Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso kritisoi minua lähes päivittäin!

Vierailija
17.04.2024 |

Meillä on kolme lasta: 6v. 4v. ja 1v. ja itse olen pienimmän kanssa kotona. Mies käy töissä ja tekee kyllä yleensä enemmän kuin perus 8h työpäiviä. Ongelma numero yksi on se että mies olettaa että hoidan lapset lähes kokonaan yksin myös viikonloppuisin, vaikka hän on silloin kotona. Hän tekee viikonloppuisin jonkin verran muita hommia kotona viikonloppuisin, mutta pääasiassa vain rentoutuu toisin kuin minä kolmen pienen lapsen kanssa. Ei myöskään vaikuta paljoa minun työtä arvostavan.

Olimme juuri rantalomalla viisi päivää. Mies pakkasi oman matkalaukkunsa ja minä  lähes kaikki lasten jutut. No kun matka-aamuna menin hakemaan esikoisen yöpuvun hänen sängystään pakatakseni sen kuului halveksuva ääni: Sä pakkaat kolmatta päivää etkä oo vielä edes yöpukuja saanut lapsille pakattua!? Sanoin, että olin pakannut ohuen kesäyöpuvun esikoiselle mikäli huoneessa olisi yöllä kuuma mutten voinut pakata tätä toista yöpukua aiemmin koska hän nukkui sillä vielä yöllä Halveksuva ääni: Onko tää hänen ainoa yöpuku?? Sanoin ettei ole mutta halusin pakata tämän koska tämä oli niin ohutta kangasta vaikka olikin pitkähihainen paita ja housut Hän lähti ulos huoneesta ja jatkoi vielä yksinään halveksivalla äänelläkolmatta päivää pakannut No matkalla ei edes ollut mitään tärkeää unohtunut vaan hyvin olin valmistautunut vaikka ekaa kertaa oltiin kaikki yhdessä lomamatkalla mutta ei siitä toki kiitostakaan tullut. Kun hän lähti vanhempien lasten kanssa edeltä uimarannalle ja minä vielä nukutin pienintä syliini pyysin häntä kolme kertaa laskemaan rattaiden selkänojan ja suoristamaan siinä olevan alustan jotta voisin vain laskea sylistäni nukkuvan lapsen siihen ja tulla sitten suoraan rannalle kun lapsi nukkuisi rattaissa. No sekin oli hänelle ongelma. Selkänojan laski mutta muuta ei kuullut/kuunnellut. Kun pyysin kolmatta kertaa suoristamaan alustan minkä luulin olevan hänelle helppo ja nopea homma hän vasta kuunteli ja kysyi ärsyyntyneellä äänellä: mitä sä nyt haluat? Lapset menivät jo ulos! (Olivat juuri avanneet oven) Vastasin että tämä on jo kolmas kerta kun kysyn (eli en siis tahallani vasta nyt kun he ovat jo ovella). Alkoi selittää että miksen vaan laske lasta sylistäni sängylle tai sohvalle ja sitten suorista alusta. Sanoin että lapsi herää niin helposti kun häntä nostaa tai laskee paikasta toiseen (meidän kuopus on siis oikeasti tosi helposti heräävä, sen ovat muutkin huomanneet). Vastaukseksi sain mutinaa, että mikä avuton äiti olen... Siis Tässä oli siis vain kaksi esimerkkiä, mutta lähes päivittäin saan kuulla häneltä arvostelua tai sarkastista kritiikkiä. Jopa lomalla päävastuu lapsista oli minulla. Esim. ensimmäisenä lomailtanamme hän oli tosi väsynyt, itsekin olin kun olimme uineet paljon, ja hän nukahti ensimmäisenä, ennen lapsiakin. Itse nukahdin tietysti viimeisenä ja heräsin aamulla aikaisin kuopuksen kanssa. Mies jatkoi uniaan.  Tätä mies pitää varmaan itsestäänselvyytenä, olenhan tottunut arkisinkin hoitamaan lapsia

Lapsillemme ei läsnäollessasi ole käynyt mitään isoa vahinkoa että olisi pitänyt mennä lääkäriin tai sairaalaan, mutta jokaisen pienenkin läsnäollessani tapahtuneen vahingon kohdalla hän pyrkii löytämään minusta syyllistä eikä ymmärrä että pienet lapset ovat nopeita eikä kaikkea pysty ennakoimaan. Itse hän esim. jättää 1-vuotiaan korkealle sängyllemme ja pyytää 6-vuotiasta vahtimaan ettei hän putoa vaikka olen pyytänyt häntä olemaan tekemättä niin. Ei koskaan välitä jos 6v pyöräilee tai rullaluistelee ilman kypärää eikä muutenkaan ole tarkka turvallisuuden kanssa, mutta jaksaa kyllä syyttää minua lasten pienistä vahingoista ja kertoa miten pahasti olisi voinut käydä Onko tämä kaikki mielestänne epänormaalia käytöstä vai kuulostanko vain itse liian herkältä? 

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että väärän miehen kanssa teit lapset.

Vierailija
2/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa että kukaan ei ala tuollaista hiton tekstiseinää lukemaan. Opettele kertomaan asiasi ytimekkäästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies viinaan menevä?

Vierailija
4/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai hommaat ton helmen kanssa vielä pari lasta lisää?

Vierailija
5/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on lapsilla kiva kasvaa kuunnellen tuollaista haukkumista. "Kolmatta päivää pakannut..."

Mumise itse että kahdeksatta tjsp vuotta tässä suhteessa...

Vierailija
6/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoidat nyt jo lapset ja kaiken muun, mikä estää sinua eroamasta? Tilanne muuttuisi vain niin että kukaan ei enää kritisoisin sinua.

Vierailija
7/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksaisi kuunnella jatkuvaa natinaa...

Kuulostaa siltä että miehesi on moukka eikä arvosta sinun panostasi pätkääkään. Onko sinulla työpaikka odottamassa?

Vierailija
8/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa että kukaan ei ala tuollaista hiton tekstiseinää lukemaan. Opettele kertomaan asiasi ytimekkäästi. 

Niin, parempi kertoa lyhyesti niin että 80 % kommenteista sisältää lisäkysymyksen tai pyynnön selittää jokin kohta tarkemmin

Vierailija
9/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurelee. Tulee mieleen naapurin eukko, joka pyöräytti 3 tenavaa ja päätti sitten, ettei jaksa olla niitten kanssa ja muutti muualle.

Asiaan: vika on tietysti miehessäsi ja sinussa ei ole mitään vikaa. Tämänhän halusit täältä lukea.

Vierailija
10/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies viinaan menevä?

Ei onneksi. Se tästä vielä puuttuisikin🤓

Vierailija
11/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta mitä kaikkea ihmiset suostuu sietämään 😂

Vierailija
12/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurelee. Tulee mieleen naapurin eukko, joka pyöräytti 3 tenavaa ja päätti sitten, ettei jaksa olla niitten kanssa ja muutti muualle.

Asiaan: vika on tietysti miehessäsi ja sinussa ei ole mitään vikaa. Tämänhän halusit täältä lukea.

No itseasiassa en halunnut. Päinvastoin toivoin ja toivon edelleen, että meitä tuntemattakin joku voisi antaa vinkkiä mistä miehen käytös voi johtua ja mitä voisin itse tehdä toisin (eromahdollisuuden toki itsekin ymmärrän). Toivoin siis rehellisiä ja asiallisia vastauksia. Sinulta sellaista en valitettavasti saanut.

Vierailija
13/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut asian puheeksi?

Vierailija
14/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSS

Vierailija
15/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli sun puolesta. :( Eroa. Mielenterveyshän tuossa vielä menee jos vuosia tuota kuuntelee ja hoitaa itse kaiken. Helpommalla pääset kun elät lasten kanssa keskenään ja jos isä/mieslapsi viitsii ottaa heidät vaikka joka toinen viikonloppu itselleen, niin saisit silloin edes levätä. Tsemppiä! 

Vierailija
16/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa en halunnut. Päinvastoin toivoin ja toivon edelleen, että meitä tuntemattakin joku voisi antaa vinkkiä mistä miehen käytös voi johtua ja mitä voisin itse tehdä toisin (eromahdollisuuden toki itsekin ymmärrän). Toivoin siis rehellisiä ja asiallisia vastauksia. Sinulta sellaista en valitettavasti saanut.

Kuulostaa valitettavasti siltä, ettei mies ole enää kovin rakastunut ja pitää sinua itsestäänselvyytenä. En usko, että voisit tehdä ainakaan mitään enempää.

T. Eri jolle vastasit

Vierailija
17/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. Jos mies rakastaa ei kohtele noin. Uhkaa ainakin erolla jos ei muuta käyttäytymistään. Pakko sen on oppia hoitamaan omia lapsiaan. 

Vierailija
18/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on jotain vikaa nupissa, heikkohermoiselta ja ilkeältä kuulostaa myöskin. Sinun täytyy vain miettiä jaksatko katsella ja kuunnella häntä. Kokeilepa ottaa vähän henkistä etäisyyttä, tuleeko mitään muutosta käytökseen. 

Vierailija
19/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaisin. Jos mies rakastaa ei kohtele noin. Uhkaa ainakin erolla jos ei muuta käyttäytymistään. Pakko sen on oppia hoitamaan omia lapsiaan. 

Rakastaakin voi ja silti kohdella huonosti. Jotkut eivät osaa rakastaa kuten terveet ihmiset, heitä on itseä usein kohdeltu kaltoin ja rakkaudettomasti lapsena. Eivät sitten osaa itsekään toimia paremmin vaikka rakastaisivatkin jollain tasolla. 

Vierailija
20/60 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että miehellä on aika laaja kaveripiiri ja on kavereiden seurassa hyvin erilainen mitä kotona No harva kai meistä kotona käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin kodin ulkopuolella, mutta mies on siis lähes kuin toinen persoona On hänessä paljon hyvääkin, mutta kun puolison arvostuksen ja kunnioituksen edelle kun ei oikein mikään parisuhteessa mene mielestäni 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi