Äitini yrittää udella multa vauvan laskettua aikaa, en kerro
koska se soitteli viime raskaudessa utelupuheluja joka helvetin päivä. Ja muutenkaan mun asiat ei sille kuulu, pidän välit mahdollisimman etäisinä.
Ja enhän voi tietää joudunko tekemään abortin jos rakenneultrassa ilmenee jotakin vakavampaa häikkää.
Kommentit (13)
ei ne muista kuitenkaan ja saavat vähän osviittaa siitä, missä mennään, kun vyöryn mahani kanssa eteenpäin.
Äidille ja muille kyselijöille osaan kyllä sanoa, jos utelut ärsyttävät, että laitan tekstarin, kun lähen synnärille, sitä ennen on turha soitella pelkästään utelemistarkoituksessa.
Sittenhän sitä vasta sais vastaanottaa anopin puheluita saliin, kun se olettais, että lapsi syntyy tunnista-puolessa toista, vaikka itse aikanaan synnytti toista vuorokautta. Lasketun ajan sen sijaan, olen kertonut aina. Ei ole minusta utelemista, jos kysyy laskettua aikaa, vaan kohteliasta toisesta välittämistä.
Taidat odottaa, että äitisi ja ehkä muidenkin elämän pyörii ympärilläsi ja saat huomiota sen vuoksi, että et kerro laskettua aikaa?
Ei kai se äitisi kuitenkaan niiiiin tyhmä ole että luulisi la:n olevan vaikka 1,5 vuoden päässä jos nyt joudutkin keskeyttämään raskauden ja uusi raskaus saa alkunsa myöhemmin?
äitini huomiota, onneksi välimatkaa on 200km
kavereillekin valehtelin lasketun ajan 3vk eteenpäin kun ne on samanlaisia uteliaita
Sanoin vain "juhannuksen jälkeen" tai "kesä-heinäkuun vaihteessa". En oikein ymmärrä, mitä ihmiset tekevät tarkalla päivämäärällä..? Varsinkin kun tiesin tarkalleen, koska lapsi oli saanut alkunsa ja ultran mukainen la heitti viikolla tästä oikeasta arvioista.
ja se ihmetteli kun en suostunut juomaan tarjottuja paukkuja. Ajattelin että voin kertoa, koska veljeni oli niin kännissä ja luotin siihen että se ei aamulla muistaisi koko asiaa.
Ihmisillä, myös itse lapsen saaneilla, kun on kummallinen taipumus olettaa, että se lapsi sitten todella putkahtaa sieltä LA:na. Vain 4 % vauvoista syntyy LA:na, näin luin juuri jostain. Tämän kun selittää ystävällisesti, niin kyllä useimmat ymmärtävät. Ja jos eivät ymmärrä, niin voihan sitä vaikka valehdella lasketuksi ajaksi esim. viikon 42 tai 43.
Meillä sukulaiset asuvat niin kaukana, ettei heistä ole esim. esikoisen vahtijoiksi synnytyksen aikana, joten sitäkään varten ei tarvitse heidän varautua tiettyihin päiviin.
Olen sanonut vain että "toukokuussa on luvattu".
Syntyy sitten kun syntyy, ilmoitetaan kyllä.
ja muutenkin se ajankohta on tarpeellinen tietää vain ennenaikaisen synnytyksen uhatessa tai jos pitää tietää paljonko lapsi on yliaikainen
en minäkään kerro la:ta enkä edes sitä että olen askaana, puolivälissä jo.
Minulla on syyni enkä kaipaakenenkään uteluita raskaudestai, se o yksityisasia.
Nyt saat vastailla puhelimeen monen kuukauden ajan jatkuvasti, kun äitisi miettii, että jokohan on syntynyt. Ei se uteliaisuutta ole, vaan huolta omasta lapsesta. Miettii, onko jokin mennyt pieleen synnytyksessä, kun ei vieläkään mitään kuulu. Aiheutat huolta ja siksi niitä soittoja.
Miksi kuvittelette, että ihmiset ovat uteliaita, eivätkä vain iloisia teidän puolestanne?
jos senkin jälkeen vielä mietit aborttia? Mulla rakenneultra oli vkolla 19 ja silloin kukaan ei tiennyt vielä että odotan.
ei ne muista kuitenkaan ja saavat vähän osviittaa siitä, missä mennään, kun vyöryn mahani kanssa eteenpäin.
Äidille ja muille kyselijöille osaan kyllä sanoa, jos utelut ärsyttävät, että laitan tekstarin, kun lähen synnärille, sitä ennen on turha soitella pelkästään utelemistarkoituksessa.
Mikä ihmeen salailun aihe raskaus on? Miksi sitä ei haluaisi jakaa muiden (etenkin oman äidin) kanssa, joka kuitenkin "muistaa kuin eilisen päivän" kuinka oli tuossa samassa tilanteessa sinua odottaessasi? Joo, ymmärrän että on hankalia ihmissuhteita myös äitien ja tyttärien välillä, mutta oletteko te juuri sellaisessa äiti-suhteessa olevia vaiko vain jotenkin todella vääristyneesti ajattelevia? onko teistä äideiksi edes? lapsi on ihana asia ja ainakin omalla kohdallani olen kolmen raskauteni aika oikein odottanut milloin on sopiva aika kertoa, eikä omasta ystäväpiiristäni tuollaisia salailevia negatiivisia kummajaisia onneksi löydy:) Tsemppiä teille ja etenkin ap:lle.