♥ oOo HELMET´07/ TOUKOKUU oOo ♥
En sitten meinannu lainkaan päästä kirjautumaan sivuille, mut onnistuhan se kumminkin. Profiiliakin päivittelin ja nyt sieltä löytyy sitten tyttöjen yhteiskuva :) Tietoja laitan sitten joku muu kerta. Näyttää muuten nyt paremmilta nämä sivut.
Meillä olikin alkuviikko melkoista rääkkiä, Viivin 39-40,2 kuume oli vauvarokkoa (eilen tuli ihottuma/täplät). Ei meinannu kuume sitten millään laskea ja likka oli koko ajan kiukkunen ku ampiainen! Ilman vaatteita oli siis pari päivää ja kävi suihkussa/kylvyssä välillä viilentymässä. Onkos muilla ollut vielä tai jo vauvarokko?
Pienempi neiti kasvaa ja voi hyvin. Ainoastaan nuhan on saanut ;) Pitkiä aikoja viihtyy jo hereillä ja pikkuhiljaa alkaa olla jonkinmoista rytmiä vuorokaudessa.
Aiemmin pitikin jo kommentoida, että Viivi on suhtautunu pikkusiskoon ihan niinkuin odotettiin, on mustasukkanen muttei kovin pahasti. Jos mä imetän sohvalla, niin Viivi tulee halailemaan mun jalkoja ja kaipaa silitystä. Samalla silittelee ja taputtelee siskoa, mut otteet on välil vähän liian kovat.. On tuo pikkunen saanu Viiviltä muutamia pusujaki. On se vaan kumma muuten millai tuo Viivi kasvo parissa päivässä äidin silmissä ihan hirveen isoks, mut on seki silti vielä niin pieni..
vivian82: Toivottavasti saat valvotut tapaamiset. Jaksamista teille!
pajuska: Vaikea tilanne, johon ulkopuolisen on vaikea sanoa mitään. Teet niinkuin sydän ohjaa ja järki sanoo :x Itse laittaisin tilanteessa kuin tilanteessa lapset etusijalle ja puntaroisin asiaa syvään ja hartaasti..
Ja lopuksi OIKEIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ kaikille jo etukäteen!
t.Ufa & tytöt (~1v2,5kk & ~2,5vkoa)
Kommentit (44)
Koitampa minäkin päästä jotain kirjoittamaan, nyt kun taas näyttää siltä että voisi jopa onnistua ;)
Tosiaan kesä taitaa nyt tulla todellakin ja ulkona ollaan oltu mitä sisällä käyty nukkumassa ja syömässä.
Hampaista on ollut juttua. Meillähän jo kaikki hampaat puhjennut ja tätähän myös hammaslääkärissä vajaa kuukausi sitten päiviteltiin, että miten näin pienellä. Taitanee johta Ronjan isän ulkomaalaisista geeneistä.
Pottailu ei täällä vieläkään suju sitten alkuunkaan, Ronja ei suostu istumaan potalla sekuntiakaan. Jos jollain hyviä vinkkejä, otetaan ilolla vastaan!
Muutama viikko sitten oltiin kamalassa vatsataudissa/ripulissa molemmat,, kylläpä oli kokemus. Itsekkin olin ihan voimaton kokoaikaisesta oksentamisesta ja vessassa juoksemisesta ja samalla koitin Ronjaa saada juomaan ja pestä oksennuksia ja vaihtaa vaippaa jne,, Kyllä taas muistaa hetken aikaa miten ihanaa on olla terve!
Ton oksennustaudin jälkeen meillä alkoi ihmeelliset nukkumis ongelmat. Tähän saakka Ronja on ollut maailman paras nukkuja ja syöjä, mutta nyt meinasi mennä aivan villiksi noi yöt. Kävi kyllä nukkumaan ihan hienosti illalla ysiltä, mutta viimeistään yhdeltä nousi ylös, eikä suostunut nukkumaan enään milläänb. Kaikki keinot kokeilin kannoin takaisin sänkyyn sen miljardi kertaa, otin viereen, annoin jopa maitoa jota meillä ei ole öisin enään 6kk jälkeen juotu, leikin, mutta mikään ei auttanut. En siis noita juttuja saman yön aikana kokeillut kaikkia vaan tyyliin yhtenä yönä kannoin vaan takas sänkyyn, tuloksetta jatkoi huutoa ja ylösnousemista 4-5 tuntia, toisena tulin olohuoneeseen ja annoin leluja, kiukkusi ja kitisi eikä mikään ollut hyvä 4-5 tuntia, seuraavana yönä viereen jne aina vasta viiden jälkeen huutamisesta väsyneenä suostui takaisin nukkumaan. En tiedä mistä toi johtui ja reilun viikon sitä kesti, mutta nyt onneksi nukkuu jo lähes normaalisti taas. Saattaa herätä kerran itkeskelemään, mutta hyssyttelemällä tai peiton korjauksella nukahtaa heti uudelleen. Mutta kylläpä noi yön tunnit tuntui pitkiltä! Aamupäivät vaan odotin että tulisi pian päiväuni aika että pääsisin itsekkin nukkumaan. No onneksi toi nyt taaksejäänyttä aikaa, ainakin toistaiseksi.
Syöminen myös ton vatsataudin jäljiltä hieman heikkoa, syö kuitenkin mutta määrät selkeesti pienempiä kuin ennen.
Puhuminen on meillä edelleen aika harva sanaista, äiti, anna, ei, kekä=kenkä,
mutta intoa nyt selkeesti oppia. Osoittelee lamppua ja kun sanon lamppu koittaa sanoa perässa, samoin nenä, suu, silmä ja auto on suosikkeja ;)
Nyt on mentävä nurmikon kastelu hommiin kun on niin kuiva ettei varmaan kohta enään kasvakkaan.
Ihania kesäpäiviä kaikille!
äippä ja Ronja 1v 3kk
Ah, ihanaa, Huomenna se alkaa...Kesäloma!! =)
Isommilla lapsilla on vielä aamulla suvivirren veisuu ja todistusten jako ja sit aletaan lomaileen kunnolla!
Mies on vielä huomisaamun töissä ja sit silläkin on viikko lomaa, loput 3 viikkoo on sit heinäkuussa.
Mulla on pari kuukautta raskaantyön-kielto, mikä tarkoittaa sitä, että kutsua töihin ei tule (kun ei ole koulutusta) kesäaikaan!! JEE!
Syksyllä työkkärissä pidetään sitten jonkulainen mietintäsessio mihin hommiin alkaisin etsiytyyn, kun jalasta ei taida tulla enää kunnollista.. =/
Jalka puutuu liikkuessa leikkauksesta huolimatta ja niinpä täytyy hakeutua muihin (kun kovin fyysiseen) töihin.
Peetun korvatulehdus on parantunut, mutta joku ihme iho-oire on nyt päällä tai sit joku rokko..
Poika on päästä varpaisiin ihan kirjava ja pieniä näppyjä täynnä.
Vauvarokkoo kovasti epäilen.
Aika kiukkuinen ja väsynyt poika on kaiken aikaa. Koko viikkoon ei ole syönyt muuta kun hiukan leipää ja jotain hedelmäsosetta muutamia lusikallisia..
Maitoo on mennyt sitäkin enemmän. Hyvä että edes jotain..
Täällä on kesäkelit parhaimmillaan ja poltinkin käsivarret jo auringossa =)
Koko päivä oltiin ulkona ja välillä kun käy sellainen ihanan vilvoittava tuulenhenkäys niin en huomannutkaan kun käsivarret kärähti.
Uimassa ollaan käyty järvessä, en minä, mutta muut pojat =) Peetua myöten!
Hirmu kylmää vesi vielä on mutta ei näytä tuota taaperoa haittaavan kun rantavedessä leikkii =)
Kovin kauaa en tosin oo antanu pojan vedessä lillua kerralla.. Nyt vaan odotellaan että vesi lämpiää ja sit saadaankin asua varmaan rannassa!
Mutta nyt on mentävä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
mammutti ja Peetu
Muistaakahan joku tehä meille sit uus pinkka kesäkuulle kun ite en osaa :( pääsee kirjotteleen jos tuleepi juttua...
Ollaampa oltu taas liikenteessä tässä muutamat päivät...Tänään oltiin katsomassa kun mun ja miehen pikkusiskot pääs yläasteelta poies....Ja sit oltiin anoppilassa ja grillattiin oikeen kunnolla :D että eiköhän se painokin ala pikkuhiljaa tästä nousta...kun mulla oli tosiaan torstaina neuvola ja taas oli paino reilut 100g tippunu vaan viime käyntiin verrattuna vaik tuntuu et se ois jo alkanu nouseen mut ei mua haittaa ku ois tota ylimäärästä mitä ainolta jäi et jos nyt ei kovin montaa liikakiloo tuliskaa:DEn ees kovin paljoa ollu auringossa tänään mut silti rinta punottaa...mut sillonki ku ainoa odotin niin paloin kyl heti auringossa mikä ei ns. norm tilanteessa ois varmaan ees mahollista kun tuntuu et muhun tuo aurinko ei tartu ollenkaan mut kiva jos vähä sais väriä nahkaan nyt :D
Tänään tuli myös 6 vuotta äitini kuolemasta ja nyt illalla kun olen yksikseen kotona kun mies lähti työkaverinsa luokse istumaan iltaa nii oon ollu vähä maassa...mää oon tämmönen reipas muiden edessä mut silti sisällä paha mieli velloo..Huomenna ajattelin mennä hautausmaalle kävelylle ja viemään kukkia,,,jos siis ei tuu vettä kuten vissii tais säätiedotus lupailla...
se ois huomenna 5 kk laskettuun aikaan:D vielä ois matkaa...tuntuu jo pikkuisen liikehdintäkin masussa...:D nyt vaan niitä kunnon potkuja oottelemaan ja varaamaan yksityiselle rakenneultraa kun oulu ei tarjoa sitä enää...pitääpä maanantaina muistaa soittaa...
no mut taidampa mennä kattelee töllöö...
pikku85+Aino nukkuu kohta1V3kk ja masusasu 18+1
pitkästä aikaa kokeilemaan, josko saan tämän uuden sivuston toimimaan. En ole saanut aikaiseksi tehdä linkitystä jne., joten on harventunut käynnitkin muutoksen jälkeen. Mutta täällä ollaan aurinkoisesta "etelän" keväästä nauttimassa mekin!
Kiirettä on ollut töissä ja Milli jää melkein aina itkemään kun lähden kotoa, vaikka hoitaja on tuttu ja mukava ja viihtyy hänen kanssaan hyvin, enkä ole poissa 6h kauempaa. Taitaa olla sitä 15-18kk uudelleenlähentymisen vaihetta. Roskien viennistäkin tulee kauhea huuto. Päiväkodissa ollaan myös käyty tutustumassa, se on todella viihtyisä 15 lapsen pikkupäiväkoti. Siellä aloitetaan sitten elokuusta. Jospa siihen mennessä hiukan hellittäisi tämä äiti-takertuminen.
Meidän unikoulu onnistui taannoin hyvin, mutta viikon päästä siitä alkoi flunssa ja se romuttui, kun ei tyttö syönyt päivisin niin itki nälkääkin varmaan öisin. Ja niin tissittely tuli takaisin kuvioihin. 2-5 kertaa yössä herää. Otetaan unikoulun uusinta piakkoin. Tuntuu että ollaan jääty vauvavaiheeseen, kun syödäänkin vielä purkkiruokia suurimmaksi osaksi. Hampaita on 8, mutta niillä ei jauheta vielä kovin isoja paloja. Vähän leipää ja hedelmiä ja sen tyyppistä toki höysteeksi.
Kesäsuunnitelmia ei ole, isoveljen futiscupia lukuun ottamatta. Ja Puuhamaa, Lintsi ym. tietty.
Kohta jo kesäterkkuja ja hyviä vointeja kaikille helmille!
T: Sporttari ja Milli