Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tyttölapsi ei leiki lainkaan hoivaleikkejä? Ovatko ne tärkeitä ja voiko niihin kannustaa?

Vierailija
05.05.2008 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ettei leiki hoivaleikkejä? Mikset heti sanonut?

Vierailija
22/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut aina kiinnostuneempi rajattomasta liikkumisesta, hämähäkkimiehistä ja sen sellaisesta. Mekkoja hän ei myöskään ole koskaan päällään pitänyt. Iso tyttömme on siis lähinnä pojanviikari, mutta en ole yhtään huolissani asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi anteeksi nyt suunnattomasti, etten tällä letkeällä keskustelupalstalla heti osannut pukea ajatuksiani " valmiiseen" muotoon, vaan kiertelin ja kaartelin, kun itsekin pohdin asiaa.

Hieman hermostuneena toteaa ap. Ei kai tänne nyt kirjoituksilta vaadita mitään esikarsintaa, vai mitä? Vai kirjoitteletko itse ensin jollekin suttupaperille ennen kuin uskallat postittaa Aihe Vapaalle?

Kirjoittelin ihan siksi, että saisin enemmän ajatuksia, varmaan jollain muullakin on vastavaavia ongelmia.

ap

Vierailija
24/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hoivaa pehmoeläimiä yms mutta ei leiki vauvanukeilla.

meillä siis hoivaavuutta ei esiinny suhteessa leikkikavereihin, veljeen, leluihin, ei pehmoihin eikä nukkeihin. Vanhempia tyttö kyllä voi pussailla ja halata, mutta ihan yhtä hyvin voi tuuli kääntyä.

Vierailija
25/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitenkään poikamainen, eikä kiinnostunut hämähäkkimiehistä. ap

Vierailija
26/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen punaista kun lapsia pakotetaan pienestä pitäen siihen ainoaan oikeaan miehen tai naisen rooliin. Niin minullekin tehtiin lapsena.

Joten jos olisit esittänyt huolesi toisin olisin osannut suhtautuakin siihen toisin.

Olet oikeassa että epäempaattisuus ja julmuus ovat huolestuttavia piirteitä.

Vierailija
27/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en itse leikkinyt hoivaleikkejä. Kun sain oman tyttären, hän halusi leikkiä niillä. Tytön kummitäti antoi vinkkejä, mitä niillä nukeilla voi edes tehdä (ruokkia, vaatettaa...) ja tyttö itse opetti mulle loput :)

Vierailija
28/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivaaminen ei tarkoita välttämättä nukeilla leikkimistä, hoivan kohde voi olla myös esim. pehmolelu. Ja kyllä lasta voi ohjata hoivaleikkeihin, ovat tärkeitä kehitykselle.

Vierailija
29/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Näen punaista kun lapsia pakotetaan pienestä pitäen siihen ainoaan oikeaan miehen tai naisen rooliin. Niin minullekin tehtiin lapsena.

Joten jos olisit esittänyt huolesi toisin olisin osannut suhtautuakin siihen toisin.

Olet oikeassa että epäempaattisuus ja julmuus ovat huolestuttavia piirteitä.

Ymmärrän kyllä, että kaikkia asioita tarkastellaan omien " silmälasien" lävitse.

ap

Vierailija
30/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse tunnen monta tuollaista poikaa, jotka ovat toisinaan aika riiviöitä muita lapsia kohtaan, eivätkä koskaan leiki hoivaleikkejä. En usko, että heidän käytöksestään kuitenkaan ollaan kovin huolissaan.

Vierailija
31/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojasta huolestutaan jos hän on herkkä ja tunteellinen.

Vierailija
32/32 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kaksi poikaa 6v. ja 4v. esikoisella kehitysvamma. kuopus ehkä add. lastenlääkärimme suositteli esikoiselle, sekä kuopuksellekkin hoivaleikkejä.

yksikään lasten psykologi ei kumoaisi sitä, että lapsi ei tarvitse hoivaleikkejä.

lapsi voi hoivata nukkea, koiraa tai kissaa. sellaiset koirat/ kissat on hyviä missä on esim. tarvikkeita, joilla voi eläintä hoitaa.

aikuinen voi omalla mallillaan kannustaa lasta hoivaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan