Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa neuvoa, asumisasiaa

Vierailija
30.01.2009 |

Siis olen eronnut ja sain talon.

Eli palkastani menee puolet -- puolet talon lainan takaisinmaksuun.

Autoon menee (jos lasken vakuutuksen mukaan), niin 450

Eli haluan tehdä seuraavan:

myydä auto ja ajaa sen sijaan jotain halvempaa

myydä talo ja muuttaa kerrostalo asuntoon jossa on 2 tai 3 makkaria

lapsia mulla on 2.

Olen lopen kyllästynyt tähän elämäntapaan jossa jokainen penni menee autoon ja taloon ja sen ylläpitämiseen ja lasten hoitomaksuihin.

Ihan totta haluan ottaa rennommin.

Mutta mutta. En ole varma saisinko edes taloa myytyä. Eli aikoinaan laitettiin se käsiraha osuus noin 20%, mutta nyt hinnat ovat romahtaneet ja tiedän että menetämme sen osan minkä käsirahana taloon laitettiin. Ja jos ottaa välittäjän komission huomioon niin ehkä en lopulta saa koko talon myynnistä edes kymppitonnia.

Vai kitutanko vielä vuoden tai pari ja yritän sitten uudestaan. En vain viihdy näin isossa talossa. Mutta toisaalta onhan se minun lasteni koti ja heillä on ystäviä naapurustoissa

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on tainnut olla jo aika paljon sulatettavaa vanhempien erossa ja tuollaisen asian käsittely ei varmaan ihan hetkessä mene ohi. Tuntuu että vielä aikuisetkin ihmiset pohtivat vanhempiensa eroja, syitä jne. Muutto uuteen kotiin, uusiin kuvioihin tutustuminen ja kavereiden hankkiminen voisi olla aika raskasta. Lasten kannalta sanoisin, että älä myy.

Jos vain pystyt jollain edullisemmalla tavalla kulkemaan töihin niin tee se. Mene pankkiin ja keskustele mitä lainallesi olisi tehtävissä. Kuukausi erän pienennys? Onko markinaali ihan oikealla tasolla? Korothan ovat tulleet nyt alas, joten jossain kohtaa sen pitäisi näkyä sinunkin lainassasi.

Tarkista, ettei sinulla olisi oikeutta johonkin kelan tukeen, pienempiin hoitmaksuihin ja että verotuksessa olet hyödyntänyt kaikki vähennykset ja vero prosentti on kohdallaan. Turha "lainata" valtiolle rahaa ja odottaa palautuksia. Tosin parempi niin, kuin odotella mätkyjä.

Mieti kulutuksenne uudelleen. Onko menoja, josta pystyy karsimaan. Onko nurkissa rojuja, jotka voit myydä. Nämä ei tietysti hurjasti tuota tilannetta helpota, mutta kuitenkin. Sitä perinteistä pennin venytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla