Eskarin kevätretki,bussilla 15 km,ei turvavöitä. Mitä mieltä? ev
Kommentit (17)
Monet kulkevat päivittäin tuon matkan bussilla ja ihan vöittä. Tilastollisesti bussissa matkustaminen on henkilöautokyytiä turvallisempaa.
ei niissä mitään vöitä koskaan ole
Ei tavallisissa busseissa mitään turvavöitä ole!
mäkin aika vastuuttomasti arkena ajelen 2,5 vee muks
un kaa vantaalta stadiin. lapsi istuu viel kaiken lisäks bussin penkillä eikä rattaissa. mitäs siihen sanot ap
Ja sitten kun jotain satuu,niin alatte vouhaamaan. Ja mulle ei tartte vittuilla,metallimude ymuut....
Mua vaan yllätti,ettei vöitä ollut,vaikka kalusto suht uutta. Ja eikös me kaikki kuitenkin haluta olla turvallisin mielin,vaikka muksu olisikin retkellä?VAI??? ap
ihan ok. Ei nyt kannata miksikään hysteerikoksi alkaa.
lapsesi voi kuolla vaikka yöllä nukkuessaan. Turha alkaa kaikkea pelkäämään.
Busseissa ei todellakaan ole turvavöitä, paitsi pitkän matkan linjoilla ja niissäkin se on melko tuore juttu. Bussilla matkustaminen on turvallisempaa kuin henkilöautolla. Käveleminen ja pyöräily liikenteessä on lapselle tilastollisesti vaarallisempaa kuin bussilla matkustaminen. Jos lapsellesi jotain sattuu on epätodennäköistä että se sattuisi noilla bussimatkoilla.
Kyllähän pitäisi olla tavoitteena, että koulujen ja päivähoidon retket tehdään autoilla, joissa on turvavyöt. Minä jätin ilmoittautumatta oman lapsiryhmäni kanssa kevätretkelle, koska ei annettu varmuutta siitä, onko autossa vyöt vai ei. (olen siis pph, jolla yksi alle kouluikäinen lapsi)
todellakin luulin,että ne on pakolliset. ap
Sitä paitsi, mielestäni kaikissa busseissa, jotka ajavat moottoriteitä ja muita nopeita teitä, pitäisi olla turvavyöt. Kaupunkiajossa olevat paikallisbussit, joissa nopeudet ei kiihdy kovin huimaksi, ovat ne joiden kohdalla voi vyöttömyyden sulattaa ihan käytännön syistä.
Itselläni on vähän sama ongelma kuin ap:llä, kerhon retki bussilla ja ei vöitä. Onhan se kamalaa ajatella, että mitä jos juuri sillä kerralla sattuu jotain :( Ristiriitaista, kun kaikelta ei voi suojella, mutta on jotain asioita mihin voi itsekin vaikuttaa. Esim. henkiöautossa voi aina valita turvavyöt ja istuimet...
Olen samaa mieltä kuin tuossa edellä, että vaikeinta on se, kun moniin turvallisuusasioihin VOI vaikuttaa itse -ja sitten taas toisaalta välillä joutuu tekemään ikäviä kompromisseja turvallisuuden suhteen.
Täällä kirjoittaa äiti, joka on ottanut lapsilleen puutiaisaivokuumerokotteet, vaikka suurin osa ihmisistä pitää sitäkin ihan turhana hysterisointina ja vouhotuksena ;) Tiedän, riski on pieni (tosin lähivuosina punkkitaudit tulevat leviämään edelleen ja me ollaan sitten jo valmiina... tämä näin välihuomautuksena ;)) mutta kun on vakavasta, jopa tappavasta, taudista kyse, en on halua ottaa pientäkään riskiä. Unessa kuolemiselle (mikä omituinen heitto!) minäkään en mahda mitään.
kahdelle edelliselle;) En ole hysteerinen äiti,päinvastoin...
Mutta minusta on kiva tietää lapseni olevan ok,silloin kun on poissa! Ja se jonkun heitto siitä nukkuessaan kuolemisesta oli TODELLA asiaton;(
ap
Mä kuljin kouluiässä joka ikinen päivä sen 15 kilometriä kouluun bussilla kaksi kertaa. Kenellekään ei tullut mieleenkään että pitäis olla turvavyöt ja yksikään sen koulun oppilaista ei ole koskaan tietääkseni edes loukkaantunut missään bussionnettomuudessa. Tai ei ainakaan sinä aikana kun minä kävin koulua.
Ne jotka ei päästä lapsiaan ajamaan 15 kilometriä bussilla on hysteerisiä. Piste.
Jos mennään moottoritietä 15 km ilman vöitä bussilla ja taas koulutaksilla 300 metriä,niin miksi sitten koulutaksissa on vyöt? ap
Tällä on ihme meininki nykyään....
Mielelläni en päästäisi, mutta ikäväähän se olisi kieltääkin.