Kaverin häät ja kaaso kummastelee
Kommentit (14)
Olen sanonut morsiamelle että alkaa tulee kiire mutta ei ole tämä morsian sitä sisäistänyt ja mitään ei ole tapahtunut...
Muuten kuinka kauan ennen häitä muut on alkanut suunnitteleen niitä ja tehnyt kaikki kutsukortit,karkki hommelit ja yms??Bestmanin kanssa en ole myöskään sanaakaan jutellu häistä,kesällä laitoin sille viestiä että pitää sulhaselle samaan aikaan polttarit mutta ei ole siitä mitään kuulunut...*Huoah*
Alkaa jo stressi nousee...aaargh!
-ap
vaan sinun roolisi on olla tukena varsinaisena hääpäivänä. En mä ainakaan vaivannut kaasoani millään käytännön asioilla.
Kysy mitä morsian kaasoiltaan haluaa, jos hommaa on paljon niin sano että eikö olisi hyvä aloittaa.
Koska ei kaikki edes ajattele kaasojen väkräävän kutsuja ja koristeita tai järjestävän juuri mitään. Kaiken kun voi ostaa valmiinakin. Joillekin kaason tarvitsee vain olla kaverina hääaamuna, pitämässä hermot kasassa. :)
Minä suunnittelin koko homman itse, tein kutsukortit yksin jne. Hääkarkkeja ei ollut ja muutenkin kaikki ylimääräinen krääsän askartelu minimissä. Kaason tehtäviin kuului vain polttarien järjestäminen ja hääpäivänä jotkin pienet hommat. Vieraita oli hieman ale 70, joten ei ollut iso homma tehdä nuo itse.
Niin olet tn. morsmaikun erittäin hyvä ystävä. Miksi siis täällä ihmettelet, mikset kysy suoraan?
ehkäpä morsmaikulla on jo selvät sävelet kaiken suhteen ja toteutus alkaa sitten lähellä häitä. Me mentiin elokuun lopulla naimisiin ja asiasta päätettiin vasta toukokuussa, hyvin kerkesin melko lailla yksin järjestämään yli 100 hengen hääjuhlan. Kaikki kun ei halua noita hääkarkkeja ja istumajärjestyshässäköintiä, häitä voi viettää rennostikin ressaamatta puolta vuotta etukäteen! :)
keveri meni just syksyllä naimisiin ja kuukausi ennen häitä tiesivät että edes menevät naimisiin. kivat häät oli. mukavaa ohjelmaa oli yms. kyllä sitä kerkeää.
jos morsian ei halua vielä alkaa vouhottamaan ja järjestämään tai haluaa pitää pienet häät missä ei ole paljon järjestettävää.
Eikö se riitä että ottaa alttarilla kukkapuskan vastaan ??
ei oikeastaan ollut edes kaasoa... eli kutsut ym. hoidin aivan itse. Lähes kaikki kaverit tuntevat toisensa joten polttaritkin suunnittelivat yhdessä.
Kysy suoraan ystävltäsi että onko tiedossa jotain tehtävää ja millä aikataululla.
Todellakin kannattaa jutella sen morsiamen kanssa odotuksista ja tehtävänjaosta.
Morsiamella ei välttämättä ole tarkoitus väkertää kaikkia käsin. Kutsut saa pikapainosta päivässä kahdessa. Juhlatiloihin ei välttämättä tule muita koristeluja kuin kukat. Monille riittää ohjelmaksi häät eli ei haluta mitään leikkiä tai laulua.
Mä en oikein keksi kaasolle muuta puuhaa kuin suunnitteluapu kysyttäessä ja mahdollisten polttareiden järkkääminen.
Näillä puheilla: mitä sinä tekisit nyt?
Ja ei sitä isomelaista mustaa mies-stripparia nyt ihan joka kulmalta löydy. Kaason tehtävä on myös maata bestmanin kanssa ja siinäkin olisi ihan hyvä saada tietää etukäteen kuka bestman on...
eli keskustelkaa siitä, mitä kaikkea morsian haluaa sinun tekevän.
Me teimme mieheni kanssa kutsut ja istumajärjestyksen ja varattiin bändi. Juhlapaikkaa oli koristelemassa useampiakin ihmisiä ja heiltä itse kysyin, pääsevätkö. Itse koristeet oli aika yksinkertaisia, lähinnä kynttilälyhdyt, pienet kukka-asetelmat ja liinat, eli niitä ei tarvinnut etukäteen askarrella, vaan vain ostaa ja kävin ne itse ostamassa.
Kaason homma oli lähinnä auttaa pukeutumisessa ja pitää seuraa aamupäivän ajan sekä järjestää ohjelmaa häihin. Ohjelmasta kannattaa keskustella etukäteen, että minkä tyyppistä hääpari haluaa. Mahdolliset polttarit olin nakittanut kakkoskaasolle, joka tunsi ystäväni paremmin (kun ykköskaasoni oli siskoni, hänet halusin rinnalleni hääpäivänä ja järjestämään ohjelmaa, koska tuntee paremmin sukua). Mielestäni olisi kyllä morsiamen tehtävä kertoa näistä toiveista kaasolle, mutta jos ei kerro, kannattaa kysyä!
Kesällä pitäisi kaverini mennä naimisiin ja minut on valittu ykkös kaasoksi...olen alkanut ihmettelemään kun tämä morsian ei ole saanut ensimmäistäkään tapaamista aikaseksi jossa suunniteltaisiin häitä,tehtäisiin kutsukortteja yms.En ole nähnyt juhla paikkaa ja en tiedä mitään mitä tapahtuu kun morsmaikku ei ole pihahtanutkaan,myös kakkoskaaso on yhtä tietämätön niistä juhlista ja ihmettelee morsiammen käytöstä.
Mitä tässä nyt pitäisi tehdä?Olen työssäkäyvä äiti ja muutenkin kiirettä piisaa niin ei kauheasti jaksaisi ns.loppukiirettä ja että kaikki tehdään yhdellä kertaa...miten voin morsiammelle vihjata että tulee KIIRE????