*~*~HELMET, viikko 5~*~*
Viimeinen viikko, ennen kuin alkaa virallisesti meidän kuukausi!!! :) Alkaa kohta enemmänkin meidän helmiä putkahdella maailmaan...
Viime viikon keskustelut:
http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (62)
Elikkäs minäkin ilmottaudun mukaan!(vähän myöhänen sytytys)
Laitetaanpa ensin tietoja itestä:
Nimimerkki:santtuvm82
Synnäri:Ouk
Minun/miehen ikä:26/28
Monesko lapsi:2(tyttö 06)
LA:2.2
Olen kyllä ahkerasti lukenut näitä sivuja ja muitten helmien kuulumisia,mutta en ole aikaiseksi saanut kirjoitella itse.
Voisihan noita pikkuhiljaa rueta jo jakautumaan,itse mukaan lukien...
Kyllä on jo tukalat oltavat,supistelee päivittäin ja välillä ihan kipeästikkin jo,mutta siihenpähän se sitten jääkin,ei tule lyhyellä välillä...
Pitää rueta saunan pesuun,jos se sillä rupeaisi jo käynnistymään jo... :p
Perjantaina oli viimeksi neuvola,neuvolatäti vaan meinasi että alhaalla jo on ja päätä ei enää paljon liikuttele sielä.
Kyllä on alapäähän välillä sattunutkin jo niin että alhaalla se kaveri taitaa jo olla...
Mutta eipä tässä sen kummempi,ilmotelkaapa itsestänne joka on seuraavaksi menossa synnyttämään! :D
Santtuvm82 38+6
miten oon kokoajan ajatellu et joko tää syntyy 2 vkoa ennen tai 2 vkoa jälkeen.ei oo edes tullu mieleeni et voi syntyä jopa la:na joka on jo siis ens vkolla :).
kesällä ja syksyllä näin unia jossa pyöri numerot 7 ja 2 eli oisko sitten tulossa silloin.
kai tässä jonkilaisii oireita on kokoajan mut jotenki oon vaa sellanen et jos ei kunnolla satu ni en tuollasia pieniä,hetkettäisiä vihlontoja tai suppareit oikein noteeraa.nuorempana meinaa ollut usein vatsa kipeä, monesti tutkittu (siis perus laktoosi+keliakia yms) mut mitään ei löydetty , jotenki tottunu kipuun. vatsakivut hävis kun rupesin kasvissyöjäksi, onneksi :)
huomenna ois neuvola taas,en tiiä saisko sitä terkkaria kokeilemaan tota kohdunsuuta et onko siellä mtään tapahtunu.rauhottais mieltä kovasti.
vauvauutisia täällä myös odottelen..(tää oma kun tahtoo vielä pysyä masus)
bratzh 38+4
Tervetuloa kaikille uusille vielä!
Onkohan Hilpsu vauvaa jo päässyt hakemaan kun ei ole kuulunut mitään vähään aikaan? Jospa synnytys on vaikka käynnistetty...
Täällä ei muuten mitään uutta paitsi että eilen ja tänään vessakäynnillä huomasin että valuu kirkasta limaa, oiskohan limatulppaa... Esikoisen synnytyksessä limatulppa irtosi vasta samalla kun kunnon supistuksetkin alkoi ja synnytys lähti siitä käyntiin. Tässä ei näköjään käynyt samalla tavalla koska täällä edelleen ollaan ilman kunnon supistuksia =) Luin kyllä että limatulppa voi irrota 10 päivääkin ennen synnytystä tai jopa aiemmin eli eipä se mitään merkkaa... Tosi väsynyt olo on ollut pari viime päivää, tekisi mieli ottaa päiväunia mutta kun esikoinen on ruvennut nukkumaan vain puolen tunnin tai vajaan tunnin päiväunia niin ei siinä itse ehdi paljoa levätä. Aina suunnittelen että menen samaan aikaan illalla nukkumaan mutta sitten on muka kaikkea muuta mitä voisi tehdä ja nukkumaan meno venyy. Jospa tänä iltana malttaisi mennä ajoissa nukkumaan...
Kaaduin lauantaina illalla pesuhuoneessa =( Onneksi kaaduin vain istualtani enkä mahalleen, pelästyin silti aika paljon, varsinkin kun huomasin lattialla verta. No, onneksi veri oli peräisin jalkapohjasta mihin tuli aika iso haava, pelästyin jo että istukka on revennyt tai jotain muuta kauheaa. Soitin synnärille mutta olivat sitä mieltä että jos mitään vuotoja ei tule eikä mahaan satu niin ei tarvitse tulla käymään. Joten säikähdyksellä taidettiin selvitä!
Voimia kaikille loppuviikkoihin =)
-helena rv.38+4
Olen tosiaan aikaisemmin kirjoitellutkin täällä, mut kirjottelin sit välissä enskojen pinoon. Huih, tosiaankin lähestyy päivä päivältä synnytys ja oman nyytin ensi tapaaminen :D
Ja onnittelut jo oman nyytin saaneille :D ihanaa!
Muistutukseksi siis tietoisku myös meistä:
Nimimerkki: AngelEye-86
Synnäri: LPKS
Minun/miehen ikä: 22/21
Monesko lapsi: ensimmäinen
LA: 14.2
Keskiviikkona 28.1 meillä on synnytystapa-arvio. Hieman jänskättää. Neuvolatädin mukaan ei ainakaan vielä ollut laskeutunut, pää heiluu vielä hyvin. Kävin viimeksi viime tiistaina neuvolassa. Kaikki on mennyt hyvin meillä eikä supisteluitakaan ole ollut. Välissä jo tuntuu, että saisi pikkuinen jo syntyä kun alkaa olla jo hieman tukalaa, mutta kylläpä se sieltä tulee kun valmis on! ;D
Tässäpä tätä hieman tuli :)
AngelEye ja pikkuinen rv 37+2
Mulla oli tänään taasen neuvola, mutta ei mitään uutta. Että ensi maanantaina uudelleen jos ei sitä ennen tapahdu mitään... Vauva ei ole kiinnittynyt ja sf-mittakin oli vielä hieman kasvanut viime kerrasta, oma paino ei onneksi ole noussut enää viimeisiin viikkoihin. 9,5kg on tähän mennessä tullut painoa meikäläiselle.
Mulla viimeksi irtosi limatulppa kanssa just ennen kun kunnon supistukset alkoivat ja synnytys käynnistyi siitä sit, esikoista odottaessa en mitään tulppia edes huomannut. Nyt on kanssa kirkasta limaa jonkin verran, et oisko limatulppaa vai vaan valkovuotoa?!? Tiedä häntä sit.
Joko teillä tuttavat ja sukulaiset kyselevät, että joko?!? Mulla oma äiti ihan rasittavuuteen asti joka päivä soittelee ja kyselee, että joko olet synnyttämässä ja tyttöjen päiväkodissa kommentoivat joka aamu, että siinä vielä olet. Argh! Kun tässä oikeesti voi mennä vielä useampi viikko vaikkakin kaksi ekaa on tullut ennen laskettua-aikaa niin mistäs tästä kaverista tietää.
Kaiken tän keskellä mä jo haaveilen ensi kesästä ja suunnittelen etelän matkaa. Liikaa aikaa vissiin päivisin:) En tiedä olisiko mitään järkeä lähteä matkaan noin 4 kuukautta vanhan vauvelin kanssa mutta vähän polttelisi varata matka...
Miina rv 38+2
Meneepä aika nopeeta. :O Kohta alkaa helmiä maailmaan poksahteleen hyvää vauhtia. Tuntuu, että vasta vähän aikaa sitten plussailtiin. Ja omasta poksahduksesta on jo kuukausi, Välillä kyllä kun on tosi väsyny niin alan vieläkin miettiin, että koskas viimeks oon tuntenu vauvan liikkeet, ja oikein odottaa niitä potkuja ja muksahduksia kylkiluissa. :) Kyllä sitä vauvamasua tulee ikävä, vaikka välillä tuntu, että tosi tukalaa sen kanssa on.
Laurander hoii, kattelin kun kirjoitit tuonne nuoret äidit -puolelle. Meillä täsmää aika hyvin tuo ikä, paikkakunta ja molemmilla eka vauva. :)
pun ja neiti 1kk
Iki-ihanainen pikku prinsessamme syntyi lopulta käynnistyksen tuloksena tänään aamuyöllä, pv 38+3. Tyttö jaksaa hyvin, paino 3100g ja pituus 49 cm. Palaan myöhemmin synnytyskertomuksen kera.
Hilpsu ja prinsessa
Voi vitsi, tulee sellanen olo taas, että kaipa tämä omakin helmi täältä lähiaikoina syntyy :) Kun vaan malttais odottaa..
No, mutta, oireita... Tänään taas kauppareissu oli tuskaa. Vähän väliä piti pysähdellä ja hengitellä, kun niin älyttömästi supisteli ja vihloi alapäätä. Supisteluja on muutenkin ollut tänään enemmän, ja vatsa on sekaisin, vessassa on täytynyt käydä muutamaan otteeseen... Kunpa nämä olisi niitä oireita, että pian saisi lähteä :)
Muuten tämä päivä, ei ollut niin loistava.. Tytön hoitopaikasta soitettiin kesken päivän, että tyttö oli oksentanut. No, sitten haettiin tyttö kotiin, ja huilailtiin täällä porukalla. Onneksi yrppää ei tullut enää illan aikana.
Me loikoillaan kotona vielä huominen päivä, ja josko sitten olisi voimia lähteä synnyttämään ;)
bambiino & milla rv 38+0 (wau!!!)
Nimim: sittisontiainen
Synnytyssairaala: OAS
Oma/Miehen ikä: 29/33
Monesko lapsi: toinen (poika -04)
LA: 1.2
Nimimerkki: Visbe
Synnytyssairaala: K-Pks
Oma/miehen ikä: 29v/28v
Monesko lapsi: toinen, poika 4/04
La: 2.2
Nimimerkki:santtuvm82
Synnäri:Ouk
Minun/miehen ikä:26/28
Monesko lapsi:2(tyttö 06)
LA:2.2
Nimimerkki: mamma2009
Synnytyssairaala: LKS
Oma/miehen ikä: 20v/26v
Monesko lapsi: Ensimmäinen
La: 3.2
nimim.: mandariini80
synnäri: Jorvi
oma ja miehen ikä: 28/30
monesko lapsi: ensimmäinen
la: 3.2
nimim.: helena_84
synnäri: Tyks
oma ja miehen ikä: 24 ja 29
monesko lapsi: toinen, poika 5/07
la: 5.2
nimim: bratzh
synnäri: kättäri/haikaranpesä
oma/miehen ikä: 26/28
ensimmäinen lapsi
LA: 5.2
Nimim. Hilpsu
Synnytyssairaala:Kos
Oma/Miehen ikä: 35/36
Monesko lapsi: kolmas (tyttö -00, poika -02)
LA:6.2
Nimim: Hannekka
Synnytysairaala: SatKs
Oma/Miehen ikä: 28/27
LA: 6.2
Nimim. Miina75
Synnytyssairaala:PHKS
Oma/Miehen ikä: 33/32
Monesko lapsi: kolmas (aiemmat -02 ja -05 tytöt)
LA:7.2
Nimim: Katjalah
Synnytyssairaala: TAYS
Oma/miehen ikä: 33/38
Monesko lapsi: minun 4.(p97, p02, t05), miehelle 3.
LA: 8.2
Nimimerkki: TiiaMariia
Synnytyssairaala: Hyvinkää
Oma/miehen ikä: 26/35
Monesko: mulle 1. ja miehelle 2.
LA: 8.2
Nimimerkki: bambiino
Synnytyssairaala: SatKs
Oma/miehen ikä: 27v. ja 25v.
Monesko lapsi: minun toinen (tyttö -05), miehen ensimmäinen
La: 9.2
Nimim: vauvaksi
Synnytysairaala: lks
Oma/Miehen ikä: 35/40
Monesko lapsi: toinen (tyttö04)
LA: 10.2
Nimim. Laurander
Synnytyssairaala: ??
Oma/miehen ikä: ??
Monesko lapsi: ??
LA: 10.2
Nimim. tigercat
Synnytyssairaala:Koks
Oma/Miehen ikä:25/35
Monesko lapsi: toinen (tyttö -07)
LA:10.2
Nimim: V80
Synnytysairaala: KOS
Oma/Miehen ikä: 28/43
Monesko lapsi: 2. (tyttö -06)
LA: 12.2
Nimim: Riksu74
Synnäri: NKL
Oma ikä/Miehen ikä: 34/34
Monesko lapsi: toinen (t. 06)
LA: 12.2.
Nimimerkki: Hilperiina
Synnytyssairaala: Oys
Oma/miehen ikä: 31v/38v
Monesko lapsi: kolmas (-99 ja -00)
La: 13.2.
Nimim: McFlurry
Synnytyssairaala: KYS
Oma/Miehen ikä: 21/22
Monesko lapsi: toinen (p 06/06)
Nimimerkki: AngelEye-86
Synnäri: LPKS
Minun/miehen ikä: 22/21
Nimim: Jenskuli2002
Synnytyssairaala: NKL
Oma/Miehen ikä: 25/31
Monesko lapsi: Kolmas (tyttö -02 poika -07)
Nimim. Mimmi75
Synnytyssairaala: KYS
Oma/miehen ikä: 33/34
Monesko: kolmas (tyttö 2/04, poika 9/05)
LA: 15.2
Nimim. Piparityttö
Synnytyssairaala: NKL
Oma/miehen ikä: 29/29
Monesko: ensimmäinen kummallakin
LA: 15.2
Nimim. nette_85
Synnytyssairaala: Kättäri
Oma/miehen ikä: 23/23
Mones: Ensimmäinen
LA: 16.2.
Nimim: Sunny-74
Synnytysairaala: KOS
Oma/Miehen ikä: 34/38
Monesko lapsi: 3. (t04, t06)
LA: 17.2
nimim: Tsanni
Synnäri: SatKs
Oma ja Miehen ikä: 28 ja 27
Monesko: toinen (-05)
la: 18.2
Nimim: normutin
Synnytysairaala: tyks
Oma/Miehen ikä: 22/24
LA: 21.2
nimim: mittarimato
synnäri: K-SKS
oma ja miehen ikä 35 ja 35
monesko: kolmas (-97 ja -02) miehelle 1.
la: 22.2
Nimim. Leeti
Synnytyssairaala: KOS
Oma/miehen ikä: 20/22
Monesko: toinen (tyttö 07/07)
LA: 25.2.
Nimimerkki: Jonttu76
Synnytyssairaala: MKS
Oma\miehen ikä: 32\34
Monesko lapsi: kolmas (tytöt -01,-03)
Laskettu aika: 25.2
SYNTYNEET HELMET:
punpun: tyttö 27.12, 2725g 47cm rv 34+1
tutti: poika 5.1, 2500g 45cm rv33
lastwish: poika 12.1, 2470g 43cm rv 36+2
katjalah: poika 18.1, 3100g 47cm rv37+0
Hilpsu: tyttö 26.1, 3100g 49cm rv38+3
Synnytyskertomukset on parhaita, kirjotelkaa niitä kun poksahdatte, kiva lukea kun kaikki niin erilaisia!
Taas tylsä maanantai, täydelliset naisetkaan ei enää kiinnosta, blaah. Mä vaan haudon vauvaa ja teen kaikkeni että saisin edes jonkunnäkösen supistuksen, mutta huonolla menestyksellä. Miten saan supistuksia, lisäänkö iltarukoukseen? Kellään vedenpitäviä neuvoja?
Mun masukki on kamalan vilkas vielä! (joskus olen kuullut että liikkeet vähenisivät synnytyksen lähestyessä) mutta tämä vauva! Huh, potkii kohta itsensä ulos kyljestäni. Kamala meininki päällä koko ajan, en muista esikoisen olleen näin aktiivinen...
No siinähän sitä omaa napaa olikin taas.
Toivotan kaikille oikein vauvarikasta viikkoa!!!
tiia rv37+6
Punpunin kanssa tuolla vauvapuolella olemme jo vähän saaneet juttua alkuun, sinne vain!
Kylläpä nyt tulee tyttöjä, on meidän prinsillä jo oma haaremi kasassa.
Tigrcat: Mulla on kaikki tenavat aina pyörineet ihan mielettömästi just ennen synnytystä. Viimeisimmälläkin huieli sydänäänet 170+ aina, kun sairaalassa käyrää otettiin ja potki anturin monta kertaa irti.
Taas vaihtuu uusi viikko, toivottavasti seuraavaa ei enää tulisi. Laskettu aika olisi viikon päästä :) kyllä tässä odottamisen kärsivällisyyttä testataan...oon kohta puunannut kaikki kaapit, seinät ja katot niin tässähän alkaa loppua tekeminenkin. Mitenkäs sitä sitten saa päivät kulumaan. Onneksi pari kaveria on mammalomalla niin täytyy mennä sitten heitä useammin viihdyttämään. Iltaisin ei oikeen meinaa jaksaa lähteä enää minnekään. Onneksi miehellä on tänään vapaapäivä niin päivä menee kahdenkeskistä aikaa viettäessä, varmastikin niitä viimeisiä hetkiä. Saa nyt nähdä kuinka saadaan nautittua kun molemmat odottaa vauvan syntymistä niin kärsimättömänä.
Supistuksia tullut parina päivänä jo vähän enemmän ja aika napakoitakin on jo ollut. Kellottamaan ei oo kuitenkaan vielä päässyt. Mulla on kans aika rallia mahassa ja joka päivä samaan kellonaikaan. Ja silloin myös vihlonnat alhaalla on tosi kipeitä ja ilkeen tuntuisia. Saa aina kävellä asuntoa ympäri kun ei pysty olemaan paikallaan.
mandariini80 rv 39+0
muistin väärin, onhan helmissä poikiakin, se oli tuolla toisella listalla, jossa meidän jätkä on ainoa ja saa paistatella tyttöjen kilpailun kohteena...
Voi voi, menisipä tämä aika pikkasen nopeempaa... Tahtoo oman helmen jo syliin :)
Eilen tosiaan havaitsin, että vatsan toiminta on vilkastunut. Ja nukkumaan mennessä alapäässä tuntui taas tosi kivuliaita vihlaisuja. Ajattelinkin, että josko ne tönäisyt olisi auttanut limatulpan irtoamiseen, mutta ei ainakaan mitään veristä tai rusehtavaa vuotoa ole tullut. Normaalia kirkasta limaa kyllä tulee silloin tällöin.
Huomenna piti olla neuvola, mutta sieltä soiteltiin äsken, että terkkari ei ole paikalla, joten aika siirtyi perjantaihin. Toivotaan, että sinne ei tarvitsisi enää mennä :)
Muuten päivä on sujunut kivasti. Tyttö on hyvässä kunnossa, ei ole oksennettu eilisen jälkeen. Ja itselläkin energiaa on taas vähän enemmän. Yö nukuttiin suht hyvin, mitä nyt heräilin siihen kun hikityttää niin pirusti, kaikki paikat ihan litimärkänä.. Se on alkanut olla joka öinen riesa.
Supisteluita :)
bambiino & milla rv 38+1
Jospa sitä sais taas pikkasen kirjoiteltua.
Ihmisillä on vatsantoiminta vilkastunut. Itsellä oli viime viikolla, mutta ohi meni ja kovemmat supparit siinä sivussa. Taisi olla harjotusta nuokin vaan. Huomenna olisi neuvola pvä. Pääseepä kuuntelemaan sydänäänet. Eläväistä sorttia tuolla mahan seutuvilla majailee. Alkaa olemaan toinen kylki aika herkässä tilassa.
Toisella koiralla on tassuongelma ja sen kanssa saa nyt ihan tarpeeksi leikkiä. Joten jos lähtö tulisi synnärille, niin ihmeissäni olisin. En luottais kenenkään tuon tassun hoitamisen suhteen. Parempi siis, että natiainen on ja pysyy ainakin tämän viikon tyytyväisenä masussa.
Tehtiin eilen miehen kanssa kipsimasu. Aika hurjan kokoset ryntäät ja on tuo mahakin, kun katselee tota kipsikasaa. Muutama kipsirulla sitä menikin. :D
Jaahas, alkaa pesukone olemaan kohta valmis. Jos sitä lähtis kasaamaan toista koneellista valmiiks. Vielä olisi muutamia vauvan vaatteita odottamassa pääsyä pesuun.
TiiaMariia, rv 38+2
Laitelkaa taas viestiä jos joku puuttuu listalta tai päivitkää listaa omien tietojen osalta jos tiedoissa virheitä!
Poistanko esittelyistä jo synnyttäneet??? Mielipiteitä kaipailen!
tiia rv38
eihän se terkkari sitä kohdunsuuta suostunut katsomaan,kuuluu kuulemma lääkärille toi homma, eli ei hajuakaan ollaanko sitä edetty ollenkaa.
turvotus alkoi viikonloppuna,huomaan ainoastaan sormissa sen mut kai sitä on ympäriinsä kun painoa oli tullut 1 kg lisää 4pvässä!! sf-mitta hieman laskenut :)..hmm..oiskohan merkkejä siitä et koht tulee lähtö..hope so.
vauva on muutaman pvän ihan kauheesti myllännyt vatsassa,ennen sitä ollu hieman hiljasempaa.sydänäänet ei meinannu taaskaa kuulua,huonossa asennossa.kaikki arvot ok.
puheluista..hieman kyllä on ruvennyt ärsyttää kun äiti soittelee kokoajan ja kyselee et miten voin ja mieheni äiti on ihan malttamaton..ei kuulemma saa nukuttua ja duunissa katsoo puhelinta tunnin välein.ite tässä kuitenki nii rauhallisesti odottelee koska voihan tässä mennä vielä 3 vkoa!
tigercat: minusta on hyvä että näkyy jo synnyttäneet listassa.meitä on kuitenki paljo ni tulee pienenä muistutuksena että ketkä olikaa jo saanut oman pienokaisensa.
PALJON ONNEA HILPSU pikku prinsessasta =)
bratzh 38+5
Tässä odottelee itse kukin et sais oman nyytin jo syliin.
Huomenna olis sitten neuvolalääkäri ja samalla synnytystapa-arvio. Vähä jännittää et onkohan tapahtunut jotain, mutta epäilen että mitään ei oo tapahtunu. :) No sen näkee sitten.
Flunssa iski aika pahastikkin. Nenä on ollu niin tukossa et päätä jo särkee hapen puutteesta. Kuumettakin oli eilen vielä. Ja kun kaikki paikat särkee niin tää pikku neitiherra jaksaa temmeltää ja potkia entistä enemmän. Hankala lapsi siis tulossa :D
Kohta tulee lisäää vauvoja! Mäki haluun jo omani!
normutin & Bubu 36+3
Vaikka edelliset menneet ohi la:n, niin silti sitä alkaa odottaa jo kuin kuuta nousevaa, että tulis jo (vaikka siis aika tod.näk. meillä vielä odotellaan useampi viikko). Kauhea pesänrakennus mullakin menossa; koko ajan pitää olla jotain kaappia siivoamassa tai leipomassa tms. Ihmeempiä oireita ei ole ilmaantunu. Supisteluja (kipeitäkin) on päivittäin ja useampaankin kertaan, mutta niitähän nyt on olluki jo pidempään. Vauva on kyllä laskeutunut, ja nyt ei enää hengästytä ja närästä niin herkästi, joten tavallaan on helpompi toimia. Tosin välillä tuntuu, että pää painaa tuonne alapäähän aika ilkeästi...
Lisää vaan vauvauutisia tähän pinoon, niin ehkä me muutkin päästään "imussa" vauvan hakuun... Ei ole tainnu katjalahin jälkeen tulla uusia uutisia? Vai onko syy hiljaiseen viikonloppuun, että helmiä oli niin monta tositoimissa???
Mimmi75, rv.37+1