Tissiliiveistä (tai koosta!)
Ostatko itsellesi rintaliivejä netin kautta (esim. ellokselta tai muusta liikkeestä)? Käytätkö kokomittauksessa ko kauppojen taulukoita? Toimiiko ne sinulla?
Itse haluaisin tilata liivit netin kautta, mutta:
tällä hetkellä päälläni olevat liivit ovat kokoa 85D. Kun mittaan ympärykset mittanauhalla, saan tuloksen (taulukoiden mukaan), että kokoni pitäisi olla 90A! WTF? Ei ihan taida A-kuppi näihin ryntäisiin sopia!
Onko muilla samaa ongelmaa? Enkä tiedä viitsiikö sitä miljoonia erikokoisia liivejä tilata, ja sitten palauttaa..
Kommentit (22)
Mä itse käytin vuosia vääränkokoisia liivejä ennenkuin ammattimyyjä erikoisliikkeessä mittasi minut.
Olin siis itse ostanut liivejä koolla 100/DD ja 100/E. Ammattilaisen mukaan kokoni onkin 90/G
Ohjeita mullekin. Miten saan oikean mittaustuloksen, mistä kohdista mittaan? Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon liivejä valitessa?
Ja jotka istuis, ja olkaimet ois tukevat. ja olkaimet sais vaihdettua läpinäkyviks, jotta vois käyttää jotain hienoa ohutolkaimellista paitaa.
Viimeksi parhaimmat löytämäni liivit oli imetysliivit imetysaikana, mut nyt on tuokin aika takana, ja ne liivit vähän jo "roikkuu", kun tissit menneet kasaan. Mut hyviä yhä metsästäessä.
Niin, ja kaupassa ovat mulle myyneet nämä 85D kupilliset, myyjä vieressä toljotti kun sovittelin. Ihmettelen vain noita elloksen, cellbesin ym mittataulukoita ja mittausohjeita, että toimiiko ne oikeesti? ja käytänkö oikeasti väärän kokoisia liivejä?
sopivat. Rinnanalta mitattaessa kannattaa aina ottaa pari senttiä pois, niin saa ympärysmitalta sopivat liivit.
Itselläni ympärysmitta 80-85 ja paljon suurempi kuppikoko. Tuki tulee nimenomaan muualta kuin olkaimista, siksi ympärysmitta tärkeä. Itse käytän vain Panachen kaarituettuja balcony liivejä, tilaan UK:sta. Kauniit, vaikka suuretkin...Ohuet olkaimet ja vaihtoehtoja tosiaan löytyy myös olkaimettomista/läpinäkyvistä olkaimista.
Siksi mulla onkin nykyään oikean kokoiset liivit! :)
Ennen tein sen emävirheen, että valitsin liian ison ympärysmitan ja liian pienen kuppikoon... tuloksena se että olkaimet valahti aina ärsyttävästi! Eikä rinnat istunu sen takia kupissa niin hyvin kuin ois voinu.
En edes tajunnut että valitsemani koko oli vuosien ajan väärä - tuumasin vain ettei mikään saa puristaa, ja olkaimien valumista pidin välttämättömänä pahana. Ei tullut mieleenkään kokeilla liivejä joissa pienempi ympärysmitta ja isompi kuppikoko, koska se tuntui ajatuksena hölmöltä.
Kunnes eräässä liikkeessä myyjä aloitti outojen kokojen tarjoamisen - kieltäydyin naurahtaen vaivasta sovittaa niitä, mutta kun myyjä jatkoi sitkeästi tarjoamista sovitin huvikseni. Ennakkoluuloni oli kieltämättä suuri. Muutamat ekat sovittamani liivit olikin väärää kokoa, mutta sitten löytyi se täydellinen koko... kyse ei ollut vain tietystä rintaliivimallista, vaan olin todellakin löytänyt oikean koon! Ensivaikutelma oli että "puristaa hiukan" mutta hetken kun pidin niitä päällä totesin, että ne istuu hyvin ja tukee juuri sopivasti. Materiaali jotenkin "pehmeni" lämpimällä iholla ja uuteen kokoon tottui nopeasti.
Nyt osaisin varmaan löytää netistäkin sopivat liivit itse, mutta käyn edelleen mieluummin liikkeessä. Sellainen merkki kuin CHANGE on muuten tosi hyvä:
http://www.change.com/htm/stores-fi.asp
Triumph super soft. Eivät ole seksikkäät, mutta tukevat ja mukavat - ei ihan mummot kuitenkaan. Olkaimet on leveät ja pehmeät, ei saa kyllä vaihdettua. T-paitaliivi tyyppiset siis. Maksaa vajaa 40e, ovat usein jossain tarjouksessa, värit musta ja shamppanja (tmv) Mulla ollut useat, rinnalla sitten jotain pitsivirityksiä.
Maidenformin liivit Sokoksen alesta. normaalikokoni on 85 A-B (joskus oli C:kin, n. 7 kg sitten). Nuo ovat 80B ja istuvat loistavasti. En muista mallin nimeä, mutta ovat mustat, sisäpinta pinkki, prässätty kuppi ja piparkakkukuvioiset reunat.
ja osuneet yllättävän/harmittavan/hävettävän oikeaan.
Eli ne tädit on kysyneet mun omaa kokoarviotani, sitten vilkaisseet mua ja todenneet että mä luulen että sulle vois riittää tämä pienempikin ympärysmitta ja kuppikoko voisi olla blabla (ja tämä onnistuu niiltä näköjään myös paksun villapaidan kanssa, eikä ne ole pelkästään riinnakkaiskokoja). Sitten ne ovat kysyneet että haluanko minkä mallisia ja minkä värisiä ja koonneet valikoiman sellaisia liivejä kuin haluan sovitettavaksi. Niissä on yleensä paria kolmea koko vaihtoehtoa.
Sitten minä menen koppiin sovittamaan liivejä. Hetken päästä joku tulee verhon taa kyselemäään, kuinka sujuu ja löytyykö mitään. Tässä vaiheessa minä olen voinut raottaa verhoa ja pyytää katomaan, istuuko joku heidän mielestään hyvin, tai pyytää jostain liivistä toista kokoa tai jotain. Jossain liikkeessä myyjät ovat avanneet itse verhon todetakseen liivin istuvuuden, mutta aina ovat kyllä koputelleet ensin. Lopulta ostan ne, mitkä tuntuvat ja näyttävät hyviltä.
Kertaakaan mua ei ole liivikaupassa mittailtu mitenkään. Jossain sokoksella kopissa oli mittataulukko ja mittanauha. Silti liivikaupan liivimyyjien asiantuntemus on ollut avuksi. he ovat tienneet suoralta kädeltä myös sellaisia asioita, kuin että jossain merkissä on pienempi kuppi ja jossain matalampi ja niin edelleen. He ovat etsineet valikoimasta (joka on marketteja isompi, vaikka ei kokonaisuudessaan asiakkaan näkyvillä) sopivia malleja ja juosseet hakemassa toista kokoa jos on ollut tarpeen.
Ja mä puhun nyt oikeista liiviliikkeistä, en mistään changen myymälästä, joissa ne myyjät usein on pikkutyttöjä jotka ei myymästään tavarasta mitään ymmärrä.
www.trinea.fi
Ja muista ap mitata tuo liivikoko silloin kun sinulla on parhaat mahdolliset liivit päällä.
Sama homma noiden olkaimien kanssa ;) Kiitos vinkistä.
Onneks oon menos piakkoin ihan alusvaateliikkeeseen, ehkä ne sit siellä osaa neuvoa oikeat koot,
Mun normaalikoko on myös 85D ja kävin sitten liikkeestä ostamassa imetysliivit (anita), olisin siis ostanut samaa kokoa kuin viime imetyksessä eli 90D,joka on 85DD:n rinnakkaiskoko. No myyjä tuo sovitteille kolmet liivit ja viimeiset sitten oli oikein hyvät...ja koko oli 85F!! vaan niin hyvät päällä. Suosittelen kaikkia käymään alan liikeessä mittauttamassa oman oikean kokonsa ja ostavan yhdet kunnon liivit. Imetyksen loputtua täytyy kyllä käydä katsastamassa koko uudelleen ja ostamassa ne normaalit liivit.
Kaupassakin aina kokeilen, mutta usein kaupassa hyviltä tuntuneet eivät tuntu kivoilta enää kotona. Olisi oikeasti kiva joskus löytää täydelliset rintaliivit, sellaiset joissa tissit on ja pysyy hyvin, olkaimet ovat kunnolliset, eikä liivien reunukset näy paidan läpi... Voi mistä löytäisinkään täydelliset liivit...