Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

0oO --Toukokuuta Helmet-- Oo0

03.05.2008 |

eli meillä sitten nukuttiin toissa yö kokonaan, ilman ainuttakaan syöttöä! Okei, herättiin kyllä puoli kuudelta, mutta Typy nukkui sinne asti iltakahdeksasta!!! Oli kyllä koko perhe todella hyväntuulinen, kun oli hyvät yöunet takana. Päiväunille meno olikin sitten jo työn takana, kun tuo oikea käsi on alkanut maistua niin älyttömän hyvältä ja sitä pitäisi mussuttaa 24/7... :)

Siinä sitten ne hyvät uutiset, nyt vähän kysyttävää. Eli kun teidän vauvoja nostaa käsistä makuuasennossa, seuraako pää mukana? Meillä vähän huonosti, ja tietty googletin ja tässä iässä kuulemma pitäisi jo seurata.:( Meillä on ensi tiistaina 3kk neuvola, joten testaavat varmaan siellä, mutta mitäköhän se meinaa kun ei seuraa pää vartaloa? Oltiin juuri tiistaina neuvolassa ja siellä sanottiin että neiti on kielellisessä kehityksessä jopa 2kk edellä, eli ei ainakaan sen suhteen ole ongelmia. Ehkä sitten tuo motoriikka seuraa perässä ja nyt on jutteluvaihe, mene ja tiedä. Ärsyttää vaan tapani googletella ja sitten murehtia, ennen kun tietää mitään varmaksi.:/

Kivat sivut nämä uudet muuten, saapi ihan hymiöitä laittaa. :)

Valentine ja Typy huomenna 3kk!! :x

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Niin se aika vaan vierähtää ja meilläkin neiti on jo iso tyttö. Eilen oli kastejuhla ja neiti sai nimekseen Venla Ada Anneli. Juhlat meni todella kivasti, neiti oli tosi kiltisti. En ole kovinkaan tarkaan näitä palstoja katsellut, onko jossain joku " nimi lista" helmikuisille?

Huomenna olisi ensimmäinen lääkärineuvola aika Venlalla.Saapas nähdä kuinka ollaan taas kasvettu...Ei tuo neiti tunnu enää mitenkään pieneltä, kasvanu on ihan kauheasti.

Äsken neiti kääntyili ensimmäisen kerran mahalta selälleen lattialla :) Mies ei meinannut uskoa kun kerroin, kun hän ei ensin nähnyt. Piti laittaa neiti uudestaan mahalleen, että mieskin näki ;) Tais venla olla itekin ihmeissään, heiluu nimittäin niin kauheasti nyt melkein kokoajan. Kyllä nuo vaavit vaan kasvaa vauhilla :)

Ääntelyä meillä on kanssa ihan kauheasti. Venla on kauhean seurallinen ja hymyjä ja jokeltelua riittää. Yksi päivä hoki äi äi, kyllä se äiti sieltä joskus tulee ;) hih. no ei sentäs vielä aikoihin... :) Kiinni ei vielä helistimes taikka muistakaan leluista ota itse kiinni. Sormista kylläkin ja lujaa :)

ELNI - hui kauhistus! Onneksi ei käynyt pahemmin! Ulkona kyllä tuulee ihan kauheasti, mutten olisi itekään osannut arvata että tuuli saisi vaunut kumoon...ei sitä tule tuommoista näköjään edes ajateltua... paranemisia tytölle kuhmusta ja sinulle säikähdyksestä - uskon että säikähdit kunnolla :/

VALENTINE- meillä on nyt ollut sama juttu; Venla on yht´äkkiä alkanut kiukkuilemaan aina silloin kun nukkumaan pitäisi mennä. likka on ihan väsynyt, silmät lupsuu kiinni mutta ei vaan voi nukahtaa. Ja jos nukahtaa, niin herää heti kun sänkyyn saa. tai ei ainakaan siellä kauaa nuku. Voiskohan johtua just siitä kun on oppinut uusia asioita..? Venla on nimittäin alkanut yht´äkkiä puhumaan niin paljon kaikelle mitä näkee, jos ei vaan sen takia malta alkaa nukkumaan...?

huomenna on tosiaan se lääkäri ja Venla saa ensimmäisen rotavirus rokotteen...saas nähdä miten neiti sen ottaa... meillä on se 3kappaleen satsi, mites teillä muilla jotka sen on ottanut?Meiltä ei edes kysytty kumman halutaan, vaan lääkäri oli kirjoittanut automaattisesti tuon 3 kipaleen satsin...noh, kai se on pääasia että siihen virukseen saa rokotteen. On nimittäin kauhean kuulosta se tauti, hui että!

mutta nyt koitan neitiä nukkumaan.

Suvi ja Venla 2kk

Vierailija
42/79 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELNI: Mitä kuuluu?!?! Eilinen juttu vaivaa, onhan vauva kunnossa?!?!?

Meillä elämä on yhtä hullun myllyä... Linuksella ei ole rytmiä, ei minkäänlaista... Ja nyt tekee vaunulakkoa. Blaah. Se lyhyesti tarkoittaa, ettei päästä mihinkää kotoa...

Kantoliinassa kun ulkoillaan, ni eka 15-30minuuttia huutaa siinäki, kunnes nukahtaa hamuten iholla koko ajan... Isoveli parkaa. Kesäki tekee tuloaan ja ulos pitäis päästä. Ulkoilu siten, et Linus on koko ajan käsivarrella on kieltämättä aika haasteellista ja kun omalla pihalla ei juuri virikkeitä ole niin voi voi... Ja kun piha on aitaamaton ni esikko ei pääse edes puettuna odottamaan pihalle, et minä pääsen perässä vauvan (ja koiran) kanssa mukaan... Surullista.

Anoppi vieraili pari päivää. Tuloiltanaan sai vauvalle kelpaamaan korviketta pullosta ja Linus jaksoiki nukkua aika hyvin... Seuraavana iltana sai raivarit pullolle huutaen hengettömänä... Mummu yritti tosissaan, mut ko ei kelpaa muu ko rinta ni sit ei kelpaa... Ja jospa se mummuki nyt sen uskoo, ko kävi 550km:n päästä omin silmin toteamassa (ei oo oikein puhelimen välityksellä halunnu tilannettamme tajuta, mut nyt loppu se höpötys siitä, et " anna vaan korviketta lisäksi, nälkäänsähän se vauva itkee..." ). Äsken anoppi sit lähti. Kovasti halasi ja toivotti voimia ja toisekseen ehdotti, et mentäis hänen luokseen olemaan ni mulla olis enemmän apuja... :D Otin kutsun kyllä kiitollisena vastaan, mut toisaalta isällä voi tulla aika kova ikävä poikia, jos häivyn täältä esim. viikoksi...

Nyt vaan odotellaan, et Linus täyttää sen 3kk ja aletaan kiinteille. Näin oon päättäny, vaikka painokäyrä ei sitä vadikaan, ni mun v***tuskäyräni kylläkin!!!

Noh niin. Sainpa puuskutettua. Kiitos ja anteeksi taas.

3 koneellista puhtaita pyykkejä odottaa ja kun MOLEMMAT pojat just nyt nukkuu, ni mentävä on.

Sitäki mä oon miettiny, ettei meidän vauva ehkä koskaan löydä käsiään tai opi kääntymään, ko ei hän koskaan viihdy esim. lelukaaren alla... Mut ehkä sit joskus myöhemmin... Kapaloa ilman on nyt nukuttu pari yötä (äidissä kiinni), mut tämäkinhän saattaa vielä muuttua...

Luuk@ ja Linus 11vk+1pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Taitaa kaikki olla nauttimassa aurinkoisesta päivästä, kun niin vähän on täällä porukkaa...

ELNI- Ihan tulin katsomaan, ootko kirjoitellut eilisestä enemmän...Toivottavasti siellä voidaan hyvin ja selvisitte pelkällä säikähdyksellä!

PUKEMISESTA oli jotain keskustelua...Venlalla on vaunuissa body+housut ja sitten hupparipuku ja myssy päässä. Ja vaunuissa on vielä se kantokoppakin... En uskalla yht´äkkiä alkaa pitämään kauhean vähääkään päällä ja noilla on nyt pärjätty hyvin :)

Tänään neiti sai sen ensimmäisen rotavirus rokote annoksen..Jännityneenä odotan,mitä oireita siitä tulee, tai tuleeko edes mitään... Hassua, miten ne neuvolassa vähättelee siitä mahdollisesti tulevia oireita; olen kuullut, että monille on noussut kuume jne, mutta ei semmoisista mitään puhuttu neuvolassa. Sanottiin vaan, että masu voi mennä sekaisin ja sen huomaa viimestään huomenna jos siitä jotain oireita tulee...Pitänee vaan toivoa että ei tulisi mtn oireita..

Mutta eipä tässä muuta tällä kertaa.

Suvi ja Venla

Vierailija
44/79 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaista osaa varoa.

Viola oksensi vähän aikaa sitten, oikein kunnolla. Oli mun sylissä ja yhtäkkiä purskahti oksennusta suusta ja nenästä. Nyt näyttää jo ihan tyytyväiseltä. vähän pulauttelee, mutta ihan " normaalisti" . Taisi pikkuinen itsekin säikähtää kamalasti, ja kauhea huuto siitä tietenkin seurasi. Voi ressua.

Käytiin tänään ostamaan Violalle ja hänen siskoilleen (ei siis biologisia siskoja mutta siskoja kuitenkin) kaikille samanlaiset korut, saavat ne sitten lauantaina nimiäisissä. Löysin tosi kivat Aarikan hopeariipukset, joissa on sellainen enkeli. Korun nimi on suojelusenkeli, ajattelin että se sopii hyvin tähän tarkoitukseen. Toivon, että nuo korut ovat tavallaan yhdistävä tekijä siskosten välillä ja uskoisin, että siskotkin arvostavat sitä (ovat jo 11 ja 13).

Vierailija
45/79 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kovasti huolehtimisestanne. Oli kyllä täysin yllätys tuo eilinen tilanne. Meidän vaunut on vielä todella matalat (Gesslein), joten ei tuuli kovin helposti niihin tartu, mutta kylläkin keveät vaunut. Eilen herättelin tytön 30 min välein, kunnes valvoi illalla n. klo 18-23. Yöllä herättiin normaalisti syömään puol kolmelta ja viiden aikaan, en tehnyt spesiaaliherätyksiä. Kuhmukin on jo päästä kadonnut. Vauvat on joustavia(näin sanoi ambulanssin henkilökunta).

Tapasin graduohjaajani tänään, vielä pientä hiomista ja painoon maanantaiksi. Aloitin gradun tammikuussa, tä on mun toinen tutkinto, joten sen teko on tuttua. Onneksi oli aineisto kerättynä ja 13 sivua kirjoitusta, kun aloitin, oli vähän pienempi kynnys. Ei tässä kyllä ole ehtinyt paljon kotia hoitaa, kahden lapsen kanssa, vaikka isompi on ollut hoidossa 3 pv viikossa. Onneksi vauva on hyvä nukkumaan, rauhalllinen ja ihana. Nyt alkaa olla mitta täynnä tätä tietokoneella istumista. Anoppi tulee vielä pariksi päiväksi, apuun ja hoitamaan lapsia, että saan lopun hiottua.

Nyt iltapalalle.

Elni ja tytöt

Vierailija
46/79 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti kyllä niin hurjalta tuo vaunujen kaatuminen. Kaikkea sitä näköjään voikin sattua..

SUVI: Nostin eilen tuota meidän nimipinoa, mutta niin vaan se on taas tippunut.

Väsyneen äidin toilailuja: Mies hoiti tänään esikoisen kerhoon menon ja jätti muyt nukkumaan vauvan kanssa. Heräsin vasta 10.30 ja silloinkin Tilda vielä jatkoi (yö)uniaan.. Nooh, lähdettiin sitten kerhoaamun jälkeen tyttöjen kans hautausmaalla käymään ja jätin auton parkkiin hautausmaan viereen, vilkasliinteisen tien varteen. Tultiin takasinpäin (kun esikoinen oli ensin käynyt vierailemassa ja siirtelemässä tavaroita ja poiminut kukkia muitten haudoilta) ja tyttö kirmasi täysillä autolle ja mä yritin päästä vaunujen kanssa perässä ja pystyin vain karjasemaan että seis. Tyttö vilkasi taakseen ja nauroi vaan ja metriä ennen autotietä sain sen likan kiinni. Suoraan auton allehan se olis juossut.. En oo kyllä kovin montaa kertaa säikähtänyt sillä tavalla ja karjuin ressukalle sitten ihan täydeltä laidalta, miten äitiä pitää totella.. Lopputuloksena tyttö vaan kirkui ja rimpuili mun sylissä. Ei tainnut ihan mennä perille.. No pakkasin sitten tytöt autoon aika vauhdilla ja enköhän vähän ajan päästä huomannut, että vaunut jäi prkele! Ei muuta kun uukkari vaan ja voi juma, siellähän ne vaunut tönötti yksinään tien poskessa.. Olisin voinut vajota maan alle ihan silkasta häpeästä kun mietin että jokohan lastensuojelu on saanut puheluita.. No, ei muuta kun vaunut autoon ihan pikavauhtia. Onneksi vauva EI siis ollut unohtunut. Ja takapenkiltä kuului pieni ääni, Harmittaako sua äiti vielä kamalasti..?"

Miehelle en uskaltanut vaunuista kertoa ja ilmeisesti meidän 3-v totuuden torvikin oli tällä kertaa ihan hiljaa. No tietty kun oli oma lehmä ojassa..

Piti tässä kommentoida muita kirjotuksia mutta taas tämä pää tyhjeni alta aikayksikön.. Toisella kerralla sitten. Nyt kakkavaippaa vaihtamaan ja Tildaa tainnuttamaan unten maille. Silmät on kyllä vielä ihan kirkkaat ja touhuilee kovasti, että mitähän mahtaa tulla..

-Nojanda ihan pyörryksissä ja illan virkku Tilda (tänään) 3kk

Vierailija
47/79 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

En ole aikoihin kirjottanut, mut nyt ajattelin laitella viestiä, kun vähän lueskelin tein kuulumisia.

Meillä poika nyt 3kk ja aikas iso: 8,7kg ja 65cm! Arvatkaa olenko jumissa. On meinaan aikamoinen sylikissa ja ei oikein viihdy lattialla. Nyt viime viikkoina on alkanut vähän paremmin viihtyä. Yrittää kovasti kääntyä selältä mahalleen, mutta vähän jää vajaaksi liike vielä. Ei se kaukana ole. Juttua tulee kovasti ja nauraa rätkättää iloisesti... kuulostaa tosi kivalta.

Isoveli tykkää poitsusta ihan hurjasti. Halii, silittää, pusuttaa ja huolehtii aina että äiti hoitaa vauvaa. Olenkin mahdollisimman paljon yrittänyt antaa huomiota isommalle, niin ehkä se on pitänyt mustasukkaisuutta loitolla. Tietysti äitille kiukuttelee. Alussa sanoi aina kun olin imettämässä että: Vauva kehtoon! Nyt ei enää komenna ;)

Unet menee vähän miten sattuu. Yö menee kuitenkin useimmiten 20-07. Syöttöjä sillä välillä on 1-5, riippuen yöstä. Päivällä unet saa nukkua 4h tai vaan 45min...

Vielä ei ole vauva muuta saanut kun tissiä, no pari kertaa omaa maitoa tuttipullosta, mutta ajattelin jos alkais vaikka velliä antamaan illalla...

Kaikkea hyvää teille kaikille. Palaan taas joskus... Kahden pojan kanssa netissä käynti on harvinaista. Sillon yleensä luen vaan meilit ja taas joku kutsuu

Jasuliina ja mukulat ;)

Vierailija
48/79 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein ihanaa toukokuuta teille kaikille, ootte kyllä olleet mielessä, mutta en oo käynyt näillä sivustoilla kuukausiin. Nyt otan kyllä taas tavakseni poiketa teitä moikkaamassa! Mulla on jäänyt jopa sähköpostin käyttö tosi vähiin...

Meillä on mennyt ihanasti meidän Onnemme kanssa, Poika sai aurinkoisena äitienpäivänä nimekseen Onni Armas Ilmari. Poika on kyllä mahtava paketti. Mä oon niin niin onnellinen tästä ihanasta vauva-ajasta. Onni on helppo vauva. Nukkuu yöt vieressä, syö tissiä muutamia kertoja yössä, mutta en mä kyl tiedä miten usein. Päivisinkin tissitellään. Onni on kova pulautteleen, mutta on hyvin kasvaanut pelkällä tissillä, 3 kuukauden ikäisnä painoa noin 6.4 kg.

Ihana, todella nauravainen poika. aina kun aamulla herään onni on hereillä ja siinä me tuijotellaan toisiamme ja onni vaan hymyilee. Vaikka kuinka väsyttäisi, kyllä Onnin hymy saa hereille. Muutenkin Onni on tosi helppo. Voi sanoa, että ei itke lainkaan. Tosi helppo tulkita tätä poikaa. Juu, kyl se sit alkaa itkeen, jos laulan laulua Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa..., pikku hiljaa suupielet kääntyy alas ja tulee itku. Herkkä poika, liian surullinen laulu hälle. Sitä ei enää lauleta, voin joskus myöhemmin taas kokeilla. Nyt vaan ilosempia lauluja.

Melkein jo kääntyy masulleen ja tosi pitkään on jokellellut kovasti. Päivisin nukahtaa aina tosi helposti. Onni on ollut kyllä tosi helppo vauva. saas nähdä millon eka korvatulehdus tulee, nyt vähän nuha ja rohisee :(. Meidän tytöil korvakierteet alkoi 3 kuukauden iässä!!!

Niin suloinen poika, et en malttais muutakuin olla pojan kans. Siskot on niin onnellisia veljestään.

Tsemppiä kaikille ja etenkin niille, joiden vauva-aika ei oo näin helppoa kun meillä!!!

iitulii ja Onni 3kk6pv

:)

Vierailija
49/79 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:olipa kiva kuulla teistä et miten teillä menee vauvan kans.

Meillä santeri on kans helppo vauva,ei paljoa itke kans.Ja aina hymyilee kun sitä kattoo.Ihan samanlainen ku keskimmäinenki poika oli et aina nauraa ja hymyilee.

On vaan niin tympiä ku ilmat ei ala lämpeneen.

Toivottavasti iitulii teillä ei tuu korvatulehdusta.Santerilla loppu eilen kuuri korvatulehdukseen.Ja nuha on edelleenkin..

mutta nyt lähen jotain hommaileen!

anna_liisa ja santeri ensi viikolla jo4kk :)

Vierailija
50/79 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonna-80: Onnittelut opiskelupaikasta ihan aluksi! :)

Valentine: Minä olen käynyt pyörähtää jo viihteellä ja täytyy myöntää, että kivaa oli ja hyvää teki mutta ikävä kyllä oli ja väsymys vaivasi! Mutta otan kyllä uusiksi mielellään kun taas siltä tuntuu :D

Täällä on alkanut yöt mennä todellakin paremmin. Nyt on muutamana yönä nukuttu jopa 8 tuntia putkeen! No, saattaahan tämä ohimenevääkin olla mutta on kyllä ihana ollut nukkua välillä vähän paremmin. No, se sitten on taas selvästi päivään vaikuttanut ja sieltä on sitten unet lyhentyneet. Ulkona onneksi suostuu nukkumaan melko hyvin ja yhden kerran päivään vähän pitemmät unet. Muuten torkkuu sisällä lyhyempiä pätkiä useaan kertaan päivässä. Ensi viikolla onkin neuvola ja sitten saadaan taas mittoja ja onpa taas se fysioterapiakin. On sitä ukkelin kanssa yritetty jumppailla ja minä rakentaa sille vaikka minkä näköistä pesää, että olisi oikeassa asennossa.

Ai niin, kiva kuulla kaikkien muidenkin helmivauvojen kuulumisia! :)

Mutta nyt syöttöpuuhiin!

Vimpula ja Veikka (kohta jo 3 kk:tta)

Vierailija
51/79 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jotenkin tykkää tästä uudistetusta palstasta. Tätä on jotenkin vaikea lukea. :(

Mutta testailen tässä samalla uutta synttärilahjaksi saatua läppäriä. Mies hermostui vanhan läppärini tuulettimen vinkunaan ja osti mulle uuden läppärin. Eilen tuli mihen tilaamat asennuslevyt ja nyt hän on sitten urakalla asennellut ohjelmia tähän koneelle ja nyt sitten pääsin testailemaan tätä. :D

Elnillä on ollut pelottava tilanne, onneksi vauva selvisi kuperkeikastai suuremmitta vammoitta, kauhea paikka!

Meidän Siiri neiti on jo kohta 5 kuukautta. Huh! Mihin tämä aika oikein menee?!?

Eilen juuri siirtelin pieniä vaatteita kaapista äippäpakkauksen laatikkoon talteen.

Saapa nähdä että tarvitaako niitä vielä joskus...

Siiri on iloinen ja aurinkoinen ja varsin helppo lapsi.

3 kuukauden iästä lähtein on ruettu nukkumaan 8 h yöunia. Viime viikolla Siiri tarjosi sellaiset hereät ihanat naurut äidin naama oli niin hassu, että pelkään kasvojen katsominen sai isot naurut aikaan.

kikattaa ja pienempää naurua on ollut jo aikaisemmin ja jokellusta ja jos jonkin moista ääntelyä kyllä tulee. Ja sitä kuolaa riittää. ja riittää....ja nyrkit on kovasti pop! Meillä ei vielä osata kääntyä. Yrittelyä on jonkinverran mutta vielä ei onnaa.

Kerta päivässä menee pullollinen korviketta muuten tissimaidolla, vielä ei olla maisteltu kiinteitä kun on kasvanut riittävästi maidolla, saa nyt sitten nähdä mitä neuvolan täti sanoo tulevalla viikolla neuvolassa. Kait sitä pikku hiljaa voisi rueta maistelemaan makuja. Ensi lusikka jo hommattiin ja pari viikkoa on nyt annettu D-vitamiinit lusikasta jotta tottuu lusikkaan.

Jaahas, en taida jaaritella pidempään, tällä erää kun en tiedeä koska toi akku loppuu.

mantelipulla ja Siiri

Vierailija
52/79 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
53/79 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

kirjoitin jo 3kk neuvolapinoon, mutta muuten en ole vielä kirjoitellut helmikuisiin. Raskausaikana olin tammikuisten pinossa, mutta tämä onkin nyt "oikeampi" paikka, kun tyttö syntyikin helmikuun puolella.

Olen jotenkin vielä ihan mammahuuruissa, mihinkään ei oikein jaksaisi lähteä eikä mitään isompaa tehdä. Yhtä (pientä) työjuttua olen tehnyt koko vauva-ajan ja nyt sekin loppui. Parissa kerhossa olen käynyt vauvan kanssa ja tänään tuli vauvauinnin mainos - mietin juuri, pitäisikö mennä...Vaunukävelyillä olen tietysti käynyt ahkerasti.

Ärsyttävää, kun koko ajan tuntuu että johonkin pitäisi mennä, vähän sellainen "suoritusolo". Onko muilla vastaavaa?

Vauveli on kyllä aivan ihana, tarttuu esineisiin, kääntyy ja jokeltaa sekä kiljahtelee hurjasti. Viime päivinä on oppinut myös nauramaan :) Ei meinaa mami pysyä enää mukana, yhtenä päivänä pelästyin kun vauva oli kadonnut: hän olikin kierinyt rahin taakse piiloon :)

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8cf5b16c-27ec-11dd-9d7b-…!

Vierailija
54/79 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli edellisen viestin kirjoitti Mami_08 ja Tyttö 3,5 kk

Vierailija
55/79 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan lueskelin tätä toukokuun pinoa ja vähän pääsee perille, mitä kuuluilee!

Onnittelut Nonnalle opiskelupaikasta!

Luuk: Sulla riittää kahden pienen pojan kanssa touhua. Toivottavasti varsinkin Linus pikkuhiljaa tulee helpommaksi nukahtamisen suhteen. sä oot kyllä aika kärsivällinen vaimo, kun kahden pienen pojan äitinä suostut , et mies lähtee risteilylle! Aika kultainen oot!!!

Anna-liisa: Mitä sun isommat pojat on tykänny vauvasta? Poika on sulla kasvanut hyvin. Mitä sä annat hälle? meidän Onnikin kasvaa hyvin ja tänään hän painoi melkein 7kg ja hän on tosiaan vaan rintaruokinnalla. Nyt onnilla ikää 3kk9päivää.

Millasia suunnitelmia teillä helmet on ? Mä en varmaan raaski tätä meidän kultakimpaletta viedä hoitoon eli varmaan oon kotona pitkään. Ja sit joskus, kun meen töihin niin mamma toivon mukaan hoitaa poikaa. Mun äiti on pojalle jo nyt tosi tuttu. Äiti on meillä melkein joka päivä! Oon kyllä tosi onnellisessa asemassa, kun vanhemmat asuu lähellä.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!

iitulii72 ja onni 3kk 9päivää

Vierailija
56/79 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti taas tulla lukemaan kuulumisia, kun pojat sattuu nukkumaan yhtä aikaa...

Mulla kun alkaa olla semmoinen valtakunnan_valittaja-olo, ettei tosikaan... Lueskelin noita omia kirjoituksia ja aina mä vaan jaksan natista... Milloin on isäntä syvältä, milloin anoppi... Ja milloin sit tuo pikkuinen... :( Oonpa MINÄ rasittava!

Noh. Tämän päivän epistolaan. Mä kun kävin maanantaina siellä neuvolassa, niin yritin kertoa tädille huoltani siitä, ettei Linuksella missään tapauksessa kastu edes sitä viittä kertavaippaa päivässä... Ja kakka tulee nykyisin 5-7pv.n välein. Neukka totes, et "no ompas se Linus nyt hassu vauva". Tämän kommentin saan häneltä siis lähes joka natinaani (siis kun ei kelpaa pullot/tutit tai että kun nukahtaminen on niin hankalaa tai että kun vain minä kelpaan syliksi tai tai tai...). Mä en oikein enää saa lohtua siitä, että vauvani vaan ON vaativa... Sanokaa siis teistä joku jo jotain... Keinoja, kikkoja, konsteja...

Korviketta saan toisinaan lääkeruiskulla menemään imetyksen päälle (toisinaan huudetaan sillekin), pullo ei ota onnistuakseen...

Syy huoleen painaa tänään aivan erityisesti siksi, että aamulla vaippa oli käytännössä kuiva! Ehkä siinä yksi pissa oli...

Tein itelleni juomalistan jääkaapin oveen: Kahvi merkataan miinuksena ja muut plussana. Tässä ohessa lipitän koko ajan imetysteetä, kotikaljaa lähden hakemaan kaupasta, kunhan pojat herää... Paniikki.

Toisekseen kun mietin esim. viime yötä, niin eipä tainnu mennä kahta tuntia syöttöjen välissä... Linus ei itke rinnalla, mutta hamuaa uudelleen ja uudelleen kiinni... Oletan siis, ettei raukka saa sieltä tilattua maitoa ulos... Ja kaiken kukkuraksi rinnat todella tuntuvat tyhjiltä :(

Toisaalta, kun painoa tulee ja pituuttakin kasvaa, niin ei kai tässä nyt mitään hälyyttävää ole? Ja niin, aukile ei ole kuopalla, iho ei ole kuiva ja silmätki on kirkkaat...

Onko Linus vaan neukan sanoja lainatakseni "hassu lapsi"?

Ja niin Iitulii: tää isännän risteily oli Liigapörssin päätösristeily... Isäntä on talven sitä pelannu ja reissusta oli puhetta jo syksyllä, joten enpä raaskinut kieltääkään... Ja tulee kai se joskus munki vuoro mennä omien kavereiden kanssa... Ehkä joskus... :D

Mut nyt pitää mennä Etuoveen kattelemaan kotia perheelle...

Rauhallista viikonvaihdetta Helmet!

Luuk@ ja Linus 3kk5pv

Vierailija
57/79 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:Pojat tykkää santerista aivan älyttömästi.Samulin kun tulee koulusta kotiin kysyy heti et missä Santeri on jos vauvaa ei näy.samuli osaa jo hoitaa Santeria,saa kantaa sylissäkin,mutta kauaa se ei jaksa pitää ku santeri painaa jo niin paljon.niklas tykkää kans santerista paljon,lähtee syksyllä eskariin.

Santeri on kasvanu hurjaa vauhtia.siksi oon joutunu niin aikasten alkaan antaan kiinteitä,ihan lääkärin luvalla.Santeri syö päivässä kiinteitä,puoli purkkia hedelmäsosetta ja puoli purkkia peruna-porkkanaa.illalla annan yöksi maissivelliä,muuten juo tuttelia.

santeri on kyllä kaikille niin kallisarvoinen ja rakas lapsi kaikkien niiden huolien jälkeen mitä raskaus aikana oli.

onneksi me molemmat saatiin terveet poika vauvat!!

oon kans miettinyt et miten sitä raskii lähtee sit töihin,mutta mun mies on yleensä talvisin työtön niin en raski jäädä kotiin minä kun äitiysloma loppuu.mutta en mee töihin ku marraskuun puoli välissä.

Mutta nyt pitää mennä.

anna_liisa ja Santeri viikkoa vaille 4kk :)

Vierailija
58/79 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iituli72: Minulla on melko auki vielä mitä teen kun vanhempainvapaa loppuu. Työpaikka odottaa mutta en kyllä vielä haluaisi viedä lapsia hoitoon. Viihdyn kotona ja haluaisin olla kotona vielä ainakin vuoden. No, pitää laskea, että pärjätäänkö jos tosiaan jään hoitovapaalle..

Luuk@: Ei meilläkään kastu vaippoja viittä päivää kohti kyllä. Painon ja pituuden osalta taas kaikki ok ja vauva muuten virkeä ja hyvinvoiva niin luotan sitten siihen. Täällä kans tuntuu rinnat tyhjiltä mutta yritän nyt luottaa siihen, että se sieltä jotain saa. Teillä kans näyttäisi kyllä kaikki olevan ok vauvan osalta. Siis että maito riittää, että sen suhteen ei tarvitsisi panikoida. Voi kun voisikin jotenkin auttaa! Minulla ei kyllä tule mitään neuvoja tai konsteja mieleen. No, keskimmäisen kohdalla minä vaunuttelin aina pitkin pihaa ja sinne sain sitten aina loppujen lopuksi rauhoittumaan mutta teillä taisi nuo vaunutkin olla huono juttu. Meillä keskimmäisen itkut ja kitinät loppui oikeastaan siihen kun rupesi liikkumaan mutta sekään ei ole verrattavissa Linukseen siinä suhteessa, että tuo neitin kanssa ei tosiaan se ollut ongelma, että rinnalla roikkui vaan se, että sain ylipäänsä suostuteltua rinnalle! Eikun taas vaan jaksamista sinulle!!

Tänään käytiin meillä neuvolassa ja Veikka ei kyllä tainnut edes tajuta, että sitä pistettiin. Nytkin näyttäisi ihan normaali olevan, että ei mitään vaikutusta vielä ainakaan ole rokotuksella. Rotan toinen annos siirrettiin seuraavaan neuvolaan ja ihan hyvä niin kyllä. Mut käyn päivittää mitat sinne toiseen ketjuun ja nyt lähden pukemaan nukkevauvaa kun keskimmäisellä menee hermot kun ei saa sille vaatteita päälle :p

Vierailija
59/79 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkän viestin, mut se perkules otti ja katos taivaan tuuliin.

No, kyselin siinä pääasias kiinteiden aloituksesta, eli millä ja miten muut olette ajatelleet aloittaa? Tässä nyt lyhenneltynä omia mietteitä, kun en jaksa uudelleen jaaritella.. =P

Mä olen kahden vaiheilla, eli perunalla vaiko maissivellillä. Meil on tytöllä nyt joko tiheän imutuksen kausi, tai sit vaihe että pitäs saada enemmän ravintoa. Seurailen vielä ensiviikkoon, ja teen sit päätöksiä. Mitä mieltä muut on velleistä?

Meillä siis tyttö tähän asti ollut rintamaidolla. Korviketta ei edes huoli, kun kerran mummu kokeili. Sitä ei kyllä oltu plissattu rintamaidolla, joten en sitten tiiä käykö sama vellin kans..

Neuvolassa 4kk ajattelin ottaa asian puheeks, mutta kun siltä meidän tädiltä ei saa oikein muuta vastausta kuin että "täs ois tällänen kirjanen.." eli opasta opuksen perään jakaa..

Täysikuu kyseli toisessa ketjussa istuttamisesta. Meillä ei tyttöä istuteta, mutta punkee itse ylös. Puoli-istuvassa asennossa pidetään sylissä, ja usein myös niin että on tavallaan pystyasennossa (kuten olis esimerkiksi rintarepussa). Sitterin nojaa olen jo säätänyt ylemmäs, mut vaunuissa viihtyy viel makuuasennossa. Ja suurimmaks osaks vauvaa pidetään yleensä lattialla makuuasennossa tai siinä jumppaillen. Ei kyl vielä tulis mieleenkään ilman tukea istuttaa..

Mut nyt täältä tähän. Harmi kun se edellinen viesti otti ja hävis. =/ no, aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

jonttu ja rinsessa reilut 3,5kk

Vierailija
60/79 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt ei tietenkään ole ihan sama tilanne, kun meidän neiti on ollut melkein koko elämänsä korvikkeella, mutta kerrotaan nyt omaa tarinaa kuitenkin. Eli tuossa vähän vajaa 3kk iässä mikään ei enää riittänyt, ja korviketta alkoi mennä melkein 1,5l/vrk, ja silloin soitin omalle neuvolantädille että voiko antaa velliä. Ja ihme kyllä, vastaus oli kyllä, eli on niitä näköjään erilaisia neuvolantätejä... Ja niin sitten aloitettiin kokeilu 20ml:lla, sekoitettuna korvikkeeseen, ja kun mahanpuruja ei tullut, vähän lisäiltiin. Ja kamala nälkähuuto lakkasi kuin seinään, nyt neiti on mahottoman tyytyväinen tapaus.:) Eli sanokoot vellien vastustajat mitä hyvänsä, kyllä se on se paksumpi tavara mikä pitää paremmin nälkää. Ja kylkiäisenä vielä yösyötöt vähenivät yhteen, ja nyt on pari yötä menty 9h unilla, ILMAN syöttöä.:) Eli näin meillä.

Tietenkin sullakin tuo maaginen 4kk lähenee, eli kannattaa miettiä että aloittaako vellejä ollenkaan vai suoraan perunan maistelu. Meillä on jo vähän harkinnassa soseet, täytyy nyt katsoa...:)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=abc4efcd-2947-11dd-9d7b-…!