Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ oOo HELMET´07/ TOUKOKUU oOo ♥

04.05.2008 |

En sitten meinannu lainkaan päästä kirjautumaan sivuille, mut onnistuhan se kumminkin. Profiiliakin päivittelin ja nyt sieltä löytyy sitten tyttöjen yhteiskuva :) Tietoja laitan sitten joku muu kerta. Näyttää muuten nyt paremmilta nämä sivut.

Meillä olikin alkuviikko melkoista rääkkiä, Viivin 39-40,2 kuume oli vauvarokkoa (eilen tuli ihottuma/täplät). Ei meinannu kuume sitten millään laskea ja likka oli koko ajan kiukkunen ku ampiainen! Ilman vaatteita oli siis pari päivää ja kävi suihkussa/kylvyssä välillä viilentymässä. Onkos muilla ollut vielä tai jo vauvarokko?

Pienempi neiti kasvaa ja voi hyvin. Ainoastaan nuhan on saanut ;) Pitkiä aikoja viihtyy jo hereillä ja pikkuhiljaa alkaa olla jonkinmoista rytmiä vuorokaudessa.

Aiemmin pitikin jo kommentoida, että Viivi on suhtautunu pikkusiskoon ihan niinkuin odotettiin, on mustasukkanen muttei kovin pahasti. Jos mä imetän sohvalla, niin Viivi tulee halailemaan mun jalkoja ja kaipaa silitystä. Samalla silittelee ja taputtelee siskoa, mut otteet on välil vähän liian kovat.. On tuo pikkunen saanu Viiviltä muutamia pusujaki. On se vaan kumma muuten millai tuo Viivi kasvo parissa päivässä äidin silmissä ihan hirveen isoks, mut on seki silti vielä niin pieni..

vivian82: Toivottavasti saat valvotut tapaamiset. Jaksamista teille!

pajuska: Vaikea tilanne, johon ulkopuolisen on vaikea sanoa mitään. Teet niinkuin sydän ohjaa ja järki sanoo :x Itse laittaisin tilanteessa kuin tilanteessa lapset etusijalle ja puntaroisin asiaa syvään ja hartaasti..

Ja lopuksi OIKEIN HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ kaikille jo etukäteen!

t.Ufa & tytöt (~1v2,5kk & ~2,5vkoa)

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös muistatte minua ja Ukkoa? Ei kovin usein silloin vauva-aikanakaan kirjoiteltu, mutta silloin tällöin kuitenkin. Tulin kurkkailemaan mitä kuuluu, kun sopiva tilaisuus tuli :)

Onnea Ufalle pikku-neidistä! :) Huh, tässä ihan itsellekin vauvakuumetta pukkaa!!

Meillä Ukko on jo iso poika, 82cm ja 12,3 kiloa, pitkänhuiskea kaveri on. Huumorintajuinen ja touhukas poitsu, vanhempien silmäterä (niinhän ne aina on). Ukolla on jo liuta sanoja joita toistelee, äiti, poppa, auto ym ym ym ja paljon puhuu "omaa kieltä" mutisee ja höpinöi. Kävelee tukea vasten, mutta ei vielä ilman, kovasti odotetaan jo, että lähtisi ilman tukea kävelemään, on nääs aika painava kannettavana tämä herra. Mutta eiköhän pian sekin tapahdu :) Vesirokko sairastettiin tuossa alkuvuodesta, mutta muuten on Ukko ollut terveenä..

Jaahas, nyt tuli kiukku, palailen myöhemmin kirjoittelemaan lisää kuulumisia :)

T.Henniina ja Ukko 1v2kk

Vierailija
2/44 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimiiko muilla nämä vauvan uudet sivut?

Mulla on ongelmia päästä taaperokeskusteluihin...omien linkkien kautta pääsen vaan tänne...

meen laittaa neidin nukkuun nyt palailen pian

pikku85

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kovasti tökki tänne taaperoihin pääsy, mutta kuumeilijoiden puolelta sain vinkin vaihtaa näytettävien otsikoiden määräksi 10, niin johan toimi!

En ole varmaan kuukauteen käynyt edes lukemassa kuulumisia ja nyt kun oon sairaslomalla, tuli ihan teitä kaikkia ikävä :) Mulla on vaivana alhaiset verenpaineet ja nyt ne on taas laskeneet entisestään, enkä meinaa pysyä tolpillani. Mutta se musta sillä nyt pitää onnitella ufaa: OIKEIN PALJON ONNEA SULOISEN PIKKU PRINSESSAN SYNTYMÄN JOHDOSTA! Vähän on vauvakuumetta ilmassa täälläkin...

Mammutille vointeja ja jaksamista leikkauksesta toipumiseen!

Pajuskalle myös voimia! Neuvoja en osaa antaa, mutta kehottaisin miettimään tarkoin, ennen kuin teet päätöksiä mihinkään suuntaan. Ja aivan kuin mammuttikin sanoi, kannattaisi miettiä, miksi aikoinaan erosit exästäsi ja mihin taas rakastuit nykyisessä miehessäsi. Ihastumisia tulee ja menee. Nyt vaan sun pitää päättää, annatko mennä... Päätös on kuitenkin vain sun tehtävissä. Ei varmaankaan ole helppoa, voimahali täältä.

Ja nyt pikaisesti Aadan kuulumisia: Aadalla oli raju vatsatauti ennen vappua ja se kesti 5päivää. Mikään ei pysynyt sisällä ja loppujen lopuksi ei enää suostunut edes juomaan mitään. Väkisin laitoin ruiskulla vettä ja mehua tytön suuhun. Lopulta jouduttiin Poriin lastenosastolle nesteytykseen, kun Aada ei enää pysynyt pystyssä ja vain makasi ja nukkui. Nenämahaletkun avulla saatiin yön aikana menemään osmosaalia ja aamulla tyttö pyysi heti herättyään vettä! Ruokakin alkoi vähitellen maistua, pieninä annoksina tosin, ja päästiin vappuaattona kotiin. Vapunpäivänä oli jo lähes oma itsensä.

Muuten on ollut ihan terveenä, vaikka täällä meillä päin jyllää jos jonkinlaista pöpöä ja hoitolapset ovat olleet paljon kipeinä. Heillä on ollut jo kolme kertaa vatsatauti! Onneksi meillä on kaikki muut välttyneet siltä! *koputtaa puuta*

Aada lähti kävelemään 1v2kk ikäisenä ja nyt jo lähes juoksee! Ehtii nykyään vähän turhankin hyvin joka paikkaan... ;) Sanoja tulee aika paljon, mutta pääsääntöisesti höpöttelee omiaan. Uusin on "emmää", joka raikaa varsinkin silloin, kun pitäisi mennä nukkumaan!

Miten teillä muilla nykyään sujuu yöunille meno? Meillä siitä on nyt kuukauden sisällä tullut tahtojen taistelua. Raivoaa ja huutaa, eikä millään suostuisi sänkyyn. Ennen meillä isi aina nukutti Aadan, laittoi vaan sänkyyn ja oli hetken vieressä, mutta nyt ei menisi isin kanssa edes yläkertaan, missä makkarit sijaitsevat!

Aada on muutenkin varsin omapäinen ja kovalla tahdolla varustettu mimmi! Aivan erinlainen kuin veljensä oli aikoinaan. Ja nyt taas niin kovin äidin tyttö, että kukaan muu ei kelpaisi ollenkaan! Saa nähdä, miten käy, kun Aada ja isoveljensä ovat menossa torstaina yökylään mummulle...Se on Aadan ensimmäinen yökyläily ilman äitiä. Itse olemme menossa miehen firman 20-vuotispäiville. Se onkin ensimmäinen kerta vuosiin, kun ollaan oltu missään kahdestaan! Enemmän odotan sitä seuraavaa aamua, kun saa toivonmukaan nukkua pitkään ja pupustella :x

Nyt on pakko lopetella, kun iskee taas heikotus... Oli kiva taas "kuulla" teistä ja taaperoistanne! Josko ehtisin taas useammin pinoutumaan.

Aurinkoista kevättä kaikille toivottelee Pessi80 ja Aada 1v3kk

Vierailija
4/44 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt kirjoitella. Oon nyt 2 pv/vko töissä ja kotipäivinä tuntuu kasaantuvan entistäkin enemmän hommaa. Ihmettelen, mitä sitten syksyllä kun työpäiviä on 3-4/vko. Poika herää viiden aikoihin edelleen. Ja on pimennysverho ja viileä huoneilma, eli kaikki vinkit käytetty. Kiva herätä esim. puoli viisi, olla päivä töissä ja ilta taas lasten kanssa, alkaa jo iltaseitsemältä uni painaa itseä. Meillä leikki-ikäiset siskot nukkuu lähes saman verran kuin 1-v pikkuveli. Poika on kuitenkin perusiloinen eikä vaikuta mitenkään väsyneeltä, joten ei muu auta kuin aloittaa leikit puoli viideltä-viideltä joka aamu. Jos en heti säntää pystyyn, alkaa hirmu huuto. Ei puhettakaan, että jäisi sekunniksikaan sänkyyn köllimään...Pajuskallako oli se ex-miesjuttu. En ole tutustunut asiaan riittävällä tarkkuudella, mutta sanoisin että kannattaa varoa sekoittamasta tunteita exän kanssa arjesta irrottautumisen ihanaan tunteeseen. Se mies kenen kanssa kiistellään roskapussien viennistä ja paskapöntön pesusta ei ehkä tunnu kaikkein romanttisimmalta tyypiltä, mutta sama arki on vastassa joka miehen kanssa ja sekin voi olla juhlaa. Kai kaikilla on huonompia kausia puolison kanssa, mutta eikös just silloin pitäisi muistaa mitä on toiselle luvannutja mihin on sitoutunut . Meillä ainakin tunteet hiipuu välillä ja roihuaa välillä ja aina hiipumisaikoina tuntuu että olispa jäänyt exän kanssa tai lähtiskö naapurin miehen matkaan (vertauskuvallisesti) mutta kun ei lähde, tulee taas jonkun ajan päästä kuumempaa oman miehen kanssa. Ainakin hätiköidyt päätökset on aina vaarallisia. Ite erosin 7 v suhteesta kun lähdin nykyisen mieheni matkaan ja en ole sitä katunut, mutta sitä kadun että lähdin niin rumasti. Semmoinen jää vaivaamaan. Samat ongelmat löytyi uudestakin suhteesta, mutta kun meillä on nyt lapsia ja itse on kasvanut ihmisenä vuosien mittaan, ei mitkään urputukset horjuta ainakaan meidän suhdetta, vaikka joskus salaa katselenkin mukavia miehiä. Mutta vaan katselen!Poika kiipeää koko ajan. Siis ihan koko ajan, kaikkialle. Ja kaivaa kaappeja jatkuvalla syötöllä, huhhuh! Osaako teijän taaperot jo sanoa oman nimensä? Meillä poika keksi viime viikolla että hän on sen niminen ja toistelee ylpeänä nimeään ja antaaa itselleen sitten aplodit...Kivoja kevätpäiviä!!!

Vierailija
5/44 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, siis moi vaan kaikille =)Menikin monta päivää, etten päässyt taapero-sivuille vaan ruutuun tuli että ei ole yhtään keskusteluita..! Yritin vaikka mitä, mutta ei onnistunut. Nyt onneks taas pelaa =) !Mulla toipuminen leikkauksesta pitkittyy vaan kun haava ei tahdo parantua millään.Lääkekuurin hain viikko sitten kun haava alkoi punottaa, niitit otettiin pois viime perjantaina (se hiukan helpotti oloo), mutta keskiosa ei mene umpeen millään. Tänään painelen taas kerran lääkäriin näytille =(Peetun kanssa ollaan kotona kaksin kun päätin, että pärjään sen kanssa jo. Ei tarvitse viedä enää hoitoon, vaikkakin siellä taitais pojan aika kulua hiukan paremmin kuin hiukan heikkokuntoisen äipän kanssa kotona.Säästetään kuitenkin hoitomaksut tältä ajalta...Nukkumaan meno sujuu välillä helpommin, välillä heikommin;Eilen illalla Peetu nukahti itsekseen kun en heti ehtinyt köllimään makkariin.Yleensä Peetu viedään sänkyyn ja minä menen omaan sänkyyn siihen viereen. Sinne sitten nukahtaa jonkun ajan päästä.Nyt on lähdettävä valmistautuun lääkäriin..moidomammutti ja Peetu

Vierailija
6/44 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

määki löysin taas tänne...tai no pääsin tuolta omista linkeistä tänne mut jos yritin jotai muuta taaperojuttuja katsoa nii ei muka ollu keskusteluja...palautettakin lähetin ja sanoivat että ongelmia korjaillaan...Täällä oli komea raekuuro tänään...Olipa hyvä ettei äitienpäivänä viety äidin haudalle kukkia kun olisivat paleltuneet kun on ollu kylymä täällä Oulusa.Me saimme Ainon mummolta sellasen Baby Björn pottatuolin ja nyt muutamana päivänä neiti on pissatkin pirskauttanut pottaan :D Jos sitä alkais pikkuhiljaa meilläkin ne pottahommelit tästä pyörimään. Ainoa vaan et neidin pylly on niin pieni et meinaa tippua pottaan :D Pitäisi ruuanlaittoon lähteä...Kaalilaatikkoa ja fetasalaattia Ootteko kokeillu näitä uusia juttuja täällä sivuilla laittaneet linkkejä tai kuvia? Hymiöitäkin näkyy olevan :D :p Vielä kaks viikkoa seuraavaan neuvolaan...en jaksais odottaa...näin yhtä tyttökaveriani eilen ja sanoi et masu on mulla kasvanu mut muuten oon laihtunu...tiedä sitte ku en oo uskaltanu puntarille mennä...mut nyt ruuanlaittoon...palaillaanpikku,Aino ja masukki RV15+5 jos oon pysyny laskuissa mukana

Vierailija
7/44 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ongelmia taaperoiden löytämisessä...ja kirjautumisessa (mikä kyllä johtui loppujen lopuksi väärästä salasanasta X-( )No joka tapauksessa...Vivian: Meillä ei ole tuubien jälkeen ollut korvatulehduksia, yksi nielu/hengitystietulehdus kylläkin joka vaati antibiootin. Tuttava kertoi et heidän pojalla oli laitettu tuubit ja silti noin 1xkk oli korvatulehdus. Ja risatkin operoitiin häneltä kahdesti kun kasvoi takaisin. Meillä nuo tuubit vaikuttanut positiivisesti yöuniin. Herää max kerran yössä ja JÄÄ omaan sänkyyn nukkumaan. Tänään heräsi vasta klo 7 normi klo 6 sijaan. Ja nyt nukkunut useamman yön myös heräämättä.Potta on tullut tutuksi ja pari kertaa pissat sinne saanut aikaiseksi. Kakka tulee vaippaan yleensä potalla istumisen jälkeen siis just kun olet sen vaipan sitten laittanut...Nyt alkaa huuto yltyä joten täytyy mennä...calmus

Vierailija
8/44 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka kuinka painais enteriä...!No kaipa nää viat joskus korjaantuu! Mitäs pajuskalle kuuluu? Onko asiat selkiintyny yhtään?Peetu on oppinut sanomaan kiitti! =)Ojenteli mulle sukkia pyykkikopasta aamulla ja toisti mun perässä kun kiitin sitä sukista.Sanoo siis tiitti..=)Huomenna on taas mentävä hoidattaan haavaa, tälläkertaa kotisairaanhoitoon, kun haava on auki. Eilen kävin lääkärissä ja se laittoi jonkun antibakteerisen siteen haavan päälle... Yks hoitaja mua pelotteli, että pitää tarkkailla sitä kunnolla, kun on tayssissa tehty ja siellä on se sairaalabakteeri..!!! Kai mulla vielä sellanenkin on ja loppujen lopuks viedään koko jalka.. = / [color=blue]Mitäs muuta....Lunta sataa vähän väliä ja on kylllllmmä! Tosi inhottavaa, kun jo ehti tottua shortsikeleihin ja nyt melkein toppatakkia saa kaivella kaapistaa uudestaan käyttöön! Viimeyönä heräsin katsoon Suomen peliä, piti miehenkin herätä, mutta ei jaksanutkaan joten yksikseni jännäsin ja en ollenkaan turhaan!! =)Peetukin heräsi jossain vaiheessa ja hetken höpötteli omiaan, mutta nukahti kuitenkin itsekseen ilman sen kummempia toimenpiteitä. [/color]Aamulla leivoin pitkästä aikaa sämpylöitä ja kylläpä oli hyviä! Tuntuu ruokien hinnat olevan niin korkealla, ettei kauppareissusta selviä enää alle 50e:n, joten pitänee alkaa vaan itse leipomaan enemmän esim. just leipää ym. Eipä sit taas muuta.

Vierailija
9/44 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille! On taas ollut omia kiireitä enkä ole kirjoitellut. Ja täällähän on tapahtunut koko sivuston uusiminen, oli minullakin vaikeuksia sisäänkirjautumisen kanssa mutta tänään onnistui :)

[b]Ufalle[/b] kovasti onnea uudesta pikkuisesta, tuli sitten hyvä syntymäpäivä :)

Ja [b]äipälle[/b] myös onnea yksinhuoltajuuden saamisesta, se todella helpottaa elämää. Itselläni on tyttöjen huoltajuus ja on loistavaa kun ei tarvitse tapella kaikesta. Inhottavalta kuulosti teidän tilanne, jos on tarvinnut niinkin vakavia miettiä kun sieppausta!

[b]Pajuskalle[/b] sanoisin vähän samaa kun muutkin.. harkitse tarkkaan mutta missään nimessä ei pelkästään kunnollisuus riitä, jos kaikki tunteet ovat poissa.. Miten uusi mies ottaisi lapsen? Itse olen huomannut, että kaikki sellaiset miehet joista itse kiinnostuu, eivät ole valmiita kotileikkiin kahden lapsen kanssa. Surullista.

Meidän pikkuiselle kuuluu hyvää. Kävellään suu täynnä hampaita mutta sanoja ei ole kuulunut vielä yhtään. Päivät ja yöt nukutaan hyvin mutta selkeästi sitä omaa tahtoa on alkanut löytyä ja kiukkukaan ei ole ihan tuntematon vieras :)

Kaikille oikein mukavaa alkavaa kesää, täällä etelässä joka toisella viikolla kulkea topilla ja taas seuraavana kaivetaan toppatakkia..

MyQ ja tyttö aikalailla 1v 3kk

Vierailija
10/44 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuun löpinöihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12810983&p=&mpage=1&tmode…

Kasvupino (en ole varma onko uusin..):

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12460557&t=12460557&appid…

-:¦:-¿:*' " " *:¿.-:¦:-¿* HYVÄÄ KESÄN ODOTUSTA *¿-:¦:-¿:*' ' ' ' ' *:¿-:¦:-

Vierailija
11/44 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat ilmat tosiaan ollu ja siitä ollaan nautittu sen verran mitä ollaan pystytty...!

Mulla vappu meni siellä sairaalassa toipuessa leikkauksesta, perjantaina pääsin kotiin.

Huonekaverin kanssa manattiin yhdessä kun oltiin jumissa sairaalassa ja jouduttiin katseleen ikkunasta ihanaa auringonpaistetta.

No leikkaus on kuitenkin takanapäin ja kuulemma oli vaikea leikkaus..!!

(mun leikkaukset ei taida koskaan mennä niin kun suunnitellaan)

Spinaalipuudutuksella piti pärjätä koko aika kun toimenpiteen piti kestää 1-1½h, mutta kahden tunnin jälkeen mulle sanottiin että joudutaan kai nukuttaan kun vielä menee ainakin tunti. Eikä mennyt kauaa kun alkoikin puudutus heikentyä ja alkoi sattua niin p&%¤¤#¤sti.

Sit nukutettiin ja leikkaus oli kestäny yli 3h.

Valtimo oli kiinnittyny laskimoon, oli kiinnikkeitä ja suoni ihan pilalla n. 5cm matkalta. Nyt on 10cm pitkä proteesi uutta " suonta" huonon tilalla ja ehkä loppuelämäks verenohennuslääkkeet.

Eikä kuulemma ainakaan vielä ole edes vasemman jalan veroinen.

Leikkaushaava on pitkä, alkaa navan alapuolelta sivusta ja menee vähän nivusen yli reiteen.

Haava on kipee, mutta koitetaan kestää =)

Kuukausi ilman nostelua ja isompia hommia, aika hankalaa!

No, mutta se siitä..

jahas ei tästä nyt pisempää tullutkaan, jalkaa särkee niin, että en voi kauempaa istua tässä. Palaan huomenna taas

mammutti ja Peetu (joka ihmettelee miksei äiti nosta syliin =( )

Vierailija
12/44 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle iski sitten flunssa tuossa viikonlopun aikana. Viime yö oli aika kauhea kun oli ihan tukossa nenä koko yön ja heräilin varmaankin puolen tunnin välein.

täällä vaihtui ihanat ilmat räntäsateeseen...tosi inhottava ilma ulkona just ja just 0 päällä lämpömittarikin..

Vappu meni ihan kotosalla..vappupäivänä oltiin anopilla grillaamassa muuten oltiin aika lailla kotosalla kolmestaan.

Hei auttakaa minua kun isälläni on kuukauden päästä 50 v juhlat ja en oikein tiedä mitä ostaisin...vinkkejä kaivattaisiin...

Tekisi mieli värjätä hiukset mutta jotkut tuttuni sanovat että raskaana ei saisi värjätä...mitä mieltä olette? Värjäsin kyllä muistaakseni silloinkin kun ainoa odotin.

mammutille jaksamisia ja nopeaa toipumista!!

nyt lähen laittamaan pikkuneidin päikkäreille!

pikku,Aino tänään 1V2KK ja TaTu RV14+3

Vierailija
13/44 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paistaa edelleen, loppuviikosta on kyllä jo luvattu kylmempää keliä. Meillä alkaa vihdoin flunssa parantua ja nyt jälleen pitäisi sitten yrittää tuota unikoulun aloittamista....hoh,hoijaa! Mies ei oikein jaksais innostua, mutta kai hänkin joskus sitten ymmärtää että mäkin saattaisin olla hieman paremmalla tuulella jos saisin nukkua edes yhden yön heräämättä vähintäänkin 3 kertaa. Siitä taitaa olla jo ainakin 1 ½ vuotta aikaa kun oon viimeksi nukkunut kunnolla!!

Mitäs muille taaperoille kuuluu? Meillä ei vieläkään kävellä, Ronja osaa kyllä muttei uskalla/viitsi/halua! Yllyttämällä kävelee kymmenkunta askelta ja kärryn kanssa kävelee sujuvasti takaperin ja seisoo ja pomppii sohvalla ja sängyllä, mutta lattialla konttaa vain!

Sanoja Ronja osaa jo vaikka millä mitalla, useimmin käytetyt on kyllä ANNA ja OTAN! Omaa tahtoa tuntuu tulevan joka päivä lisää, mutta myöskin ollaan huomattu että Ronja viihtyy yksinänsä tosi pitkiä aikoja. Kai hänkin sitten kaipaa rauhaa noista isommista sisaruksista aina välillä.

Mammutti: Kiva et leikkaus on nyt ohi ja toivotaan et lähtee sit kuntoutumaan pikkuhiljaa. On se kumma et sua koetellaan jatkuvasti, toivottavasti nyt kaikki kääntyy sit parempaan suuntaan =o)

Pikku: Mä oon värjännyt kyllä ihan surutta aina ja ainoa pointti ainakin mun kampaajan mielestä (on mun miehen veljen avovaimo) on se et hormoonit vaikuttavat hiuksiin ja näin ollen värin lopputulos voi olla eri kun on ollut aikaisemmilla kerroilla tai joskus kuulemma permis ei tule ollenkaan raskaana olevan/imettävän tukkaan ja joskus taas tavallset kikkurat tulevat ihan afroiksi hetkessä.

Mutta siis ei siitä kaiketi muuta haittaa ole, ainakaan neuvolassa ei oo kyllä halaistua sanaa sanottu mulle koskaan vaikka oonkin hiuksia värjäillyt. Luulisi niiden sanovan kun jaksavat maksamakkarastakn paasata ahkerasti koko raskausajan.

Nyt pitänee lähteä kukkakauppaan, joten heipat!

T.Kaisa ja Ronja

Nyt kaikki ahkerasti kertoilemaan kuulumisia!

Vierailija
14/44 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lyhyesti kirjoittelen, kun istua ei sais kunnolla pariin viikkoon ja tää asento ei tosiaan oo mikään miellyttävä...

Pikku:

Ihan samaa mieltä kolomosen kanssa tukan värjäämisestä eli väriä vaan elämään =)

Ei oo koskaan missään sanottu ettei sais värjätä, ainoastaan värin lopputulokseen ei voi luottaa tai jos tulee hyvä väri niin se saattaa haalistua aika äkkiä... Tai sit raskaus ei vaikuta siihen mitenkään.

Meillä taapero juoksee jo lujaa =)

Unien jälkeen alkuun on vielä pientä haparointia, ihan kuin olis humalassa, mutta muuten kävelee kyllä hienosti.

Ymmärrettäviä sanoja ei edelleen oo kun Äiti, Anna ja Tätä, mutta se oma höpötys...sitä tuleekin sitten taukoomatta =)

Mitän kuuluu Ufan taaperolle ja uudelle pikkuiselle?

Miten Viivi on ottanut siskon vastaan?

Tosi söötin näköinen nyytti oli kuvassa =) !

Mulla on kova ikävä omaa taaperoo kun olen kotona, mutta Peetu on hoidossa miehen iltavuorot kun en voi sitä nostella, enkä muutenkaan pystyis kotona hoitaan yksin =(

Kurja juttu, mutta näin se vaan on..

Miehelle on pakko antaa kiitosta kun on hoitanut lapsia ja kotia niin Upeasti viimepäivät!!

Mainitsin asiasta sille jo aamulla kun ihan nurisematta heräsi nostamaan Peetun sängystä meidän viereen kölliin, vaikka olisi saanut kerrankin nukkua pisempään kun meni vasta iltaan töihin.

Tokihan sekin tajuaa tilanteen ja sen etten minä voi enkä saa nostaa, mutta kuvittelin miehen edes vähän murahtavan kun herättelin sitä nostohommiin. (itseltä olis saattanut jopa päästä huokaus jos olisin miehen asemassa..)

On se vaan ihana ukko =)

Juu pakko mennä taas vaakatasoon

mammutti ja Peetu

Vierailija
15/44 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen moi!

Tulinpa ihan laittaa hiustenvärjäämisestä tuon yhden linkin, kun itseäni tää kiinnosti raskausaikana myös. Eli tuolta teratologisesta tietopalvelusta asiaa kysyin ekassa raskaudessa, kun piti yhdestä lääkkeestä varmistaa että saako käyttää. Silloin lääkäri sieltä sanoi, että hiusten värjäystä ei suositella ekan kolmanneksen aikana, ja sen jälkeen kohtuullisesti, Mutta nyt tuolla sivuilla lukee, että voi värjätä kohtuudella. jos linkki ei toimi, niin googlettamalla teratologinen tietopalvelu , ja sieltä 10 yleisintä kysymystä , niin löytyy tou kohta:

http ://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,6169#Kosmetiik…äyttö%20raskauden%20aikana

Hieno kuulla, että mammutin leikkaus onnistui ja pääset toivottavasti vihdoin kuntoutumaan!

nyt en ehdi muuta kun taapero ei meinaa nukahtaa millään. otti just ekoja askeleita ilman tukea, taitaa häritä nukkumaanmenoa. mahtaakohan heräillä vaihteeks yöllä..?

viherrys

Vierailija
16/44 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti jo heti sunnuntaina pinon avaamisen jälkeen laittaa kuulumisia, mutten sitten olekaan ehtiny missään välissä :( Kiirettä pitää nykysin näiden kahden pienen kanssa.

Me ollaan melkein viikonpäivät sairasteltu kauheessa räkätaudissa ja eilen Viiville nousi sitten kuumekin päikkäreiden aikana. Tänään oli aamustikin jo kuuden aikaan lämpöä 40,2.. Taitaa joka paikkaa neitiä kolottaa kun mikään ei ole hyvä asento. Ruokakaan ei maistu, joten maidolla, mehulla ja sorminaposteltavilla on taas menty eilinen päivä. Tänään täytyy varmaan hakea kaupasta velliä, että saa sitten edes jotakin (kunnon) mahantäytettä.

Pian täytynee soittaa neuvolantädille ettei me päästäkään tänään menemään pienemmän neidin painokontrolliin. Viikko sitten käytiin ensimmäisen kerran neuvolassa ja neidille oli tullu vaan 55g lisää kotiinlähtöpainoon. Taitaa olla tarkka linjoistaan, kun ei syö ellei ole oikeesti nälkä. Turha mun on yrittää vähintään 3 tunnin välein antaa, kun ei kerran joka kerta huoli :))) Muuten on erittäin helppo ja perustyytyväinen vauva, kuten Viivikin oli. Nimikin ollaan pienelle melkein päätetty ja ristiäisiä vietetään 15.6 seurakunnan kirkkotuvalla. Nyt täytyy vaan toivoa ettei pieni sairastu.

VAPPUna me oltiin tosissaan ihan vaan kotona ja mulla oli se hoitopoika täällä hoidossa. Tosin meijän vapusta tuli aikas jännä, kun mun eno ilmotti aattona, että heillä on synnytys käynnistyny. La olis ollu tän kuun puolessa välissä ja käynnistysajan olivat saaneet eiliselle vauvan koon vuoksi (arvio 4,1kg). Vappupäivän aamuna tuli sitten soitto, että poju synty illalla ja kokoa olikin ruhtinaalliset 3,9kg! =D

Mun kaverikin sai pojan saman viikon perjantaina, kun meidän neiti syntyi. Melkein oltiin samaan aikaan synnärillä ;) Meillä nämä esikoisetkin on melkein saman ikäisiä, heillä on kuukauden Viiviä vanhempi tyttö.

mammutti: Hienoa että leikkaus on nyt saatu hoidettua. Toivotetaan sinne päin pikaisia paranemisia :)

pikku: Mä en tiedä mitä suositukset sanoo hiusten värjäämisestä raskauden aikana, mut jostain syystä mä olen välttäny värjäämästä raskauksien aikana lainkaan. Ehkäpä johtuu siitä, että väriaineissa on niin paljon eri kemikaaleja ja oon ajatellu osan imeytyvän verenkiertoon jne. Tosin kyl varmaan kohtuudella voi ihan hyvin värjätä :) Lahjavinkiksi mä ehdottaisin sellaista, kun mun mummu oli saanu lapsiltaan 60v synttäreillä. Elikäs sellanen valokuvakehys, jossa on isäsi kaikkien lastenlasten kuvat (ja tilaa ehkä vielä uusillekin mahdollisille tulokkaille, Tatusta esim. ultrakuvan kopio odottamaan varsinaista kuvaa).

kolomonen: Meillä Viivi on samanlainen kävelyn suhteen, kuin teidän Ronjakin. Hienoa kuulla että täällä on toinenkin taapero, joka ei kävele vielä :) Viivi otti ensiaskeleensa siskonsa syntymäpäivänä, kun tulivat katsomaan meitä sairaalaan. Nyt kävelee kymmenkunta askelta, esim. tästä tietokoneelta sohvalle. Pitää siis olla päämäärä eikä kukaan saa huomata :D

heinä: Kuinka valoisaa teillä on makuuhuoneessa? Meillä nimittäin autto aamun heräämisiin, että huonetta pimennettiin. Huoneen lämpöäkin kannattaa ehkä tarkistaa, varsinkin jos aamuaurinko paistaa suoraan huoneeseen. Ja kyllä teillä vuorokaudessa nukutaan jokseenkin vähän ainakin meihin verrattuna.. Viivi nukkuu sellaiset 12h yöunia ja 1,5-2,5h päiväunia.

Nyt on pakko tuo Viiviläinen ottaa syliin, kun niin kovin valittaa tuossa.. Hyvää päivänjatkoa kaikille!

t.Ufa & tyttäret (~1v2kk & 2vkoa)

Vierailija
17/44 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo niin mä olen aatellukki et värjään tosa joku päivä kuhan vaan saisin siskon värjäämään kun itse pitkiä hiuksia on hankala värjätä.

Ei meilläkään Aino itsekseen vielä kävele mut taaperokärryn kans menee lujaa ja sit jos äiti tai isi pitää käsistä kiinni. Olen kans huomannu et Aino harjottelee ilman tukea seisomistakin jos et hirveästi kiinnittäny huomiota siis kun et muka katso niin saattaa päästää tuesta irti ja seisoo pitkiäkin aikoja ilman tukea.

Ainokin höpisee noita sanojaan...POPPA tulee kun näkee et joku juo kahvia tai et uuni on vaik päällä. Sit PAPPA,MUMMU mut ei sano jos pyytää sanomaan mut kuvista tietää ainaski. ÄITI ja ISI tulee.KUKKA,MAMMA (maitoa) öö olikohan viel muita.

Nyt se neiti meni muka kattoon telkkaria...niin nätisti istuu lattialla ja tuijottaa televisiota...voi minun pientä <3

menen seuraksi...

pikku

Vierailija
18/44 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kommentoinutkaan pitkää aikaan, en edes käynyt lukemassa kuulumisia, meillä täällä kotona asiat vähän kaikki mullin mallin. en tiedä muistatteko edes mua?!

meillä on ollut suhteessamme ongelmia jo pitkään, ei mitään vakavaa, mutta joka päiväistä kinastelua...

huhtikuun alussa läksin juhlistamaan synttäreitäni ja törmäsin siellä monen vuoden jälkeen entiseen mieheeni ja molemmat alkoivat tuntea jotain, ilta jäi siihen, ei edes kunnolla puhuttu. otin sitten myöhemmin viikolla yhteyden häneen ja siitä saakka ollaan oltu yhteyksissä, nähtykin ollaan, mutta mitään rajaa ylittävää ei ole tapahtunut, koska en ole halunnut, kun elän kerran yhä edelleen avoliitossa. nykyinen mieheni tietää tapauksesta ja on antanut ehdot, että en enää pidä yhteyttä mieheen tai sitten tulee ero. nykyinen mies yrittää kovasti saada välejämme kuntoon, yrittää ihan liikaakin, minä taas en oikeasti yhtään. olen todella ihastunut entiseeni ja hän minuun, kovasti tekisi mieli erota nykyisestä ja kokeilla tulisiko meistä entisen kanssa vielä jotain, mutta en vaan uskalla lähteä. kuitenkin on niin paljon tunteita myös nykyiseen, entinen vaan on hullaannuttanut minut täysin. kovasti minulla olisi myös hinku itsenäisyyteen, kovasti on menohalujakin. olemme olleet nykyisen mieheni kanssa yli yhdeksän vuotta yhdessä, todella nuorina alkaneet olemaan ja tiesin, että jossain vaiheessa tulee aika kun haluan vaan mennä ja mielellään ilman sitoumuksia. tietysti lapsemme etusijalla pitäen.

mitä minun nyt pitäisi tehdä?! tietenkään ette voi antaa vastauksia, mutta mileipiteenne kyllä!

nykyisessä miehessä ei ole mitään vikaa, ei juo, ei polta, pitää itsestään ja koko perheestä huolta ym. ym. ,mutta ainakaan tällä hetkellä, eikä pitkään aikaan ole saanut minussa mitään haluja esiin. hänen kanssaan on hyvä olla, oma elämäni on todella helppoa ja hyvää hänen kanssaan, mutta tällä hetkellä kaikki ajatukset ja halut kohdistuvat johonkin toiseen.

kaikkea tätä vaikeuttaa vielä se, että tämä entinen jota nyt niin kovasti ajattelen, niin hänellä ei elämä olekaan niin mallillaan.

auttakaa! kertokaa mielipiteitä! olen nyt ollut kuukauden ihan sekaisin! enkä tiedä selkiytyykö ajatukseni ilman lähtöä, mutta pelkään todella paljon, että ihan kuolettavasti haluan vielä tänne nykyisen kainaloon takaisin ja takaisin pääsy on kyllä todella epätodennäköistä jos nyt lähden. mutta en kuitenkaan saa tätä toista ajatuksista ja kaikkein mieluiten olisin nyt hänen kainalossaan. apua! olisi niin paljon helpompaa, kun eemeliä ei olisi, mutta eemelin takiakin en ole vielä lähtenyt, vaan uusperhe ym kuviot on mulle täysin irvikuva.

olkaa kilttejä ja kommnetoikaa!

-tunteet umpisolmussa oleva pajuska+ eemeli 1 v2kk

Vierailija
19/44 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajuskalle: Valmiita vastauksia ei toinen voi antaa kuten itsekin totesit. Mieti nyt tarkkaan mitä teet ja ota vaikka mieluummin itsellesi aikaa tuohon miettimiseen ennenkuin teet ratkaisuja. Kaikissa suhteissa on aina myös alamäkeä ja puutumista. Eroaminen ei välttämättä ratkaise asiaa ja usein ongelmat/selvittämättömät asiat seuraavat mukana seuraavaan suhteeseen ja tulevat esiin kun arki koittaa huuman jälkeen. Mutta voi käydä toisinkin...

Kannattaa tosiaan miettiä mikä on tärkeää. Itse en voisi omalla kohdalla tehdä sellaista ratkaisua mikä olisi epäedullinen lasten kannalta.

calmus

Vierailija
20/44 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajuskalla on aika kinkkinen tilanne..:

Heittäisin sua kysymyksellä ensin;

Mikä oli syynä eroamiseen entisen miehesi kanssa?

(Sama mies on kuitenkin vastassa ja ehkä samat ongelmat, jos niitä oli..?!)

En halua millään lailla moralisoida, eikä ole omia kokemuksia, mutta kannattaa hyvin tarkkaan harkita tilannetta!

Kuten calmuskin totesi suhteissa on välillä kausia kun toista/toinen ei kiinnosta juuri ollenkaan.

Jos valmiiksi tiedät että kaipaat joskus takaisin nykyisen kainaloon -jos siis lähdet- niin kannattako lähteä ollenkaan?

..Nää on vaan sulle kysymyksiä ja heittoja, enkä tiedä auttaako tilannetta. Toivottavasti löydät sulle/teille oikean ja parhaan ratkaisun! Tsemppiä!

m