Henkilökohtainen avustaja on hirvein työtehtävä IKINÄ!!!
Olen vasta pari vuotta lusinut tätä mutta mennyt ihan usko ihmisiin. Työssä kohtaat kaiken syntymästä kuolemaan, eritteet lentää, asiakkaat kyykyttää ja nöyryyttää, puukottaa selkään, haukkuu sua ja muita avustajia, ikinä et tiedä milloin on töitä, nollasoppari eli ei yhtäkään työn tuomaa etua kuten kyky ottaa lainaa tai antaa hyvä tae vuokran maksusta uudelle vuokranantajalle, ja vaikka tekis kellon ympäri niska limassa niin palkka on olematon. Ja HYVIN usein teetkin niska limassa, olet nimittäin siivooja, kokki, sairaanhoitaja, palvelija, koiranulkoiluttaja, terapeutti, mielivallan alainen sätkynukke joka oikusta pesee vessan tai kiillottaa pöytähopeat, suihkuttelee mamman tai työntelee pyörätuolia 12h pitkin helteisiä tietöiden runtelemia katuja samalla kun sua haukutaan tai mykkäkoulutetaan.
Lähdin tähän hommaan koska olen ihmisläheinen ja auttavainen mutta mulle oikeasti riitti. Ihmiset on HIRVEITÄ.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Se voi olla myös varsin antavaa työtä, kun tehdään selväksi, mitkä asiat kuuluvat töihin, eikä anna pompottaa itseään.
Että sä meet jonkun kotiin ja oot silleen "En kuule pese vessaa, tunnen arvoni". Oot nopeesti ilman työtä. Äläkä sinä vähättele kokemusta väittämällä sitä yleistykseksi. Tuota se koko homma on. Sata+ asiakasta ja tuhansia työtunteja. Naama niin muikeassa hymyssä että ihan ruvella suupielet.
Niinpä. Ehkä jotkut saavat toimimaan ja toiset eivät. Jos joku on energiaton ihminen ja voimaton, eipä juuri kannata se ala, on melkein itse kärräyksen tarpeessa.
Mä olin töissä yhdellä ihmisellä lähes kokoaikaisella työllä. Fyysisesti kevyttä, mutta henkisesti raskasta. Reilun puolitoista vuotta sitä jaksoin kunnes kamelin selkä katkesi. Avustettava suoraan sanottuna vittumainen ja osa omaisista todella vaativa ja vaatimukset lisääntyi koko ajan. Valehdeltiin musta toiselle avustajalle, että en mm. siivoa.
Jäin sairauslomalle ja olin sillä noin kuukauden kunnes irtisanouduin. Sain lääkäriltä työkkäriin lausunnon, että ei suosittele palaamaan tuohon työhön. Ei tullut karenssia, mutta en ehtinyt saada päivärahaa koska löysin töitä alalta mihin mulla on koulutus. En ollut ensimmäinen joka sieltä irtisanoutui sairausloman kautta.
Kuunnella jonkun mulkun jatkuvaa uittuilua. Juu ei kiitos.
Onnekai en ole sopiva semmoiseen hommaan.
Jaksoin reilun kuukauden vammaista kenen avustajissa todella suuri vaihtuvuus.
En halua muistella koko ihmistä, aivan kamalan inhottava tapaus.
Unohtamatta seksuaalishhhta ahdishtelua. Yks omainen oli todella limainen, ja toinen luikki perässä joka paikkaan ja huusi sairaalle äidilleen.
Jos aloittaja ei ennen aloittamistaan ottanut selvää,mten vit..maista tuo työ on,kannattaa katsoa peiliin. Kuvittelit ilmeisesti kärrääväsi mukavia mummoja päiväkävelyille lintujen laulussa ja vähän pyyhkiväsi suupieliä aterian jälkeen? Ihmiset Suomessa ovat veemäisiä johtuen siitä,että heidän traumojaan ei ole milloinkaan eikä missään huomattu,hoidettu tai otettu puheeksi. He ovat sen myötä muokkautuneet kus ipäiksi,narsisteiksi,uhriutujiksi ja heiltä on otettava luulot pois,jos ovat sen ansainneet. Kaikki käynnit tulee nauhoittaa,kaikki puhelut myös-oikeusturvastaan tulee pitää kiinni. On oltava perillä avustettavan tilanteesta ja omista voimavaroistasi.Onko sinusta siihen,mitä tämä mahdollisesti mieleltään sairas henkilö saattaa vaatia tai tehdä. Vaitukset soten ja mielenterveyspalveluiden alasajosta hallitukselle, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jaksoin reilun kuukauden vammaista kenen avustajissa todella suuri vaihtuvuus.
En halua muistella koko ihmistä, aivan kamalan inhottava tapaus.
Joo ja tätä ei voida sanoa. Että vammainen, vanhus tai muutoin apua tarvitseva voi olla mulq. Mä olin yhdellä "tosi pidetyllä" kesähessuna. Oli kai se pidetty kun sen vakkarit oli sille melkein sukua. Mulle ja muille oli suorastaan qusipää. Tämän lisäksi eläkeläisrouva jolla joku persoonallisuushäiriö, toinen monisairas jonka ainoa ilo oli paskantaa muiden päälle, kolmas joka kyykytti ja hoki "tietysti" jos jotain kysyi. Tätä kombottelin silloin kun aloitin. Meinas jäädä leikki kesken. Nyt on kaks ihanaa. Toisessa oon sijaisena ja toisen kanssa käyn säännöllisesti jauhamassa jaskaa pari tuntia. Kaikilla on mukavaa.
Mä en IKINÄ lähtis avustamaan kenenkään petipuuhia! Riittää jo se että asiakas jonka penistä joudun käsittelemään saa vaimoltaan vieressä kuittia siitä ettei se enää jöpötä nykyään. En kuulu siihen mitenkään!
Älä yleistä. Se voi olla myös varsin antavaa työtä, kun tehdään selväksi, mitkä asiat kuuluvat töihin, eikä anna pompottaa itseään.