Kys synnytyssairaalana & käännösyritys
Synnytin ensimmäisen lapseni Kysissä. Hyvin meni muuten, paitsi sukset ristiin kätilön kanssa.
osaakohan kukaan vastata näihin:
Voiko kätilön vaihtaa?
Löytyykö Kysistä synnytysjakkaroita?
Onko kellekään tehty perätilakäännöksiä Kysissä? Mitkä ovat heidän käytäntönsä tämän toimenpiteen suhteen?
Onko opiskelijoiden läsnäoloon pakko suostua?
Kommentit (2)
Itse olen pari eikun siis jo kohta kolme kuukautta sitten Kysillä synnyttänyt ja mukavat kätilöt oli tuolloin. Tosin en paljoa ennättänyt heihin kyllä kiinnittää edes huomiota mutta kuitenkin.
Opiskelijasta voit kieltäytyä. Toki hyvähän opiskelijankin on oppia, mutta asiakas/potilas voi kieltäytyä. Minulla viimeisen vuoden kätilöopiskelija hoiti koko loppusynnytyksen ja enpä olisi tiennyt eroa onko opiskelija vai jo valmistunut. Mutta siis yleensä pitäisi kysyä lupa asiakkaalta/potilaalta voiko opiskelija osallistua vai ei.
Käännösyrityskysymykseen en ikävä kyllä osaa vastata.
En tiedä voiko kätilöä vaihtaa, kahdesti olen kysissä synnyttänyt ja kätilöt olivat molemmilla kerroilla tosi kivoja.
periaatteessa opiskelijaa ei ole pakko ottaa synnytykseen mukaan, mutta en tiedä miten käytännössä, kai siinä voi heti sanoa, että ei halua opiskelijoita.
Synnytysjakkara löytyy! Käännösyrityksistä en tiedä, eivät käsittääkseni ole kauhean innokkaita kääntämään, riippuu kuka lääkäri sattuu olemaan..