Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

0oO --Toukokuuta Helmet-- Oo0

03.05.2008 |

eli meillä sitten nukuttiin toissa yö kokonaan, ilman ainuttakaan syöttöä! Okei, herättiin kyllä puoli kuudelta, mutta Typy nukkui sinne asti iltakahdeksasta!!! Oli kyllä koko perhe todella hyväntuulinen, kun oli hyvät yöunet takana. Päiväunille meno olikin sitten jo työn takana, kun tuo oikea käsi on alkanut maistua niin älyttömän hyvältä ja sitä pitäisi mussuttaa 24/7... :)

Siinä sitten ne hyvät uutiset, nyt vähän kysyttävää. Eli kun teidän vauvoja nostaa käsistä makuuasennossa, seuraako pää mukana? Meillä vähän huonosti, ja tietty googletin ja tässä iässä kuulemma pitäisi jo seurata.:( Meillä on ensi tiistaina 3kk neuvola, joten testaavat varmaan siellä, mutta mitäköhän se meinaa kun ei seuraa pää vartaloa? Oltiin juuri tiistaina neuvolassa ja siellä sanottiin että neiti on kielellisessä kehityksessä jopa 2kk edellä, eli ei ainakaan sen suhteen ole ongelmia. Ehkä sitten tuo motoriikka seuraa perässä ja nyt on jutteluvaihe, mene ja tiedä. Ärsyttää vaan tapani googletella ja sitten murehtia, ennen kun tietää mitään varmaksi.:/

Kivat sivut nämä uudet muuten, saapi ihan hymiöitä laittaa. :)

Valentine ja Typy huomenna 3kk!! :x

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso käsi kaikille niille pienten lasten äideille, jotka päivästä toiseen hoitavat useamman tenavan itsekseen!!!!

Isä on tänään aamulla töihin lähtiessään suukottanut meidät nukkuvat klo06:30 ja tuli kotiin klo21:40... Ja arvatkaa vaan, miten naatti tää mamma on... Ja huomenna se lurjus hylkää meidät yli vuorokaudeksi ko lähtee kavereiden kanssa risteilemään :p Vähänkö mä oon raato sunnuntaina...

Linus raukka on flunssassa. Eka vuoti isoveljen nenä pari päivää ja sit alkoi pikkuveikalla... Nenää saa olla imemässä aika ajoin ja vauva yskii välillä tooosi pahan kuuloisesti... Maanantaina olis neuvola, sitkutellaan sinne saakka, kun ei kummallakaan lämpöä ole.

Siitä nyrkin imemisestä... Meillä kanssa (kapalosta huolimatta) alkaa hiljalleen löytyä ainaski toinen käsi. Mä oon nimittäin miettiny tollossa päässäni, et ko Linus on aika paljon päiväsaikaanki kapalossa (ko siellä herran on oletettavasti hyvä olla kun ei huutele kamalasti), ni mitenhän paljon raukka jää motorisessa kehityksessä jälkeen... Lattialla viihtyy hyvällä tuurilla sen vartin, jos äiti ja veli vaikka ajelee pikkuautoilla vieressä, sitterissä saattaa viihtyä puolikin tuntia... Mut kapaloituna paaaaljon paremmin, jolloin mä ehdin esim laittaa isoveikalle ruuan ja joskus jopa ohjata syönnitki vauvan tuijotellessa tiukasta paketistaan meidän touhuja :p

Ja sitte. Tarvii koputtaa puuta ja lujaa, mut EHKÄ meilleki tähän iltaan on tulossa joku tolkku... 21-22 Linus alkaa yöunelle... Eikä edes vaadi ko vajaan tunnin imetyksen enää ja vähän tuudittelua sylissä siihen päälle, ni pojan saa kantaa sänkyyn!!! Toki tässä se maaginen 3kk (ylihuomenna tasan) maidontilaus painaa päälle, et eiköhän tämä ole ohimenevää... Katsellaan.

Ja niin, niistä hampaista vielä. Tuttavan tyttövauva syntyi toinen alahammas näkyvissä :D Sitä sitä onki varmasti ilo imettää. Meillä imetys loppuu ihan takuulla ensimmäiseen puraisuun. Piste.

Noh. Maanantaina sit mittoja (pakkailin tuossa 60cm vaatteita osan jo pois, kun kaulus venyy niin, et napa näkyy ja hihat on vajaat...), jos ei aiemmin tuu asiantynkää... Mukavaa viikonvaihdetta!

Luuk@ ja Linus lähes3kk

ps. Suvi: Meillä on kokeiltu 3eri tuttipullomallia ja 5eri tuttia. Tuttipulloista mikään ei kelpaa (paitsi joskus ja vahingossa riippumatta syöttäjästä(kokeiltu on anopit ja tädit ja isät ja äidit) ja tuteista kelpaa tasan yks malli, mut ei sekään ilman, et sitä tukee suuhun jatkuvasti...)

:D

Vierailija
22/79 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin aikaa kirjailla muutama sananen tännekin kun Jemina nukkuu ulkona. Tällä hetkellä en yhtään pysty etukäteen sanomaan, miten pitkään pieni kulloinkin nukkuu. Välillä saattaa nukkua päivällä 6h putkeen ja välillä taas riittää 2h koko päivänä. Yöunet on silti säännöllisesti 22-06, sekin mun mielestäni tosi lyhyt, kun kuuntelen, miten muut vauvat nukkuu helposti kellon ympäri.

Neiti on myös meillä löytänyt kätensä. Nyrkki menee vähän väliä suuhun. Yritän kyllä aina livauttaa tutin sen tilalle kun näyttää, että ranteet alkavat punottaa. Ei kai se mikään ihmekään ole, kun neiti pulauttelee ja suu on jatkuvasti puklussa...ja sitten kun sitä menee ranteisiin poimuihin...yäks. Uusi lelukaari on selvästi tehnyt tehtävänsä ja Jemina viihtyy aiempaa pidempään ilman äitiä näköetäisyydellä. Nyt saan jo käydä yksin vessassa!

Jemina on nyt pari päivää röhissyt kuin pieni possu ja nenästä tulee limaa kun imen sieltä sellaisella niistäjällä. Varsinkin aamuisin neiti on varsin tukkoinen. Yskitään ja aivastellaan ja puklaillaan limaa. Mutta lämpöä ei ole ollut ja koska neiti on ollut vireystilaltaan ihan normaali en ole suolatippoja kummempaa lääkettä antanut enkä lääkäriin vienyt. Jos nuha jatkuu vielä ensi viikonloppuun asti, käydään kyllä tarkistuttamassa korvat. Tänä aamuna pistin kuivarin päälle kun tulin suihkusta ja iskän mennessä suihkuun, mentiin Jeminan kanssa kylppäriin ja laitoin vielä eukalyptustippoja sellaiseen pieneen kippoon. Itsellä ainakin nenä aukesi ja tuntui, että auttoi pienellekin.

Mä taidan kanssa ottaa pienet päikkärit. Mieskin nukkuu, kun on väsynyt viime yön keikalla käynnistä. Taisi isä pitää mielessään tyttärensä aikaiset aamunousut, sillä ovi kävi jo yöllä kahden aikaan ja reippaana nousi puoli kahdeksalta meidän kanssa ylös. Illaksi mennään mun vanhempien luokse. Mun kummit tulee sinne tervehtimään Jeminaa ekaa kertaa. Huomenna mennään sitten miehen isän luokse. Olen luvannut ommella hänen uuteen asuntoonsa verhot. Osa on jo valmiina, loput ajattelin ommella paikan päällä. Illalla mennään sitten kuuntelemaan mun kuoron konserttia ja mun kaason luokse kylään. Varsin ohjelmantäyteinen viikonloppu siis. Toivottavasti Jemppu ei nyt sairastu enempää.

Nyt pää tyynyyn kun voin.

Nonna ja Jemina 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin opiskeleman eltoksi ja aloitan opinnot elokuun lopussa...syksyllä iltaisin 14.30-17 3x viikossa ja keväällä täyspäiväisesti. Vaari hoitaa Jeminaa. Vieraalle en vielä jättäisikään.

Nyt Jemppu heräs, joten se niistä päikkäreistä.

Nonna

Vierailija
24/79 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonna, sanoit että teidän vaavi tuntuu nukkuvan aika vähän vuorokaudessa, sama täällä. Vauvakirjan mukaan 3kk vauvat nukkuvat 7/10 vrk, eipä meillä vaan... Yöunet 21-06, päivällä 2x45min...!!!!! Ja hyvin tuntuu näillä pärjäävän, on erittäin iloinen pikku pakkaus :)

Kokeilin muuten neidin ikeniä sormella, ja kyllä siellä jotain terävää tuntuu, kummaa kyllä mutta ylhäällä, kulmahammas! Meillä on pieni vampyyrivauva...

Nyt ollaan ihme kyllä menty jo pari viikkoa yhdellä yösyötöllä, n. klo 04. Eli eka pätkä on todella pitkä... Hyvä niin, saapi sitten itsekin nukkua ja on se kyllä fakta että hyvät yöunet parempi mieli... :D

Kääk, olisi eka viihteelle lähtö tuossa 6.6., kun on se Sauna Open Air, Typy menee mummolaan, ja me lähdetään katsomaan Children of Bodomia ja Testamentia. Vähänkö jännittää, kun ei ole vuoteen viihteellä käynyt... Olen varmaan kyllä klo 22 nukkumassa. :p

Jaahas, täälläkin "päiväunet" loppuivat. mahtavat 35 minuuttia...

Valentine ja Typy 13vkoa tasan

Vierailija
25/79 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin aiemmin päivällä piiiiitkän viestin, joka jostain syystä lähetysvaiheessa katosi. Tylsä homma, nyt en enää ehdi kirjoitella yhtä pitkästi. Tässä meidän kuulumiset pähkinänkuoressa:

Pikku-Leo (ei pojan oikea nimi, vaan keksitty tuon niccini mukaan) kasvaa hurjasti ja on varmaan jo ainakin 65 cm pitkä. Pääasiassa on tyytyväinen pikkujäppinen, mutta allergiat vaivaa ja iltaisin kitisee vielä välillä masuaan. Päivärytmi on ennallaan ja pitää paikkansa lähes kellontarkasti. Leo nukkuu tosi hyvin sekä päivällä että yöllä, kaikkiaan kai 16-17 tuntia /vrk.

Täälläkin kovasti kuolataan ja syödään nyrkkejä, mutta hampaita ei vielä näy. Tutti ei maistu edelleenkään eikä myöskään pullo. Ihan hyvin olen tätä symbioosia jaksanut, kun tiedän, miten lyhyt tää vauva-aika lopulta on. Mutta kyllä oma aikakin alkaisi olla tervetullutta, edes joskus.

Onneksi tuo meitin Leo on niin ihana ja valoisa tyyppi, että omatkin fiilikset ovat pysyneet tosi hyvinä, vaikka arki kahden lapsosen kanssa välillä vähän rankkaa onkin.

Aurinkoa kaikille!

Lumileopardi ja Leo kohta 3 kk

Vierailija
26/79 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tainnut vielä olla aloitettua pinoa tälle kuulle, joten ajattelin nyt sellaisen aloittaa. Pikkuneiti herätti äitin puoli kuudelta, ja heti kun olin saanut kahvin kiehumaan, neiti alkoi kuorsata...Great...

Meillä meni vappu oikein rattoisasti, oli mummi(minun äiti) hoitamassa Typyä, ja oltiin koko vappuaatto ja yö ihan kahdestaan miehen kanssa! Äitee kielsi soittelemasta koko aikaa, että voisin tehdä muutakin kuin miettiä vaavia, ja oikein hävettää myöntää että kokonaan nukuttu yö tuntui aikasta hyvältä... Ja nyt sitä jotenkin tuntuu jaksavan paremmin kun sai hengähtää. Ja homma uusiksi 6.6. kun on Sauna Open Air, äitee osti meille liput vuotispäivälahjaksi, ja lupautui samalla lapsenvahdiksi. Hui, festarit, ilman vauvaa, kaameeta...:)

Meillä on ollut lievää kakkaongelmaa, neidillä on masu todella kovalla. Kun suunnattoman ähinän jälkeen onnistuu saamaan kakan ulos, se on ihan sellaista " aikuiskakkaa" , eli ihan liian kovaa. Täytyy varmaan taas antaa mallasuutetta. Meidän neiti kun on todella huono juomaan vettä, ja se kuulemma auttaisi kovaan vatsaan.

Miten teillä muilla on vauvojen " sanainen arkku" auennut? Eli jutellaanko teillä miten? Typy joskus aamuisin, kun isäntä vielä nukkuu, juttelee niin älyttömästi ägyy gauuuu -kieltään, että ihmettelen miten kukaan voi siinä nukkua... On myös kova matkimaan vokaaleja. Eilen vaavi oppi tarttumaan leluihin ja viemään niitä suuhun, se leluista irrottaminen onkin sitten vielä toinen juttu... Tukistikin itseään, ja ihmetteli sitten että miksi sattui.:/ Ja nyt tarraa joka asiaan kiinni, eilen illalla roikkui paidattoman iskän rintakarvoissa. Oli siinä naurussa pidättelemistä kun iskä melkein kyynel silmässä yrittää irrottaa pientä nyrkkiä...:D

Tukka kasvaa Typyllä niin paljon että on varmaan kohta otsatukan leikkuun aika, yksi tupsu on melkein silmissä. Ja koko pehko on alkanut kihartua, märkänä on jo aikamoista pikkukikkaraa.:) Siinä on vanhemmat helisemässä 15v kuluttua kun talossa on teini-ikäinen, punakiharatukkainen neiti...

Nyt laittamaan hiusväriä päähän kun neiti koisaa, lisää porukkaa naamakirjaan, hop!

Valentine ja Typy 11vkoa tasan

Vierailija
27/79 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Valentinelle pinon aloituksesta!

Vappukin oli ja meni. Oli ihan mukavaa, käytiin grillailemassa tyttöjen kanssa kavereiden luona. Tilda tosin oli ihan känkkis ja syykin selvisi yöllä, 38.5 oli neidillä kuumetta. Tyttö on jo kolmannessa (!) räkiksessä, mutta luulen että kuume silti johtui kahden päivän takaisesta rokotuksesta. Naamiaisasutkin tuli hankittua, isompi oli Ihaa ja pienempi Nasu. Nasu-puku oli tosin siskon vanha ja puoli sentti enemmän pituutta ni puku olis olut pieni.

VALENTINE kyseli juttelusta. Kyllä sieltä jonkin verran tulee jo guu-kieltä, mutta enemmänkin saisi tulla ;) Sitä on niiiiin ihanaa kuunnella. Meillä Tilda tuntuu enemmän keskittyvän fyysisiin suorituksiin..

VAUVAN PUKEMINEN aiheuttaa varsinaista päänvaivaa. Tuntuu että aina on vähän liikaa, mutta kun ei oikein osaa kovin vähääkään pukea, ettei taas olla kipeinä. Makuupussista sentään olen näin lämpösinä päivinä älynny luopua.

Nyt on pakko alkaa penkomaan jostain muuten niitä kesävaatteita esikoiselle kun Tilda vielä nukkuu niitä yöuniaan..

Ja hei tosiaan, sinne Facebookiin lisää naamoja!

Auringosta lähtee nauttimaan Nojanda ja tytöt 3 v ja 3 kk (ylihuomenna)

Vierailija
28/79 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö nukkuu nyt pihalla vaunuissaan. Meillä ollaan rauhallisia, joskus neiti nukkuu yöllä jopa 7h, useimmin 5 h pätkän ja sitten syöttö. Nyt on toinen nuha päällä, ekahan oli se rs-virus ja jouduttiin sairaalaan. Eilen ei sitten tissi maistunut, oli vähän lämpöä ja kamala karjunta päällä. Korvatulehdus molemmissa korvissa ja taas ollaan antibiooteilla. Nyt maistuu rinta ja hymy on palannut hampaattomaan naamaan. Jokeltelua täälläkin todella paljon ja kääntymisyrityksiä kovasti. sitten kun on saanut itsensä ihan kaarelle, eikä pääse ympäri, eikä takasin, niin alkaa hurja ähinä ja puhina.

Pian taas neuvola, tuleeko meille jo 3 kk neuvola pino? Aika vierähtää... vauhdilla.

kesäisin tunnelmin,

Elni ja tyttö pian 3 kk

Vierailija
29/79 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas monella onkaan ensimmäinen äitienpäivä tässä kuussa?

Valentine: Mikäs vuosipäivä teillä on 6.6? Meillä on 5v-hääpäivä näet samaisena päivänä :)

Uskomatonta kyllä, että jo toukokuussa mennään! Jee, kesä tulossa! :) Me ollaan oltu tosi paljon pihalla. Asun elämäni ensimmäistä kertaa omakotitalossa ja tuo oma piha on kyllä aivan ihana. Keskeneräinen on vielä kovasti, mutta viime kesänä vasta muutettiin, ja nyt ollaan kovasti pihan kimpussa. Tänä kesänä tulee pihalle keinut ja hiekkalaatikko, nurmikko kaiketi kylvetään vasta syksyllä, mutta täytyy nyt katsoa miten kiirus tulee nyt toukokuussa.

Inari on tähän asti nukkunut vain pätkiä ulkona, mutta nyt törsötti siellä jo 3h ja siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan vaununkopassa (avoisen ikkunan alle) kun ulkona alkoi ukkostamaan. Eli taidan tässä pian sulkea jo koneenkin..

Yöt meillä menee mukavasti. Inari lopetti yösyömiset 1½kk iässä ja yöunet menee niin, että ensin tulee 8-10h pätkä ja sitten syödään ja jatketaan vielä unia.

... nyt alkoi ukkostaa kunnolla, joten suljen koneen... to be continued...

Pikaisia paranemisia pienille nuhanenille!

Mikaela ja Inari ~2kk 1vk.

Vierailija
30/79 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me myös vietettiin kotona vappu.Autolla ajeltiin.

Eilen oltiin minun mummun 90-vuotis synttäreillä.Santeri jakso oikeen hyvin olla siellä.Oli tosi kiva ku siellä näki muitaki suvun vauvoja.Santeri oli toiseksi nuorin.Serkun tyttö oli nuorin.Syntynyt 4.2.08Santeri oli paljon isompi neitiä.

santeri on kova jokeltaanja nauraa ääneen jo kans.

Mahalleen yrittää lattialla jo kovasti.Sylissä tosi hankala pitää ku poika potkii jaloilla kovasti ja huitoo käsillään.

Santeri kans tarttuu jumppamaton leluihin kiinni.Helistimen ku laittaa käteen niin kopsii itteänsä päähän sillä.

Nyt ku on näin kuumaa niin mitä te puette vauvalle päälle ulos?

Mulla ei oo ku body ja housut.

Jotenki tuntuu et ei uskalla riisua kovin vähille vielä.Meillä kuitenki meressä vielä jäät,joten tuuli ei oo kovin lämmin vielä.

Mutta eipä tässä kummempia.

anna_liisa Santeri 3kk ja 4pv.

Vierailija
31/79 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viime yönä Typy nukkui 9h syömättä! Mutta tätä edelsi kammottava raivari, eli oli varmaan itsekin väsynyt siitä... Raivosi ihan kuuppa punaisena tunnin, sitten nukahti, ja tosiaan nukkui 9h. Niinkuin minä itsekin...:)

Meillä oli siis " ekat treffit" -vuosipäivä 22.4., jolloin nuo liput saatiin.:) Yhdessäoloa tuli täyteen kokonaista kahdeksan vuotta.<3

Mitenkäs teillä nuo vaunuilut, oletteko edelleen pitäneet vauvaa ns. vaunuosassa? Meillä lähti pehmokoppa veke kun helteet tuli, nyt neiti matkustaa ratasosassa selkänoja alhaalla tietenkin, mutta alkoi tympääntyä siihen taivaalle tuijotteluun ja kaikki reissut oli kitinää ja huutoa. Nyt nukkuu tyytyväisenä, tai jos on hereillä, katselee paljon ympärilleen ja - yllättäen - juttelee kaikille tavaroille ja ihmisille mitä näkee... Eipä muuten olisi enää kauaa mahtunutkaan koppaan, ihmeen pieni se koppaosa kyllä on..:/

Ajattelin antaa maistiaisia ensi lauantaina kiinteistä, kun neiti täyttää 3kk. Kun nyt jo menee velliä ihan kiitettäviä määriä ja ei ole mitään mahanpuruja tullut, niin kun varovasti aloittelee niin en usko että siihen kuolee... Ja tosiaan ajattelin aloittaa tyyliin teelusikallinen joka toinen päivä, ja ihan perus- porkkana-peruna-linjalla. Eikös muuten sitten kun kiinteitä aloittelee niin pidä korvikkeissa siirtyä siihen kakkosmalliin? näin ainakin muistelisin...

Jaahas, nyt takaisin ulos...

Valentine ja Typy kohta 3kk

Vierailija
32/79 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valentine pohti korvikkeen vaihtoa, olen itse miettinyt samaa ja mitään yksiselitteisiä ohjeita en ole löytänyt. Korvikemutsien palstalla joku oli kysynyt Nestleltä NAN 1 ja 2 eroja, ja ainoa ero on se, että 2:ssa on lisätty rautaa. Ilmeisesti siis ykköselläkin voi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Kakkosesta saattaa tulla tuon raudan takia vatsavaivoja. Mutta tämä siis ihan " kuultua" , mitään faktoja en tiedä.

Viola on vasta viikon päälle 2kk, joten meillä ei ihan vielä ajankohtaista, mutta eikös niitä vellejä voi alkaa syöttää jo pian?

Viola viihtyy vaunuissa näillä keleillä pelkässä bodyssa ja housuissa, päässä pidän välillä ohutta pipoa kun tuossa jokirannassa välillä puhaltelee kylmä merituuli. Lisäksi mukana on aina ohutfleeceviltti, voi sitten tarpeen mukaan heittää päälle. Niin, ja pehmeässä kantokopassa siis makoillaan, mustassa sellaisessa, joten tuleepi aika kuumaksi... Kun lämpötila oli yhtenä päivänä +20, niin vaunuissa oli +32! =O Äkkiä koppa auki... Luulenpa, että jos ja kun nämä kelit jatkuvat niin siirrytään mekin ratasosaan kohtapuoliin. Viola on myös kovin kiinnostunut kaikesta mitä ympärillä tapahtuu, joten varmaan tykkäisikin katsella vähän maailmaa. =)

Meillä on ensi lauantaina (vasta) Violan nimiäiset, tänään juoksin kaupungilla hakemassa tarvikkeita ym. Joku 15 ihmistä tulee, lähinnä ystäviä ja pari perhetuttua, pippalot pidetään mun vanhempien luona. Täytyy vielä suunnitella omat puheet ynnä muut, en yhtään tajunnut että ne on jo ensi lauantaina, vitsit kun aika menee nopeasti!

Hoh, kun väsyttää. Piti vähän nauttia omasta ajasta näin illalla, mutta taitaa kostautua huomen aamulla... Nyt nukkumaan.

täysikuu ja Viola n. 2kk+1vk

Vierailija
33/79 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä aika rientää! Nyt jo kauhuissani odotan syksyä ja sitä että äitiysloma loppuu... *nyyh* Aion silti kyllä vielä kotiin jäädä (kun ei työpaikkaakaan ole), mutta silti aika on mennyt tosi nopeasti ja tyttö kasvanut hirmuisesti. =]

Nyt yritän muistella mitä täällä oltiin kyselty..

Meillä nukutaan yhä vaunuosassa päikkärit, pituudeltaan 3-5h. Viimeyönä likka nukkui peräti 9h putkeen (yleensä nukkunut 6-7h putkeen). Nyt kun ilmat on lämmenneet niin tosissaan ollut vaikeuksia löytää sopivaa vaatetusta prinsessalle, yleensä tulee puettua liikaa.

Tänään kääntyi ekaa kertaa selältä mahalleen kovan harjoittelun tuloksena! Niin, ja kun ajattelin pitkään olla ilman kuukautisia, niin ihme että viikonloppuna ne perskules alkoivat.. =/ toivottavasti olis vaan joku " ohimenevä ilmiö" , etteivät sit kuitenkaan tulis kun seuraavaks vasta syksyllä! =] En kaipaa... =D

Huomenna (tai siis tänään maanantaina) prinsessa täyttää 3kk ja on neuvola. Tulee eka virallinen piikki sekä rotarokotteen " vahvistus" .

Meille tuli rotarokotteesta sellaset oireet, että kakkaa alettiin panttaamaan ja pumpat alkoivat haisemaan. Ja eilenkin haisivat kyllä niin pahasti rikkivedylle, ettei tosi. Pahemmalle kun isänsä pumpat.. =]

Nyt en kyllä muista mitä täällä oli keskusteltu, vaikka juuri luin tekstit, joten näihin kuviin ja tunnelmiin, ja aurinkoisiin päiviin!

jonttu ja Manta 3kk

Vierailija
34/79 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan on senkin aika...mulle se on ensimmäinen, onko muita?

Hassua miten eri aikaan vauvat kehittyy. Meillä ei neidillä ole mitään kiinnostusta edes lattialla makoiluun saati sitten kääntyilyyn. Mutta Jeminahan täyttikin vasta viime ma 2kk. Puhetta tulee sitten senkin edestä. Kaikki ajallaan.

Neidistä kuoriutui oikein iloinen typykkä ja unetkin piteni kun aloitettiin cuplaton ja masuvaivat väheni sen myötä. Nyt tuntuu arkiki paljon helpommalta. Jemina nukahtaa n. 20.30, syö yhden aikaan ekan kerran (eli väli n. 5h) ja sitten reilun kahden tunnin välein tai harvemmin. Päivällä nukutaan nykyään kahdessa erässä vaunuissa yhteensä noin 5h. Nostan tytön ulkovaatteissa suoraan tissille ja siitä nukkuvana takaisin vaunuihin.

Rota-virusrokote otettiin viikko sitten eikä siitä tullut mitään oireita. Toivottavasti seuraavastakin satsista selvitään yhtä helpolla. Se tosin annetaan yhtä aikaa 3kk rokotuksen kanssa, joten täytyy varautua kuumeeseen.

Oltiin viikonloppu Turussa Jeminan kummien luona. Neiti seurusteli oikein innokkaasti 1kk vanhemman pikkuserkkunsa kanssa ja ihasteli ja komensi topakasti perheen koiraa. Säätkin suosi! Just kävin varastosta kaivamassa kesävaatelaatikon...josko lämmin jatkuis meteorologien ennustuksista huolimatta.

Eilen kotiin tullessa vessakäynnin yhteydessä jäi paperiin vaaleanpunaista limaa ja varustauduin jo siteellä...miehellekin manasin, että menkat alkaa vaikka täysimetän...Mut sitten ei tullutkaan enempää...Omituista!!! Nyt viikon olen syönyt minipillereitä. Vaikka Jeminaa tehtiin 4 vuotta, haluan, että hän saa olla ihan rauhassa pieni. Ja epilepsiani takia en uskalla edes ajatella, mitä arki olisi jollen huonosti nukutun yön jälkeen saisi nukkua päikkäreitä kun Jeminakin nukkuu. Nyt olo on ollut tosi hyvä ja ilman lääkitystä on pärjätty jo kohta 5 vuotta. Lääkäri sanoi, että jos saan yhdenkin kohtauksen, pitää lääkitys ottaa uudelleen käyttöön ja sitten se on lopun elämää. Kovasti pohdin pillereiden käyttöä, mutta ajattelin, että jos toista lasta ei sitten kuulu, voin lohduttautua sillä, että ainakin tämä yksi pieni ihme on saatu.

Naapurikämppä näyttää olevan vihdoin ja viimein myyty. Kovasti siellä remppaa tehdään..ja ilmeisesti sen osti suomalais-turkkilainen perhe, joka sitä kävi katsomassa, sillä remppamiehet näyttää kovin tummatukkaisilta. Toivottavasti tajuavat pysytellä remontissaan taloyhtiön määrittelemissä meteliajoissa...muuten menee meidän neidiltäkin unirytmit ihan sekaisin. Ja olis aika ikävää käydä tutustumassa naapureihin heti valittamalla...

Nyt aamupalan laittoon niin saadaan tääkin viikko käyntiin. Jemina tuntui nälkäiseltä äsken ja tarjosin tissiä kun edellisestä syötöstä oli kulunut jo 2h, mutta aikansa kiukuttuaan nukahti tutti suussa imetystyynylle syliin. Tuohon viereen sohvalle siitä sitten laskin. Josko nukkuisi niin, että ehtisin vielä syödä...

Nonna ja Jemina 2kk 1vk

Vierailija
35/79 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, se olennainen seikka jäi sanomatta, että käsittääkseni alle 6kk ei tarvitse lisärautaa, joten korvikkeen vaihdon kanssa ei tarvitse kiirehtiä. Mutta tämä taas sitä toisen käden tietoa. Ja tietty korvikkeissakin on eroja, en tiedä onko muissa merkeissä enemmän eroja 1 ja 2 välillä.

Mulla muuten se vähäinenkin maidontuotanto loppui viime viikon kuluessa. Olin siis tähän asti pumpannut 1,5-3dl maitoa/pv korvikkeen ohelle. (meillähän korviketta käytetään siksi, kun Viola ei oppinut imemään) Viime viikolla maitomäärä väheni selkeästi ja lopulta sain enää 10-15ml maitoa per kerta, kun ennen tuli 50-80. Oli sitten pakko luovuttaa. =( Piti käydä taas jonkinlainen luopumisprosessi läpi, olo oli aika haikea. No, oli tämä helpompaa kuin imetyksestä (tai siis sen yrittämisestä) luopuminen. Toivottavasti Viola on hyötynyt edes jotain tästä 2kk äidinmaidon saannista.

Ostin muuten Violalle jo valmiiksi matkarattaat viime viikolla. Yleensä suosin kierrätettyä tavaraa (vaunut, sitteri jne.) mutta nyt vei shoppailuhimo voiton... Ostin Maclarenin quest sport-rattaat, värinä coffee brown/sky blue. Ovan niiiiiiin hienot! Ja tärkeimpänä että menevät todella kätevästi todella pieneen tilaan, ja painavat vain n. 5kg.

Mun määräaikainen työsuhde päättyi huhtikuun lopussa ja sain 33pv:n lomapalkan ja lomarahat kertamaksulla! Suurin osa meni säästöön, tulee varmaan tarpeeseen, kun ei tuolla Kelan korvauksella paljoa tuhlailla ja puolisokin on pienituloinen (sosiaali- ja terveysalalla ollaan molemmat). Lisäksi avasin Violalle oman säästötilin, käytiin yhdessä pankissa ja hänelläkin on nyt henk.koht. pankkineuvoja =). Viola on nyt hänelle neljännen polven asiakas meidän perheestä!

Nyt alkoi Sydämen asialla, gotta go!

täysikuu ja Viola

Vierailija
36/79 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset kuulumiset täältäkin, kun poitsu tuossa koisii.

Meille kuuluu oikein hyvää. Poikanen kasvaa kohisten täysimetyksellä. Suunnitelmissa on jatkaa samaan malliin sinne 6 kk:n ikään, ellei sitten tuo roikale ala oikeasti kaivata aiemmin tuhdimpaa sapuskaa. Siskolikan kanssa rintamaito piisasi mainiosti, ja puolivuotiaana oli sitten kiva aloitella kiinteitä, kun upposivat alusta asti kunnolla. Mutta tämä poika on tosiaan vähän rotevampi tyyppi, joten voi olla ettei täysimetys jatkukaan yhtä kauan. Eniten olen kuitenkin ollut huolissani pojan allergiatilanteesta. Esikoisen kanssa imetys piti lopettaa silloin puolivuotiaana kertalaakista, kun allergiat olivat niin pahat, että täytyi siirtyä pikaisesti apteekin korvikemaitoon. Pojalla oli kanssa jo selvät ihottumat poskissa, mutta nyt minun maidoton, munaton ja soijaton dieetti näyttäisi toimivan. Kunpa poitsu ei allergisoituisikaan tuon enempää, oli meinaan tosi raskasta ekat 1,5 vuotta esikoisen kanssa, kun ei oikein mikään ruoka tahtonut sopia. (Nyt 3,5 vuoden iässä menee kyllä onneksi jo kaikki paitsi kananmuna, kana ja pähkinä.) Imetyksen jatkumista toivon myös senkin vuoksi, ettei poitsu edelleenkään juuri huoli pulloa (kuten ei tuttiakaan).

Meidän säntillinen pieni mies on elellyt viikon ikäisesti asti samassa rytmissä. Aamulla noustaan yhdeksän aikaan. Aamupäivällä nukkuu vajaan tunnin, iltapäivällä 4-5 tuntia yhdellä nopealla syötöllä ja iltasella ottaa vielä pienet tirsat. Yöunille päästään klo 22, ja yön aikana poika syö nopeasti pari kertaa (n. klo 2 ja 5). Seitsemän aikaan aamulla yleensä herää syömään, mutta jatkaa uniaan sitten vielä pari tuntia. Luulisin, että myöhemmin rytmi muuttuu siten, että tuolloin seitsemän aikaan ruvetaan nousemaan ylös (siskokin nousee silloin) ja sitten päiväunia alkaa olla enää kahdet: yhdet aamupäivällä ja toiset iltapäivällä.

Täytyy sanoa, että pojan säännöllinen rytmi kyllä helpottaa elämää tosi paljon. Esikoinen oli kanssa hyvä nukkumaan, mutta valvoskeli usein piiiitkiä aikoja ja sitten nukkua posotti 7-9 tuntia putkeen. Eikä ollut ollenkaan näin ennustettava kuin tämä poika. Ja usein esikko myös tankkasi illasta ja alkuyöstä niin, että olin itse ihan uuvuksissa, kun lopulta pääsin nukkumaan. Jotenkin tämä pojan rytmi tuntuu mukavammalta ja helpommalta jaksaa, vaikkei meillä yli 5 tunnin unia juuri koskaan nukutakaan.

Osan kunniasta tuon rytmin suhteen otan kyllä itsellenikin sikäli, että tälle vauvalle olen osannut ihan selvästi rakentaa rytmiä, kun taas esikoisen kanssa vauva saneli tahdin. Likan ollessa vauva tuli esim. aika helposti nostettua itkeskelevä pienokainen sängystään siinä uskossa, että " ei se nukahtanutkaan" . Nyt osaamme kuulostella ja odottaa, josko poika sittenkin nukahtaisi itsekseen. Ja nukahtaahan se, melkein aina. Ylipäänsä emme ehkä esikoista osanneet samalla tavalla " laittaa nukkumaan" tiettyinä aikoina, vaan odotimme että " vauva nukahtaa" . (Tietenkin tässä on myös lapsikohtaisia eroja. Kaikki vauvat eivät elä säännöllisessä rytmissä, vaikka vanhemmat tekisivät mitä.)

No, rytmit ehtii mennä sekaisin vielä monta kertaa. Hampaiden tulo ja liikkeelle lähtöhän ne kai useimmiten tekee öistä levottomia.

Mikaela: Mä asun kanssa nyt ensimmäistä kertaa omakotitalossa (muutettiin vuodenvaihteessa), ja kylläpä on ihanaa kun on tuo piha! Miten helppoa onkaan laskea esikoinen sinne leikkimään! Ja miten kätevää onkaa jättää vauva vaunuissa pihalle, jos se sattuu nukkumaan kun ollaan tulossa jostakin. Pitkään kerrostalossa asuneelle tämä on kyllä ihan luksusta!

Nyt alkaa poitsu heräillä, joten menen tuonne seurustelemaan. Meillä ei vielä käännytä, mutta kovasti poika jo heiluu ja touhottaa lattialla ollessaan. Mahallaan täytyisi varmaan pitää enemmänkin, että tottuisi. Aika paljon ollaan jumppailtu poitsua, kun saatiin lähete fysioterapeutille. Poikarukka on syntymästään asti kääntänyt itseään oikealle puolelle ja toiselta puolelta on sen vuoksi kaulan lihakset vähän kireät. Onneksi päästiin ajoissa tsekkauttamaan tuo tilanne, ennen kuin se meni pahemmaksi.

Niin, ja juttelua on alkanut nyt tulla - en muistanutkaan, miten ihanaa sen on!:-D

Aurinkoisia päiviä kaikille!

LL ja poika pian 2,5 kk

Vierailija
37/79 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttönen on aina, jo laitokselta asti ollut todella hyvä nukkumaan, ja omannut tosiaan alusta lähtien mahtavan yö/päivärytmin. Nukkumaan ollaan menty ihan kiltisti, ja koko nukuttamisoperaatio on kestänyt max 10min. Mutta. Nyt viimeisen viikon asiat ovat huolestuttavasti muuttuneet. Päiväunet ei maistu, illalla ei haluttaisi mennä nukkumaan, ja aamulla noustaan kuudelta. Siis mitähäh? Illalla varsinkin nukutustaistelu alkaa saada koomisia piirteitä, kun jo haukotteleva ja silmiä lupsuttava vauva viedään hämärään makuuhuoneeseen, annetaan iltamaito ja velli, lasketaa melkein jo kuorsaava lapsi sänkyyn... ja sitten yhtäkkiä ollaan vallan hereillä, killitellään, jutellaan, ja kun äiti/isä ei vastaa vaan hyssyttelee, alkaa kamala huuto. Eilen illalla koko ruljanssi vei 2h!!!!! Aina nukahtaa olkapäälle, sitten kun on siinä nukkunut 10min yritän nostaa sänkyyn, niin plim, ollaan hereillä. Johtuukohan tämä nyt jotenkin tuosta maagisen 3kk rajan lähenemisestä? Jostain kun luin että 3 kk on jotenkin mullistavaa aikaa vauvoille, kun tajutaan että ollaan yksilö eikä enää osa äitiä. Ja päivä unet ovat kummallisia 30min pätkiä, ja kun siitä herää on kamalan kärttyinen, ihan kuin huomaisi että kallisarvoista leikkiaikaa on valunut hukkaan.:) Kaikki tämä alkoi siitä kun oppi tarttumaan leluihin ja viemään niitä suuhunsa, eli olisiko kyseessä jonkinlainen informaatioväsymys? Liian paljon opittua liian lyhyessä ajassa?

Valentine ja Typy

Vierailija
38/79 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan kaikille!

Meille ei kuulu tänne kummosia, siis ihan normaalia arkee. Vappu meni kotosalla ilman sen kummempia kommervenkkejä. Poika (2v) oli tosin mummolassa.

Meidän neiti (nyt kai jotain 2,5 kk...ei enää tuu noita päiviä ihan niin tarkasti laskettua kun esikoiselta:D) on kova juttelemaan ja nauramaan, oikea seuraneiti. Ja puolentoista kuukauden iästä lähtien on sillon tällön kääntynyt selältä mahalleen ja eilen heittäyty ekaa kertaa mahalta takas selälleen. Oli vähän itekin ihmeissään, ett mitä tapahtu=) Esineisiin ei viel muuten tartu, paitsi jos joku sille jotain asettelee käteen, niin sitten pitää kyllä tiukasti kiinni.

Meillä ei oo vaunuissa ollu kova kantokoppa käytössä ollenkaan kun en jaksa sen kopan kanssa purjuta, kun välillä työnnän poikaa niissä. Tympii jo selkänojankin purjuaminen ylös ja alas=) Tälleen kun " tien päälle" lähetään, niin kannan tyttöö liinassa ja poika istuu kärrissä.

Meillä nukutaan aika hyvin. Yöt tyttö nukkuu meiän vieressä ja syö yleensä kerran yössä. Päivällä nukkuu liinassa ja kärrissä hyvin, useemman tunnin unia. Sisällä ei oikeen osaa päivällä nukkua.

Mä puin kanssa noina " hellepäivinä" tytölle vaan bodyn ja housut, nyt on niitten päällä viel collegehaalari ja sit on liinassa ja viel mun takin alla...saattaa kyl olla liikaa päällä... Itelle ainakin tuli hiki...tosin se tulee kyl aina=)

Pojalle pitäs ettiä jotain aurinkosuojasuihketta (jos semmosia on olemassa) hiuksiin seuraavia helteitä varten. Vaikka poika oli koko ajan lippis päässä ulkona, niin silti pellavatukka haisee ihan palaneelta...

Jees, tässä kai tärkeimmät. Pitää ettiä pojalle uusia kirjoja lainaan.

Mukavaa toukokuun jatkoa ja leppoisaa äitienpäivää kaikille!

Millamalla

Vierailija
39/79 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nukkuu poika ja keskimmäinen on pyörälenkillä mummon kanssa niin hetken saan istahtaakkin tässä..

Meillä ei kyllä vielä kääntyillä mutta hurja juttelu on päällä lelukaaren leluille. Eniten juttelua saa sellainen pellen naama :) niin ja yksi hammas löytyy myös suusta! Tuntuupa tosi kivalta kun imettää..

Lumileopardi: me kanssa saatiin se lähete fysioterapeutille mutta aika on vasta tän kuun lopussa. Se lähete tuli tosiaan sen takia, että Veikka pingertää itseään hirveästi kun sen syliin ottaa ja esim. mahallaan ei suostu olemaan yhtään.

Meille ei myöskään rota rokotteesta tullut mitään suurempaa. Järjetön piereskely muutaman päivän. Saa nähdä tosiaan sitten se seuraava satsi kun siinä on muutkin rokotukset.

Täällä kanssa on saanut pihanlaitosta nauttia. Itsekin ikäni kerrostalossa asuneena on aika innoissaan nyt tuosta pihasta! Viime syksynä laitettiin omenapuutkin maahan mutta koiranjunttura meni pureskelemaan ne!! Ei nyt ihan kokonaan mutta taitaa tuho olla niin suuri, että nuo omenapuut ei tuosta enää kasva:/ On se kumma kun jänikset antoi noiden rauhassa olla niin kuinkas sitten käykään. Sama kun meillä on tuollainen pihalampi tuossa koristeena (edelliset asukkaat laittaneet) niin koira oikeasti kuvittelee, että se on sen uima-allas kesäkuumalla:P

Tämä onkin tosiaan vanha piha ja paljon on kaikki edeltävät asukkaat laittaneet mutta nyt parin kesän aikana on tästä muokkailtu hiukan omannäköistä. Ihanaa toisaalta, että valmiina sitten oli herukkapensaita ja vadelmapensas ja kaikkea muuta pientä kivaa ja ei niin kivaa..

No nyt alkoi ähinä joten syöttöhommiin!

Vimpula ja Veikka (reipas 2 kk:tta)

Vierailija
40/79 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tunti sitten ambulanssin lasta katsomaan. Olin laittanut tytön ulos päikkäreille ja touhusin kotihommia. Itkuhälyttimestä kuuluu kaamea huuto. Menen katsomaan, tuuli oli paiskannut vaunut terassilta (15cm korkealta) maahan, vauva pääedellä kievetykselle, mutta oli pysynyt vaunuissa. Soitin 112 ja laittoivat auton katsomaan miten kävi. Patti takaraivolla, nyt seuraan kotona 1/2 h välein herätys, jos ei herää tai jos oksentelee niin uudestaan ambulanssin tilaus. Hitsi kun säikähdin. Tuulenpuuskat on aika rajuja, mutta en sitä silloin aatellut kun laitoin ulos unille.

Elni, vieläkin kauhuissaan.