Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko seksi miehelle välttämätön osa parisuhdetta?

Vierailija
10.05.2024 |

Yli viisikymppinen nainen kysyy, onko mitään mahdollisuutta löytää miestä, joka haluaisi parisuhteen, jossa olisi läheisyyttä, kumppanuutta ja ystävyyttä mutta ei seksiä? Olen aiemmassa elämässäni ollut suhteessa, joka murskasi seksuaalisen itsetuntoni totaalisesti ja teki minusta käytännössä täysin aseksuaalin, mitään haluja ei ole olemassakaan. Vaihdevuodet vielä tähän, niin en todellakaan halua mitään seksiä koskaan.

Onko mitään mahdollisuutta löytää kumppania enää, jos yksin oleminen alkaa kyllästyttää?

(Tätä palstaa jonkin aikaa seuranneena mainitsen vielä, että en ole lihava enkä ylipainoinen, lääkärikin on kirjannut tietoihini sanat "hoikka nainen". Tällä asialla tuntuu täällä kirjoittaville olevan tosi paljon merkitystä. Minusta itsestäni se on ihan sivuseikka.)

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuus kertoo aika paljon... ap

Vierailija
2/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää vain kysymys miksi haluat parisuhteen?

Vierailija
4/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva mies on niin aseksuaali, että jaksaisi seurustella naisen kanssa ilman seksiä.

Vierailija
5/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisyys ja kumppanuus mainittiin aloituksessa.

Vierailija
6/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lainaus aloituksesta, läheisyyttä, kumppanuutta ja ystävyyttä.

Vierailija
7/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa uskoa että olisi kaikille miehille välttämätöntä, etenkin varttuneemmassa iässä.

Vierailija
8/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatathan sinä jonkun kaappihomon tai aseksuaalin löytää. Saattaa kuitenkin niin, että itsetuntosi ja -luottamuksesi alkaa rakoilemaan, kun et tunne itseäsi halutuksi.

Minulla oli joskus naisystävä, joka usein valitti, että olen seksinvonkaaja. Kun lopetin, alkoi kysely, rakastanko vielä, onko hän mielestäni vastenmielinen, käynkö vieraissa vai onko minulla toinen.

Vierailija
9/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän niitä miehiä jotka eivät kykene edes seksiin. Mitä mies sitten saisi suhteesta?

Vierailija
10/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat semmoisen vähän vanhemman herrasmiehen, jolla vehkeet ei enää pelaa. Veikkaan että parisuhde kelpaa kyllä.

Itselläni on sellainen mies, mutta minä en halua olla ilman seksiä, siksi mulla on lupa hakea sitä muualta. Ja haenkin.

Vierailija
11/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdotonta. Itse olen vapaaehtoisesti seksittömässä suhteessa elävä mies.

Vierailija
12/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva mies on niin aseksuaali, että jaksaisi seurustella naisen kanssa ilman seksiä.

Mistä sinä sen tiedät?

Vierailija
13/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on erittäin tärkeä. Rakastelu rakkaan kumppanin kanssa on piste iin päälle!

Vierailija
14/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyyhän niitä miehiä jotka eivät kykene edes seksiin. Mitä mies sitten saisi suhteesta?

lainaus aloituksesta, läheisyyttä, kumppanuutta ja ystävyyttä.

Vierailija
15/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipa olla hankalaa. Karkeasti sanottuna mies saisi sinun haitat mutta ei hyötyjä. Jos nyt et muuten ole ihan superhyvää naisystävä-kamaa ja lisäksi anna miehen käydä hoitamansa seksitarpeensa muualla. Toki jos mies itse on täysin aseksuaali, mutta niitä on hyvin vähän.

Vierailija
16/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä parisuhteella tekee jos siinä ei ole seksiä???

Vierailija
17/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa aika harvassa olla ne ihmiset (sukupuoleen katsomatta), jotta olisivat valmiita sitoutumaan seksittömään parisuhteeseen. Kannattaa miettiä olisiko sitten valmis esim. avoimeen suhteeseen, jossa saa läheisyyden ym, mutta kumppani tyydyttää seksintarvettaan jossain muualla. Tähän voisi helpommin löytää kumppanin kuin täysin seksittömään yksiavioiseen suhteeseen.

Vierailija
18/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden ihmisen välinen läheinen suhde ilman seksiä on ystävyyssuhde.

Vierailija
19/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole aseksuaali luonnostaan, niin eikö sitä omaa seksuaalisuutta pystyisi korjaamaan? En ainakaan itse haluaisi antaa jonkun entisen suhteen pilata omaan loppuelämääni ja seksielämääni. Eiköhän silti pieni määrä ole aseksuaaleja miehiä ja sitten jonkun verran sellaisia, joilla on joko iän tai esim. masennuksen vuoksi libido laantunut. En silti oikein tiedä, onko fiksuin ratkaisu etsiä tällaista, kun voisit (ehkä?) löytää seksin ilot uudestaankin, jos siihen haluaisit panostaa.

N46

Vierailija
20/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä parisuhteella tekee jos siinä ei ole seksiä???

Ihmeellisiä kommentteja nämä aina. Miten voi olla edes mahdollista että parisuhde koostuisi pelkästään seksistä? Omassa suhteessani on seksin lisäksi rakkautta, kumppanuutta, toisen tukemista, ystävyyttä, yhteistä tekemistä ja yhteisiä suunnitelmia. Seksi on pieni osa suhdetta, kun ei sitä päivät pääksytysten ehdi kaksi työssäkäyvää ihmistä edes harrastaa.

Jos minä kaipaisin seksiä, harrastaisin irtosuhteita. Parisuhde tuo mukanaan paljon muutakin (hyvää).