MARRASMURUT VKO 19
Yritän tässä nyt nostella meitä marraksia pinossa ylöspäin...ja samalla testaan että toimiiko tämä vekotin ollenkaan. Aamulla yritin mutta herjasi ettei toimi.
Ok. Haravointia on ollut ohjelmassa tämä aamuna. Ja vihdoin on työ suoritettu. Kolme päivää se vei, mutta nyt on siistit lehtikasat enää kottikärryä odottamassa. Ja sitten päästäänkin villiviidakon kimppuun!!! tässä pihassa kasvaa nimittäin kiloittain villiruusua ja ruusunmarjaa. Vanhoja puskia, jotka saavat kyytiä uusilta omistajilta heti viikonloppuna.
Aurinko paistoi niin ihanasti aamulla, mutta nyt ovat pilvet tulleet eteen! Lämmin yhä tosin.
Neuvola oli viime keskiviikkona ja sydänäänet saatiin kuulumaan jo nyt viikoin 12! JIPPII! Tosin niin on käynyt aikaisemminkin, kun ei ole tuota ylimääräistä tuossa vatsan päällä... :-)
Tässä sitä vain odotellaan että mitä tuleman pitää.
Mukavat viikonloput teille kaikille!
Riesa ja pien'
Kommentit (16)
Eka viesti meni taas johonkin bittiavaruuteen.
No lyhyesti, viikonloppu oltiin reissussa, siksi ei ole kuulunut mitään. Väsymys on yhä kova. Reissun jälkeen nuokuin illan sohvalla. Iltamyöhällä iski vielä pahoinvointi ja sama tuntuu jatkuvan nyt aamullakin. Töihin pitäs kohta mennä...mitähän siitä tulee
Iltapäivällä oon luvannu mennä yhden porukan kans ulos syömään, kattelin jo alustavasti ruokalistaa ja tekee tiukkaa kyl saada mitään alas. Ehkä kanasalaatin saisin alas, saa nähdä. Pitikin lupautua mennä.
Torstaina siis nt-ultra ja veriseulonta. Sitä odotellessa.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Koralli 10+4
Ja täällä sataa lunta!!Ei vois parempi ilma sattua just tälle päivälle..
Neuvola/lääkäri on tänään, toivottavasti sydänäänet kuuluu, huolestuttaa muutenki, e tiiä miksi mutta kuiten, jos ei kuulu niin vaadin kyllä pääsyä ultraan (meillä siis neuvolassa oma sellainen) etten hulluksi tule..
Vappu meni vauhdilla, esikko ei ollu vk-loppuna kotona j
Vappu oli ja meni samoin kuin lämpöiset ilmat!!
Viikonloppuna sireenejä karsin ja huomasin että niissä on jo kukat nupuillaan! Kaikkien puiden lehdetkin ovat jo ainakin hiirenkorvilla, IHANAA!!
Siinä kevät infoa etelästä:)
Itse voin suht hyvin. Nyt on jo maha kasvanut huomattavasti joten ajattelin että kävisin töissä ilmoittautumassa etten aio kuin pyörähtää syksyllä näytillä. Esikoisen kanssa jäin pari viikkoa ennen äitiyslomaa sairikselle mutta muiden kanssa olen jaksanut olla loppuun saakka. Toivottavasti jaksan nytkin. Eihän tuota työrupeamaa ehdi tulla kuin 6 viikkoa!
Seuraava neuvola olis keskiviikkona. Silloin varmaan sit kuulee noi sydänäänetkin!
Pojan eskariin tutustuminen olis myös keskiviikkona. Paikka on toki sama kuin missä on leikkikoulussa mutta tekeminen eskussa on hieman erilaista. Ollaan jouduttu harjoittelemaan keskittymistä tehtävien tekemiseen.
Eipä meille sen kummempia kuulumisia.
Illalla kukkataloon hakemaan liljoille ruukkuja että saan ne istutettua.
Vointeja ja iloista mieltä kaikille!!
Moschino rv 13+4
niin että sain nukkua rauhassa,ku esikko oli pois kotoa..
Nyt en enää muista mitä olen jo kertonu;) no kuiten, pitäis lähteä tänää sinne neuvolaan ja sitte osteleen vaatteita, housut ja paita pitäis saada ja esikolle jonkilainen lakki ja puku jos löytyy..
Väsyttää niin vimmatusti että en tiiä miten jaksan sielä kaupungissa pyöriä..
Alkopa sitte mm kisat, nukahin ekan erän aikana ja heräsin ku oli kaks min kolmatta jälellä:)eipä oo tuollasta sattunu ennen:)niin se väsy vaan vie voiton:)
mutta hyvää viikon alkua kaikille!
simppu rv 13+5(vissiinki)
joten oma ei-niin-kovin-hyvä-vointi on saanut jäädä vähemmälle huomiolle. Onneksi tauti näyttää olevan ohi ja itse olen pysynyt terveenä... *kop, kop*
Perjantaina käytiin Kätilöopistolla ensimmäisessä ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Siellä pikkuinen potki ja " vilkutteli" kovasti. Laskettua aikaa ei siirretty vaikka mittojen perusteella pikkuinen on muutaman päivän " vanhempi" eli rv 11+3 sijasta 12+1. Lääkäri onkin jo tällä viikolla ja sitten on muutaman viikon tauko ennen seuraavaa neuvolaa ja toista ultraa.
Nälkä on koko ajan mutta juuri mitään ei edelleenkään tee mieli syödä, joten huonovointisuus jatkuu edelleen. Kasvikset ja hedelmät maistuu sentään hyvin, mutta liha ja lämpimät ruoat tökkii. Ei pääse ainakaan paino nousemaan... Ei auta kun vain mennä päivä kerrallaan.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
t. Nonna2 ja Hippu rv 12+4
koralli; toi on NIIIIN tuttu tunne, ettei ruokalistalla ole MITÄÄN mitä voisi kuvitella suuhunsa laittavan. Meillä kun tuolla työpaikan ruokalassa on siis " vain" kolmea eri ruokalajia tarjolla :/... Mutta jos ei ruoka maistu, niin koita edes nauttia seurasta!
Simppu; neuvolakuulumisia odotellaan!
Moschino; Minäkin olen tuolla meidän pihalla ihastellut, kuinka nopeasti puut ja pensaat ovat alkaneet vihertää! Ihanaa, kun tulee kesä!
Nonna" ; Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Toivottavasti sairastelut olisi nyt teilläkin sairastettu ja pääsisitte nauttimaan kesästä täysin rinnoin!
Oma (.); Pulleahan tuo on vaikkei vielä oikea vauvamaha olekkaan. Kiloja ei ole onneksi vielä tullut yhtään vaan viimeksi (kotona) vaaka näytti -2kg lähtöpainoon.
Mutta sitten ne tärkeimmät; Kävin tänään ultrassa ja siellä se pieni vauva istui jalat ristissä ja nyrkit kasvojen edessä pystyssä <3. Pitkän aikaa vauva oli ihan liikkumatta ja kerkesin jo miettiä että onko hänellä jotain kehitysviivästymää. Kätilö sitten sanoi ettei näillä viikoilla vauvat vielä kauheasti välttämättä liiku, mutta sitten kätilö vähän täristi ultralaitteen kanssa vauvaa hereille ja sittenhän se pyöriminen alkoi, kunnon kuperkeikkoja teki äidille näytiksi, että osaanhan minä, mutta olin vain päikyillä ;)...
maria80 rv 12+2
Elikkä joo neuvolassa oli kaikki ok.. kohdunsuu, kinni ja kiinteä.. ja syke kuulu heti, 140-146 sano olevan, kyllä se kovaa vispaa:D
Verenpaine alhaalla joten määräs suolaa.. ja painon tippumisesta huolissaan joten seuraavan ajan sain jo vähän alta kolmen viikon päähän, mutta kyllä oli helpotus kuulla se syke<3
Sitte käytiin ostoksilla, yhet housut, äitiysfarkut tarttu mukaan ja kolmet isommat alushousut jakohdet sormikkaat ja ihana toppi kesäksi, niin ja kahdet äitiyssukkikset.. hametta kattelin mutta ei oikeen löytyny..en onneksi jaksanu lähteä vauva osastolle, olis voinu mennä kaaaikki rahat:Dmutta nopeesti tuli huono olo, ja piti lähteä kaupungista pois..kotiin pääsin niin nukuin reilun kaks tuntia ja nyt muuten hyvä olo mutta vähän etoo ja tämä päänsärky on aika kovaa..siitäki oli huolissaan..
Se lääkäritäti käski mun syyä roska ruokaa ja sipsiä ja dippiä:Denpä taida ku ei taida alas mennä:)
Mutta joo lähen kahtoon salkkareita..
simppu rv 13+5
Tänään täälläki parempi ilma..ei sada, pilvistä on mutta ei sada,huh!!
Väsyttää ihan hirveästi mutta ei auta ku yrittää touhuta jotaki, onneksi on eilistä ruokaa niin ei tarvii tehdä nyt aamusta mitään..Muuten jäis esikko ilman lounasta:D no ei vaiskaan:D
Omasta navasta sen verran että vähän etoo ja suolisto on kipeä mutta muuten ihan hyvä olo..
Hyvät päivän jatkot marrasmuruille!mie lähen syömään jotain..
Simppu rv 13+6
miten täytekakun pohjasta sais kiinteän, eikä sellasta huokoista niinku yleensä on????mie haluaisin tehä kakun mutta en yhtään tykkää siitä pohjasta ku se on sellanen niinku se nyt yleensä on..
Lyönkö siihen kannen päälle vai??:D:D
En ole taas pitkään aikaan ehtinyt kirjoittelemaan kuulumisia, ehkäpä jatkossa useammin :-)
Olimme np-ultrassa vappuaattona. Niskaturvotusta oli minimaalisesti 0,7mm ja verikoevastauksen saa kai tällä tai ensi viikolla. Vauva oli vilkkaalla tuulella, kovasti líikkui ultran aikana.
).( : Vointi on tosi hyvä, ei vaivoja tai huonoa oloa :-) onneksi :-) muistan hyvin millaista se oli pahimmillaan...
Essinmamma kera masuasukin 12+6 sekä Essi 9,5kk
Ei oikein tapahdu mitään täällä päässä. Työmotivaatio ehkä vähän hakusessa kun on töissä oman projektin alasajo meneillään. Kaipais uutta sutinaa, mutta äitiysloma alkaa just sopivasti ja uudet tuulet kuuluu jatkajalle.
Neuvolalääkäri suoritettu. Olipa hissuka lekuri... tuskin tervehti kun astuin ovesta. Kun hän kysyi lopuksi, onko jotain kysyttävää, meinasin vastata, että onko sulla jotain sanottavaa... Noh, kaikki ok noin muuten. Tulokkaan syke 154 joten rivakkaa lenkkivauhtia tuntuu uiskentelevan. Ja liikkeet tuntuvat muuten selvästi!!
Simppu: kokeile perunajauhoja. Tulee hiukkasen tiiviimpi pohja. Eli lasi sokeria, lasi munia, lasi jauhoja (vähintään puolet perunajauhoja, loput vehnäjauhoja) Eikä sitten mitään leivinjauhoja sekaan. Kohoaa pelkkien munien avulla. Lasin koolla ei niin väliä, isommalla lasilla isompi kakku, pienemmällä pienempi kunhan on sama lasi kaikkien aineiden mittauksessa.Tällä ohjeella sukumme matriarkat ovat toteuttaneet kaakkunsa ties mistä asti :-) Jos kokeilet tätä, kerropa onnistuiko!!! Sait ainakin täällä kakkutuulen puhaltamaan. Joten eikun kotona leipomaan. Kinuskia päälle. Nami. Ja lakkoja sisään. Nami nami.
Sirilii 13+3
siriliille kiitokset ohjeesta.. kokeilen tänään illenpana.. ja tuo kinuskiki kuulosti hyvälle:) täytyy soittaa miehelle että tuo kaupasta kaikkea:P
täytyy mennä laittaa esikko nukkuun..
meen kyllä ittekki:D
Mä en eilen pääsyt kirjoittaman ollenkaan. E n ollut muka kirjautunut sisään vaikka olin.
Kiva kun teillä on ollut neuvolassa kaikki hyvin!
Olikos se sirilii joka kirjoitti että tuntee jo liikkeitä? Kylläpäs tunnet aikaisin tai sitten sulla on erittäin aktiivinen asukki sielä :) Katellisia ollaan. No eiköhän ne ala tääläkin jossain vaiheessa tuntumaan.
Mun tekee myös mieli kakkua, kun täällä on reseptejä vaihdettu. Pitäskö sitä tänään jonkunlainen tehä?
Eilen oli töissä suht rauhallista, mutta kotona oli silti jalat aika kipeet koko päivän seisomisesta. Seisomatyö kun on.
Omaa napaa: Olo ihan ok. Väsymystä ei oo päivisin paljoo, mutta iltaisin kyllä haukotus venyy korviin asti jo klo 21 jälkeen. Eilen piti vielä kattoa jääkiekkoa, mutta luovutin vähän ennen kun puol 1 kun loppu tasapeliin ja olin ihan varma että norja voittaa jatkoajalla. Mutta kun pääsin sänkyyn niin mies jo huusi olohuoneesta että voitettiinpas!
Oli pakko rynnätä kattomaan että miten se voittomaali sitten syntyikään. Meillä kun ei makkarissa ole digiboksia (vielä), mutta parempi niin, mä nukkuisin varmaan kaiket yöt telkkari päällä. Masukin alkaa kasvaa ja olen vieraillut useasti tuolla huuto.netissä.
Mä taidan lähtee naukkaa jotain välipalaa.
Voikaahan hyvin!
crabu-87 viikkoja täydet 14! *juhuu* =)
Väsyttää ja alkoi särkemään päätä.... Väsymys onneksi aaltomaista eikä ihan niin jatkuvaa kuin silloin alkuun.
crabu87: juu, liikkeitä olen ollut tuntevinani jonkin aikaa, mutta luulen että suolen kurinat sekoittuvat alkuun, mutta nyt on tuntunut muutaman päivän selkeitä " muljahduksia" . Varmistuin itse asiassa ultran aikana kun heppu pyörähteli ruudulla ja samalla tuntui semmoisia jänniä muljautuksia. Eli ei mitään hipaisuja, vaan jotain muuta hassua :-)
Harmi kun ei ole tullut merkittyä mihinkään miten aikasin liikkeet tuntui esikolla, oisko ollu 15 viikon kieppeillä. Tärinästä tms. sai silloin sätkyjä....
Sirilii rv13+3
En ehtinyt lukea uusimpia viestejä, olen lähdössä vkonlopuksi Jyväskylään.
Äkkiä tulin kirjoittaan, että ke oli eka neuvola ja sydän siellä sykki. Kohtu takana millään ei meinannut täti saada ääniä kuulumaan ja ehdin jo vähän hermostua, mutta onneksi lopulta kuului. Syke oli 150.
Neuvolantäti pelotteli kaksosilla sanoi " ihan kuin toinen potki anturia ja toisen syke kuului" APUA! no, tuohon asiaan saadan varmistus 20 pvä ultrassa.
Ihanaa viikonloppua kaikille, mulla on nyt kiire!!
P.s painoa oli tullut jo 3kg!
Aamupetteri (Sunnuntaina 12+0)