Uskovaiset, mita tekisitte tilanteessani? Olen pettynyt seurakuntaan ja kayn siella nykyaan vain harvoin. En toisaalta ole taysin tyytyvainen nainkaan. Kavisitteko minuna sitkeasti
seurakunnassa ja koettaisitte unohtaa pettymystä tuottaneet asiat vai antaisitteko olla ja jatkaisitte elämäänne ilman seurakuntaa?
Kommentit (7)
Oletko itse tehnyt jotain väärin tai toiminut tavalla, joka ei rohkaise muita ystävystymään kanssasi?
Jos siellä on joku tietty ihmisryhmä jonka kanssa et tule toimeen, olisiko seurakunnassa jotain muuta toimintaa missä on eri ihmiset? Ts. jos ompeluseura on ikävä sisäpiiri, olisiko lähetysringissä mukavampaa väkeä?
Tai vaihda seurakuntaa. Käy jossain ihan muualla. Onhan niitä sellaisia seurakuntia, joissa on tuhoisa kulttuuri ja jotka tuottavat uskontojen uhreja, ja jos olet sattunut johonkin sellaiseen, on ihan viisasta jättäytyä ulos.
Petyin huomattuani, että minusta oli monta vuotta " imetty kaikki mehut" seurakunnassa. Uhrasin elämäni väärällä tavalla seurakunnan hyväksi eikä kukaan koskaan kehottanut tai rohkaissut minua toimimaan toisin. Olivat vain iloisia ilmaisesta työvoimasta.
Olen työstänyt asiaa jo jonkin aikaa ja sisimmässäni antanut anteeksikin. Mutta tuntuu, että mieleeni nousee aina vain asioita, joiden kielteisen vaikutuksen elämääni näen vasta nyt.
ap
En mäkään tunne oloani kotoisaksi joka paikassa. Uskalla kokeilla myös muita. Itse olen käynyt kokouksissa luterilaisessa, helluntailaisissa ja babtistiseurakunnissa ja vapaakirkossa. Kokeilemalla se oikea löytyy.
En usko, että seurakunnassa käyminen kannattaa jos sieltä saa vaan katkeran mielen. Rukoile, niin sekin selviää.
Srk-yhteys on tärkeä osa elämää...olet myös itse osa sitä seurakuntaa. Pohdi mikä hiertää ja minkälaisia muutoksia haluaisit! Etsi ystäviä joidenka kanssa jutella ja rukoilla!
Siunausta sulle!
ja tää ei ollut sellainen selkään taputtelu juttu - mää muistan sua rukouksin!
No miksi siis olet pettynyt seurakuntaan? Jumala käyttää meitä vajavaisia ihmisiä jotka emme ole täydellisiä, kukaan..
Itse varmaan jatkaisin seurakunnassa käyntiä. Saako kysyä mikä srk? Entäs paikkakunnan toiset seurakunnat josko jonnekin sinne sitten.. siis mielummin kun että ilman ollenkaan?