Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona-ajan jälkeiset sairastumiset muilla?

Vierailija
06.04.2026 |

Haluan aloittaa keskustelun siitä onko muillakin ihan perus kausilenssut olleet paljon pahempia korona-ajan ja muutaman koronan sairastamisen jälkeen? Itse olen 34v mies, en juo, en polta, ei allergioita, kuntoilen ym. ja nykyään ihan perus flunssat kestää lähes 2 viikkoa parantua! Ei ollut ennen näin! Se oli ehkä 3 päivän flunssa ja sitten takaisin töihin. 3 päivää on muuttunut kahdeksi viikoksi! 

Haluan painottaa, että olen perusterve ja toki töissä terveydenhuollossa missä nyt altistuu, mutta niin altistuin ennenkin koronavuosia. 

Vähän alkaa mietityttää onko tässä jotain takana mitä suurille massoille ei kerrota esim long covidiin tai ylipäätään koronan pitkäaikaisvaikutuksiin liittyen koska totuus saattaisi olla liian rumaa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, kolmatta kertaa saikulla tässä 6kk sisällä ja viides päivä menossa, edelliset 2 sairastumista kestäneet tuon 2 viikkoa kun eivät saatana mene ohi millään! MILLÄÄN. Tämä on niin syvältä. 

AP

Vierailija
2/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkeen tulleissa flunssissa on minulla aina ollut jotain sydämeen liittyviä tuntemuksia. Ennen koronaa ei ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edelleenkään sairastellut. En ollut koskaan kipeä ennen koronaa, enkä koronan jälkeen. Otin kaikki tarjotut rokotukset, enkä ole sairastanut koronaa, en ainakaan oireellisesti.

Sinä olet vain tullut keski-ikäiseksi. Se iskee miehiin kovempaa.

Vierailija
4/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sairastettu kotona tutkitusti heikentää elimistöä ja etenkin immuniteettia. Joillakin viruksilla on tuollainen vaikutus ja korona on yksi niitä. Ihan julkista tietoa, mutta kun se sotii "koronarokotteet oli turhia ja vaarallisia"- mantraa vastaan, niin se vaietaan.

Vierailija
5/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ole terve, vaan mulla on ykköstyypin diabetes perussairautena. Olen ottanut 4 koronarokotetta enkä ole huomannut mitään eroa normisairastamiseen. Olen yleensä kipeä/kuumeinen yhden päivän/illan, paitsi kerran viidessä vuodessa iskee joku infernaalinen influenssa, joka kestää muutaman päivän. 

Nyt olen hieman tukkoinen, mutta taitaa olla allergiaa.

Vierailija
6/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ekan koronan sairastamisen jälkeen yksi pitempi flunssa syksyllä 2024. Kärsin parin kuukauden ajan kovasta yskästä. Muutoin en ole sairastellut koronan jälkeen enempää, jos jotain niin mahdollisesti vähemmän. Luulen, että sairastin tokan kerran koronan viime syksynä, mutta se oli kuumeeton. Tuli kuitenkin makuaistioireita ja sellaisia, niin epäilin koronaa. Testit oli menneet jo vanhaksi, niin en voinut testata. Ekan koronan sairastamisen jälkeen tuli paljon erilaisia oireita, paino laski yhtäkkiä ainakin 5 kg, hikoilin ihan hirveästi ja sydän hakkasi. En muista, mitä muuta. Epäilin kilpirauhasen liikatoimintaa. Vasta jälkikäteen osasin yhdistää oireet koronaan.

Mutta siis lyhyesti sanottuna: ei ole pahentanut flunssia enkä ole sairastanut enempää.

Vierailija
7/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita että olen ottanut 3 koronarokotetta kun työnantaja pakotti, silti tilanne tämä! AP

Vierailija
8/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen todistetusti sairastanut koronan koronavuosina nimenoomaan kaksi kertaa. Sen takia vähän huolestuttaakin mitä se on tehnyt immuunipuolustukselleni. AP

Vierailija
9/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen sairastettu kotona tutkitusti heikentää elimistöä ja etenkin immuniteettia. Joillakin viruksilla on tuollainen vaikutus ja korona on yksi niitä. Ihan julkista tietoa, mutta kun se sotii "koronarokotteet oli turhia ja vaarallisia"- mantraa vastaan, niin se vaietaan.

tämä on hieman kuumottavaa, kerroin tilanteestani enemmän tuossa ylhäällä. AP

Vierailija
10/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut ainakin4-5 kotimaa,mennyt jo laskuissa sekaisin -21 tuli hirveitä tasapaino ja aistiongelmia,hirveä yskä.Olin silloin 4kk s-lomalla,enkä sen jälkeen moneen vuoteen oireeton,sydän oireita ja edelleen välillä kompuroin.Otin kolme piikkiä,sitte lopetin olin noin kerran vuodessa koronassa, vuonna -22 koronassa taas,olin 6 viikkoa pois töistä,hirveä yskä ja mitään ei jaksanut,luulin kuolevani,nyt-24 eteenpäin pikkuflunssia.

Vierailija
11/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan keväällä 2024. Jälkivaivana sain jäytäviä nivel- ja lihaskipuja, jotka piinasivat yli vuoden ajan. Liikkuminen oli hankalaa. Flunssia olen sairastanut aina syksyisin ja talvisin. Nuorempana menivät ohi nopeasti, nykyään menee kunnolla toipumiseen kolmekin viikkoa. Sairasteluun vaikuttavat astma ja allergiat. Rokotuksia olen saanut tasaiseen tahtiin ja viimeksi syksyllä 2025. Ei niillä ole ollut vaikutusta terveydentilaani. 

Vierailija
12/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastellut flunssaa enemmän koronan jälkeen. Flunssan kestossa tms en ole huomannut eroa. Toivottavasti tämä jossain vaiheessa helpottaa.

Vierailija
13/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lihaskivut korona-aikana oli helvettiä ja voin samaistua, että nykyään sairastuessa ihan perusflunssaankin sydän hyppii, toisin kuin ennen. AP

Googlailin vähän koronan vaikutuksesta ihmisen immuunijärjestelmään ja olen sanaton. 

Vierailija
14/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tapauksia,jotka vasta nyt sairastuneet koronaan.On se kamala tauti,minulla kuume oli muutaman päivän,muuten voimat pois,jos lämmitti ruoan tuntui kuin olisi tehnyt päivän töitä.Minulla epäiltiin aivoinfarkia ym, kävin mangneettikuvissa ja kaikenlaisissa kokeissa.Olin monta kuukautta ajokiellossa,ei minua niinkään pelota mitä aiheuttaa immuunipuolustukseen,olen muutenkin monisairas.Olen kiitollinen,että olen tässä kunnossa.

Vierailija
15/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli ekaa kertaa ku sain koronan joskus oiskohan ollu -21 niin eka oire se että yskin siis verisiä ysköksiä ja kurkku oli aivan helvetin kipeä, se iski kurkkuun ensimmäisenä, outo pistävä kipu tietyssä osassa kurkkua. Toinen mikä jäi mieleen koronasta oli se, että ehdin olla kolmisen päivää täysin terveen oloinen kunnes se kuume ja kaikki alkoi uudestaan, hyvin outoa. 

Kolmas mikä jäi mieleen oli se aivosumu, voi luoja kun ei meinannu silmät pysyä auki töissä!

AP

Vierailija
16/16 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koronan vasta siinä kohtaa kun mitään karanteeneja ei enää ollut, töissä piti käydä vaikka kotona useampi koronassa. Olisko vuosi ollut -22. Sen jälkeen puoli vuotta ja kova flunssa, ei koronaa testin mukaan, mutta todennäköisesti influessa. Sen koommin ei ole ollut kuin pikkunuha pari kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi