Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks lapsia niin paljon?

Vierailija
03.05.2008 |

Miksi niitä lapsia on " tehtailtava" oikein urakalla ja mahdollisimman pienin ikäeroin? Sitten vingutaan ja mangutaan, kun ollaan niin väsyneitä ja rahat ei riitä ja joutuu käydä sossussa...

OLISIKO KANNATTANUT TYYTYÄ VÄHEMPÄÄN LAPSIMÄÄRÄÄN KENTIES? Mua ihan oikeastikin ottaa päähän, kun ihmiset sanoo " ei rahalla lapsia kasvateta, ei se raha ole tärkeintä" . Ei kai se _tärkeintä_ olekaan, mutta tänä päivän helvetin tärkeää silti. Vai kuka muka oikeesti voi väittää toisin???

Etukäteen pystyy kyllä _yleisellä tasolla_ tekemään jos jonkinlaisia suunnilleen-laskelmia, paljonko useampaan lapseen menee rahaa. Jos vähänkään alkaa näyttää siltä, että " apuuuva" , JÄTTÄKÄÄ LISÄÄNTYMÄTTÄ.

Simple as that.

Terveisin 27 vuotias yhden lapsen äiti, joka ei TODELLAKAAN aio lisääntyä enää.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut nälänhätä kyllä poistuis kun ykskään köyhä afrikkalainen ei lisääntyis.

Vierailija
22/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksykää se tosiasia, että kaikki hyvä loppuu aikanaan, kaikki lapset kasvavat isoiksi jossain vaiheessa.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin naisten pitäisi synnyttää ainakin 2-3 lasta (sanottu joku aika sitten tv:ssä). *komen lapsen äiti joka on ylpeä kansalaisvelvollisuuden suorittamisesta*

Vierailija
24/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempää ei tule, mutta yhtäkään en pois antais, enkä olis toisin valinnut jos nyt ajassa mentäis taaksepäin. iältään 8v, 5v, 2v ja 10 kk. Ja taloudellisesti pärjätään ihan ok. ;)

Vierailija
25/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koliikit, allergiat yms. on vain hammasta purren kestettävä, koska lapsen saantiin liittyy aina riskejä. Ylenmääräinen valitus on toki rasittavaa, mutta toisaalta esim. lapsiperheiden tuet ovat pudonneet huikeasti parinkymmenen vuoden kuluessa. Sellaisesta on syytäkin valittaa, tosin enemmänkin päättäjien suuntaan. Ap:n kanssa olen osin samaa mieltä siitä, että vaikka raha ei tuo onnellisuutta, pitäisi sitä kuitenkin olla jonkin verran. Toisaalta kukin rakentaa oman elintasonsa omien vaatimustensa mukaan. Kyllä Suomessa voi elää tarvittaessa edullisestikin.

Vierailija
26/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis pokkaa kyllä myöntää, jos haluaisin isomman perheen jne. Minä ihan oikeasti säälin niitä äitejä, jotka vuodesta toiseen (näin kärjistettynä!) ovat raskaana ja synnyttävät ja lapsia tulee " joka tuutista" ja sitten maristaan ja valitetaan.

KUKAAN EI PAKOTA MEITÄ LISÄÄNTYMÄÄN, eikä varsinkaan niin montaa kertaa!!

Ja voi jumalauta mitä skeidaa toi " olen ylpeä kansalaisvelvollisuuden täyttämisestä" . Sain kyllä päivän naurut!

t. ap

Vierailija
27/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ihan oikeasti tosielämässä tarkottaa juurikin sitä, että mennään sinne sossun luukulle. Perkele! Noloa..

t. ap

Vierailija
28/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säälin sun tyhmyyttäs.

Mut oikeesti tyhmien on hyvä jättää vain siihen yhteen.

Vaikka en mäkään turhaa ja jatkuvaa valitusta ymmärrä, mutta jokaisella on oikeus valittaa.

Vierailija
29/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että lapsia voi hankkia niin monta kuin jaksaa ja pystyy hoitamaan. En minäkään ymmärrä miksi toisille tulee lapsia lisää ja lisää vaikka entisten kanssakin on raskasta ja ei oikein jakseta. Elämä ei kuitenkaan mene aina niinkuin on suunniteltu. Uuden lapsen myötä elämä voikin muuttua raskaaksi, vaikka oli kuvitellut, että hyvinhän tässä pärjätään.

Mutta jos ollaan esim. kahden lapsen kanssa jaksamisen äärirajoilla, niin silloin ei minusta pitäisi tehdä mitään kolmansia tai neljänsiä lapsia enää. Koska selvähän se, mitä useampi lapsi, sitä työläämpää elämä on.

Vierailija
30/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin sivistystasosi kuulostaa aika alhaiselta, koska yleistät noin typerästi. Toiseksi edullisesti eläminen voi tarkoittaa esim. ekologista elämää ilman autoa, terveellisten ruokien valmistamista itse (ei eineksiä, marjat, sienet, kalat luonnosta). Harrastukset voivat olla esim. luonnossa liikkuminen, lukeminen (kirjastot), perusliikunta (hiihto, luistelu, pyöräily, kävely, uinti).

Vierailija
31/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia on " tehtailtava" oikein urakalla ja mahdollisimman pienin ikäeroin? Sitten vingutaan ja mangutaan, kun ollaan niin väsyneitä ja rahat ei riitä ja joutuu käydä sossussa...

Hei, mitä ihmettä sä vingut ja mangut!?!? Eihän sun tarvi välittää mitä muut tekee! Ku huolehdit itsestäsi ettet vain lisäänny enää!!

Jos et ole katkera tai kateellinen isoille perheille niin luulis että sua vähät haittaa mitä muut tekee ja kuin paljon muut vinkuu ja vikisee!

Mut viestistäsi selvästi kävi ilmi että jotain on sulla jääny saamatta, olisko se vaikka se toinen lapsi?

Vierailija
32/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mutta syy miksi houkuttaisi saada enemmän on se että kun katselee jo olemassaolevan lapsen touhuja innoissaan, tulee voimakas kaipuu nähdä minkälaisia ne muut olisivat.

Ei siihen mitään periaatesyytä ole, puhtaasti tunnetta."

Mä katselen minun viittä suloista lasta! Ja olen surullinen etten voi ehkä koskaan enää saada lapsia. LApset on parasta mitä me olemme mieheni kanssa saaneet!

Ajatus uudesta ihmeestä tuntuis niin mukavalta mutta kaikki hyvä tosiaa loppuu joskus!

Sossua ei olla tarvittu, tulevaisuudestahan ei koskaan voi sanoa, voi tulla työttömyyttä tai sairautta.

JA mitä tulee vinkumiseen, ei tunneta toisiamme ap. Ja hyvä niin.

Luulen että miehesi ei ole halunnut sinun kanssa toista. Kyllä siihen tarvitaan tietyn tyyppinen nainen, sellainen joka jaksaa ja tykkää isosta lapsilaumasta!

Vierailija
33/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...MINKÄKOKOISEN PERHEEN ITSE KUKIN HALUAA!!

Meillä on viisi suhteellisen perätysten syntynyttä lasta ja YHTÄÄN KERTAA EMME OLE SAANEET SOSSUSTA YHTÄÄN MITÄÄN, jos se yhtään lohduttaa!! Siltikään, että vain äippä on ollut töissä akavalaisten keskipalkkaa alemmalla palkalla.

Jokainen ITSE päättää nämä asiat ja harvinaisen vähän ne ainakaan aloittajalle kuuluu. Pidä vaan huoli omasta navastasi ja kasvata ainokainen kersasi kaikkien oppikirjojen mukaan, äläkä vaan vahingossakaan tunne pienintäkään väsymystä tai alakuloa tai turhautumista: olet tehnyt elämässäsi ainoan oikean ratkaisun ja silloin ei kuulu pätkääkään valittaa!!!!!!!!!!!!!!!1

So long!

Vierailija
34/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yksi ja haluttiin ainokaiselle kaveri, tulikin kolme. Ystävälläni oli kaksoset ja iltatähden teko toi sitten toiset tuplat.

Vierailija
35/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valvottanut n. 2v asti. Jokaisella ollut vähintään yhdet putket korvissa. Seurakunnankerhoissa kävivät ennen eskaria muuten hoidin heidät itse, ilman tukiverkostoa. Isä oli kuvioissa mukana. En menettänyt mielenterveyttäni, itse nuo lapset miehen kanssa halusimme. Jos harkitsee/saa lapsia niin täytyy kyllä ymmärtää, että nukkuminen ja oma-aika saattaa jäädä vähiin!

Vierailija
36/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itelläni on vain yksi sisarus, ja mä olen lapsesta saakka ollut kateellinen meidän yhdelle sukulaisperheelle, joilla on neljä lasta. En siis halua paljon _pieniä_ lapsia, ne saavat kyllä kasvaa :-) Mutta haluan, että sitten kun lapsetkin ovat muuttaneet jo pois, niin juhlapäivinä on iso joukko juhlimassa omasta takaa.

ja mä haluan saada lapsenlapsia - todennäköisyys siihen kasvaa, jos olen itse tehnyt useamman lapsen! Mua säälittää sellaiset ainoat lapset, joiden vanhemmat alkaa painostaa niitä lapsentekoon lastenlapsien toivossa! Olisivat itse tehneet enemmän, niin ei kaikki painostaminen kohdistuisi siihen yhteen.

Vierailija
37/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat henkisesti ja fyysisesti köyhiä, kai se on sitä evoluutiota, jotta edes joku laumasta säilyisi. .

Vierailija
38/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. Mutta en silti pois vaihtaisi. Mua säälittää ainoat lapset (vaikkei välttämättä ole edes syytä). Ainoan lapsen osa esim. vanhenevien vanhempien hoitajana ei ole kadehdittava.

Vierailija
39/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siten siis lasten hankintaa Suomessa tuettaisiin enemmän, se koituu kyllä koko kansan eduksi. Ei kannata ap valittaa siitä, että joku jaksaa hoitaa enemmän lapsia kuin sen yhden ;)

t. eräs joka mielellään maksaa verorahoistaan lapsiperheiden hyväksi!

Vierailija
40/40 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin luulin olevani yhden lapsen äiti lopppuikäni, kunnes Elämä järjesti ylläreitä. Tosin meidän kohdalla erittäin tervetulleita ja iloisia sellaisia. t. Sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsinyt nykyään neljän äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan