Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ oOo HELMET´07/ TOUKOKUU oOo ♥

04.05.2008 |

En sitten meinannu lainkaan päästä kirjautumaan sivuille, mut onnistuhan se kumminkin. Profiiliakin päivittelin ja nyt sieltä löytyy sitten tyttöjen yhteiskuva :) Tietoja laitan sitten joku muu kerta. Näyttää muuten nyt paremmilta nämä sivut.

Meillä olikin alkuviikko melkoista rääkkiä, Viivin 39-40,2 kuume oli vauvarokkoa (eilen tuli ihottuma/täplät). Ei meinannu kuume sitten millään laskea ja likka oli koko ajan kiukkunen ku ampiainen! Ilman vaatteita oli siis pari päivää ja kävi suihkussa/kylvyssä välillä viilentymässä. Onkos muilla ollut vielä tai jo vauvarokko?

Pienempi neiti kasvaa ja voi hyvin. Ainoastaan nuhan on saanut ;) Pitkiä aikoja viihtyy jo hereillä ja pikkuhiljaa alkaa olla jonkinmoista rytmiä vuorokaudessa.

Aiemmin pitikin jo kommentoida, että Viivi on suhtautunu pikkusiskoon ihan niinkuin odotettiin, on mustasukkanen muttei kovin pahasti. Jos mä imetän sohvalla, niin Viivi tulee halailemaan mun jalkoja ja kaipaa silitystä. Samalla silittelee ja taputtelee siskoa, mut otteet on välil vähän liian kovat.. On tuo pikkunen saanu Viiviltä muutamia pusujaki. On se vaan kumma muuten millai tuo Viivi kasvo parissa päivässä äidin silmissä ihan hirveen isoks, mut on seki silti vielä niin pieni..

vivian82: Toivottavasti saat valvotut tapaamiset. Jaksamista teille!

pajuska: Vaikea tilanne, johon ulkopuolisen on vaikea sanoa mitään. Teet niinkuin sydän ohjaa ja järki sanoo :x Itse laittaisin tilanteessa kuin tilanteessa lapset etusijalle ja puntaroisin asiaa syvään ja hartaasti..

Ja lopuksi OIKEIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ kaikille jo etukäteen!

t.Ufa & tytöt (~1v2,5kk & ~2,5vkoa)

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoa en osaa minäkään, mutta sanoistasi heräsi mulla seuraavia ajatuksia: nykyinen miehesi kuulostaa kyllä aika napakympiltä.. ja exälläsi taas ei sanojesi mukaan elämä ole aivan mallillaan. Haluatko siis luopua kaikesta tuosta hyvästä ja hypätä uusperhekuvioon? Ja niinku edellä todettiin, kaikissa suhteissa tulee väljähtämisiä ja alamäkiä. Olette olleet pitkään yhdessä, joten ei kai liene ihme, että tulee huonompia kausia. Ja eikös usein ne huonot hetket tule juuri silloin, kun lapset on pieniä. Pystyisitkö vaikka lähtemään Eemelin kanssa jonnekin lomalle selvittelemään ajatuksiasi? Tsemppiä pohdintaan ja päätökseen, kumpaan sitten päädytkin!

pajuska83:

nykyisessä miehessä ei ole mitään vikaa, ei juo, ei polta, pitää itsestään ja koko perheestä huolta ym. ym. ,mutta ainakaan tällä hetkellä, eikä pitkään aikaan ole saanut minussa mitään haluja esiin. hänen kanssaan on hyvä olla, oma elämäni on todella helppoa ja hyvää hänen kanssaan, mutta tällä hetkellä kaikki ajatukset ja halut kohdistuvat johonkin toiseen.

kaikkea tätä vaikeuttaa vielä se, että tämä entinen jota nyt niin kovasti ajattelen, niin hänellä ei elämä olekaan niin mallillaan.

Vierailija
22/44 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä Oikein paljon onnea pienen prinsessan äidille Ufalle!!!! Ihan herkistyn ajatuksestakin pienestä suloisesta nyytistä, taitaa olla vauva-kuume =)

Mammutille paranemisia, kuulostipa hurjalta leikkaukselta, toivottavasti toivut nopeasti. Ja jalka paranisi mahdollisimman hyväksi. Äläkä vaan nostele pikku-miestä vaikka kuinka haluaisit. Kerkiät varmasti myöhemminkin.

Pikku85 taisit kysyi hiustenvärjäyksistä raskausaikana, parturina olen paljon värjännyt odottavien hiuksia. Jostain syystä olen kuitenkin suosinut kevytväriä, pysyy miltei yhtä hyvin nykyään/peitto samaa luokkaa, Ja aivan ihana kiiltokin siinä =) Permikset saattavat tulla tosiaan loivempina, mutta harvoin käy niin. Enkä ehkä suosittelisi sitä odotusaikana. Parturina puhun nyt ehkä ns." kotiin päin" mutta on aivan tosi asia, et meillä hapete on max. 12% vaalennuksissa, norm. väreissä 3% riittää aina, jos ei harmaa hius. Niin kaupan väreissä voi olla jopa 30% hapete. Et suosittelisin parturi käyntiä ainakin odotusaikojen värjäyksissä. En tahdo saarnata, tämä vain mun mieli-pide =)

Me oltiin vappu autokisoissa Vetelissä asuntovaunuilemassa, ilma suosi. Auto hajosi heti, ajot jäi vähiin ja SM kisatkin lähestyy. Harjoitusta niihin kaipasin, harmitti hieman. Kivaa oli muuten, ja rusketuin huimasti. Jessen suojasin voiteilla hyvin. Jesse viihtyy kisoissa hyvin, hiukan joutuu juoksemaan jo perässä. Enään ei vain kävellä nyt joustaan jo =)

Kuulosuojaimet kiskotaan vähän väliä pois jne... Poitsu oli piäni lohikäärme puku yllään vappuna =) Grillailtiin paljon, simaa ja munkkeja kului myös. Yhden sauna siiderin join kans vapun kunniax.

Harmillisinta meillä on nyt taas jo vaivaava korvatulehdus, eka sellainen putkituksen (12.3) jälkeen. Ei auttanut amorion kuuri, nyt otettiin näyte. Ja vaihdetaan ilmeisesti huomenna uusi lääke taas. En voinut kuvitellakaan, miten paljon sitä mätää sieltä korvista tuli. Hiukset, olkapäät,lakanat olivat siinä. Ei ollut kuitenkaan yhtä kipeä, kuin ennen putkitusta. Olen tottakai tosi pettynyt, ettei putkitus lopettanut tulehduksia, mut ehkäpä vähempi jatkossa. Ja kipuja ei niin paljon. Tämä on Jessen 13 korvatulehdus =( Itse olen myös kipeänä flunssaa vaan, mutta kovinpa vie voimat vaan. Mitenkä muuten teillä Calmus on mennyt putkien kanssa???

Haen tytöilleni valvottuja tapaamisia isänsä kanssa, isä juo niin paljon nyk. avovaimonsa kanssa, etten uskalla enään lainkaan antaa tyttöjä sinne. Yksinhuoltajuus olisi ihanne, mutta en halua käräjille. Ja toivon tyttöjeni takia suhteen isäänkin säilyvän.

Palailen taas, kun kiireiltäni ehdin =) Kertomaan meidän villi-viikaristammekin enempi, joka muuten toimi tänäänkin kaivurina kukillani =)

Vielä muutama sana Pajuskalle...

Olen ollut joskus vähän vastaavassa tilanteessa, aikaa siitä on jo 7-8 vuotta. Päätös ei ole helppo, mutta sanottakoon näin, että mitään hätäisiä päätöksiä en tekisi sinuna. Tunteet ja järki sanovat toista... Mutta lapseni asetin etusijalla, enkä sitä kyllä ole katunut. Myöhemmin ajateltuna olikin se vain typerää ihastumista, arjen pakenemista... Ja vaikka päätös teki kipeää, pian huomasin et tunteetkin hiipuivat. Ja mies jonka mukaan EN lähtenyt, istuu vankilassa parhaillaankin. Jokainen tapaushan on erilainen, mutta erittäin tärkeä sillä koskeehan se sun loppuelämääsi pitkältikin... Tsemiä päätökseesi, oli se sitten tosiaan mikä tahansa =)

Vivian ja Jesse 1,2v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä varmaan rupeaa satelemaan :|

On vissiin taas vähän aikaa vierähtäny ku oon käyny kirjotteleen. Mies oli vapaa päivillä to-su niin ollaan sit kuljettu tuolla ympäri kaupunkia.

Ainon kans ruvettiin pottajuttuja harjoitteleen ja joka kerta kun neidin on siihen istuttanu on sinne jotain tullut :D

Mitähän sitä löytäis itselleen päälle noihin kevään/kesän juhliin ku ei paljoa ois rahaa uutta ostaa ja maha alkaa jo kasvamaan. Olisi ne isän 50-v juhlat tuossa parin viikon päästä...

Kauhea nälkä...pitää ehkä lähteä syömään aamupalaa...

pikku85+Aino 1V2kk ja masuasukki RV 16+3

Vierailija
24/44 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas nää sivut nyt on tökkinyt...aina kun olis aikaa kirjoitella niin sit nää ei taas toimi. Kokeillaan jos nyt saisin viestin perille asti.

Yhtään en muista mistä on ollut puhe, mutta tuntuu että hiljaista on ainakin toistaiseksi tällä palstalla. MyQ vai kuka olikaan kun sanoi että heillä juostaan jne.. mutta sanoja ei tule, meillä täysin päinvastoin eli sanoja ja jopa kaksi sanaisia lauseita tulee, kuten mennään nukkumaan, anna vettä jne... mutta meillä ei kävellä vieläkään!! Ehkäpä joskus riittää rohkeutta sitten tarpeeksi siihenkin hommaan. :x

Nyt mun on kuitenkin taas mentävä, koitan paremmalla ajalla päästä kirjoittelemaan taas pidemmän kaavan mukaan!

T.Kaisa ja Ronja 1.v 2kk

Vierailija
25/44 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne taas välillä hankala päästä.. Jatkuvasti lyö erroria niskaan :( Ehkäpä sivujen uudistus pian on valmis ja saisi kunnolla taas kirjoiteltua.

Kiitoksia kaikille vauvaonnitteluista! ;) Ja hui olkoon pikku, kun sulla noi viikot kertyy ihan hurjaa vauhtia.. Pian teilläkin on siellä nyytti kainalossa.. No jos nyt kumminkin kasvais vielä pikkasen aikaa.. Liberon keskustelupalstalla ainakin jotkut mammat myy äitiysvaatteita (ja lapsille), niin sieltä vois bongata jotain kivaa päälle. Mun mielest tuo on hyvä, kun se on chatin tapanen palsta ja näet heti keitä on paikalla ;)

Mitäs meille.. Tytöt kasvaa molemmat ihan kivasti, tänään oli neuvolat.

Viivillä pituutta 75cm ja painoa pikkusen päälle 9kg. Heitti pikkasen kotimittaukset.. Mitään ei neiti sanonu, kun pistettiin rokotus. Tarkkaan katsoi mitä täti teki ja meinasi heti ottaa laastarin pois. Viime viikolla muuten otettiin tutti kokonaan pois eikä Viivi ole sitä lainkaan kaivannut. Yllättävän helposti onnistui tuo ;) Mä leikkasin saksilla tutista sen pään pois niin, että Viivi näki ja pari päivää sai tyttö kulkea jämätutin kanssa. Ei olisi kyllä sitäkään tarvinnut. Meillä kävelläänki jo ihan sujuvasti :))) Ja sanojakin tulee vaikka millä mitalla: tyttö, kato, oho, tissi jne..

Pikkuneidille on etunimikin päätetty ja teille sen voi jo paljastaa (tuskin se salaisuus silti ristiäisiin saakka on).. Elikäs tytöstä tulee Enni. Toiseksi nimeksi tulee Mella-(?), tuosta loppuosasta ei olla päästy vielä yhteisymmärrykseen.. Siinä pitää olla jokin vierasperäinen kirjain ja miehelle ei kelvannut Sofia (tulee salkkarit mieleen kuulemma). Katsotaan nyt mihin päädytään =D

Koitan taas pian palailla kertomaan kuulumisia. Huomenna mennään katsomaan mun enon vappupoikaa, tiistaina käydään mun vanhan opiskelukaverin luona (hänen äitinsä korjasi Viivin mekon) ja joku päivä ensi viikolla on Porilaisten Libbemammojen tapaaminen.. Onkos muuten Helmitaaperoilla jotakin tapaamista suunnitteilla?

t.Ufa & tyttäret (1v3kk & 4vkoa)

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=3562e940-2670-11dd-a5bf-…!

Vierailija
26/44 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne taas välillä hankala päästä.. Jatkuvasti lyö erroria niskaan :( Ehkäpä sivujen uudistus pian on valmis ja saisi kunnolla taas kirjoiteltua.

Kiitoksia kaikille vauvaonnitteluista! ;) Ja hui olkoon pikku, kun sulla noi viikot kertyy ihan hurjaa vauhtia.. Pian teilläkin on siellä nyytti kainalossa.. No jos nyt kumminkin kasvais vielä pikkasen aikaa.. Liberon keskustelupalstalla ainakin jotkut mammat myy äitiysvaatteita (ja lapsille), niin sieltä vois bongata jotain kivaa päälle. Mun mielest tuo on hyvä, kun se on chatin tapanen palsta ja näet heti keitä on paikalla ;)

Viivillä pituutta 75cm ja painoa pikkusen päälle 9kg. Heitti pikkasen kotimittaukset.. Mitään ei neiti sanonu, kun pistettiin rokotus. Tarkkaan katsoi mitä täti teki ja meinasi heti ottaa laastarin pois. Viime viikolla muuten otettiin tutti kokonaan pois eikä Viivi ole sitä lainkaan kaivannut. Yllättävän helposti onnistui tuo ;) Mä leikkasin saksilla tutista sen pään pois niin, että Viivi näki ja pari päivää sai tyttö kulkea jämätutin kanssa. Ei olisi kyllä sitäkään tarvinnut. Meillä kävelläänki jo ihan sujuvasti :))) Ja sanojakin tulee vaikka millä mitalla: tyttö, kato, oho, tissi jne..

Pikkuneidille on etunimikin päätetty ja teille sen voi jo paljastaa (tuskin se salaisuus silti ristiäisiin saakka on).. Elikäs tytöstä tulee Enni. Toiseksi nimeksi tulee Mella-(?), tuosta loppuosasta ei olla päästy vielä yhteisymmärrykseen.. Siinä pitää olla jokin vierasperäinen kirjain ja miehelle ei kelvannut Sofia (tulee salkkarit mieleen kuulemma). Katsotaan nyt mihin päädytään =D

Koitan taas pian palailla kertomaan kuulumisia. Huomenna mennään katsomaan mun enon vappupoikaa, tiistaina käydään mun vanhan opiskelukaverin luona (hänen äitinsä korjasi Viivin mekon) ja joku päivä ensi viikolla on Porilaisten Libbemammojen tapaaminen.. Onkos muuten Helmitaaperoilla jotakin tapaamista suunnitteilla?

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a801dd39-2670-11dd-a5bf-…!

Vierailija
27/44 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli näyttö rikki koneesta, joten hetkeen en oo päässy käymään..

Mutta eipä näytä moni muukaan ehtineen =)

Mulla edelleen haavan kanssa ongelmaa, ei tahdo mennä kiinni, joten joudun ramppaan jatkuvasti lääkärissä tai kotisairaanhoidossa. Eilen kävin viimeks ja taas huomenna on mentävä.

Peetu tekee ilmeisesti hampaita, kun nenä on tukossa ja viimeyö oli ihan kamalaa huutoo..

Pitkään aikaan yöunia ei ookaan mikään vaiva häirinny...

Toivon mukaan hammas/hampaat puhkee pian!!!

Esikon kanssa lähdetään perjantaina Helsinkiin pojan luokkaretkelle.

Käydään Heurekassa, ajellaan kaupungissa katsomassa joitain nähtävyyksiä ja sit vesibussilla korkeasaareen. Pitäkää peukkuja että on hyvä keli! =)

Meillä on hiukan jääny pottailut vähemmälle (ei olla käyty ollenkaan hetkeen) kun mulla on ollu näitä "vaivoja", mutta nyt pitäis sekin opetella uusiks. Ja kesällä on helpompi opetella kuivaks, kun ei haittaa vaikka vähän housuun lirahtais kun on lämmin!

En tosin muista, kuinka aikaisin lapsi edes voi oppia kuivaks, mutta yritetään edes =)

Nyt saunan lämmitykseen..

mammutti ja Peetu

Vierailija
28/44 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas otsikko en tienny mitä siihen kirjotan B-)

Ollaan oltu Ainon kanssa tänään vanhalla yläasteellani katsomassa kun Ainon tädeillä oli ysijuhlat. Olivat tädit niin nättinä että.

Meille soitti lääkärikin tänään ku saatiin soittoaika kun oli n. kuukausi sitten Ainolla lääkäri ja se lähetti kaupungin lastenlääkärille Ainon käyrät tarkistettavaksi. Ei ollu lastenlääkäri huolissaan sanoi et kuitenki normaalisti omaa käyräänsä kasvanu niin seuraava käynti Ainon osalta on sitten 1,5 v neuvola.

Apua kovasti neiti rupsuttaa tuossa et pitää lähtee viemään potalle...palaan kohta jos en nukahda sitä ennen

pikku

Vierailija
29/44 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=229c7131-26a5-11dd-b637-…!

Vierailija
30/44 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli sitten tuo minun kirjoittama viesti tonne ketjun jatkoksi...silloin kun sen kirjoitin niin sanoi vaan et keskustelut pois käytöstä...mitä lie taas sekoili..

Meillä vieläkin Ainon nukuttamisessa pienoisia ongelmia kun neiti ei mene omaan sänkyynsä nukkumaan vaan alkaa kauhea hysteerinen itku jota en kestä kuunnella, joten otan neidin viereeni meidän sänkyyn ja nostan siitä sitten omaan pinnikseen kunhan neiti on syvässä unessa...ei ehkä kaikkein paras nukutuskeino mut oon niin väsyny etten jaksa ruveta taisteleemaan...yöllä sitten aino saattaa herätä huutamaan ja taas pitäis ottaa viereen koska ei rauhotu omaan sänkyynsä...

Oon myös tässä ressannu ku en oo sellasia kunnon liikkeitä masusta vielä tuntenu...tai välillä tuntuu sellasia pieniä sieviä...vaikka ainostakin muistaakseni yli 20 vk et kunnolla tunsin potkut...

tässä euroviisuja katselen ku väsykin meni pois...saas nähä miten teräsbetonille käy...mut taidampa mennä pakastimelle tonkimaan jätskiä ja herkuttelen yksin täällä sohvalla kun muut meillä jo nukkuu :D

pikku85 ja muu kuorsaava porukka :D :D :D

Vierailija
31/44 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä mitään uutisia eikä galluppejakaan tainnut olla. Elämä pyörii kodin ja työn välillä, mieskin on taas viikot poissa töiden takia. Olen kevään tehnyt viimeisiä opintoja valmiiksi ja ensi viikolla olisi sitten viimeinen tentti. Onpa tuolla yliopistolla jo kohta 10 vuotta tullut pyörittyä, yli puolet siitä onneksi töissä! Sitä kuvittelee jo että sitten kun tämä urakka on ohi niin ehdin vaikka mitä muuta arkisin, mutta tokkopa vaan. Tällä luonteella löhöilyaikaa ei jää ikinä ja pitäähän tuo pikkuneitikin siitä huolen.

Pikkukakkosta kuumeilen kovasti ja mieskin on lopulta myöntynyt ajatukseen. Mutta vasta yksi kierto ollut imetyksen päättymisen jälkeen ja sillä pituutta 47 pv, joten tämä projekti saattaa olla aikaa vievä - varsinkin kun mies sitten on aina varmaan töissä h-hetkellä. Vähän kateudesta vihreänä siis katselen muiden viikkojen kertymistä vaikka eihän ne minulta pois ole, onnea siis vaan odottajille. Onneksi kesä tullen on muutakin puuhaa niin ettei vauvahaaveet valtaa päätä kokonaan.

Pirpanamme on kasvanut varsinaiseksi halinalleksi, pussailee ja halailee jatkuvasti ja kaikkia tuttuja. Todella hellyttävää. Unikaverit saavat aina pusut ja samoin eläinkirjojen kuvat :-) Juoksuaskeleita otetaan ja kiivetään minne vaan ikinä pituus riittää. Ymmärrystä on yllinkyllin mutta kunnon sanoja odotellaan. Sellaisia tulkinnanvaraisia on kato, tässä, anna ja maito. Lisäksi pörisee ja murisee merkiksi ajoneuvoista ja eläimistä. Potalla käydään päivittäin ja kakat sinne vallan tuleekin, pissatkin jos ajoitus on oikea ja rauhallinen tilanne siinä istua. 1-v uhma on aika vähäistä ja kiukku laantuu yleensä nopeasti sylissä. Pirpana ei vieläkään osaa kunnolla heittää mitään, joten kiukkuisena tehdyt tuhotkin on aika vähäisiä.

Kesälomaa vietetään lähinnä kotona lukuunottamatta viikon ranskanmatkaa kesäkuun alkupuolella. Muuten lomat onkin sitten vasta heinäkuun lopulla. Omaa pihaa pitäisi laitella ja vähän mökkeillä.

Olipa omanapaista, mutta nouseehan se pino näinkin.

Aurinkoista loppuviikkoa!

Vierailija
32/44 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs nämä sivut on sekoillu.. :( No, ompahan meijän kuulumiset tullu moneen kertaan niin ei keltään mene ohi ;))) Pahoitteluni siis.

Meillä meni eilinen kyläilyreissu hyvin. Enon poika oli lutunen ja tuli siittäkin pikkusesta napsittua muutama kuva. Viivillä on (taas!!) vierastus- ja äitikausi meneillään varsinkin, jos ollaan vieraiden ihmisten kanssa tekemisissä.

No, käytiin tekopappan perheen luona. Viivi leikki muiden lasten kanssa ulkona, mä lainasin pyörän ja kävin kerrankin yksin kaupassa. Kumpikaan neideistä ei huomannut äidin poistuneen vartiksi ;) Viivi jäi vielä leikkimään ja tulee huomenna kotiin. On se hienoa, että Viivi viihtyy ja voin luottavaisin mielin antaa neidin jäädä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
33/44 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi ei nuku vieläkään yöunia! Nuokkuu kyllä, muttei suostu menee sänkyynsä ja kauhia huuto tulisi jos kainaloon yrittäisin...

Vierailija
34/44 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että Viivi valvoo siellä Ufan kanssa..Menehän Viivi nukkumaan jo :D

Meilläkin on ollu Ainon kanssa pieniä unitaisteluja...Eilen Aino nukahti joskus yhdentoista aikaan kun jakso jopa vartin huutaa tuolla omassa sängyssään...Ei oikein meinaa tykätä sinne nukahtaa mut oon antanu nyt huutaa ittensä väsyksiin ja sit käyn sanomassa uudelleen hyvät yöt ja peittelen ja nukahtaa sitten ja on nyt nukkunut aamuun asti ilman yöllisiä huutokonsertteja :D Ja itse saa nukkua oman miehen kainalossa omassa sängyssä ilman et tarttee kipristellä jos aino olisi siinä välissä...Mut jos se tästä...

Täällä kukutaan vielä kun ei väsytä mut ei teeveestäkään tuu mitään...

Nettisurffailua...

masussa tuntuu pulinaa...en tiiä sit johtuuko siitä et on karmiva nälkä vai oisko se tuo pienoinen :D

pikku85+Aino on paapaamassa ja masu RV17 tasan

Vierailija
35/44 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs kaikki???

Vierailija
36/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan! Meillä on taas mennyt aika niin nopsasti etten ole tosiaan täälläkään näköjään käynyt sitten ikuisuuksiin. Kelit on olleet niin lämpimät että ollaan lähes koko päivät aina pihalla. Monet ovatkin jo kyselleet että ollaanko oltu pitkäänkin jossakin ulkomailla, sen verran ollaan tuota väriä saatu nahkaan ja todentotta, en oo kyllä vuosiin ollut näin ruskea kun nyt ja kesäkuuhunkin on vielä muutamia päiviä aikaa, uskomatonta.

Mä oon ihan lirissä tuon syksyn takia. Nyt pitäisi pikaisesti tehdä päätöksiä töihin paluun suhteen. Mä en saanut sitten lapsille hoitopaikkaa, (en nyt edes muista kirjoitinko tästä jo, mutta kertaus on opintojen äiti) tai sain isommille, mutta Ronjalle ei vielä ole tiedossa paikkaa ainakaan samassa päiväkodissa. Ja sitten on vielä toinen murheenkryyni eli töihin paluun kannattavuus suhteessa raha-menetty vapaa-aika! En oo tarkkoja lukuja ja varmistuksia vielä mistään löytäny, mutta näillä näkymin lasten hoitomaksut tulevat vuoden verran olemaan sellaiset 610€/kk!! Ja hoitopäivät tuppaavat sitten venymään sellaisiksi 11 tuntisiksi jos joutuu moneen eripaikkaan viemään ja hakemaan, hoh hoijaa. Mulla kun on vielä työmatkaakin 35 km ja bensa senkun kallistuu niin taitaa olla aika turhaa mennä töihin, varsinkin kun meillä maksetaan tuota kuntalisää ihan kivasti. No onhan mulla ruhtinaallisesti juhannukseen saakka aikaa miettiä tätä touhua =)

Mitäs kesäsuunnitelmia teillä muilla on? Entäs nukkuuko kaikki muut taaperot jo yönsä heräilemättä ja menevät kiltisti nukkumaan? Meillä herätään pari kertaa yössä (tissiä syömään tietysti, siitä kun ei olla vieläkään kaikenmaailman räkätautien takia päästy eroon) ja nukkumaan käydään edelleen tissille ja siitä kanto sänkyyn, joten hommaa riittää tällä saralla vielä.

Kesäsunnitelmia meillä on paljon, vielä ei olla varmoja mennääkö ulkomaille, mutta sekin olisi kyllä mahdollisesti ohjelmassa, jos vain sopiva matka löytyy.

Sitten kaikki huvipuistot pitäisi rampata, korkeasaari, suomenlinna, puuhamaa jne... mummolassa pitäisi myöskin pyörähtää ja veneilemässä saimaalla ja sitten olisi kiva ehtiä ihan vaan olla.

Meillä esikoinen aloittaa heti kesän alussa uimakoulun ja sinne olisi sitten pakko koko porukan raahautua parin viikon ajan joka päivä! Mitenhän mahtaa taas onnistua...

Nyt täytyy mennä taas, palaillaan ja laittakaahan niitä kuulumisia tänne!

T.Kaisa ja Ronja 1.v 2 kk

Vierailija
37/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon monta päivää yrittäny saada kirjoitettua, mutta kone ei anna...Ruutuun on tullu teksti : Vauva.fi-sivut ovat epäkunnossa. Tai jotain sinnepäin.

Kylläpä Kolomosella onkin miettimistä töihin paluun suhteen!!

Hoitomaksut "kuullostaa" aika hurjalta summalta ja siihen pitkät päivät ja vielä kilometrit...!!!

Aika paljon saa tienata, että palkasta jää käteen muutakin kun vaan työn ilo.

Meillä ei menny hoitomaksuihin kun 160e/kk ja sittenkin sain vaan muutaman satasen enemmän kuussa, kun mitä liitonrahoilla ollessa..

No okei, mulla oli kyllä palkka alinta luokkaa varmaan. =)

(Mulla siis työsopimus loppui 25. päivä, kuun alusta asti oon ollu saikulla ja nyt en siis mee enää töihin vaan pidän kesäloman!)

Kesäsuunnitelmia ei olla vieläkään tehty erikoisemmin.

Ainoat suunnitelmat on etuterassin teko ja pintaremppa vessaan.

Meidän taapero nukkuu pääsääntöisesti yönsä heräämättä ja nukahtaa aika hyvin/ nopeasti sänkyynsä.

Tällähetkellä meillä nukutaan kyllä huonosti kun eilen tuli Peetulle ensimmäinen korvatulehdus!

Onneks käytin illalla lääkärissä, kun mies meni sitten yöksi töihin, enkä olis päässy yöllä täältä mihinkään sitä viemään!

Illalla soitin päivystykseen ja kysyin, että päästäänkö näyttään korvia kun aamusta asti ollu kuumetta ja poika haroo korviaan -> täti langan päässä tiuskas, että -tulkaa sitten HETI, kun yöllä ei lääkäri nouse korvia katsomaan!!!!

Miettikää mitä palvelua!! Mistä se lääkäri sitten palkan saa? Nukkumisestako?!

Hampaitakin meillä tehdään oikein urakalla.. Ylös on tullu poskihampaita ja nyt näkyy alhaalla kulmahampaat, joten saldo on tälläerää 14 hammasta ja lisää tulee kun ikenet niin pullottaa!

Mulla on torstaina leikkauksen jälkitarkastus ja saan valittaa siellä taas kunnolla..!

Jalka puutuu edelleen kun kävelee!!! Ei ihan niin pahasti kun aikaisemmin mutta yhtä ilkeetä tekee. (Eli kolomonen, meidän virtuualilenkit yhdessä siirtyy ehkä syksyyn!)

Voihan olla, että leikkauksesta toipuminen on vielä käynnissä ja sit kun koipi on parantunu kunnolla, niin ei enää puudu, mutta musta alkaa tuntuun ,että vaiva on tullu jäädäkseen!!

Mutta jos käy niin, että oireita ei saada koskaan häviään, niin saan ainakin haudata kaikki haaveet ensihoitajan koulutuksesta ja siirtyä tietokoneen ääreen sisätyöhön. (ja minä kun olen niiiin loistava tietokoneen käyttäjä =) )

Kaipa niitä muitakin töitä tietysti on mitkä ei vaadi jaloilla oleskelua ym. rasitusta.

Eipä kai tässä muuta..

Huomiseks on luvattu tosi lämpöstä (täällä on nimittäin ollu aika koleaa ja kylmä tuuli) ja loppuviikolla lämpenee aina vaan, joten ulos mennään ja siellä ollaan aamusta iltaan kunhan Peetu paranee!

mammutti ja Peetu 1v 2kk ja risat

Vierailija
38/44 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pajuskalle mahtaa kuulua? Onko "ongelma" jo ratkennut?

Meille ei mitään ihmeitä kuulu. Olen taas yksin lasten kanssa, kun mies on toista viikkoa työreissussa. Kävi kyllä viikonloppuna koptona, mutta oli siitäkin ajasta puolet töissä :( Ensiviikon pitäisi olla maisemissa ja sitten lähteekin taas Liettuaan. Oon kyllä jo niin tottunut tähän, mutta kyllä silti on kova ikävä...

Yöunille mennään meillä vaihtelevasti joko huutaen tai sitten ihan kiltisti omaan sänkyyn jääden. Nyt kyllä on muutama ilta mennyt tosi helpolla. Päädyin taannoin samaan menetelmään kuin pikku85 eli vaikka Aada jäi sänkyyn huutamaan, lähdin pois ja annoin hetken huutaa. Sitten menin taas peittelemään ja toivottamaan uudelleen hyvät yöt. Ekana iltana jouduin tekemään sen pariinkin kertaan...mutta nyt on jäänyt kiltisti omaan sänkyynsä ja myös nukkunut kokonaisia öitä. Tai nooh, on saattanut parina yönä herätä jo aamuyöstä (05-06) ja silloin olen ottanut viereeni nukkumaan.

Kesäsuunnitelmia ei kauheasti ole, kun ei yhtään tiedä, saako tuo mies lomaa juuri pitää. Perheyrityksen haittapuolia... Kummitäti on luvannut viedä esikoisen Puuhamaahan ja itse olen luvannut viedä lapset Korkeasaareen. Mummu ja pappa ovat myös yleensä vieneet lapsia jonnekin. Miehen esikoinen on vanhin lastenlapsista ja hän pääsee kesällä viikoksi Pärnuun eli josko nämä pienetkin sitten jonnekin vietäisiin. Korkeasaari-reissulla käydään myös mökkeilemässä sukulaisilla ja josko jonnekin muuallekin mökille kutsuttaisiin, kun ei omaa omisteta ;) Remontti- ja pihahommia olisi vaikka kuinka, joten suurin osa lomasta menee kyllä ihan kotosalla.

Mutta nyt lopettelen ja siivoan tänä aikana Aadan levittämät vaipat ja geelikynät, jotka kaivoi tuolta tietokonepöydän kaapista...

Kunnon kesää odotellessa Pessi80 ja Aada 1v.4kk

Vierailija
39/44 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kyl ollaan pyritty ulkoilemaan täällä...välillä vaan niin koleeta ollu et ei oo paljoa huvittanu ulkona olla mut tänne "pohjoseenki" luvattiin lämpenevää ilmaa nii jos se kesä siitä pikkuhiljaa saapuis.

Aino nukkuu nyt koko yön omassa sängyssään...menee suhtkoht nätisti nukkumaan saattaa ruveta itkeskelemään jos on vielä hereillä ja huomaa ettei ole äiti/isi siinä lähellä...Myös meillä tehdään poskihampaita alhaalla yksi iso jo läpi ja muut ikenet niin turvoksissa ettei ruokakaan meinaa maistua...Kulmahampaat myös pilkistelee ikenien alla...Aino kovasti yrittää lähteä ilman tukea kävelemään mut ei taida itseluottamusta olla vielä tarpeeksi. Seisoo kyllä pitkiäkin aikoja ilman tukea ja tanssii yms. kuhan tietää et saa napattua tuesta kiinni jos meinaa pyllähtää. Pottahommatkin kovasti käynnissä. Kyllähän tuo neiti tajuaa jo miten se homma pelaa :D

Mulla se maha vaan kasvaa eilen oli pikkuveljeni synttärit ja sukulaiset ihmettelivät kun masu jo niin iso :D Nyt on vaan tullu hengenahdistusta ja niskat/selkä on välillä niin jumissa et kipeetä käy...aattelin neuvolassa huomenna kysellä voisko niille tjehä jotain...tuosta ahdistuksesta en sit tiiä oisko mulla jotai siitepölyallergiaa vähäse vai mistä se johtuu...

Kesä suunnitelmia ei meilläkään vielä kummosempia ole. Juhannukseksi tahtoisin mökkeilemään mut saa nähdä onko meidän mökki varattu sillon...Ja jossain Oulun ulkopuolellakin olisi kiva käydä. Viime kesänä oltiin Anopin ja miehen 3 sisaruksen kanssa viikonloppu Helsingissä ja oli mukavata. Varsinkin kun oli Ainolle muitakin kantajia/hoivaajia niin tämä äitikin tunsi olevansa lomalla. :D salaa toivon tässä et jotai samanlaista ois tänä kesänä luvassa...

mutta eikait mulla taas muuta tässä vaiheessa :)

pikku85+Aino 1Vmelkeen3KK ja Masusasu RV 17+5

Vierailija
40/44 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä ihan kesä. +20 astetta mittarissa ja aurinko paistaa täysin siniseltä taivaalta. Shortsit on kaivettu jo kaapista esiin ja jopa jalkaan ja täytyy kait nuo pipotkin pakata jo kohta odottamaan talvea.

Ahdistaa kun rahat on taas ihan finaalissa ja kaupassakin piti oikein miettiä että mitä mikäkin maksaa.. en kyllä yleensäkään ostele mitään ihmeitä, mutta yleensä rahaa on sen verran ettei tartte miettiä joka makkarapaketin kohdalla et mitä ottaa, joku roti on oltava kuitenkin. Nyt vaan on päässyt rahat hupenemaan johonkin =(

Hampaista on ollut juttua, ja hassua, meillä ei ole edelleenkään hampaita kun 5 ½, hitaasti tuntuu tulevan, poskihampaista ei oo tietoakaan. Syöminenkin on vähän haasteellista kun ei mössätyt meinaa yhtään kelvata ja sit ei oo oikein hampaita joilla pureksia. Hyvin kuitenkin nykyään maistuu ruoka alkutakeltelujen jälkeen.

Mitäs kuuluu heinälle, sporttarille, hennalle ja kaikille muillekin jotka ahkerasti talvella vielä palstailivat?

Kivoja nää tällaiset uudistukset, mutta nää vie kyllä porukkaa mukanaan eli ei varmaan kaikki vanhat enää tänne "löydä".

Pajuska tosiaan, miten oot selvinnyt ongelmasi kanssa??

Nyt on mentävä kattomaan mitä tuolla pihalla tapahtuu...

T.kaisa ja Ronja