Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*/*/*HELMET, viikko6*\*\*

02.02.2009 |

Viikot vain lisääntyy!

Tässä viime viikon keskustelut:

http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Bambiinolla jännä tilanne... Kuinkahan monta helmivauvaa saadaan tällä viikolla syliin?!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

pitkästä aikaa, taas. Ihan ensiksi lämpöiset onnittelut kaikille "helmivauvoja" jo syliinsä saaneille ja kiitos synnytyskertomuksista :)

Tässä nämä minun tiedot:

Nimimerkki: Metta

Synnäri: Kätilöopisto, Haikaranpesä

Minun ja miehen iät: 28 ja 26

Monesko lapsi: esikoinen

LA: 24.2

Omia kuulumisia... Täälläkin ollaan siis edelleen yhtenä kappaleena. Oma vointi on hyvä, voisi varmaan sanoa että oikeinkin hyvä kun vertaa siihen mitä joillakin on, eli kiitollinen saan olla. Sf-mitta on ollut juuri ja juuri alakäyrällä, nyt kun viikkoja on 37 tasan niin on vain 30 cm. Tämän johdosta kävinkin tammikuun puolivälissä terkan lähettämänä ylimääräisessä ultrassa Kätilöopistolla, mutta siellä arvioitiin että masuasukki on keskikokoinen vaikka masu onkin pieni. Tänään tuli sama arvio kun oli neuvolalääkäri, hänkin oikein ihmetteli että onpa lapsonen tosiaan alhaalla. Kumma kyllä ei ole ihmeempää paineen tunnetta lantiossa, mutta viime päivinä on ollut sellainen jännä tunne ikään kuin sisältä käsin pehmenisin... vaikea selittää, onkohan kukaan muu kokenut samaa? Kohdunsuu oli kyllä vielä kiinni.

Niin tai näin, minulla on joka tapauksessa ollut sellainen tunne jo pitkään, ettei tämä lapsonen ehkä ihan laskettuun aikaan malta odottaa... mutta saas nyt nähdä :)

Meillä ei ole tehty ruokaa pakkaseen kun ei ole pakastinta... olen kyllä miettinyt pitäisikö hankkia mutta en oikein tiedä minne sen saisi mahtumaan... Vaikuttaa nyt kuitenkin siltä että ensin tulee lapsonen ja sitten vasta pakastin jos on tullakseen :D

Voimia kaikille ja synnytyssupistuksia sitten kun on niiden aika :)

- Metta ja helmiäinen 37 + 0

Vierailija
22/73 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti Mimmi pääsee pian toimiin ja saa pikkuisen syliin, niin paljon se keventää sydäntä, kun pieni on sylissä ja kokoajan näkee, että kaikki on hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/73 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim: sittisontiainen

Synnytyssairaala: OAS

Oma/Miehen ikä: 29/33

Monesko lapsi: toinen (poika -04)

LA: 1.2

Nimimerkki: Visbe

Synnytyssairaala: K-Pks

Oma/miehen ikä: 29v/28v

Monesko lapsi: toinen, poika 4/04

La: 2.2

Nimimerkki:santtuvm82

Synnäri:Ouk

Minun/miehen ikä:26/28

Monesko lapsi:2(tyttö 06)

LA:2.2

Nimimerkki: mamma2009

Synnytyssairaala: LKS

Oma/miehen ikä: 20v/26v

Monesko lapsi: Ensimmäinen

La: 3.2

nimim.: mandariini80

synnäri: Jorvi

oma ja miehen ikä: 28/30

monesko lapsi: ensimmäinen

la: 3.2

nimim.: helena_84

synnäri: Tyks

oma ja miehen ikä: 24 ja 29

monesko lapsi: toinen, poika 5/07

la: 5.2

nimim: bratzh

synnäri: kättäri/haikaranpesä

oma/miehen ikä: 26/28

ensimmäinen lapsi

LA: 5.2

Nimim. Hilpsu

Synnytyssairaala:Kos

Oma/Miehen ikä: 35/36

Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)

LA:6.2

Nimim: Hannekka

Synnytysairaala: SatKs

Oma/Miehen ikä: 28/27

Monesko lapsi: ensimmäinen

LA: 6.2

Nimim. Miina75

Synnytyssairaala:PHKS

Oma/Miehen ikä: 33/32

Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)

LA:7.2

Nimim: Katjalah

Synnytyssairaala: TAYS

Oma/miehen ikä: 33/38

Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.

LA: 8.2

Nimimerkki: TiiaMariia

Synnytyssairaala: Hyvinkää

Oma/miehen ikä: 26/35

Monesko: mulle 1. ja miehelle 2.

LA: 8.2

Nimimerkki: bambiino

Synnytyssairaala: SatKs

Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.

Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen

La: 9.2

Nimim: vauvaksi

Synnytysairaala: lks

Oma/Miehen ikä: 35/40

Monesko lapsi: toinen (tyttö04)

LA: 10.2

Nimim. Laurander

Synnytyssairaala: TAYS

Oma/miehen ikä: 19/23

Monesko lapsi: Ensimmäinen

LA: 10.2

Nimim. tigercat

Synnytyssairaala:Koks

Oma/Miehen ikä:25/35

Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)

LA:10.2

Nimim: V80

Synnytysairaala: KOS

Oma/Miehen ikä: 28/43

Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)

LA: 12.2

Nimim: Riksu74

Synnäri: NKL

Oma ikä/Miehen ikä: 34/34

Monesko lapsi: toinen (t. 06)

LA: 12.2.

Nimimerkki: Hilperiina

Synnytyssairaala: Oys

Oma/miehen ikä: 31v/38v

Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)

La: 13.2.

Nimim: McFlurry

Synnytyssairaala: KYS

Oma/Miehen ikä: 21/22

Monesko lapsi: toinen (p 06/06)

LA: 14.2

Nimimerkki: AngelEye-86

Synnäri: LPKS

Minun/miehen ikä: 22/21

Nimim: Jenskuli2002

Synnytyssairaala: NKL

Oma/Miehen ikä: 25/31

Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)

Nimim. Mimmi75

Synnytyssairaala: KYS

Oma/miehen ikä: 33/34

Monesko: kolmas (tyttö 2/04, poika 9/05)

LA: 15.2

Nimim. Piparityttö

Synnytyssairaala: NKL

Oma/miehen ikä: 29/29

Monesko: ensimmäinen kummallakin

LA: 15.2

Nimim. nette_85

Synnytyssairaala: Kättäri

Oma/miehen ikä: 23/23

Mones: Ensimmäinen

LA: 16.2.

Nimim: Sunny-74

Synnytysairaala: KOS

Oma/Miehen ikä: 34/38

Monesko lapsi: 3. (t04, t06)

LA: 17.2

nimim: Tsanni

Synnäri: SatKs

Oma ja Miehen ikä: 28 ja 27

Monesko: toinen (-05)

la: 18.2

Nimim: normutin

Synnytysairaala: tyks

Oma/Miehen ikä: 22/24

LA: 21.2

nimim: mittarimato

synnäri: K-SKS

oma ja miehen ikä 35 ja 35

monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.

la: 22.2

Nimimerkki: Metta

Synnäri: Kätilöopisto, Haikaranpesä

Minun ja miehen iät: 28 ja 26

Monesko lapsi: esikoinen

LA: 24.2

Nimim. Leeti

Synnytyssairaala: KOS

Oma/miehen ikä: 20/22

Monesko: toinen (tyttö 07/07)

LA: 25.2.

Nimimerkki: Jonttu76

Synnytyssairaala: MKS

Oma\miehen ikä: 32\34

Monesko lapsi: kolmas (tytöt -01,-03)

Laskettu aika: 25.2

SYNTYNEET HELMET:

punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1

tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33

lastwish: poika 12.1, 2470g 43cm rv 36+2

katjalah: poika 18.1, 3100g 47cm rv37+0

Hilpsu: tyttö 26.1, 3100g 49cm rv38+3

sittisontiainen: tyttö 29.1, 4070g 50,5cm rv39+4

24/73 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea sittis tytöstä! Aika hyvänkokoinen vauva!!

Täällä kaikki ennallaan, supisteluja odotellessa ja mielellään niitä oikeita kivuliaita! Neuvolassa käyty kontrollissa taas ja kaikki arvot yms. vauva kohdallaan. Mulla vain vahvistuu tunne siitä että ei tämä neiti täältä ihan äkkiä ulos tule. Höh!

Nyt ne tiedustelut ovat "virallisesti" alkaneet. "Onko tuntemuksia?" puhelut lisääntyvät ja "Eihän sitä tiedä, vaikka huomenna syntyisi" kommentteja satelee... Kyllä sen nyt vaan tietää. Ilmoitan kyllä kun on tuntemuksia ja synnytys käynnistyy!

Mulla sf menee muistaakseni keskikäyrällä kun esikoisesta huiteli miten sattui, lähinnä yläkäyrällä. En kyllä jaksa luottaa niihin mittauksiin sen kummemmin koska eri tädit saavat niin erilaisia mittoja!!

Nyt pihalle pakkaseen esikoisen kanssa!

Toivotaan paaaaljon helmiä syntyväksi!

tiia la10.2

Vierailija
25/73 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mikä oli syynä käynnistykseen? Miten koit käynnistyksen? Mua se pelottaa...

Onko kellään tiedossa vinkkejä/keinoja tajuttomaan selkä- ja lonkkasärkyyn? Mun on kohta saatava epiduraali ihan näihin kipuihin. Ei puhettakaan, että pystyisin pitkälläni olemaan.

Vierailija
26/73 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa niitä alkais kohta sairaaloista kotiutua! Ja hormoonihöyryiset mammat irrottautuisivat sen verran vauvan tuoksun huumasta, että pääsisivät koneelle kirjoittamaan synnytyskertomuksia... Päästäis me vielä kasassa olevat tippalinssissä niitä sitten lueskelemaan. :)

Minä kävin tänään neuvolassa. Sielläpä ei mitään ihmeitä ollu, kun eilen kotiuduin sieltä sairaalasta, niin verenpaineen mittas, punnitsi ja kuunteli äänet. Koko puoli tuntia käytettiin kyllä ku juteltiin sitten edellisistä synnytyksistä ja mitä odotan nyt tulevalta synnytykseltä jne. Meillä on täällä mukava th-kätilö, ja ajat on aina sen puoli tuntia, niin ehtii siinä jutellakin (oon kuullu, että jossain on vaan vartti). Sanoin, että menen äitipolille perjantaina, niin neuvolatäti huomas, että se aika on vasta ensi viikon perjataina! Minä kun olin asennoitunut, että se on nyt ylihuomenna... Pitää varmaan valmistautua sitten jäämään sinne, jos lapsivesi on entisestään vähentynyt, niin ehkä alkavat jo käynnistellä, kun sitten on jo melkein se la! (Ellen siis sitä ennen spontaanisti lähde syntymään)

Mimmi75, rv.38+3

Vierailija
27/73 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Mimmi pääset pian synnyttämään niin ei tarvitse huolehtia liikkeistä.

Kävin tänään tarkistuttamassa onko tihkuttanut lapsivettä kun on ollut niin vetistä vuotoa viime aikoina. Ei ollut lapsivettä vaan ihan tavallista vetisempää valkovuotoa, tulipahan nyt sitten tarkistettua sekin. Kätilö tarkasti samalla kohdunsuun ja sanoi, että vauva on kyllä tosi hyvissä asemissa siellä ja alhaalla, että ei tarvitse kun niiden supistusten alkaa. Mutta kun ei niitä kunnon supistuksia vaan kuulu!

Supisteluita! Voisin myös ottaa vinkkejä lonkkakipujen lievittämiseen! Itse oon huomannut, että kävely on lonkkien paras vetreyttäjä, mutta kun ei viitsis keskellä yötä lenkille lähteä.

mandariini80 rv 40+1

Vierailija
28/73 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti sitten meni vedet ja supistukset alkoi saman tien, et eiköhän sitä yöllä tai viimeistään aamulla lähdetä. Jännittää! Mies lähti jo viemään koiraa anoppilaan hoitoon.

Ja Sittikselle onnea vauvelista! Unohdin onnitella aikaisemmassa viestissä.

mandariini80 rv vielä 40+1. Toivottavasti tulee pian lisää!

Vierailija
29/73 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen sinä! :)

Mä olen niiiiin varma et oon viiminen helmi joka jakaantuu. Huomenna olis neuvola taasen. Saan taas kuulla et mitään ei oo tapahtunu ja ja ja.. Äh kun menee hermot. Maha vähän välii vaan kovettuu sillain ja sit se sattuu. Ei kovinkaan mukavaa. Olin lenkillä toissapäivänä ja alkoi tossa nivusenkohtaa tai siit vähä ylempää niin sattumaan aika lailla, mistä lie johtuu.. vali vali vali vali. Sori kun avaudun, mutta ottaa vaan päähän :D

normutin & bubu 37+4 (vasta niiiin vähän :( )

Vierailija
30/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on varmaan jo helmikuun vauvoja syntynyt, odotellaan uutisia:) Ainakin mandariini on varmasti lähtenyt viime yönä synnyttämään...

Mulla on takana taas uneton yö, viime aikoina oon nukkunut noin 4h yö ja väsymys on sietämätöntä, mutta kun ei vaan saa nukutuksi:(

Tästä tuli sitten mun pisin raskauteni, aikaisemmin olen jakautunut 39+4 ja 39+0 ja nyt sit mennään 39+5. Enpä olisi ikinä uskonut, olin aivan varma et tää vauva syntyy jo tammikuussa, mutta ei. Eilen illalla oli taasen ihan mielettömiä vihlaisuja alapäässä ja supisteli paljon, mutta ei edelleenkään silleen oikeasti!

Saa nähdä saanko edes syntymäpäivä lahjaksi vauvaa; laskettuaika kun osuu sopivasti mun syntymäpäivälle vai mennäänkö yli...

Turhautunut Miina

Vierailija
31/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvantuoksuista arkea sinne!

Ja Mandariinille tsemppiä koitokseen!

Hilpsu ja tissi-takiainen

Vierailija
32/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä onnellinen!

Olenkohan minä ainut joka ei ole synnyttämässä, sen verran harvakseltaan tulee tänne tekstiä :) Mulla ainakin on toooosi tylsää, aika ei meinaa kulua mitenkään ja selkäsäryn takia en juuri mitään pysty tekemään. Vähäinenkin jalan nosto sattuu lonkkiin.

Tein äsken Runebergin torttuja ja nyt odottelen, että isommat tulevat koulusta. Keitän vielä kaakaota lisäksi niin saavat lapsetkin herkkuja. Kiukuttelevan äidin vastapainoksi :)

Huomenna olisi taas äitipolilla käynti. Vielä ei ainakaan tunnu, että vauva olisi laskeutunut tai mitään.

Hilperiina 38+6

Vierailija
33/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan kans liittyä tähän kilpailuun että kuka on viimeinen helmis, heh! tänää olin neuvolassa ja mua oikeesti rassaa jo ne samat testit mitä siellä tehdään.. taisin antaa vähän hälläväliä tyylisen vaikutelman. antais jotain pillereitä miten tämä synnytys alkais käynnistyä, :D Paino oli pudonnut puol kg, sf mitta sit taas kasvanut 35->37. Tosiaa tammikussa oli paljon enemmän supistuksia ku nyt.. jees, vali vali täälläkin.. pakko jonnekin avautua, eix tää oo oikea paikka :)

Tsanni 38+1

Vierailija
34/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...äsken tossa kirjottelin ja sit ei suostunut lähettää viestiä..raivostuttavaa!

mäki haluun jo synnyttämään!! näyttäs et kaikilla alkaa olee samoja fiiliksiä mitkä tuntuu vaan voimistuvan aina kun tätä palstaa lukee. turhautuneisuutta ja varmuutta siitä et oma vauva syntyy vikana. ihan kuin tää olis jokin kilpailu, ystäväni tossa tokaisi kun valitin puhelimessa tuntemuksiani.

tänää on la! ei taida olla tulossa..mies tilasi vauvan viikonlopuksi :)

neuvolassa eilen kaikki arvot ok, paino tippunut 1,2kg. vauvan pää porautuu yhä alemmas sillä viikonlopusta asti tuntunut ikävältä tuolla alhaalla ja välillä oikein sattuu häpyluuhun( ? )..suppareit ei oo..ainakaa tuntuvia..eilen muutama mut heti kun niistä oikein iloitsin ne loppuvat..vauva kyllä mylläs todella paljon illalla, maha oikein heilu puolelta toiselle.

paljon onnea sittis tyttövauvan johdosta =)

tyhmä kysymys viel tähän loppuun et meillä kun on uudet vaunut niin pitääkö patja yms pestä ennen käyttöön ottoa?..

eikai täs muuta..on toi mielentila nyt niin sellanen ettei pysty tekstiä suoltaa..maanantaina neuvola seuraavan kerran ja toivon todella ettei tarvii sinne mennä. tuntuu jotenki nii hölmölt siel ravata kun mitään ei ole tapahtunut ja kaikki arvot on ok kokoajan.plääh!

bratzh 40+0

35/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ole toivoa täynnä! Tai on muttei se mihinkään vaikuta...

bratzh, mä en ainakaan ole pessyt uusien vaunujen patjoja tms. (En myöskään pessyt vauvan sängyn petariakaan)

Onnekas mandariini80!! Mäkin toivoisin että pääsisin synnyttämään jo ensi viikolla, mutta en vaan jaksa uskoa että niin käy.

Mulla on taas ens viikolla neuvola, heti maanantaina, kun muut päivät oli täynnä! Ja tiiataina la... Esikoinen siis syntyi melkein 2viikkoa la:n jälkeen ja odottelen tätäkin pienokaista syntyväksi vasta helmikuun puolenvälin jälkeen.

Tylsää haahuilua kun esikoinen on nukkumassa, todella vähän tekemistä kun kaikki alkaa olla puunattu kuntoon ja mihinkään ei viitsisi lähteä kuuntelemaan "joko syntyy?" juttuja. äh.

Vähän omaa napaa, kuten tässä vaiheessa alkaa varmasti jo monilla olemaan...

tiia la10.2

Vierailija
36/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä ainoa joka toivoo että vauva ei tule vielä? :)

On vielä niin paljon kotijuttuja kesken, että toivon ettei ainakaan viikkoon ala supistukset! Mm. isommat lapset on tarkoitus siirtää kerrossänkyyn, että saadaan nykykuopukselta pinnasänky vauvalle, ja tuossa se kerrossänky on vielä palasina lattialla. Mies sentään viikonloppuna jaksoi kantaa palat tänne ullakolta. Kokoamisohjeita ei ole (sänky on miehen lapsuudesta eli noin 30v vanha), netistä löytyvien kuvien perusteella olis tarkoitus yrittää koota tässä joku ilta..

Lasten vaatteita sain vähän järjesteltyä eilen, mutta kaikki muut siivoukset on tekemättä! Samoin pakastinta oon lähinnä tyhjentänyt ruoasta, kun en ole jaksanut joka päivä laittaa ruokaa lapsille. Kohta pakastin onkin niin tyhjä, että vois tehdä isomman satsin jotain hyvää ruokaa säilöön.

Meilläkin mies laittaa yleensä ruoat, joten ainakaan isyysloman aikana en tule kuolemaan nälkään. :) Tosin mies on varmaan vain viikon kotona ja säästää loput lomat myöhemmäksi.

Huomenna on neuvolalääkäri, eniten jännittää oikeastaan että jos se on joku opiskelija joka ei osaa käyttää niitä välineitä kunnolla - joskus on osunut sellainen kohdalle.

Lapset riitelee taas, pitää mennä..

Sunny + Tytti 38+2

Vierailija
37/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlailla ajattelin aloittaa kuin sunny:) Mullakaan ei oo vielä kiire synnyttämään. Oon mielelläni viimeinen.Eilen vasta aloitin vauvan vaatteiden pesun. Haisivat ihan aitalle, yäk. Onneks haju tuntuu pesussa ja tuulettamalla lähtevän pois. Paljon on vaaleanpunaista ja tyttömäistä vaatetta. Paljon on myös valkoisia ja neutraaleja värejä.

Huomenna lähetään tyttöjen kanssa ajelemaan Helsinkiin. Tänää kävin salilla ja nyt tuntuu, että koko ajan supistais. Ei kyllä kipeesti, mutta rupes pelottamaan, että synnytetäänkö me Helsingissä. Ei kai sentään:) Onneks mies tulee illalla perässä.

Ruokaa en ole tehny pakkaseen. Oon laiska ja meillä on niin pieni pakkanen, etten jaksa sinne niitä tunkea. Hoitopöytä saatiin sentäs sisälle, se pitää vielä kasata. Häkkisänky on melkein tulossa sisälle. Jotain sentäs ollaan mekin tehty.

Toivottavasti on vielä aikaa noin kolme viikkoa.

Meinas jo unohtua sittikselle onnea ja kuka oli lähössä synnyttämään? Tsemppiä!

Jonttu

Vierailija
38/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunny : Taidat olla varmaankin ainoa joka noin toivoo. :)

Mut siitten omaa napaaaa ja neuvolakuulumisia. Pissa ok, sf mitta kasvanu sentillä, nyt hurjat 33cm.. paineet ok, (ajattelin et verenpaineet oli taivaissa kun juuri ennen neuvolaa kiertelin 2 tuntia autokaupoilla :D ) pikkusen sykkeet pyöri siinä 150 - 170 välillä. Päästä sai neuvolatäti kiinni joten ei oo neiti(?) laskeutunu minnekkään. Arvioi tänhetkiseks painoks n.3,1kg, tuntuu jotenkin kauhian isolta... Ja ei kai sit mitän muuta. Ensviikolla uudestaan.

Tylsää on. Tänään piti mennä leffaan, mut sitten kaveri perui. Harmittaa kun vihdoin olis ollut jotain tekemistä.

normutin &

Vierailija
39/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä mandariini synnytykseen! :)

Kohtahan täällä tosiaan alkaa pikkusia putkahtelemaan.

Mullakaan ei ole vielä mikään kiire. Vauvalle on välitetty pyyntö masun läpi, että tulee viikonloppuna. Menköön vaikka yliaikaa, mutta tulee viikonloppuna. Mies on viikot nyt toisella paikkakunnalla, joten olisi kiva etten turhaan hätyyttele.

Noi lonkkakivut on kyllä inhottavia..ja mulla puutuu peffakin niiden takia :)

Onko kenelläkään muulla kokemusta kaverista, joka on myös raskaana ja tietää kaiken paaaaljon paremmin näistä vauva/raskaus..yms.jutuista? Alkaa jo ärsyttämään..

Vierailija
40/73 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni prinssimme syntyi maanantaina 2.2. Painoa tulokkaalla oli 3275g ja pituutta 49 cm. Synnytys oli nopea, sairaalassa olimme 17.15 ja poika syntyi 20.24. En malta olla koneella kauempaa, palaan myöhemmin tarkemman synnytyskertomuksen kanssa!

Nellu ja pikku-ukko