Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*/*/*HELMET, viikko6*\*\*

02.02.2009 |

Viikot vain lisääntyy!

Tässä viime viikon keskustelut:

http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Bambiinolla jännä tilanne... Kuinkahan monta helmivauvaa saadaan tällä viikolla syliin?!

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pähkäillään oliskohan limatulppa irronnut kun aamulla tuli niin paljon hiukan kellertävää valkovuoto/limasekoitusta. Vai olisko ollut vaan reippaasti valkovuotoa. Harkkasuppareita tullut taas monta tänä aamuna. Koiran kanssa aamulenkillä käydessä oli kestokramppi vatsassa, en taida tänään uskaltaa lähteä sen kanssa itsekseen enää lenkille etten jää tuonne tien päälle.

Sais kyllä tulla jo, ei oo enää mukavia nää päivät kun joko supistelee niin paljon tai sitten vauva tunkee päätänsä niin kipeesti tuonne alas, että saa ihan kunnolla kirota täällä kun vihloo niin paljon.

mandariini80 rv 39+6, huomenna la! Toivottavasti saadaan helmivauvoja pian!

Vierailija
2/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän niitä jo tällä viikolla jokunen saada:) ...mä voisin mielelläni olla yksi uutisten kertoja...

Neuvolassa kävin äsken, ei siellä mitään uutta. Tää on nyt sit vaan tätä odottelua ja jossittelua... Supistelut ja vihlonnat jatkuvat entiseen malliin ja yöunet on menetetty, jokseenkin siis alan olla kypsä tähän koko tilanteeseen. Vaikka onhan tässä vielä muutama päivä laskettuun aikaankin... Mä en ole niitä pitkäpinnaisempia ihmisiä joten kauhulla ajattelen kuinka kestän mikäli tää raskaus menee oikeesti lasketunajan yli... No tulispahan sekin koettua!

Miina rv 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä harkkasupistelee suht koht entiseen malliin, välillä alakerrassa vihloo, ei muuta. Jotenkin semmonen olo, että sinne neuvolaan torstaina vielä menen ja keskiviikkona ehdin aprturiin ilman ongelmia. Oon kyllä henkisesti valmistautunut siihen, että yli menee näin ekakertalaisella. Kumpa muutkin valmistautuis, nyt jo alkaa nyppiin puhelut ja kommentit ja arvaukset...Voin kuvitella mitä se on sitten vaikka ensi viikolla jos masukki ei ulos tule sitä ennen. Äidin mukaan lauantaina syntyy ja kaverin mukaan tänään...no ei syntynyt lauantaina, eikä tänäänkään takuulla.

T:Hannekka ja Taimi-Armas 39+3

Vierailija
4/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivettä lorahdellu siihen malliin että pikkuhiljaa taidetaan suunnata sairaalaan päin. Supistuksiakin tulee jo aika kovasti, tosin varmasti tästä vielä kovenevat, en jaksa uskoa etteivät olisi tämän hirveämpiä!:) Huh vähän jo jännittää minkälainen kaveri sieltä maailmaan putkahtaa, toivottavasti on kaikki hyvin!

Tulen sitten myöhemmin kertomaan miten käy sairaalareissun kanssa!:)

Jaksamisia kaikille!

Nellu rv 39+6

Vierailija
5/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vielä melkein 3 vkoa la:aan. Jotenkin kuvittelin, että en pääse/joudu näin pitkälle. Mutta vauva tuntuu pysyvän kyydissä, vaikka on jo joulusta asti ahaalla jalkovälissä päätään pitänyt.

Neuvolassa tänään kaikki arvot kohdallaan. Jopa erinomaiset. Paineet 115/70, Hb peräti 143! Sf 32,5, joka siis nätisti keskikäyrällä. Vauvan painoksi tällä hetkellä kokenut terkka arvioi mahan päältä 3200, joka ei kovin paljolta kuulosta. Nelikiloisen olen valmis pyöräyttämään tuosta vaan :)

Sain seuraavan ajan vasta kahden viikon päähän. Mutta toivon, että en sitä aikaa enää tarvi.

Terkkarin kanssa keskustetiin miten järkkäämme lastenhoidon synnytyksen ajaksi ja hän tuntui pitävän selvänä, että minun 7 ja 11 vuotiaat kyllä pärjäävät keskenään. Itse olen ollut asiasta vähän epävarma, vaikka tiedänkin, että ovat reippaita ja selviävät kyllä. En ole nuorimmaistani juurikaan jättänyt ennen, mutta jospa olisi aika napanuoran katketa hänen osaltaan jo :)

Jotkut ovat ilmeisesti tehneet pakasteeseen ruokia valmiiksi helpottaakseen vauva-arkea. Mitä ruokia olette tehneet? Olen yrittänyt miettiä mikä olisi hyvää vielä pakastuksenkin jäkeen. Meidän nirppanokille ei ihan mikä tahansa kelpaa... Hernekeitto ainakin olisi varmaan suorastaan parempaa pakastuksen jälkeen. Mitä muuta? Pullaa leivoin muutaman pellillisen eilen ja toivottavasti ei hupene ennen synnytystä kaikki :)

Meillehän rekenneultrassa lääkäri sanoi ihan varmaksi, että tyttö olisi tulossa. Näkyi kuulemma ihan selvästi tytön genitaalit. Olen siis luottanut siihen ja tulokkaan garderooppi on täynnä pikkuisia mekkoja ym. Nyt onkin alkanut hirvittään, että jos tuleekin poika. Ei sillä, että pikkuinen poika olisi myös enemmän kun tervetullut, mutta montaa vaatekeppaletta ei hänelle olisi. No pääsispä taas shoppailemaan :)

Epäilykset moisesta tulivat, kun yksi tuttu tuossa eilen sai pojan, vaikka oli tyttöä rakenneultrassa veikattu. Tosin ei niin varmaksi kun meillä.

Mittarimato 37+1

Vierailija
6/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan bambiino ja mamma2009 jo synnyttämässä!

Saa nähdä miten itsellä käy, nyt on yhtäkkiä seksihalut kasvaneet kovasti ja tuntuu että se voisi viitata synnytyksen lähestymiseen (ne hormonit!).

Sain terkalta lähetteen verikokeeseen, jolla selviää, onko mulla ollut jo ennestään parvorokko vai pitääkö huolestua. Ajattelin mennä labraan vasta huomenna, kun en tänään jaksa..

Ihana auringonpaiste!

Sunny + Tytti 37+6

Vierailija
7/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli taas neuvola. Hassulta tuntuu käydä joka viikko siellä. Vauva myllää mahassa mukavasti vaikka välillä tuntuikin vähäiseltä. Nyt on ollut virtsarakko vaarassa. Aikaisemmissa raskauksissa kylkiluut saivat kovaa kyytiä. Turvotusta on esiintyny jaloissa ja vähän sormissakin. En tiiä mistä lie tullu, tänään ei enää niin paljoa ollut, kuin viikonloppuna.

No painoa oli tullut 583 g, verenpaine 107\64, Pissa puhdas, hemppa noussut 112, sf 32,5. Kiirettä ei ole vieläkään synnyttämään. Viikonloppuna pitäisi lähteä vielä Helsinkiin ja edelleenki vauvan vaatteet pesemättä. Mun isä tilas vauvan 1.3, kun hänellä on silloin synttärit. Ties vaikka sinne meniski. Toivottavasti ei kaiheesti yli kumminkaan.

Tänään oli muuten mun ensimmäinen äitiyslomapäivä! Mukavaa oli olla kotona. Sai esikoinenkin rauhassa lähteä kouluun ja nuorimmainen kerranki nukkua pitempään. Huomenna on mulla vielä kampaaja, ettei ny ihan mökkihöperöksi tuu:)

Jonttu 36+5

Vierailija
8/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallulle ja Bambiinolle kauheasti tsemppiä koitokseen! Eiköhän niitä vauvauutisia rupea nyt satelemaan, voi kunpa voisin itsekin olla yksi uutisten ilmoittaja. Voi vaan olla, että maaliskuulle menee heittäen.

Kävin aamulla neuvolassa, paineet ok, pissa puhdas, ei turvotusta, sf 34,5cm. Olo on selkä- ja lonkkasärkyjen takia tosi tuskainen, nukkumisesta ei tule mitään, vali, vali vali... Hermo on niiiin kireellä.

Neuvolalääkäri ja äitipolin lääkäri ovat ihan eri mieltä vauvan koosta, äitipolin lääkärin mielestä tulossa on pieni vauva ja neuvolalääkäri mittasi tänään (rv38+3) 3,8kg. Tiedäpä tuosta sitten, suoraan sanoen minua pelottaa! Varmasti nukkumattomuuskaan ei asiaa auta, olen tosi itkuherkkä ja raivostun helposti. Alkaa olla epäuskoinen olo, selviääköhän tästä edes hengissä. Kyllä sitä on hullu kun lähti riskeeraamaan kahden terveen lapsen jälkeen.

Oliko se Mittarimato, joka kyseli ruuista. Minä olen tehnyt pakkaseen juuri sitä hernekeittoa, jauhelihakastiketta ja makaronilaatikkoa. Ajatuksena, että on lapsille ja miehelle jotain mitä syödä jos joudun olemaan pidempään sairaalassa. Ja ei haittaa jos suoriutuvat ruokahuollosta itsenäisesti että jotain jäisi pakkaseenkin.

Me ollaan myös mietitty isompien lasten hoitoa synnytyksen aikana. Isovanhemmatkin asuvat useamman sadan kilometrin päässä eli ei heitä ihan heti saa tänne hälytettyä. Mietintämyssyyn.

Hilperiina rv 38+3

Vierailija
9/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen täällä ollaan, vaikka eilen aamupäivän supisteli aika napakasti pitkän aikaa, mutta loppuivat päivän mittaan kokonaan... Tänään tuli taas limaista vuotoa, mutta ei supistele ollenkaan. Ei mulla nyt kyllä ole mikään kiire synnyttämään, olo on ollut ihan hyvä pitkän aikaa isosta mahasta huolimatta! Olen ihan valmistautunut siihen että tämä menee yli lasketun ajan.

Bambiino ja mamma2009; kovasti voimia synnytykseen, ja tietty kaikille muillekin jos on niissä puuhissa =) Nyt niitä helmivauvoja alkaa varmaan toden teolla ilmaantua!

Minä olen pakastimeen tehnyt kanssa aika paljon ruokaa, makaroonilaatikkoa ja muitakin laatikkoruokia, niitä on helppo pakastaa sellaisissa foliovuokissa. Olen ajatellut ettei sitten vauvan kanssa tarvitse heti miettiä mitä ruokaa laittaisi =)

Esikoinen on tänään ollut harvinaisen kiukkuinen, samoin minä. Tuntuu että hermostun tosi pienistä asioista, ja sitten on paha mieli kummallakin. Hormoonit varmaan...

Täytyy mennä keittämään iltapuuroa ja laittamaan poika nukkumaan, jos vaikka huomenna olisi parempi päivä =)

Jaksamisia kaikille!!!!

-helena rv. 39+4

Vierailija
10/73 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli käytyä käyrällä ja ultrassa. Viimeksi lauantaina saanut kunnon liikkeet ja eilinen ja tämä päivä ollut hiljaista, siis TODELLA hiljaista. Puolenpäivän aikaan kävin neuvolassa kuuntelemassa sykkeet. Neuvolatädin ronkintaan ei vastannut masukki mitenkään, joten ei muuta kuin soittoa synnärille ja menoks. Tunti käyrässä ja ultrauksessa, masukki liikkutti itseään oikein mukavasti. Painoarvioksi tuli 3,7kg, että ei ihan mikään pieni jötkylä. Supistuksiakin käyrälle mukavasti näytti tulevan. Kiinnittynyt on viime viikon neuvola käynnistä ja joku reikä oli sormelle auki. :D joten voisin toivoa, että tulisi tällä viikolla maailmaan. tai sitten ei.

Mutta onneksi on kaikki hyvin! :)

Vauvan kotiintulo vatteet laitoin tänään valmiiksi, kun mies oli sitä mieltä. Ei tarvitse miehen sitten miettiä, mitä vaatetta mistäkin hakee.

Huomenna olisi oikea neuvola käynti. Oma tätykkä on vieläkin kipeänä, joten joudun huomenna toisen hoivaan. Ihan mälsää.

Täällä taitaa olla poikkeuksellinen tilanne, kun mies meillä kokkaa muutenkin, niin ei tarvitse miettiä jääkaapin sisältöä ja pakkaseen ruokia.

Joopa, jos tässä vielä hetken katselisis töllötintä ja nauttisi olostaan.

TiiaMariia, rv 39+1

Vierailija
11/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ikinä saa mitään kirjoitettua...

Tosi paljon onnea jo jakautuneille!!!

Edelleen yhtenä kappaleena ja olen siitä aivan kummistunut (ja tympääntynyt?). Mulla tuli niitä suppareita kanssa ja oli kaikenlaisia vaivoja. Symppasin täysillä Katjalahia ja olin 2 kk ihan melkeen levossa.

Kun rv 37 tuli täyteen, olen aloittanut "normaalin" elämän, käytän hauvaa ulkona, siivoilen yms. Mutta nyt EI MITÄÄN! Supistuksia kyllä tulee säännöllisesti, mutta kivuttomia. Vauva myllää minkä mahtuu ja hikkailee kovasti.

Vatsa on laskeutunut jo 3 vkoa sitten ja tippuu koko ajan alemmas ;o) Tuntuu, et kohta vauva tippuu jo alas sieltä.. Monet sanoo ulkonakin mun toppatakin läpi, että niin alhaalla on ja kohta näyttää syntyvän, mutta itse olen jo melkein luopunut toivosta että ikinä tulee sieltä...

Esikoinen, 3 v. odottaa innolla pikkuveljen, Hyrren, syntymää, ja sitä kun mummo tulee sitten hoitamaan. Päiväkodissakin oli tädit eilen kysyneet, että onko pikkuveli tai -sisko jo syntynyt, niin oli sanonut, että pikkuveli, mut ei oo vielä syntynyt ;o)

Neuvolassa on ollut kaikki kunnossa, mulla on nykyään 2 vkon välein käynnit siellä.

Nyt tässä on ollut viime aikona paljon kaikkea muutakin mielessä, mikä myös yöuniin vaikutti, onneksi ei enää! Mun firman vuokrasopimus yllättäen irtisanottiin, kun lääkäriasema lopettaa. Kiva nyt tässä tilassa alkaa etsimään uusia toimitiloja (;o/) mut nyt näyttää taas olevan kaikki kunnossa ja laajennusprojekti menossa (toisaalta ei ehkä kovin fiksua alkaa laajentamaan toimintaa, kun aattelin ainakin puoli v. olla tekemättä töitä, mut oon aatellu et kaikki kyl järjestyy).

Kaikille jaksuja loppumetreille ja toivottavasti mäkin seuraavan kerran kirjoitan vauvapuolelle!

V rv 38+5 (IKINÄ en olis uskonut, että näin pitkälle selviin ;o))

Vierailija
12/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

La meni ohi kirkkaasti!

Toivottavasti muut ei joudu odottelemaan kovasti yli. Tämä odottelu on nimittäin tosi tylsää!

Viime päivinä ei ole kovasti edes supistellu saatika tuntunu muutakaan. Eilen sain pestyä ikkunat sisältä. Pojan kans käytiin luistelemassa ja hiihtämässä. Eikä mitään! Eilen illalla piti ihan säikähtää, kun hokasin ettei vauveli ole edes liikkunut moneen tuntiin. Sain vielä tönittyä hereille, että elossa vielä on, mut voin sanoa että huoli heräsi..

Onkos teillä muilla mammoilla ollut huolta omista hampaista? Mulla oli viikko sitten kova hammassärky ja kävin päivystävällä lääkärillä. Kaikissa hampaissa pieni reikä ja yksi aika pahassa jamassa! Minulla, joka huolehdin hampaistani eikä ikinä ole ollut hammassärkyä. Pieniä reikiä on ollut silloin tällöin mutta ei mitään vakavaa. En sitten shokiltani kyennyt kysymään, et olisko raskaudella ollut vaikutusta, mutta kovasti sellaista epäilen. Pakko raskauden jälkeen laittaa koko purukalusto uuteen uskoon!

Tsemppiä ja kovia supistukia koko poppoolle! Niin ja onnea jo nyytin saaneille!

Visbe ja tintti 40+1

Vierailija
13/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvältä ystävältä meni aamulla lapsivedet(raskausviikolla 39+6) ja lähti synnyttämään... Mitäköhän mä keksisin et pääsisin seuraksi sinne?!? Meillä oli meinaan tarkoituksena olla sairaalassa kämppäkavereina mut huonolta näyttää tää mun tilanne,plaah!

Miina rv39+3

Vierailija
14/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aamu tulikin aloitettua reippaasti, kun lapsilla oli hammaslääkärit aamutuimaan. (Oli onneksi kaikki kunnossa hampaiden suhteen :)

Kävin sitten kuopuksen kanssa siinä vieressä työpaikalla viemässä verokortin ja moikkaamassa työkavereita - tuli vähän huono omatunto, kun siellä ne muut duunailee ja itse saa ulkoilla ihanassa talvisäässä! Käytiin samalla reissulla vielä ottamassa multa verikoe parvorokon selvittämistä varten. Ensi viikolla viimeistään tulee tulokset. Toivottavasti vasta-aineita löytyy, niin ei tarvitsisi miettiä tuota enempää!

Vaunuja työntäessä vähän supistelee, mutta muuten on aika normaali olo. Pitää nyt lähteä tästä laittamaan ruokaa ja sen jälkeen toivottavasti ehtis ottaa pienet päikkärit.. :)

Sunny + Tytti 38+0

Vierailija
15/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoinpa tuohon hammasasiaan...

Siitä en tiedä yhtään, miten raskaus vaikuttaa itse hampaisiin, mut ikenethän on kovilla ja vissiin lähes jokaisella raskaana olevalla on (tai tulee helposti) ientulehdusta.

Viime raskaudessa en niin hyvin panostanut hammashuoltoon, mikä näkyi sitten jälkeenpäin. Ikenet tulehtuneet ja monta reikää. Siitä asti olen käyttänyt hammaslankaa säännöllisesti joka toinen päivä ja syönyt xylitolia ruuan jälkeen. Hampaiden harjaus tietysti aamuin illoin. Nyt hampaatkin vaikuttaa voivan hyvin.

Kannattaa siis panostaa hampaisiin/ikeniin, erit. nyt.

V taas

Vierailija
16/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tänään oli neuvola:verenpaine oli 138/90,eli pikkusen koholla...

Turvotusta vähän ja pissa puhdas.painoa oli tullut vk kohden 280g.

Hb vaihteeksi katsoi ja se oli ihan hyvä 130.

Välillä on tullut ihan kipeitäkin supisteluja,vaikka pääasiassa kivuttomia,mutta käskin terkan katsoa kohdun tilannetta ja olihan ne supistukset jotain saaneet aikaan,2:lle sormelle oli jo auki ja maha laskeutunut tosi alas...

Sf-mittakin oli tippunut 38:sta 36:een.:)

Eli lähtö voi olla milloin vain!!

Perjantaiksi antoi uuden ajan ja jos silloin ollaan vielä yhdessä koossa ni sitten terkka soittaa synnärille ajan käynnistysarvioon...

Mutta toivottavasti ei sinne asti tarvitsisi mennä...:)

Mitenkäs muilla,onko teillä loppuajasta terkka tehnyt sisätutkimusta ja katsonut kohdunsuun tilanteen?

Minä itse ehdotin sitä että onko mitenkään mahdollista sitä nyt tehdä...

Mutta eipä tässä sen kummempia,jospa sitä meikäläinen tulisi seuraavan kerran tänne iloisine uutisineen!:)

Meni kyllä oman navan kirjoitteluksi mutta mä oon vaan niin iloinen että jotain oli tapahtunut tuolla "alakerrassakin"...;)

Santtuvm82 40+1

Vierailija
17/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tänne odotuspuolelle ajaudun, vauvapuolelle en ole ehtinyt vielä nenääni pistää... En ole tosin koneelle ehtinyt muutenkaan, tämä pieni neiti on ollut täyspäiväinen työllistäjä. Maitokin onneksi lähti nousuun ja painokin oli noussut hienosti eilisessä punnituksessa. Nyt yritän päästä lisämaidosta eroon ja käyn punnitsemassa vauvan parin päivän välein, että näkee miten menee.

Sunny: Kurja tuo parvo-rokko, toivottavasti sinulla vasta-aineet löytyy, niin ei tarvitse huolehtia. Olen tosin käsittänyt, että ei olisi vaarallinen enää loppuraskaudessa, mutta voin olla väärässä. Toivottavasti kaikki menee parhain päin.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille, monen tilanne kuulosti jo lupaavalta! Ja minäkin toivon kaikillle yhtä helppoa synnytystä kuin katjalahilla! Yritän pikkuhiljaa sinne vauva-puolelle päästä, mutta kyllä täällä täytyy käydä jännäämässä aina välillä..!

Hilpsu ja touhotin

Vierailija
18/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keskiviikkona menin käymään äitipolilla ja sille tielle jäin. Synnytyts käynnistettiin ja to klo 03.33 tyttö päräytti maailmaan niin reipasta vauhtia, että siinä jäi puudutukset saamatta. Miestäkään en paikalle hälyttänyt, kun ei olisi kerennyt. Tyttö siis painoi 4070g ja pituutta 50,5cm. Alkuun piti elvytellä, mutta reippaasti kunto koheni, viidentoistaminuutin pisteet jo 10, kun ekat pisteet vaan 3. Sydämestä kuuluu sivuääni ja sitä kontrolloidaan n. kolmenviikon kuluttua.

Eilen tultiin kotiin ja opetellaan uutta arkea. Poika on aivan ihastuksissaan ja hoitaa siskoa kovasti. Mustasukkaisuus näkyy siinä, että käskyttää montakertaa ennen kuin toimii, mutta muuten kaikki ok ainakin tällähetkellä.

Tsemppiä vielä kaikille odottajille, tuonne vauvapuolelle siirryn sitten kun arki rullaa, nyt se on lähinnä yhtäjaksoista imetystä.

Sittis ja tyttö

Vierailija
19/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muutaman päivän vauva on ollut tosi hiljainen, ja eilen tuntu ettei liiku ollenkaan. Söin rusinoita, että verensokeri nousis, sitten oikein kunnolla tökin ja heiluttelin masua, että saisin kaveria liikkeelle, niin hädin tuskin sain tuntiin sen kymmenen liikettä. Toistin saman kuvion parin tunnin päästä, eikä silloinkaan sen enempää. Soitin sitten synnärille, niin pyysivät sinne käyrään...

Siinä käyrässä tuli ihan hyvin sydämen rytminvaihtelut, ja puolen tunnin aikana tuli pari hyvin piirtyvää supistustakin paperille. Lääkäri teki ultran ja mittas napasuonten virtaukset ja muut; pikkasen vähänlaisesti oli vettä (normaalirajan alarajalla), virtaukset oli hyvät ja vauva näytti ihan hyvältä, mutta koko ultran aikana ei liikkunut. Painoarvio oli nyt 3,4kg. Sisätutkimuksessa kohdunsuu oli reilu 2cm auki! Ottivat sitten osastolle tarkkailuun; piti tehostetusti laskea liikkeitä ja otettiin käyrää. Tänä aamuna otettiin sitten taas pitkä sydänkäyrä (45min), jonka aikana pikkuinen alkoikin ihan mukavasti liikkua, mutta ei vieläkään kovin napakasti potkinut. Lääkäri teki tosi pitkän ultrauksen; katsoi kaikki mahdolliset mm. istukan virtaukset, sydämen ja aivojen isot suonet, maksan, munuaiset jne. Mitään vikaa ei onneksi löytynyt, mutta taas ultran ajan ei kyllä vaavikaan liikkunut. Koska sydänkäyrät näytti hyviltä ja mitään vikaa ultrassa ei löytynyt, niin päästivät kotiin. Nyt sitten teen kotona liikelaskentaa, huomenna menen neuvolaan kuunteluttaan äänet ja perjantaina on äitipolille kontrolliaika.

Nyt toivon entistä enemmän, että tämä tulis jo kohta täältä ulos, ettei tarvis enää monta viikkoa olla huolissaan... Stressaavaa yrittää koko ajan kuulostella, että liikkuuko pikkuinen ja jos ei liiku, niin pitääkö lähteä vai odottanko vielä jne.

Mimmi75, rv.38+2

P.S. Lääkäri katsoi myös 4D:llä, ja saatiin aivan ihana kasvokuva! <3

Vierailija
20/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittelehän meille muillekin niitä synnytyshormoonien jämiä, että saadaan suppareita käyntiin...