Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita lokakuisia vielä eksynyt tänne?

26.01.2009 |

Viime viikolla plussa ja laskuri antoi la:ksi 1.10. Pelon sekaisin tunnelmin mennään, sillä edellinen raskaus oli kohdunulkoinen.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vielä uuden testin viime lauantaina 31.1 kun rupes niin epäilyttämään, selkeä plussa oli. Neuvolaankin soitin, hän arvioi la:ksi 4.10 joka on myös mun syntymäpäivä! Kiva sattuma.

Olen kertonut muutamalla kaverille, niille samoille joille kerron muutenkin ilot ja surut.

Omalle äidille tekis mieli kertoa, mutta ajateltiin odottaa ekaan ultraan.

Meillä on hauskaa kun esikoinen 8vee kärttää pikkuveljeä, mutta kun ei voi vielä sanoa muuta kuin katotaan nyt jos joskus tulee...

Kauhee väsymys varsinkin töissä, aloitin jo monivitamiininkin syönnin jos siitä olis jotain apua. Muuten ihmeen normaali olo.

Vierailija
22/36 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi juuri pari päivää sitten plussannut:)

LA olisi laskurin mukaan 10.10.09. Ennestään yksi lähes 4-v poika.

Varattiin Helmikuun lopulle ultra-aika, niin katsotaan että syke kuuluu normaalisti. Sitten uskalletaan jo kertoa eteenpäin:):)

Olisiko tänne kirjoittelevat halukkaita muodotamaan ryhmät jonnekin, vai onko jo muodostettu? Olisi kiva liittyä, kun esikoisenkin kanssa sai niin paljon vertaistukea odotukseen ja synnytykseen ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää kieltämättä, edellinen raskaus 3 vuotta sitten meni kesken viikolla 10 . pojat 10 ja 7 odottavat uutta Iisa-vauvaa (nuorimmaiseni nimesi jo vauvan olevan pikkusisko ja sen nimi on sitten Iisa-vauva) joten meillä odotetaan Iisa-vauvaa tuli sitten tyttö tai poika. On ollut hurjan huono olo en ole oksentanut, mutta kuin olisi ympärivuorokautinen krapula. Väsymys on valtava, nukkua vois vaikka monet päiväunet. Töissäkin pitäis jaksaa keskittyä ja saada vähän aikaiseksikin. En muista poikia odottaessani tai viime kerrallakaan että olisin ollut näin huonovointinen, toivottavasti se on hyvä merkki. Pissalla saa rampata päivin öin, ja hassua olen nyt viikon verran juossut keskellä yötä 04.40 kuin kello vessassa, joka yö samaan aikaan. Neuvolaan olen menossa 17.2 mites jokos olette neuvolaan ajan varanneet :x

Vierailija
24/36 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo kerran ultrassa kun kuukautiset niin epäsäännölliset ja halusin varmuuden. Siellä pieni sydän sykki. :)

L.a olisi 5.10 ultran mukaan mutta oli vielä niin pieni, ettei tarkasti osannut sanoa. Kaksi tyttöä meillä jo on. Kummastakaan en ole voinut pahoin enkä ollut edes väsynyt mutta nytten on sitten kamala olo koko ajan ja hirveä väsy. Neuvolaan olen menossa Marraskuun alussa.

Vierailija
25/36 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa kirjoitan tänne. Plussasin pari viikkoa sitten ja laskettuaika olis 6.10.

Pää on ihan sekasin. Kyllä tämä suunnitelmissa oli, mutta en osannut odottaa kun lääkäri sano että voi olla vaikee tulla raskaaks.

Muutamille ihmisille olen kertonut, töissä oli pakko kertoa heti kun joudun siellä välttämään tiettyjä aineita yms.

Neuvola olis 24.2... Jos ainaki vielä sinne asti malttais olla hiljaa... :)

Vierailija
26/36 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaa viikko sitten ja laskurin mukaan la 9.10. Esikoinen on 10kk ja syntyi pienenä keskosena 29.rv:lla. Nyt on vielä aika rauhallinen ja luottavainen olo tämän raskauden suhteen, mutta voin vain kuvitella että huolet kasvaa viikkojen lähetessä tuota esikoisen syntymäaikaa. Ensin tietysti jännätään nämä alkuraskauden ajat. Eka neuvola 3.3.

Vierailija
27/36 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

täällä olisi kanssa vähän aikaa sitten plussannut. Laskurin mukaan LA 4.10. Haluttaisi kauheasti ekaan neuvolaan, jotta tietäisi, onko siellä elämää edes ollenkaan. Sitten ehkä uskaltaisi joillekin lähimmäisille jo kertoakin. Ilmeisesti me lokakuun alkuun odottajat menemme ekaan ultraan joskus helmikuun puolivälin jälkeen tai helmikuun loppupuolella?

Vierailija
28/36 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ketjua ylöspäin kun näyttää nyt olevan kaksi ketjua aloitettu lokakuisille!!

Vierailija
29/36 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu toinenkin ketju oli aloitettu, mutta yritän pitää tätä nyt yllä.

Mie olen nimittäin menossa ekaan ultraan huomenna! Jipii! Mutta katsotaan nyt sitten, näkyykö siellä edes mitään. Neuvolatäti epäili, että saatan olla nimittäin pidemmälläkin kuin mitä nyt olen luullutkaan, kun joulukuun menkat ollut niin ihmeellisesti. Mutta itse olen aika varma, ettei viikkoja ole vielä kuin se 6+ jotain, jolloin LA olisi sitten silloin lokakuun alkupäivinä. Kuulemma noillakin viikoilla sieltä pitäisi kuitenkin löytyä sydämen syke. Mutta varaudun henkisesti, ettei sitä välttämättä huomenna vielä kuulu.

Onkos muilla vielä neuvola tai ultra -kokemuksia?

Vierailija
30/36 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli haluaisin käydä tilanteen ultrassa tarkistamassa, mutta sitä pitää ehkä vielä viikon verran ainakin odotella. Toki hinta- ja aikatietoja voisi kysellä. Miten te jotka olette ultrassa käynyt niin paljonko on kustantanut? Muutamille taas on kerrottu uutinen, mutta suurin osa ei vielä tiedä. Tosin niinkuin joku jo kirjoitti mieli tekisi kaikille kertoa. Ainut mikä ehkä jarruttelee kertomista on tuo oireiden puute. Aiemmista lapsista olen siis raskausaikana alusta aina tuonne puoleen välin ainakin kärsinyt pahoinvoinnista ja nyt sitä ei (vielä ainakaan) ole.

Vierailija
31/36 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultrassa viime viikolla kun kuukautiset hirveän sekavat. Viikkoja silloin 5+5 mutta oli kuulemma vaikea mitata niin pientä ja lääkäri etukäteen varoitti, että sydänäänet ei välttämättä vielä kuulu. Mutta pieni sydän siellä ihan selvästi sykki. :)

Ja kaikki oli silloin ok. Nyt odotellan ekaa virallista ultraa.

Neuvolaan olen menossa Maaliskuun allussa. :)

Vierailija
32/36 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden ultra maksaa yksityisellä reilun satasen, riippuu paljon lääkärikeskuksesta. Itse olen menossa seuraavan sitten kun viikkoja 7, sillä silloin näkyy jo muutakin kuin mahdollinen sikiöpussi ja sykkeen pitäisi kuulua varmuudella. Ettei tule turhia pelkoja jos menee liian aikaisin ja syke ei kuuluisikaan.

Itse muistan kun viime raskauden alussa oli pelkoja mahdollisesta keskenmenosta ja tietty halusi mennä ultraamaan tosi aikaisin, mutta lääkäri sanoi, että kyllä keskenmenolla on aina oireet, eikä se tapahdu oireitta.

Raskauden oireiden perusteella ei kannata päätellä näköjään mitään. Mulla oli ekassa raskaudessa tosi vahvoja oireita heti alussa, mm. hajuaisin muutokset, kahvi-inhotus ym. Nyt ei ole mitään ja tällä kertaa kuitenkin varmuudella tiedän olevani raskaana, sillä nyt on raskaus varmistettu verikokeella ja ultrattu että kohdussa on jotain:) Meillä siis tämä toinen raskaus ei alkanut luomusti.

Vierailija
33/36 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään positiivisen testin.. : ) Ja laskurin mukaan LA 9.10. Ennästään juuri 3 vuotta täyttänyt poika. On aika sekava olo nyt, kun stressaa tulevan isän käytöstä ja sanoja jne... Ei todellakaan ole iloinen, eikä tätä kyllä suunniteltu ollukkaan. Emme asu/ ole yhdessä, hän on myös esikoiseni isä. Kaippa tämä tästä... Koitan itse opetella iloitsemaan, yksin. Onhan tämä loppujen lopuksi ja jokatapauksessa aivan ihana asia. Vahinko kyllä, mutta ihana silti... :x

Vierailija
34/36 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin siis tänään ultran tuonne viikolle 9 eli keskiviikolle 25.2. Silloin on edellisistä menkoista 8 viikkoa ja pitäisi jo jotain näkyä. Hinnat täällä oli molemmissa lääkärikeskuksissa, josta kysyin samaa luokkaa eli n.150 euroa. Jännittää.. Miten jaksan odottaa sinne asti. Enää ei ole mitään raskausoireita (paitsi puuttuvat menkat), aiemmat väsymys ja palelu ovat hävinneet. Eräs ystävä sanoi, että jos pojista tulee vain pahoja oireita ja tytöistä pääsee helpommalla.. Toivotaan, että näin on. Pieni tyttö olisi tervetullut lisä tänne poikien sekaan. Toki poika menisi jo vanhasta kokemuksesta, ehkä paremmin :)

t.Jennu ja pipana

Vierailija
35/36 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ultrassa on käyty. Päiviä tuli muutama ehkä lisääkin. Eli nyt laskettu aika menee jopa jo syyskuun viimeiselle päivälle mutta kun se kuulemma voi heittää -+1pv.

Mutta olipas jotenkin huokaisun paikka, että siellä sydän pomppi ja nyt vain odotellaan et se siellä pysyis kasvamassa.

Huono olo kyllä välillä helpottaa, mutta välillä tuntuu, et pitäis käydä sormet työntämässä kurkkuun. Kertaakaan ei ole vielä oksennus tullu vaikka kuinka yökkis ja kakoais. Ei ole siis helpotusta tuohon pahoinvointiin..

Neuvolaan sitten maaliskuun alussa.

Mahaa siis kasvatellessa..

Vierailija
36/36 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli plussasin 1.2 ensi ovistestillä ja sitte illalla r-testillä. LA olis kaikiti 7.1o. Neuvolaan en oo vielä uskaltanu soittaa, ens ke 18.2 on ultra ja soitan sitte..sillon ois kait 7.vko menos ja pitäs näkyä jotain. Tämä on clomivauva, ekasta kierrosta tärppäs, vuosi tätä yritettiin.. Meen samalle lekurille, joka määräs nää clomit, joten yhtää tiedä mitä se maksaa..mutta aivan sama. Mullakaan ei oo pahoinvointia juuri mitää, joskus kuvottaa. Alavatsakipuja ja vihlaisuja mol. puolilla munasarjoja sitten onki, yleensä illalla. Rinnat tuntoarat, mut ei muuta. Mitään vuotoja ei oo, no ehkä jonkinlaista valkovuotoo ajoittain..eli eka raskaus meneillään..jännittää!!!!!!! I'm so happy!!!Ollaan kerrottu jo suht monelle ja oon sairaalas sairaanhoitajana, niin se tuli joillekki yhtenä pvänä ilmi, kun lääkettä tehdes sitä lensi silmään..

-Tiina & Jörö-