Kuinka usein pesette n. 4-vuotiaan (3-5) hiukset shampoolla?
.
Kommentit (33)
Ei ole normaalia että alle kouluikäisellä kastuu hiukset hiestä vähän väliä. Ellei sitten kyseessä joku todella aktiivinen tapaus.
tässä varmaan se selitys... ihmiset eivät välitä lastensa perushygieniasta
Tukka on pitkä, paksu, kiiltävä ja hyvinvoiva. Päänahka on terve. Hiukset eivät haise hieltä (eikä noin poinet haise muutenkaan). Tyttö ei myöskään sotke hiuksiaan ruokaan.
että edes aikuisen tukka haisisi hieltä. Mutta pesemätön tukka haisee liakiselta ja tunkkaiselta. Tuttuihin pahoihinkin hajuihin tottuu, joten en epäile, ettetkö kuvittelisi tyttösi tukan olevan puhtaan tuoksuinen.
6
Mä olen luullut, että toiset pesee jatkuvasti. Kyllä meillä tuo kaksi kertaa viikossa on ihan oikeasti tarpeen, kun likaiseksi tukka tulee, kun kesällä lentää kaikkea hiekkaa ja pölyä ja talvella hikoilee pipossa. Ei rasvoitu, mutta tahmaiseksi kyllä tulee. Käytän "vauvashampoota" edelleen ja se riittää. Pesun jälkeen suihkin kyllä hoitosuihketta sen takia, että on helpompi harjata.
Jos pikkulapsi hikoilee kovasti, kannattaa käyttää lääkärissä. Ei ole normaalia että alle kouluikäisellä kastuu hiukset hiestä vähän väliä. Ellei sitten kyseessä joku todella aktiivinen tapaus.
en ole tavannut sellasta vielä. Tuttavilla ainakin sellaisia hiki Pettereitä
Itselläni ensimmäinen lapsi kasvaa vielä masussa
estrogeeniä, vaan sitä on jo muoviaineessa itsessään. Eli ihan kaikessa muovissa, myös siinä jauhelihavakuumissa jota ostatte.
vuodessa! Kuten monet muutkin, en halua "hyvän äitiyden" nimissä altistaa lapsiani turhille kemikaaleille, niitä kun on ympäristössä nykypäivänä niin paljon turhaan muutenkin.
Eikä mun lapseni kyllä tähän päivään mennessä ole vielä hielle haisseet. Sitten kun alkavat haista, alkaa myös tehokkaampi peseytyminen.
ja niille altistuu jokainen jotain kautta. En ehdoin tahdoin altistaisi lasta...
http://yle.fi/akuutti/arkisto2007/010507_c.htm
ole vielä pessyt shampoolla. Lapset 4v ja 2v.
Hiet lähtee vedellä, eivätkä hiukset ole koskaan haisseet.
tytöllä ainakin hiuksissa ties mitä, kyllä mä tykkään että hiuksista puhtaammat tulee kun shampoota (lasten omaa) käytetään
Meillä ainakin 2v ja 4v poikien hiukset on lähes joka päivä hiestä märät, kun touhuavat niin paljon ja toisella on aina päikkäreitten jälkeenkin, kun peitto lämmittää niin paljon. Tosin kaikki kolme lastani ovat ns. kuumaverisiä eli talvellakaan ei tarvitse villapaitoja pitää.
Pestään lasten shampoolla/suihkusaippualla 1-2 krt viikossa.
Käytätte varmaan sitten lapsellanne deodoranttiakin jo?