään sikolätissäkään asuta. Olemme myös liikkuneet pienestä pitäen, yrittämättä liiallisesti vältää kaikkia bakteeripesäkkeitä.
N. kerran vuodessa jonkunlaisen räkätaudin, jonka myötä korvatulehdus.
Ei syö vitamiineja, ja kasviksiakin tosi harvoin. Lomamatkoilla ei halua muuta kuin ranskalaisia :(
Luulen, että myös perintötekijät vaikuttaa immuniteettiin. Itsekin olen todella harvoin sairaana.
Mitä vitamiineja tms lapset syövät?
Laita mielellään tarkat tiedot, asun ulkomailla ja pyydän ehkä vanhempia tuomaan mukaanaan jotain jos vaikuttaa siltä että ko. tuote todella tuntuu auttavan! Kiitos etukäteen!