Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoit, jos lapsesi menettää neitsyytensä samanikäsenä kuin itse aikoinasi?

Vierailija
03.02.2009 |

.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku jo sanoi, ei se ikä vaan se tapa... N.16v ikänän varmaan ihan ok. Toivoisin vaan että tytär olisi fiksumpi kuin äitinsä eli se tapahtuisi luotettavan seurustelukumppanin kanssa eikä humalassa ja 7v vanhemman täysin vieraan (ja vielä ruotsalaisen)miehen kanssa! Tosin ei minulle mitään "traumoja" tuosta ole jäänyt eikä kaduta, vaikka tarina ei niin kaunis olekaan...

Vierailija
22/57 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on yllättävän tervehenkistä tässä ketjussa.

Itse olin 21v ja kyllä,naimisissa saman miehen kanssa edelleenkin. Miehelle olin toinen seksikumppani,hän oli ollut ensimmäisen tyttöystävänsä kanssa 17-19v.

Itselläni on 2 poikaa ja jos noin menisi suunnilleen niin en ottaisi paniikkia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin päättää niin hän ei harrastaisi seksiä ikinä, mutta kun en kuitenkaan saa niin toivon vaan, että hän tekee sen jonkun kanssa, josta oikeasti välittää ja joka myös välittää hänestä. Ikä ei ole se tärkein asia.

Ei itsellenikään mitään traumoja jäänyt, vaikka nuori olin.

Vierailija
24/57 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma ekakertani oli 19-vuotiaana pitkäaikaisen poikaystävän kanssa.

Emme hänen kanssaan lopullisesti yhteen päätyneet, mutta en silti lainkaan kadu sitä, että ekakertani koin hänen kanssaan.

Vierailija
25/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaalla tyttärelläni on ollut jo parikin vakituista poikaystävää, itse olin 18 kun ensi kertaa seurustelin vakavasti. Eli tästä on turha murhetta kantaa.

Vierailija
26/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä saman miehen kanssa olen :) Mulla oli aina sellainen olo että ei tehnyt mieli pompata jonkun kanssa sänkyyn vain sen takia että pääsen eroon neitsyydestä.

Kyllä halusin että on jotakin vakavampaa. Niinhän tuon miehen kanssa oli, mutta en uskonut että ihan lapsia aletaan tekemään :D

Toivoisin että lapset osaavat käyttää järkeään seksin suhteen. Ja harrastavat sitä kun ovat oikeasti valmiita siihen ja ymmärtävät mitä ehkäisy tarkoittaa :)

Vierailija
27/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinkohan ollut 17 vuotias, en kyllä enää niin tarkkaan muista.

Lapsistani vanhin on jo naimisissa ja kaksi seuraavaakin täysi-ikäisiä, meillä ei keskustella kenenkään henkilökohtaisesta seksielämästä sen tarkemmin l. en tiedä milloin ovat olleet "ekaa kertaa sillain" - tuskinpa kuitenkaan nuorempana kuin itsekään olin.

Vierailija
28/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi että tyttäreni menettäisi neitsyyttänsä 13-vuotiaana. Olin kyllä kehittynyt, menin 16-17vuotiaasta, mutta silti.

Onneksi tyttö on vasta 2v..

Vierailija
29/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä mun ekasta kerrasta mun vanhemmille tiedottanut.

Vierailija
30/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä miten siihen nyt vois reagoida. tietty toivon, että lapseni valkkais hyvin sen kenen kanssa ja osaisi käyttää ehkäisyä mutta vaikea tässä vaiheessa sanoa, missä iässä ovat tarpeeksi kypsiä..

Vierailija
31/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ikä on ok, mutta seuransa jälkikasvu voisi valita paremmin ;D

Vierailija
32/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta, eikä sinänsä haittaa.

Itselläni on vain poika, enkä tiedä ajattelisinko erilailla tytöstä, mutta toivon ettei liian aikaisin ja mieluusti jonkun kivan tyttöystävän kanssa. En voi sanoa että 15-v olisi aivan liian aikaisin, ehkä ideaali olisi n. 17.

Vierailija
33/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jätkä oli ihan kamala pukki. Mutta eipä tuosta traumoja jäänyt, vaikka ei se eka kerta kummonen ollut.

Vierailija
34/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitteko itse heti äidille? Mä en ainakaan

Vierailija
35/57 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä oli ok, ei haittaa vaikka jo aikasemminkin harrastaisi seksiä, kunhan seura vaan olisi parempaa eli sellainen poika jonka tuntee jne. Oma eka kerta nimittäin oli surkea.

Vierailija
36/57 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaista suurin osa on vielä neitsyitä.

epäilen.

Vierailija
37/57 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 16v ja olin seurustellut pojan kanssa puoli vuotta. Eka kerta oli aivan ihana, olimme puhuneet siitä etukäteen ja olin myös pojalle se ensimmäinen.

Luotettiin toisiimme ja rakastettiin toisiamme.

Tuo sama mies nukkuu edelleen vieressäni ja seksi on aina vaan yhtä ihanaa ja upeaa kuin se on ollut alusta asti. Nyt ollaan oltu yhdessä 12,5 vuotta eikä kumpikaan unohda sitä eka kertaa :)

Eli vastauksena kysymykseen: en reagoi mitenkään, toivon vaan, että lapseni on yhtä valmis siihen kuin minä olin aikanaan.

Tuo ylläoleva lainaus on melkein kuin oma tarinani, paitst että itse olin silloin jo melkein 18v. Ollaan oltu nyt yhdessä jo 18 vuotta. :)

Vierailija
38/57 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi erittäin ok minulle (olin 18 v). En kauhistuisi kuitenkaan hieman aikaisempaa tai hieman myöhempää neitsyyden tai poikuuden menetystäkään.

Vierailija
39/57 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että olisi sitten miellyttävä kokemus, josta ei tule katumista/sanomista jälkeenpäin. Ikä on sitten toissijainen asia, vaikkakin toki ikä vähentää "vikatikin" mahdollisuutta. Itse olin 16, yllättävä tilanne ja suhdekin jäi lyhyeksi mutta mitään katumista ei ole tähän päivään mennessä tullut. Kaunis ja herkkä kokemus.

Vierailija
40/57 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 21v.