Narsismi on persoonallisuushäiriö - tiesitkö sen?
Narsisit ei ole siis mieleltään terve- mutta millaista on olla narsistin puoliso?
Kommentit (16)
hän ei välitä miltä sinusta tuntuu
vain hän itse on tärkeä ja ihailun arvoinen
miltä tietyistä ihmisistä tuntuu.
Ihminen voi siis osoittaa narsismia jota kuta kohtaan mutta ei se silti tee hänestä narsistia.
Usein muuten ihmiset, jotka eivät saa tahtoaan läpi, ovat valmiita pitämään näitä tahdon kaatajia narsisteina.
Ihmisistä 1 % sairasta persoonallisuushäiriötä.
Nykyään on muotia kutsua toista narsistiksi (varsinkin exiä). Jokin aika sitten oltiin läheisriippuvaisia ja kaikilla oli virtahepo olohuoneessa. Nämä ovat muotivirtauksia. Mitä mahtanee kertoa meistä ihmisistä?
Kannattaisi pohtia asioita ennen kuin osoittaa ketään sormella....
paitsi eivät välttämättä aluksi kumppaniaan. Ja tuore seukka saattaa sitten ihmetellä, miksi niin kivalla tyypillä on niin huono maine.
ilman tervettä narsismia ihmisellä ei ole edes elämänhalua. Eiköhän tuo narsiistinen persoonallisuushäiriö ole kuitenkin vähän harvinaisempi ja yleisempää on kykenemättömyys nähdä omaa osuutta ongelmissa- ja silloin helppo vastuunpakenemiskeino on syyttää narsismista toista. Yleensä kun kahden ihmisen välillä tapahtuva toiminta on kahden kauppaa eikä sitä että toinen on pyhimys ja uhriparka ja toinen taas persoonallisuushäiriöinen.
Ihminen joka ei ole yhtään narsiistinen on mun mielestäni masentunut, itsetuhoinen tms.
Jokaisessa ihmisessä on narsistisia piirteitä. Narsistinen persoonallisuushäiriö taas on asia erikseen ja se on oikeasti harvinainen. Kuitenkin suurin osa ihmisistä nykyään on mielestään seurustellut narsistin kanssa, kummallinen tilastoharha.
Se että joku on ikävä ihminen ei tarkoita, että hänellä on persoonallisuushäiriö. Persoonallisuushäiriötä ei voi edes maallikko diagnosoida.
Se että joku on ikävä ihminen ei tarkoita, että hänellä on persoonallisuushäiriö. Persoonallisuushäiriötä ei voi edes maallikko diagnosoida.
Minulla on kuulemma psykoottinen masennustila :D Mielettömiä diagnostikkoja täällä.
Vai onko sellaisia edes olemassa? En ole kuullut mainittavan koskaan. Tänään juuri pohdin tätä.
mun existä yhdessä on jonkinverran narsismia, muut ovat ihan tavallisia heppuja.
mä en tunne oikeastaan kuin kaksi - ja itse asiassa näistä seurustelua on ollut vain toisella. Toinen tapasi täysin kahjon miehen baarissa, tapaili muutaman kerran ja se oli sitten siinä.
Eli kyllä sitä on niin miehillä kuin naisillakin. Äidilläni meni vuosia että pystyi isästäni eroamaan ja tekee todella pahaa katsoa tätini perhe-elämää, niin kamalasti hän omaisiaan kohtelee. Tätini mies on eräs kilteimmistä ihmisistä mitä maa päällään kantaa ja saa kakkaa niskaansa säälittä.
Naispuolisia narsisteja on ihan yhtä paljon kuin miespuolisiakin.
Miehen äitipuoli on masennuksen takia työkyvyttömyyseläkkeellä vaikkei sillä mitään masennusta ole, sen sijaan on pahasti persoonallisuushäiriöinen.
Vai onko sellaisia edes olemassa? En ole kuullut mainittavan koskaan. Tänään juuri pohdin tätä.
On vaan vähemmän puhuttu aihe. Ehkäpä siksi että miehet ei mielellään kerro jos jäävät narsisti-naisen jyyräämäksi
Mä inhoan nykyisin jo koko sanaa. Keksikää nyt vaihteeksi jotain muuta. Väsyttää lukea näitä juttuja. Jos mies ei osta kaupasta oikeanlaista leipää, niin joku pässi rientää selittämään, että se on ihan selvä narsisti :D
mutta narsistinen persoonallisuushäiriö on persoonallisuushäiriö.
Nimeltään se on persoonallisuushäiriö siksi, että se on kiinteä osa henkilön persoonallisuutta. Narsistinen käytös tuntuu hänen mielestään normaalilta ja loogiselta. Joskus hän saattaa epäillä, josko niin ei olisi, mutta yleensä usko oikeassa olemiseen palaa nopsasti.