Olen huomannut oikein tumman hiussävyn vanhentuvan keski-ikäisiä
Tanskan kuningatar Marykin pitää nykyisin vaaleampisävyistä tukkaa. On luopunut kylmästä ja tummasta sävystä.
Oletteko tehnyt saman?
Mulla on nyt harkinta meneillään.
Kommentit (42)
Ei suomalaisten naamaan ikinä sovi tummaksi värjätty tukka, jos sitä ei ole luonnostaan.
Oma väri on paras kasvon väriin ja suomalaisissa suurimmalla osalla se on sellainen vaaleanruskea.
Itse en värjää tukkaa enää, koska oma väri sopii parhaiten (vaaleankuparin vaalea).
Kun ikä kasvaa, sävyt pehmenee ja vaalentuu. Pätee myös silmämeikkiin.
Mä kokeilin vaalentaa, mutta mua se vanhensi. Kampaajakin varoitti, että hänestä mun piirteet ja värit vaatii kontrastia, mutta halusin silti "luonnollisempaa ja pehmeämpää" kun olin lukenut että tumma vanhentaa. No se oli ihan kamalan näköinen se sellainen vaaleanruskea. Siispä pidän edelleen 50-vuotiaana nuoruuden väriä eli mustanruskeaa, nyt se on värjätty koska harmaata pukkaa jo kovasti. Mun värianalyysityyppi on Tumma Talvi, ei vissiin oikein sovi meille kuin joko kunnolla tumma tai sitten kunnolla platinablondi tai hopeanharmaa.
Ei hyvin tumma käy nuorillekkaan vaalea ihoisille.
Upeat korealaistähdet myös vaalentavat hiukan hiuksiaan. Pienempi kontrasti ihoon antaa pienet ihon epätasaisuudet paremmin anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaisten naamaan ikinä sovi tummaksi värjätty tukka, jos sitä ei ole luonnostaan.
Oma väri on paras kasvon väriin ja suomalaisissa suurimmalla osalla se on sellainen vaaleanruskea.
Itse en värjää tukkaa enää, koska oma väri sopii parhaiten (vaaleankuparin vaalea).
Mä näytän siinä omassa maantienvärissä väsyneeltä ja ankealta. Kun värjään tummaksi, alan näyttää paljon paremmalta. Silmätkin näyttää yhtäkkiä silmiinpistävän kirkkaan vihreältä, kun oman värin rinnalla vain joltain epämääräisen vihertävänruskehtavalta. On tullut pariinkin kertaan palattua luonnonväriin kun ei ole jaksanut värjätä, mutta aina se vaan tekee tylsän näköiseksi, mun mies sanoi että "onhan se vähän semmoinen väsyneen 10 lapsen lestaäidin look" :D
Vierailija kirjoitti:
Mä kokeilin vaalentaa, mutta mua se vanhensi. Kampaajakin varoitti, että hänestä mun piirteet ja värit vaatii kontrastia, mutta halusin silti "luonnollisempaa ja pehmeämpää" kun olin lukenut että tumma vanhentaa. No se oli ihan kamalan näköinen se sellainen vaaleanruskea. Siispä pidän edelleen 50-vuotiaana nuoruuden väriä eli mustanruskeaa, nyt se on värjätty koska harmaata pukkaa jo kovasti. Mun värianalyysityyppi on Tumma Talvi, ei vissiin oikein sovi meille kuin joko kunnolla tumma tai sitten kunnolla platinablondi tai hopeanharmaa.
Voisiko olla vaaleampaa sävyä raitoina kasvoja kehystämässä?
Hiukseni ovat harmaantuneet aikataulun mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvin tumma käy nuorillekkaan vaalea ihoisille.
Joillekin vaaleaihoisille sopii erittäin hyvin, ns. Lumikki-look. Mutta se vaatii kylmän ihonsävyn ja joko kirkkaan tai tummanväriset silmät. Ja ripset ja kulmat täytyy joko värjätä tai meikata myös, tai näyttää pahalta.
Eniten vanhentaa etenkin kirkuvan punaisiksi värjätyt hiukset, vaikka moni keski-ikäinen nainen muuta kuvitteleekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla vaaleampaa sävyä raitoina kasvoja kehystämässä?
Minusta ongelma oli juuri se että mun kasvojen lähelle ei sovi vaaleammat sävyt. Mun iho ei ole kovin vaalea, vaikka ihan syntyperäinen suomalainen olen, vaan sellainen latinotyyppinen oliivibeige. Vaaleammat hiukset helposti näyttää oudolta sen värin rinnalta. Ehkä joskus 60+:na voin värjätä sellaisen keskitumman mahonginruskean, jota jotkut latinot alkaa käyttää iän myötä. Tai sitten jos oma väri on jo kokonaan harmaantunut, niin kokeilla kasvattaa harmaan.
Mulla on ollut tummat hiukset viimeksi joskus alle 30v. On ollut jo n. 14 vuotta oma väri hiuksissa. Vaaleanruskeanpunertava, en edes oikein osaa sanoa mikä tuo väri on. :D
N45
Vierailija kirjoitti:
Eniten vanhentaa etenkin kirkuvan punaisiksi värjätyt hiukset, vaikka moni keski-ikäinen nainen muuta kuvitteleekin.
Jos ne on kampaajan värjäämät monella sävyllä, ne sopii joillekin harvoille. Itse värjätyt on 99% kauheat. Ja eihän kukaan tummaksi värjääväkään sano, että tää väri ei sovi mulle yhtään mutta silti värjään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tummat hiukset viimeksi joskus alle 30v. On ollut jo n. 14 vuotta oma väri hiuksissa. Vaaleanruskeanpunertava, en edes oikein osaa sanoa mikä tuo väri on. :D
N45
Luultavasti kupari. Mulla on sama. On niinkuin vaaleanruskea, mutta kuparinen. Ei ole maantienvärinen. Ei ole blondi, ei ole vaaleanruskeakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Luultavasti kupari. Mulla on sama. On niinkuin vaaleanruskea, mutta kuparinen. Ei ole maantienvärinen. Ei ole blondi, ei ole vaaleanruskeakaan.
Tyttäreni on juuri tuollainen kuparitukka. Pisamia tulee kesällä, ja hiuksiin aurinko tekee juuri sellaisia monisävyisiä vaaleita raitoja, joita kampaamoissa tehdään isolla rahalla. Kullanruskeat silmät. Olen vähän kateellinen hänelle :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Jännä että useampi jo kuvailee tuota väriä. Mulla on joku tuollainen väri myös. Varsinkin kesällä tulee se punertavuus esiin kun aurinko vaalentaa hiusta.
Syke-sarjan ensimmäisillä kausilla Lenita oli minusta pelottavan näköinen, kun hänen tukkansa oli värjätty aivan mustaksi. Myöhemmin hänen tukkansa on ollut vaaleampi.
Minulla oli kauniit kuparin väriset hiukset. Sitten muuttui kellertäväksi ja nyt sellainen kiilloton ohut tumma maantienväri ja kuiva. Eikä sovi minulle yhtään.
Sama pätee platinaplondeihin. Sillä sävyllä rupeaa näyttämään vanhemmiten kulahtaneelta baarikukkaselta.