Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parvorokon oireet?

Vierailija
27.01.2009 |

Pojalla nyt kolmatta päivää röhelmäistä ihottumaa varsinkin käsivarsissa. Ihottumaa on runsaasti ja se päivä päivältä lisääntyy. Iho on kuuma, mutta kuumetta ei ole.

Katsoin netistä oireita, mutta nyt kaipaisin omakohtaisia kokemuksia. Olisiko kyseessä parvorokko?

Olen itse raskaana rv 32, eikä tietoa, olenko rokon sairastanut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasti parvorokon viime keväänä. Pienenpieniä punaisia pilkkuja kauttaaltaan kehossa, posket punoitti. Tarttuu ennen oireiden alkamista, siis et voi tietää että sulla on se kun tartutat muita. Mulle sanottiin lääkäristä et voi olla hoidossa, vaikka syheröä ihossa, kun ei enää tartu. Saattaa nostaa kovankin kuumeen, siihen normaali kuumelääkitys. Aikuisilta voi testata verikokeella, onko joskus sairastanut ko. rokon. Muistaakseni saattaa aiheuttaa lihaskipuja ym.

Vierailija
2/3 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapseen iski sitten trombosytopenia. Parvorokko meni kuumeella ja ihottumalla ohi, sitten eräänä päivänä iho alkoi olla aika lailla täynnä erinäköisiä verenpurkaumia; mustelmia, punaisia pisteitä jne.

Trombosyytit olivat tosi alhaalla ja jäätiin sitten sairaalaan. Nousivat onneksi aika pikaisesti, joten jouduttiin olemaan kotona vain muutama viikko. (Kun piti ympäri vuorokauden esim. vahtia ettei kolauta itseänsä mihinkään...)

Tästä trombosytopeniasta parvorokon jälkimaininkina ei oikeestaan puhuta missään, paitsi sikiön osalta, jos siis odottava äiti saa parvon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista. Ihottuma vain lisääntyy, muita oireita ei ole. Tänään käydään lääkärissä tarkistamassa diagnoosi.

Muuten ei ole kuulunut, että tautia olisi liikkeellä.

Itseä hirvittää myös uusi tulokas. Täällä päin kun ei vissiin tehdä mitään, jos raskaus pidemmällä kuin 24rv:lla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi