Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****KESÄKERTUT KESKIVIIKKONA****

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut joulun aikaan tosi hiljaista kesäkertuilla. Mulla vaan on tosi tylsää. En oikein keksi mitään tekemistä. Joka päivä käyn ulkoilemassa ja olen siivonnut vaikka mitä paikkoja, nyt alkaa jo tekeminen loppua. On ihan outoa olla lomalla kun koko syksy oli ihan hirveää paahtamista. Rahaakaan ei ylimääräistä ole, eli ei voi lähteä shoppailemaan.

Paha olo on taas tullut takaisin. Joka aamu on oksettanut ja useasti olen myös antanut ylen. Onneksi se jälleen kerran rajoittuu aamuun, mutta eipä tää oo kivaa aamullakaan.

Aloitetaas seuraava keskustelun aihe: uusi vuosi! Mitäs meinaatte tehdä? Me varmaan lähdetään Helsinkiin päin miehen siskon tuoretta vauvaa katsomaan, ellei mulle tule töitä.

Kirjoittakaahan kuulumisia!

Tytteli-83 rv 16+2

Vierailija
2/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla tänään 2v synttärit ja kohta alkaa tohina... N.30 vierasta tulossa.. Aamu menny ihan pehvalleen herra huutanu millon mistäki ja oikein mitään ei oo saanu aikaseks..pikkuhiljaa luovun täydellisten synttäreitten haaveesta. Ei tämä äiti ainakaan jaksa olla NIIN tehokas et sais itestäsä irti mahottomia. Tietty tää koneelle istuminenkaan ei asiaa auta....

G: Meillä uuden vuoden aatto vietetään pojan kans kahestaan,mies on iltavuorossa. Kunhan kotiutuu nii valetaan tinat ja siinäpä se on...

Nyt tuli mummu auttamaan joten jatkan tohinoita...

Suhmura ja Napura 16+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin sitten vaikka yrittäisin alkaa tänne jotain kirjoittelemaan : ) Olen vain taustoillut täällä palstalla jo pidemmän aikaa...Olen siis 24v. pikku kakkosta odottava äiti täältä Päijät-hämeestä. Pikku kakkosen la. olisi 20.6.

Alku raskaus mennyt edelliseen verrattuna loistavasti. Välillä ei edes muista olevansa raskaana. : ) Esikoiseni täyttää tänään 2v. Joten meillä taitaa SUHMURA olla päivälleen saman ikäiset lapsukaiset : ) Meidän pojan synttäreitä juhlittiin jo maanantaina, kun kaikki mummot ja papat sellaisessa työssä etteivät arkisin pääsisi saapumaan paikalle : )

Jaahans...kirjoittelu taitaa jäädä nyt tällä ekallakin kerralla lyhyeen, kun pitää lähteä pulkkamäkeen...kaikkea sitä tuleekin luvattua ; )

Mutta kirjoittelen taas lisää, kun ehdin...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille : )

Titti ja toukka 15+1

Vierailija
4/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rytmit hieman myöhäiseksi käännetty Joulun kunniaksi ja vasta vuoden vaihteen jälkeen muutetaan takaisin koulu ystävälliseksi ;)

G. Olemme kotosalla koko perhe -> kummityttömme 6kk perheineen (asuvat samassa talossa) pyydetään meidän kanssa ellei meidän pojan kummitäti miehensä kanssa ole tulossa -> sen suuntaista puhetta oli siis ennen joulua. Heilläkin on 2 tyttöä mutta he menevät isällensä ilmeisesti.

Valetaan tinat, syödään oma tekemää perunasalaattia ja nakkeja ja tuhotaan piparkakkutalo viimein ;D Rakettejakin ammutaam muutama.

Sellaista yhdessäoloa taasen, mikäs sen mukavampaa =)

Joulun pyhät oli ja meni. MEkin eilen vasta kotiuduttiin illalla takaisin. Oli ihana viettää taas kerran joulu malla. Siellä se jotenkin huipentuu ihanaksi tunnelmaksi...

Nyt sitte arki palannut ja siihen täytyisi jotenkin päästä kiinni. Yhtään ei vielä huvittas, onneks tytöllä vielä tämä ja ensi vko lomaa koulusta, saadaan ainakin kiireettömistä aamusita nauttia edelleen ;)))

Mutta nyt hommiin -> tavaroiden purkua ja lapsien lahjoille paikan hakua :D

Marieela ja Paapero 14+4

Vierailija
5/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen monesti vaan lukenut uutisia, kun ei " kerkeä" kirjoittelemaan. Nyt on energiaa, olen leiponut ja laittanut ruokaa oikeen koko syksyn edestä, Huomenna tulee vielä vieraita. Uusi vuosi vietetään ystävien kanssa syöden ja pelaten pelejä lasten kanssa. Taitaa mennä yli 1,5 v. nukkumaanmenoajan, mutta välillä täytyy...:)

Muutenkin nautin energisestä keskiraskaudesta. MAsu alkaa jo näkyä. Eilen yksi tuttu sanoi, että olen lihonut poskista. Ei kuitenkaan mahasta sanonut mitään. Kasvot kyllä monella pyöristyy raskaudessa. Mies kanssa tykkää tästä raskaasta vaimosta, varsinkin nyt kun jaksan taas normaali elämää, eikä ole paha olo koko ajan :)

Vielä en osaa sanoa, olenko tuntenut tiikerinpotkuja. Ehkä, mutta eihän viikkojakaan ole kuin 15 plus 4.

Vierailija
6/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas takaisin töissä.

Tulipa muuten mieleen, että jos pidettäis tämä sama pino perjantaihin asti? Vaikka otsikossa lukeekin että keskiviikkona.. Mutta jotenkin on niin hiljaista, ettei varmasti paisuisi liian suureksi. Päiväpinot taas jää niin kovin laihoiksi.. Mielipiteitä?

Tytteli kyseli vuoden vaihteesta: Miehen sisko kutsui heille vastaanottamaan uutta vuotta, eli odotettavissa saunomista ja rakettien ampumista. Ei mitään suurempaa, ajan viettoa ystävien kanssa.

Titti: Terve tuloa mukaan!

Sitten oman mahan ympärille.. Kohtu on tuntunut hyvin selkeästi iltaisin kun on menossa nukkumaan. (tai ainakin luulen että se on kohtu..) Hyvin kova alavatsa heti pinnasta kun aiemmin oli ihan pehmeä. Muuten ympärysmitta on pysynyt suht koht samana, ettei mitään kasvupyrähdyksiä. Saa nähdä koska pullahtaa niin, ettei pysty vaatteilla peittämään.

Liikkeitä tuntuu silloin tällöin, kutittavia sipaisuja sisältäpäin. Tökkimiset jäi siihen yhteen kertaan. Saa nähdä koska alkaa tulemaan kunnon potkuja!

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 16+4

Vierailija
7/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ois aikaa värkätä hääjuttuja tai tehdä gradua, niin roikun netissä :S - mies ja poika ovat päiväunilla ja maassa rauha.

G: Me otetaan uusi vuosi vastaan ihan kotosalla.Meille tulee vieraita istumaan iltaa ja syömään ;)

Ja sitten tätä massua: pikkuinen potkii ja massu ei kasva. Siinäpä ne tärkeimmät. Ultra on vasta kahden viikon päästä (eilen laitoin pinoon, että ensi viikolla, mutta muistin väärin). Yksi tuttava sanoi tuossa kun kyläiltiin, että raskaus näkyy jo. Minusta se ei kyllä mahasta näy - maha on pienempi ku alkuraskaudessa, jolloin oli turvotusta. Farkutkin mahtuu vielä jalkaan. Tai sitten olen laihtunut. Paino ei ole muuttunut mihinkään - kilo vähemmän ku sillon kun aloin odottamaan. No, mulla on tuossa tuota vararavintoa kyllä ihan riittämiin tossa vyötäröllä, että eipä se vauvamasu sieltä varmaan ihan heti tulekaan näkyviin ;)

Eggis rv 16+6

Vierailija
8/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]

mulle käy ainaskin että pino on perjantaihin saakka.

juu, alkoi tuossa jo pikkuisen huolestumaan että missä kaikki kesäkuun odottajat on kun oli niin mahottoman hiljaista...meitä kun pitäs olla sellaset pyöreet 130 kappaletta ja tuntui kyllä tylsälle kun ei oikein yksinään täällä jaksanut kirjoitella...muuten porukka kattois että tolla ei oo muuta elämää laisinkaan ;D

G:uusvuosi varmaan mennään taas viettämään miehen veljen perheen luo. ite en oikeen jaksa välittää tuosta uudesta vuodesta kun esikoinen vähän pelkää noita raketteja/pauketta, ja ottaa jotenkin niin kunnon päälle tuo koko homma...voisin vaan nukkua sen päivän yli...

omanapa: maha on ihan mielettömän kokoinen!! ei voi olla kyllä huomaamatta että raskaana ollaan. Kun oon tämmönen alipainoinen kirppu muuten niin toi maha ei kyllä sovi kuvaan ollenkaan :)

hyvä vaan! tykkään kun muutkin huomaa että paksuna ollaan :D

tänään pääsin käymään alemyynnissä, mutta ei jäänyt sitten käteen muuta kun tytölle housut. oisin kovasti halunnut ostaa lindexiltä niitä bamse vaatteita; ois ollu pojalle sopivia 56cm kaikkea ihanaa...mutta kun ei tiiä kumpi täältä tulee :(( ja kyllä harmittaa.

on kivan piristävää kun nämä ns. " hiljaisemmat" kerttusetkin välillä kirjoittelevat! mukaan vaa rohkeesti!

nyt lopettelen ,tulee taas kauhee romaani ;)

krisse,tytöt -02 ja -04+ Allu rv15+4

Vierailija
9/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hiljaisempi kerttu. :-)

Pyhat meni hyvin syodessa, varmaan pari kiloa tuli jo pelkasta kinkusta. Ensi viikolla on kolmas neuvolakaynti, jos ne sydanaanet siella vihdoinkin kuuluisi. Ma kylla elattelen toiveita etta ne kokeilis taas silla vanhalla rupusella ultralaitteellaan etta nakis taas pikkusen.

G: Kotona varmaan ollaan, ellei tohon pikkukeskustaan menna katselemaan ilotulituksia.

Lullaby80 rv 15+4

Vierailija
10/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllästyttää tää maakaaminen JO! Kun ei mitään saa tehdä ja jos ei jaksa olla tekemättä mitään niin sitten siitä saa kärsiä suppareista. Sain maanantaille lääkäriajan yksityiselle kontrolliin.

Ja ensi viikko juostaan jo muutenkin lääkäristä toiseen.

Ma on se yksityinen kontrolli

Ti on rakenneultra(kunnan ainua minkä maksavat)

To on KLÖ neuvola

Katsotaan nyt sitten että kuinka kipiä olen tuon rumban jälkeen. Varmaan saan saikkua vielä ainakin ensi viikon ja ehkä seuraavankin. Yksityisellä se tarkastaa mun kohdun suun tilan sen perusteella antaa sitten mulle joko sairaslomaa tai luvan mennä töihin kokeileen.

Masu kasvaa vauhdilla kyllä huomaa,että se vaavi saa joka viikko lisää painoa. Olen tuntenut vauvan liikkeet ihan 100% varmuudella ja se on rauhoittanut vähän mieltä. Vaavi on aika vilkasta sorttia, ainakin liikkeistä päätellen;)

G: Minun uusi vuosi vaihtuu vuodelevossa :(

Nyt pitää mennä laittaan maate,kun taas alkaa supparit :(

Lilli81 16+5 (tarkistettu rv)

Vierailija
11/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa kaikille!

Joulu sitten tuli ja meni ihan yhtä nopeasti. Nyt pikkuhiljaa yritetään taas päästä arkeen. Uusi vuosi menee meillä ihan kotosalla. Esikoinen menee nukkumaan jo puol yhdelksältä niin ei viitsi mihinkään lähteä. Kaveri-perhe tulee kyläilemään mutta lähtevät aijoissa kotiin kun heilläkin samanikäinen lapsi. Parit raketit käytiin ostaas, jotka sit miehen kanssa käydään taivaalle ampumas.

Mites teillä jotka odotatte toista lastanne on masu kasvanut? musta tuntuu että vatsa on jo mielettömän kokonen. Painoa ei kyllä ole tullut juurikaan. Alkaa jo näkymään niin että ulkopuolisetkin huomaa. en muista että se olis viieks näillä viikoilla ollu näin näkyvä. Liikkeitä olen nyt tuntenut kahtena iltana, saas nähdä tuntuuko tänään.

terv. stina ja masuvauva rv 16+5

Vierailija
12/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

G:Ollaan kotosalla, pojan kummi+mies tulee viettään iltaa meidän kanssa. Syödään jne..

Potkuja tuntuu iltaisin, heikkoja vielä on.

Nyt en ehdi enempää :)

Rianna ja rv17

Vierailija
13/21 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin, että esikoiselta otin äitiyshousut käyttoon joskus raskauden tässä vaiheessa - alkoi niin kiristää ja ahdistaa tavalliset housut.

Nyt (olen kyllä 10 kiloa tuhdimmassa kunnossa, ja numeroa isommissa housuissa kuin esikkoa odottaessa)menee vielä farkutkin ihan hyvin päivän. Illalla alkaa ahdistaa ja on pakko vaihtaa löysempiin housuihin. Oikein odotan, että koska vauvamasu tulee esiin, sillä vielä sitä ei todellakaan näy!

eggis erikoinen rv 17

Vierailija
14/21 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Taas yksi päivä pidemmällä. Pohdin tuossa äsken, että mehän ollaan kohta puolivälissä! Eli rv:t 19-21, toisilla puoliväli saattaa tulla jo hieman aiemminkin (vaikka sitä ei tässä vielä tiedäkään). Hupsista vaan! Kohta on nyytti kainalossa..

Pelottaako ketään esikoisen odottajaa tuleva suuri muutos? Toisaalta uutta elämänvaihetta odottaa innolla. Mutta nyt kun se on todellakin tulossa tietyn (lyhyen?) ajan kuluttua, niin tulee kaiken maailman asiat mieleen. Onko minusta äidiksi, entäs mies? Onko meistä vanhemmiksi? Mistä löytyy jaksaminen? Oletteko muut esikoisen odottajat miettineet samaa? Entä jo äidiksi tulleet, kuullostaako tutulta omilta esikoisen-odotus-ajoiltanne?

Kaikkea sitä miettiikin..

No mutta..

Hieman turvotusta, ei pahasti.. Mutta suurempi ongelma on jatkuva mahanesteiden maku suussa. Esimerkiksi jos röyhtäytyttää (onkohan oikea sana?) niin ei tule röyhtäystä vaan ruokaa/mahanesteitä.. Yöks. Onko kenellään samanlaista?

Mrs.Marple & rääpäle, rv 16+5

Vierailija
15/21 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]päätä särkee taas vaihteex, grrr...

äkkiä vastailen mrs.marplelle ja sit aamupuuron syöttöön! tuun sit myöhemmin tagaasin ;)

kuulosti hyvinkin tutulta nuo pohdinnat; onko minusta äidiksi???

nuorempana olin aina sitä mieltä että jos saisin omia lapsia joskus, niin joutuisin varmaan hullujenhuoneelle koska en jaksaisi niitä hoitaa ja pimahtaisin :DD

-siitä hetkestä lähtien kun sain ensimmäisen lapseni syliini...en todellakaan ole tuntenut tulevani ns. hulluksi...

päinvastoin! elämä on paljon rikkaampaa,hauskempaa ym. jota en osannut odottaa silloin kun ensimmäistä odotin.

sitten se kun oli niin huolissaan että mistä sitä voi tietää niin paljon asioita että osaa hoitaa vauvaa oikein??? entä jos mokaan jotenkin???? kuinka usein niitä vaippojakin pitää vaihtaa???

-muistetaan että kaikki me ollaan ihmisiä, ja kaikki tekee virheitä ja niistä sitten opitaan! ja pikku käärösi ei siitä loukkaannu/suutu jos et ole vaihtanut vaippaa 5krtaa päivässä vaan 4...

äh, piti vaan äkkii käydä täällä :D

no kahtellaa myöhemmin!

krisse,tytöt -02 ja -04 +Allu rv15+5

Vierailija
16/21 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä tullut ajatuksia jaksamisesta ym. päähän. Toisaalta kun olen koulutuksen puolesta ollut synnytysosastolla ja lasten teholla harjoittelemassa + minulla on 2v. veli, niin kokemusta ja tietoa erilaisista tilanteista lasten kanssa on. Lisäksi saamme ihan kaikki lastentarvikkeet ilmaiseksi. Mitään huolen häivää ei oikeastaan tällä hetkellä ole. Olen odottanut niin kauan omaa lasta etten voi kuvitellakaan mitään ihanampaa asiaa maailmassa.

Maha ei kasva ja liikkeitä ei tunnu. Ei tietysti mikään ihemekään vielä kun esikoista odotan. Ehkä parin viikon päästä...

Lähdempä tästä tienaamaan hieman rahaa ja siivoamaan mummon asuntoa.

Tytteli-83 rv 16+3

Vierailija
17/21 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun Tytteli sanoit, nyt pitää ryhtyä huolehtimaan hankinnoista! Meillä kun ei ole mitään. Tosin miehen äiti lupasi entisöidä keväällä miehen vanhan pinnasängyn..

Heh..

Onhan sitä vaikka mitä asioita mistä stressata. Jossain pinossa puhuttiin töissä pelkäämisestä. Itse ei töissä tule sellaista tilannetta, että pelkäisin vauvan puolesta, mutta muistatteko kun oli se pääkallokeli? Pelkäsin ihan suunnattomasti että kaadun ja tulee keskenmeno.. *huokaus* Jotenkin nämä hormoonit herkistää valppaaksi, tulee mieleen mangusti (tai joku vastaava) joka kurkkii joka suuntaan pesäkololta.. Ehkä tämä tästä helpottaa.

Vierailija
18/21 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin aikoinaan mietti syntyjä syviä kun esikoista odotti. Mutta mun kohdalla taisi tulla huoli sitte vasta kun vauva oli syntynyt ja kotiuduttiin laitokselta. Sitä ennen en tainnut osaa murehtia ;) Kotona alkoi sitte murehtiminen että osaanko sittenkään hoitaa tätä avutonta nyyttiä kuten pitää ja tunnistanko minä kipuitkun esim. nälkäitkusta jne jne.

Mutta pian se varmuus astui äidin hahamoon ja alkoi hommat sujumaan kuten piti... Ihmisiähän me tosiaan ollaan. Itsekkin lastenhoitaja ammatiltani, mutta ei se koulutus ja ammattitaito aina toimi kun omasta lapsesta on kyse ;)

Tänään aamulla kun heräsin huomasin Paaperon olevan ihan masunpinnassa liikuskelemassa. Unikaikkosi silmistä kun jäin ihalilemaan, katselemaan ja koskettelamaan meidän pikkuisen myllerrystä mahassa. Nyt on alkanut aina aamuisin liikuskelemaan kunnolla, ja näin tunnen lähes päivittäin jo liikkeet. Se on kyllä yksi ihanimmista tunteista maanpäällä ♥ =))))

Iltaisin tulee vieläkin ällötystä ja suuhun hiipii pahamaku. Mutta suurin osa päivästä menee jo lähes normaali ololla, sekin on mahtava tunne ;)

Mutta pidemmittä löpinöittä taidan mennä jatkamaan askareitani :)

Marieela ja Paapero 14+5

Vierailija
19/21 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalta olen teidän pohdintoja seuraillut, ehkäpä uskallan nyt itsekin kirjoittaa. Raskaus näyttää kuitenkin etenevän hyvin, ja nyt kun alun pelot ovat vähän helpottaneet, uskallan jo pikkuisen ajatella, että tämä raskaus nyt jatkuu pitkään. Aika mahdottomalta tuntuu ajatus, että tämä elävänä syntyisi, mutta toivossa on hyvä elää..

Toista lasta odotan, ensimmäisemme syntyi kesäkuussa 2004. Pikkutytön sydän lakkasi sykkimästä heti synnytyksen alussa, raskausviikkoja oli tasan 42. Sitä odotusta edelsi yksi keskenmeno, ja toinen km koettiin tämän vuoden alussa (03/05). Nyt olen melko tiiviissä seurannassa noiden edeltäneiden tapahtumien takia. Tämä pikkuinen on nähty ultrassa jo 4 kertaa, seuraava kerta onkin sitten rakenneultra tammikuun lopulla. La 23.6.06.

Liikkeet tuntuvat jo ihan hyvin, eritoten kylkimakuulla. Esikoisesta tunsin 15+ ja nyt tunsin jo tosi aikaisin, viikkoja sitten. Viime päivinä olen huomannut liikkeiden tuntuvan ihan istuessakin, tähän asti ovat tuntuneet vain makuulla ja siihen keskittyen. Maha on kasvanut ihan eri tavalla kuin viimeksi, selvä maha on jo näkyvillä! :) Riippuen kylläkin siitä mitä on päällä. Mammahousut olen jo kaivanut esiin, niitä sain onneksi kavereilta melko monet. Eipä taitais vanhat housut enää mahtua.. ;)

Hyvää uutta vuotta minunkin puolestani kaikille kesäkertuille! :)

Hermione *huomenna tasan 15*

Vierailija
20/21 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin taas tauon jälkeen pitkästä aikaa kirjuuttelen! Toista naperoa odottelen viikoilla 15+1 täällä Helsingissä. Joulu meni todella nopeasti tänä vuonna, vaikka hoitovapaalla olenkin... =) no vuoden alusta pitäis mennä vähän töihin...

G: Uuden vuoden vaihtumista meilla taidetaan viettää kutakuinkin arki-iltojen tavoin. Inhoan rakettaja ja muita paukkuja, joten parasta vaan yrittää mennä ajoissa nukkumaan, kauhea rätinä ja pauke kun ikkunan takaa kuitenkin kuuluu. Ehkä siinä iltasella saunan jälkeen napostellaan jotain perinteisiä perunasalaatteja yms. =) Muutenkin pitää ottaa rauhallisesti että jaksaa sitten töihinkin lähteä maanantaina

Hyvää uutta vuotta ja hyviä vointeja kaikille!!