Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~HELMET, viikko 5~*~*

26.01.2009 |

Viimeinen viikko, ennen kuin alkaa virallisesti meidän kuukausi!!! :) Alkaa kohta enemmänkin meidän helmiä putkahdella maailmaan...

Viime viikon keskustelut:

http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Hilpsu!

Täällä sitä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, ei mitään erityisempää, paisi että nyt on alkanut olemaan harjotussuppareita/ihan pikkusen tuntuvia paljon tiheemmin...eri asia saako ne mitään aikaseksi. Tylsää on...tänään piti lähtee kotoa liikekannalle, mutta meni suunnitelmat uusiksi (tai siis peruuntui) kun kaikki tuntuu lähipiiristä olevan kipeenä. Möllöttelen sitten tässä soffalla. Vauva mullaa masussa entiseen malliin. Huomenna vois kyllä siivota oikein kunnolla =) Torstaina neuvolaan...

T:Hannele ja Taimi-Armas 38+4

Vierailija
22/62 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jo vauvan saaneille! Olen tilannut yhtä helpon synnytyksen kuin Katjalahilla:)

Tänään oli neuvola. Painoa oli tullut viikossa vaivaiset 1100g! Esikoisella oli viikonloppuna synttärit, mikä varmasti vaikuttaa asiaan ja muutenkin on väsyttänyt. Rupean väsyneenä syömään kaikenlaisia herkkuja. Hb oli vieläkin tippunut 92:teen.Ei ollut rautakuurista mitään hyötyä. Verenpaine 103\74 ja pissa puhdas. Turvotusta on iltaisin varsinkin jaloissa. Sf-mitta 32 cm. Vauvan syke oli aika matala127. Johtu ehkä siitä kun makasin niin kauan selälläni. Viikon päästä uudestaan.

Kenellä oli samana päivänä laskettu aika kuin mulla? Kerkesin jo unohtaa. Mietin vain, että milloin on äitiysloma alkanut. Olen odottanut kelan lappuja jo jonkin aikaa. Mitään päätöstä ei ole tullut. Paitsi äitiyspakkaus. Perjantaina tuli taas jotain lappuja mitä pitää täyttää ja siinä kysyttiin äitisloman alkamista. Tarkistin sen sitten netistä ja mullahan se oli alkanut jo 21.1. ja minä tyttö porskutan vielä töissä! Joku aika laskin ihan ite sen päivän ja sain muistaakseni 27 tai 28.1. pitää vissiin ite raahautua sinne paikan päälle, vaikka ei yhtään huvita. Meinaan olla vielä tämän viikon töissä. Eipähän tule aika pitkäksi:)

Synnyttämään ei ole kiire, vielä pitäis päästä Helsinkiin shoppailemaan. Ja muutenkin on vauvam vaatteet pesemättä ja kaikki laittamatta.

Jonttu 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jo synnyttäneille, voi kun pääsis jo itsekkin tositoimiin!:) Eipä sillä, aika vähillä vaivoilla olen selvinny niin ei pitäis valittaa.. Tänään oli neuvola, sf-mitta oli huikeat 36 cm vaikka vaavin pää on todella alhaalla. Terkka mulle nauroikin että jos se sieltä yhtään enempää tippuis niin olis jo kyllä ulkona..:) Paino oli tippunu viikossa 1600grammaa, huomaa että maha ollu vähän sekaisin. Verenpaineet noussu sen verran (142/92) että huomenna pitäisi käydä hakemassa mittari kotiin lainaan.

Vauvan tavarat onkin tuossa jo hyvän aikaa ollu valmiina, ainut mikä puuttuu olis patja pinnasänkyyn ja senhän ehtii. Joku kertoili että vauvat tykkää nukkua tuossa äitiyspakkauksen laatikossa, mahtaako pitää paikkaansa..? Vaatteitakin pikkuhiljaa kertyny kun melkein joka kauppareissulta tarttunu jotain pientä mukaan. Ja aika paljon on tulossa lahjoituksina sukulaisilta kunhan nähdään kumpi sieltä tulee. Sellainen tunne on tässä voimistunu että poika se olis, mutta saa nyt sitten nähdä onko siihen tunteeseen uskominen!

Viimeinen viikko olis tosiaan käynnissä jos lasketun ajan mukaan mentäisiin. Vähän jo jännittää miten synnytys sujuu, mukava kun saanut täältä lueskella kuinka erilaisia kokemuksia on.

Jaksamisia kaikille!

Nellu rv 39+0

Vierailija
24/62 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla että kaikki oli mennyt hyvin, jäämme odottelemaan synnytyskertomusta =)

mamma2009; meidän esikoinen ainakin tykkäsi nukkua äitiyspakkauslaatikossa ensimmäiset viikot, kai se tuntuu turvallisemmalta kun on pienempi kuin pinnasänky. Jotkut laittaa siihen reunoihin jotain pehmusteita mutta itse en laittanut kun ei niin pieni kumminkaan kääntyile vielä. Oon nytkin pedannut laatikon valmiiksi, saa nähdä tykkääkö vauva nukkua vieressä vai omassa kopassa =)

Mulle on ilmaantunut jälleen uusi vaiva; peräpukamat =( Terkka käski ostaa peräpukamavoidetta mutta ei se ainakaan vielä ole liiemmin auttanut. En tiedä ärtyikö pukamat siitä kun lauantaina pyllähdin pesuhuoneessa, jos ne jotenkin tärähti siitä. Kiusallinen vaiva kumminkin. Toivottavasti häviäisi itsestään viimeistään synnytyksen jälkeen.

Eilen oli neuvola, ei mitään uutta, paino oli noussut yli 1kg viime kerrasta, nyt olin kyllä syönyt paljon sinä päivänä, toisin kuin viime kerralla. Sf-mitta oli 34, sekin oli vielä kasvanut että tuskin tässä vielä synnyttämään pääsee!

Riksu kirjoitti että sairaalakassiin kannattaa ottaa luumuja, ja suosittelen sitä myös omasta puolestani =) Viimeksi olin kyllä kiitollinen äidilleni kun hän toi luumusosetta kun tulivat vauvaa katsomaan! Synnytyksen jälkeen ei todellakaan ole kiva kärsiä kovasta vatsasta, olen jo nyt alkanut syömään luumuja joka ilta, ihan varoiksi! Äiti kertoi että silloin kun hän on synnyttänyt niin sairaalassa aina tarjottiinkin luumusosetta synnyttäneille, mutta ei ainakaan mulle tarjottu sairaalan puolesta...

Voimia kaikille ja supisteluja niitä toivoville!

-helena rv.38+6

Vierailija
25/62 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuten myös ostin tuota luumusosetta synnärille mukaan, ja yhden lakupussin ;) , jos niillä sitten saataisiin vatsa toimimaan...

Olotila täällä suunnalla ei ole mikään kauhean hyvä... Eilis illasta asti on ollut vatsa kipeä. Nukkumaan mennessä alkoi tehdä pahaa oikein urakalla, mutta onneksi ei tarvinnut oksentamaan lähteä, ja sitten vatsaa on polttanut myös tosi paljon, lähinnä ylävatsasta. Ja supisteluita ilmaantui myös vähän enemmän. Mutta, tiedä sitten tuosta vatsakipuilusta, että liittykö se tähän raskauteen vai onko jotain muuta vatsavaivaa... Tietysti toivon, että se olisi noita synnytystä ennakoivia juttuja... saas nähdä :)

Nyt alkaa muutenkin taas jännät paikat, kun mies aloittaa tänään taas yövuorot. Ja on poissa kotoa n. 13-14 h, ja on vielä muutaman sadan kilometrin päässä. Että, jos täällä aletaan tekemään lähtöä synnärille, niin mies ei välttämättä ehdi näkemään esikoisensa syntymää :( Eli, meidän vauva on tilattu syntyväksi aamulla klo 5 jälkeen...

Jännäillään!

bambiino & milla rv 38+2

Vierailija
26/62 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä tänään ostaa kaupasta myös luumusosetta, kiitti vinkistä!

Mulla oli kans viime yönä tosi huono olo. En tiedä johtuiko siitä, et torkahdin hetkeksi selälleen kun on lonkat öisin niin kipeet, et on pakko aina välillä olla hetki selällään ja voimistella. Muutenkin oli todella levoton yö. Menkkajomotusta on päivittäin ja vuotoa on tullut parina viime viikkona niin paljon, että välillä mietin, et tihkuukohan sieltä lapsivettä. Viime viikolla kun ultrasivat niin lapsivettä oli kuitenkin normaalisti niin eiköhän se oo vaan ihan normi vuotoa.

Meillä on koira alkanut käyttäytyä välillä ihan omituisesti, tekee samoja juttuja kuin ennen juoksuja ja seuraavien juoksujen pitäisi alkaa vasta kesällä. Erittyyköhän musta jotain megahormonituoksuja, mitkä saa sen sekaisin. Jospa se olis jokin merkki lähestyvästä synnytyksestä :) on kyllä itsellä vaan sellainen olo, et tää ei täältä pariin viikkoon vielä tule.

Me ajateltiin kans kokeilla äitiyspakkauksessa nukkumista ja se onkin jo valmiina tuolla sängyn vieressä odottamassa. Toivottavasti nyytti viihtyy siellä.

Supisteluita!

mandariini80 rv 39+1

Vierailija
27/62 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin tänne naputtelen jotain..

Onnea kaikille, joilla kääryleet on jo sylissä!

Onneksi meitä lonkka- ja selkävaivaisia on useampia. Itse yritän saada edes pienissä pätkissä nukuttua. Lonkat paukkuu ja kyljen kääntäminen yöllä on tuskaa. Viimeisimpänä tuli vielä kova flunssa ja hammassärky - meni viimeisetkin unet.

Supisteluita on alkanut tulla ihan kivasti ja ne nipisteleekin jo melko kovasti välillä. Menkkajomotusta on mullakin ja sellaista polttelua ja "kirvelyä", jos joku nyt ymmärtää mitä tarkoitan. Joka päivä yritän käydä kävelyllä, kun se tuntuu lisäävän napakoita supistuksia samalla kun se helpottaa oloa. Tänään mies sopivasti "unohti" verokortin kotiin, joten joudun kävellen viemään sen. Pojan hakeminen päiväkodista onkin sitten oma urakkansa. Voipi olla että joudun soittamaan kaverin hakijaksi..

Tuolla joku puhui pesänrakennus-kuumeesta. Sitä on täälläkin riittänyt. Kaapit alkaa olla melko siistit ja huoneetkin on perusjärjestyksessä. Jotkut urakat vain ovat jääneet harmillisesti levälleen, mut kaikkea ei voi jaksaa. Vauvallekin ollaan saatu kaikki laitettua valmiiksi. Pinnasänkykin kasattiin, mutta oman sängyn vieressä on vanhaan vaunun koppaan tehty pehmoinen pesä pienokaiselle. Katsellaan kummassa vauveli sit viihtyy paremmin.

Onko porukalla alkanut tulla painajaisia tai muuten kummallisia unia? Mä oon jo muutamia nähny eikä aamulla oikein tiedä miten päin olisi. :)

Supistuksia porukalle ja ennen kaikkea voimia viimeisiin viikkoihin!

Visbe ja tintti rv 39+2

Vierailija
28/62 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten neuvolassa käytyä.

Oma neuvolatäti oli kipeenä ja toiselle jouduin. Jotenkin ahistavaa, kun ventovieraalle joutuu selittämään. Sf-mitankin sai aika isoks, 36sta 38iin... Tosin masukki venytteli silloin aika mahtavasti, mutta silti. Ja onhan se niin että kukin mittailee tyylillään. Pää on alhaalla, mutta tilaa on vielä sitä heilutella. Sykekin alkanut laskemaan masukilla. Jospa se pikkuhiljaa alkaa keräilemään voimia tulevaa varten.

Lonkat paukkuu menemään ja turvotusta on ihan liiaksi.

Eilenkin katselin varpaita, somia pikku prinssinakkeja 10kpl. :D Mies lupautu tänään hieromaan jalat ja sano että se on jalkakylvyn paikka. Nautinnollinen ilta tiedossa.

Visbe tuossa unista kyseli. Aivan älyttömiä unia on täällä ainakin nähty. Sellasia, että olisi voinut olla näkemättä, kun ei niissä ole päätä eikä häntää ja aamulla herätessä on todella ahdistava fiilis. :/

Jos sitä lähtis jotain syötävää penkomaan, "aamupalasta".

TiiaMariia, rv 38+3

Vierailija
29/62 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonttu: oletko lähettänyt Kelaan jo kaikki tarpeelliset paperit?

Toivotaan, että saat mahdollisimman pian Kelasta ne päätöspaperit. Luulisi, että esim.palkanlaskijasi olisi kertonut milloin sinulla alkaa äippäloma..

Tänään oli neuvola. Verenpaine oli niin alhainen, että piti siellä sitten pötkötellä ketarat ojossa. Heikottaminen loppui, kun lähdin kävelemään raittiissa ilmassa kotiin. Sf-mitta oli kasvanut, mutta painoa ei ollut viikossa tullut kuin 200grammaa. Odotellaan odotellaan :)

Eilen innostuin leipomaan pullia ja niitä on nyt pakastin täynnä. Pullista tuli ihana tuoksu kotiin. Tosin olin leiponut niitä niin paljon, ettei tehnyt enää mieli eilen maistella. Tänään on asia korjattu!

Pärjäilkää!

nette 37+2

Vierailija
30/62 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. Laurander

Synnytyssairaala: TAYS

Oma/miehen ikä: 19/23

Monesko lapsi: Ensimmäinen

LA: 10.2

Tuossa olisi vähän täydennystä mun tietoihin. Tänne ei mitään uutta, huomenna olisi sitten taas neuvola. Supistuksia en ole vieläkään tuntenut ja vaavi tuntuu vieläkin olevan mukavasti poikittain (ei niin mukavaa minun kylkiluille).

Saatiin viime viikolla ostettua vihdoin uudet ja hienot vaunut ja pinnasänky koottua! Enää pitäisi ruveta vaatteita pyykkäilemään..

Kummallisia unia nähty täälläkin viime yönä.. Näin unta että mulle tehtiin sektio mutta vauvan sijaan pois otettiinkin maksa. Sain maksan mukaan kotiin ja vauva jäi mahaan! Tästä voi päätellä etten ole vielä ihan sinut tuon sektioajatuksen kanssa. :)

punpun hoi itsellesi. :) Oletko Tampereelta vai jostain lähikunnasta?

Onnea kaikille vauvan jo ulos pullauttaneille!

Laurander ja vaavi 38+1

Vierailija
31/62 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin paljoa enää alemmas voi tulla, tai kohta kopsahtaa lattialle... :) Tänään kävin neuvolassa, viime viikosta oli sf-mitta laskenu 2cm (jo edellisellä viikolla oli tullu -1cm edellisestä). Ja nyt painaa pää tuonne jalkoväliin ihan hemmetin kovasti. Kävely muistuttaa ankan vaappumista! Neuvolatäti meinas, että voipi olla että tulee ihan lähipäivinä... Minä sanoin, etten usko kun edelliset on menneet la:n ohi (40+3 käynnistettynä ja 41+5 spontaanisti)! No, neuvolan jälkeen tuli kyllä mieleen, että vauva liikkuukin paljon vähemmän... Ehkä se on jo sen verran ahtaalla ettei mahdu, mutta kyllähän jotkut sanoo, että sekin olis merkki synnytyksen lähestymisestä. Ja kaiken huipuksi nyt illalla vessassa käydessä tuli sellaista verensekaista limaa... Silti en uskalla ruveta kauhean suuria toiveita elätteleen, että vielä pikkuinen tulis jo ulos, vaikka tosi malttamaton olenkin!

Mimmi75, rv.37+3

Vierailija
32/62 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän puolesta! aika monella tuntuu olevan hyvin noita "oireita". :) ois jo kivaa saada lisää helmiä tonne vauva -puolelle.

Laurander: juu Tampereelta oon.

Nyt täytyy mennä ruokkiin neiti.

Pun + neiti 1kk

Vierailija
33/62 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin 1. ja 2. lapseni kummatkin eri sairaalassa kun nyt tämän komannen. Onko jollain samaa tilannetta? Oletteko tilanneet synnytyskertomuksia sairaaloista itsellenne? Muistelisin, että joku oli niin tehnyt. Mahtaakohan onnistua ihan puhelimitse?

Sitten toinen kysymys. Jotkut ovat jo käyneetkin kokoarviossa ja jotkut menossa. Millä viikolla teillä se oli? Minulla on mielestäni aika myöhään. Silloin olisi jo 38+4. Tosin luulen, että silloin ei ole enää arviolle tarvetta, vaan vauva on jo punnittu ihan tarkasti :) Sen verran alhaalla tuntuu pikku pää jo olevan, että en usko että enää kahta viikkoa sisällä pysyy.

Illalla pitäisi järjestää tytön 7v kaverisynttärit. Tai niitähän tässä on jo täytynyt koko viikon jossain välissä järkätä. 7 vierasta tulossa ja pikku vara-asuntomme siis täyttyy ihan "mukavasti". Pääsisi noista synttäresitä niin sitten voisi vaikka lähteä synnyttämään. Vauvalle on jo kaikki valmiina ja rakennuksellekin pintamateriaalit valittuna. Voisin ihan hyvin poistua kotikuvioista pariksi päiväksi :)

Onko muilla ollut sellaisia oireita, että syönnin jälkeen jonkin ajan kuluttua tulee huono olo. Tuntuu ettei happi riitä vaikka kuinka syvään hengittää (minulla tilaa on ihan kohtuullisesti keuhkoille kun vauva jo niin alhaalla) ja sellainen olo, että pitää päästä makuuasentoon, muttei selälleen tietenkään. Ja kylmä hiki nousee otsalle.

Tuo tunne tulee minulle varsinkin amupalan jälkeen ja viime viikolla aamulla neuvolassa lääkäri makuutti kauan selällään ja tajuhan siinä meinas lähtee. Vauvan sykekin oli 180, kun mulla oli niin huono olo.

No siinä taas valitusta tällä kertaa, vaikka kaikkihan on enemmän kun hyvin. Kärsimättömänä vaan odotan nyyttiä syliin, vaikka enää onkin max kk jälellä. Ei siis enää paljon, kun tätä ihmettä kuitenkin ehdittiin jo kauan odotella ja voisimme olla vielä lapsettomuushoitojen maailmassa.

Onnea Hilpsulle!

mittarimato ja neiti 36+4

Vierailija
34/62 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t6äälläkin synttärit tänään, toseksi nuorimmainen täyttää 4... Esikoinenhan täytti 12 tuossa päivää tämän nuorimmaisen syntymän jälkeen, eli melkoinen juhlaputki meillä tässä tammikuun lopulla.

Piti vain tuosta huonosta olosta sanoa, että mähän nyt oksentelin tämän viimeisimmän raskauden kolme viimeistä viikkoa... eli voinee sinullakin olla merkki siitä, että alkaa synnytys lähestyä.

Mulla tehtiin kokoarvio jo rv32+4, eli aika aikaisin, oli silloin jo 2400g (syntyessä rv37+0 3100g). Jos olisi ollut samoilla viikoilla aiottuna kuin sinulla, niin se olisi sitten tänään - eli hieman myöhään syntymäpainon arvioinnin kannalta, kun herra ulkoistui jo puolitoista viikkoa sitten. Mulla kokoarvio oli sovittuna aikaisille viikoille siksi, kun oli etukäteenkin jo aika selvää, että laskettuun aikaan ei varmaan päästä vaan syntyy aiemmin - kuten kävikin.

Vierailija
35/62 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille!

Tuli käytyä aamupäivällä neuvolassa. Täti sai vielä masun päältä vauvan päästä kiinni eli ei ole vielä tarpeeksi alhaalla. Kehotti jatkamaan kävelylenkkejä omien voimien mukaan eikä tuo kieltäny huushollaamistakaan.

Mulla sf-mitta jatkaa vielä kasvuaan vaikka masu onkin jo selkeästi painunu alemmas. Oma paino oli laskenu huimat 700g ja vauvan kokoarvio oli nyt sellaiset 3500g. Neuvolan täti epäili, että viikko menee vielä ja varattiinkin aika ens viikolle. Mitään fiiliksiä ei ole itsellä. Isäntä alkaa olla malttamaton, kun haluaisi päästä halimaan läheltä ja hän taitaa eniten haluta pitää vauvelia sykyssä. Kieltämättä olis kiva jo päästä tositoimiin ja pitämään nyyttiä vasten omaa ihoa. Vaan eipä vauveli tule ennen kuin on valmis.

Mun oma äiti on jo nähnyt hälle tavanomaisia enneunia. Olin kuulema lähteny sairaalaan kovan pahoinvoinnin takia ja samalla olivat käynnistäneet. Uni ei näyttänyt vauvaa, mut oli kuulema ollut terve. Tuossa kun sitten lueskelin muiden juttuja pahasta olosta niin omalla tavallani toivon, ettei äitini uni käy toteen. Olisi ihanteellista lähteä rauhassa sairaalaan ja viedä esikoinen ihan kaikessa rauhassa naapuriin hoitoon.

Voi kun joku tulisi meillekin leipomaan pullaa - itse osaan kyllä, mut ne ei o mun juttu.. yleensä okin menee vikaan ja maku on aina ihan karmiva! Tekis mieli tilata jokin siivoojakin kertaalleen kaveriksi siivoamaan, kun muut kotijoukot ei jaksaa jeesata ja lattiat lainehtii rojua. Kaapit oon kyllä siivonnu mut perussiisteys on vähän niin ja näin. Olis sit kiva tulla sairaalasta kotiin, kun koti olis siivo ja nätti.

Eiköhän tässä jo tätä tarinaa ole kerrakseen. Voimia ponnistuksiin porukalle!

Visbe ja tintti 39+3

Vierailija
36/62 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun odotuksesi on sitten päättynyt ja onnellisesti:)

Itse täällä vielä odottelen ja taitaa mennä vielä jokunen tovi... Tuossa mietin vessassa käydessäni, että on tääkin nyt kyttään vessapaprua samalla tavalla kun alkuraskaudesta. Silloin pelkäsi, että paperiin tulee verta ja nyt toivoo, että siellä näkyisi jotain liman tapaista:)

Nyt yritän nauttia tästä loppuraskaudesta koko rahan edestä (vaikeaa kyllä kun olen niin malttamaton) sillä tää nyt kuiteskin on lähes sata varma vika kerta kun raskaana olen...

Miina 38+5

Vierailija
37/62 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisellä oli kans tänään neuvola:verenpaine oli noususuunnalla 130/90,ei ole vielä syytä huoleen,mutta anto uuden ajan ens tiistaille,niin saa katsoa sen uudestaan sitten taas...

Kun mulla on ollut aina enemmänkin "ala"kanttiin tuo.

turvotusta oli vähän tullut,mutta pissa oli puhdas.Eli ei sen puoleen hätää.

sf-mitta jatkaa vaan kasvuaan,vaikka vauva on jo alhaalla,eikä päätä paljon pyörittele enää...

Hoitaja myös ultrasi ja nykyiseksi painoarvioksi sai 3800g... :D Eli ihan sopivan kokoinen jo olisi,että saisihan tuo jo syntyä,ettei kasvaisi liikaa... ?:|

Kyllä sitä joka ilta toivoo että jospa se ENSI yönä jo syntyisi,mutta eipä ole vielä...

Esikoinenki odottaa kovasti jo vauvaa ja että mummi tulee häntä sitten hoitamaan ku äiti ja isi menee sairaalaan "vauvaa katsomaan"... ;)

Mutta eipä tässä kummempia,kuin korjoitelkaapa muutkin kuulumisia!

Santtuvm82 39+3

Vierailija
38/62 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nette: Sain käytyä kelalla eilen ja hoidettua kaikki asiat kerralla kuntoon. Nehän odotti jotain palkkalaskelmia, mutta kun mun paperit on ollu siellä vähintään kaksi kuukautta. Oishan noita puutuuvia tietoja voinu kysellä aikasemmin. Äippäloma oli alkanu jo 21 pvä, mutta töissä saa olla niin kauan ku huvittaa, kunhan Ilmottaa kelalle. Ja suunnitelmissa mulla olikin jäädä tämän viikon jälkeen pois töistä. Et ei käyny vahinkoa, ärsytti vain tuo kelan hidastelu.

Täällä meillä saa ihan sairaalan puolesta luumut mutta lakuja voisi viedä pussillisen. Säästösyistä täällä ei ole loppuraskaudessa lääkäriä ollenkaan. Vähän harmi kun ei tiedä onko tuolla alapäässä tapahtunut mitään. ja painoarviotakaan ei saa. pitää kysyä ens kerralla neuvolan tädiltä osaiko se arvioida.

Mulla ei todellakaan ole oluut mitään pahoinvointia, ennemminki syöpöttelyä. Koko ajan pitäis olla syömässä, varsinki herkkuja. Esikoisella on ens viikonloppuna synttärit mihin tulee mummut ja papat. Saapahan taas mättää herkkuja suuhun.

Väsyttää ihan tautisen paljon. Aamuyöstä herään neljän tai viiden aikaan, enkä saa enää unta. Tosi kivaa, toivottavasti menee ohi. Ja hemoglobiinkin on liian alhainen. Olen käyny taas salilla ja se piristää kummasti. Tänään pyysin pistämään salikortin telakalle parin viikon päästä. Jos intoa ja voimis vielä löytyisi voisi käydä sielläki vielä jonkin kerran.

Jonttu

Vierailija
39/62 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa jotain jos kirjoittaisi..

eilen olin siinä kokoarviossa (vko37) arvioksi tuli 3.5kg, huh! laittoivat vielä lantionkuvaukseen, huomenissa soittelevat sitten että miltä näyttää. esikoinen siis leikattiin kun ei mahtunut(4.4kg ja täydet vkot) Tänään oli vielä neuvolakin, kaikki ok. pää on kiinnittynyt ja siltä se tuntuukin.. :) antoivat vielä uuden ajan ensivkolle. toivottavasti huomenna tulee jokin ratkaisu, joko käynnistys tai sitten odotellaan edelleen ja lopuksi mennään leikkaukseen... sellaista.

Tsanni vko 37+1

Vierailija
40/62 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf mitta oli pysynyt samana kuin viikko sitten eli 34, vauveli siis hiukan laskeutunut-jes! Eilen tuli supistuksia 7 tuntia putkeen, aluksi 10min välein ja sitten pari tuntia 5min välein, olin aika sippi kun ne sitten valitettavasti loppuivat. Missään vaiheessa ei muuttuneet kauheen kipeiksi, voimakas olis ehkä osuvampi sana. Neuvolatäti veikkas, että saattais viikon sisään tulla lähtö synnyttämään, mut kun eihän sitä vaan tiedä. Tänään on tullut taas kivuttomia suppareita pari tuntia 10min välein, mut kun ei nää muutu yhtään kovemmaksi niin pistää vaan ärsyttämään! Mut onneksi tapahtuu sentään jotakin :)

mandariini80 rv 39+2