Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

0oO --Toukokuuta Helmet-- Oo0

03.05.2008 |

eli meillä sitten nukuttiin toissa yö kokonaan, ilman ainuttakaan syöttöä! Okei, herättiin kyllä puoli kuudelta, mutta Typy nukkui sinne asti iltakahdeksasta!!! Oli kyllä koko perhe todella hyväntuulinen, kun oli hyvät yöunet takana. Päiväunille meno olikin sitten jo työn takana, kun tuo oikea käsi on alkanut maistua niin älyttömän hyvältä ja sitä pitäisi mussuttaa 24/7... :)

Siinä sitten ne hyvät uutiset, nyt vähän kysyttävää. Eli kun teidän vauvoja nostaa käsistä makuuasennossa, seuraako pää mukana? Meillä vähän huonosti, ja tietty googletin ja tässä iässä kuulemma pitäisi jo seurata.:( Meillä on ensi tiistaina 3kk neuvola, joten testaavat varmaan siellä, mutta mitäköhän se meinaa kun ei seuraa pää vartaloa? Oltiin juuri tiistaina neuvolassa ja siellä sanottiin että neiti on kielellisessä kehityksessä jopa 2kk edellä, eli ei ainakaan sen suhteen ole ongelmia. Ehkä sitten tuo motoriikka seuraa perässä ja nyt on jutteluvaihe, mene ja tiedä. Ärsyttää vaan tapani googletella ja sitten murehtia, ennen kun tietää mitään varmaksi.:/

Kivat sivut nämä uudet muuten, saapi ihan hymiöitä laittaa. :)

Valentine ja Typy huomenna 3kk!! :x

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se Santeri yrittää kovasti mahalleen mennä tai menee mut toinen käsi jää vielä kropan alle.Taitaa tulla yhtä vilkas ku edellinenki poika oli.

Meillä on ensi viikolla vasta 3kk neuvola.Poika on jo 3.5 kk ikänen sit.Tympiä ku pitää käydä koko ajan jälessä niin ei voi verrata poikien kortttiin ollenkaan.

Käytin muuten maanantaina Santeria yksityisellä tuon napatyrän kans.Siellä sanottiin et yleensä ne paranee itestään.Ja santerilla ei oo kuulemma tuo iso.Kunhan suoli kasvaa niin se palaa entiselleen ja siinä ei oo hirttymisen vaaraa.Saapahan nyt olla rauhassa.

Mutta nyt pittää mennä antaan ruokaa :)

Vierailija
2/79 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iskä on pari päivää meidän kanssa :P

Noh. Piti ihan vaan tulla tänneki tuulettamaan, ko meidän Linus huolii nyt tutin!!!!! Mun ei ehkä ookkaa "pakko" alottaa niitä kiinteitä tän elämän rytmittämiseksi ko äskenki sain pojan rauhoittumaan yöunelle siten, et ensin imetin 50minsaa ja sen jälkeen nukutin tutilla syliin... Tuli aivan itku ko sain kantaa pojan sänkyyn ilman hirveää huudatusta (toki itkeä piti pojanki ennen unen tuloa, mut kuiteski) :D

Kyllä tämä meilläki tästä. Oon kohta 12 viikkoa hokenu, et meidän lapsiluku on täynnä, mut eihän sitä koskaan tiedä... :D

Pannaanpa pojasta kuva näytille, jos se kerran näillä uusilla sivuilla on mahdollista...?

Lämpimiä päiviä Helmet!

Luuk@ ja Linus 11vk4pv
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=a519fa6f-1dfc-11dd-8f61-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@:lle edelleen onnittelut tutista :) Mainio juttu ja helpottaa varmasti aika paljon kun ei kokoajan toinen rinnassa ole kiinni. Kuitenkin siinä on se toinenkin lapsi. Tiedä vaikka pullonkin huolisi joskun kun tuttikin rupesi maistuu :) Hirmuisesti jaksamista sulle!

Täällä onkin nyt rauhallista kun lapset nukkuu niin nyt tulin vielä käväisee koneella ja meen sitten loput askartelut tekemään. En ollenkaan viime tipassa kun huomenna on esikoisen synttärit viidakkoteemalla ja niille synttäreille teen siis jotain koristetta. Onneksi siis olen jo kuitenkin suurimmanosan tehnyt! :D

Meilläkin Veikka nyt on muutamana yönä jopa muutaman tunnin yöunia putkeen vetänyt. Tähän mennessä en siis ole edes syöttöjä jaksanut laskea vaan nyt on öistä selvitty parilla syötöllä. JEE! On sitä itsekin ihmeen paljon virkeämpi kun jonkun tunnin saa putkeen nukkua. Ehkä jopa jostain rytmistäkin voin ruveta puhumaan kun päivälläkin on tullut selvästi pitemmät yhdet päiväunet ja ne nukkuu ulkona kun olen tuon keskimmäisen kanssa pihalla. Yleensä jää vielä nukkumaan tuohon ulos kun lähdetään tuon neitin kanssa sisälle. Muuten on päivä sitten vielä miten sattuu mutta jotain muutosta havaittavissa kun ennen ulkonakaan ei nukkunut putkeen kuin sen max. tunnin. Eli tästä se lähtee. Minäkin muuten olen kovasti vannonut lapsiluvun olevan täysi mutta mutta ;) No, ei kyllä nämä vähäksi aikaa riittää kyllä. Tuosta tuli muuten se kierukka mieleen ja meillä täällä lääkäri kyllä sanoi, että voi hyvin laittaa imetyksen aikana. Kukas se tästä joskus aikaisemmin kyselikään? Liekö noissakin jotenkin merkkikohtaista.. Ja siis hormonikierukka kyseessä. No, vielä en sitä saanut kun on se hätäsektio takana ja sen takia pitää ainakin se 3 kuukautta odotella ennen kuin kierukka laitetaan ja sitten muutenkin pitää menkat odotella. Niitä ei ole onneksi näkynyt mutta toisaalta jos niiden takia pitää odottaa tuota kierukan laittoa niin jopas meni taas.. Blaah! Enpä tiedä kumpaa tässä toivoisi.

Mut nyt askartelemaan! Ihanaa äitienpäivää kaikille!

Vimpula ja Veikka (rapiat 2kk)

Vierailija
4/79 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä takapihalta. Nyt on kulunut aika lailla 80minuuttia siitä, kun aloitin Linuksen nukuttamisen pihalle. Eka syötin sisällä ja sit rattaisiin --> huuto. Jaksoi huutaa kävelyn ajan eli 35minsaa. Sit pihalle hyssyttelemään, ko naapurit varmaan jo kattoo kieroon...Oli rattaissa hereillä, mut hiljaa ehkä 5-10minsaa. Sit alko huuto uudelleen... Sit syötin uudelleen... Nukahti syliin ja tutti suuhun. Well well. Rattaisiin --> helvetillinen huuto!!!! Ja yhä huutaa.

Mulla on nimittäin ollu vähä semmonen olo, et tuo meidän iskä ei usko näitä mun juttuja siitä, miten esikon on vähän hankala päästä päivittäin rytmissä ulos tän kakkosen takia...

Yhä huutaa, kulunu 90minuuttia. Silmät on kiinni, tutti nimeksi suussa, mut huutaa ja huutaa....

Kiitos Vimpula tsempistä, nyt mä sitä jo oikeasti tarviin... Pakko koittaa ajatella, et vuoden päästä näitäKI hetkiä on ikävä...

Yhä jatkuu itku, oli rattaat liikkeessä tai ei. Onneksi isä on sentään esikoista nukuttamassa, ni ei tarvi tänään sinne ratketa... Blaah ja valivalivali...

95minuuttia... Sitkeä poika!

Vierailija
5/79 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi tämä päivä aika kiukkusesti. Tyttö on itkeskellyt koko aamun jonkin verran, taitaa masu vaivata :( Ei olekaan vielä koskaan aamuisin masu vaivoja ollut, toivottavasti saisi pian ilmaa pihalle masusta niin olo helpottuisi.

Luuk@ - Meillä venla ei millään meinannut juoda pullosta, mutta kun ostettiin Ainun Mam Ultivent tuttipullo niin siitä neiti syö mielellään. Tosi ihana keksintö tuo pullo! Tutia meillä ei oikein osata syödä, siihen pitäisi vielä oppia kun neiti imee peukkujaan ja muitakin sormiaan niin kauheasti. Niin ja ihana kuva pojasta :)

en tiedä miten oon niin yksinkertanen ihminen, mutta heti kun nää sivut muuttu niin tuntuu jotenkin vaikealle kirjottaa..saas nähä mihin tämä viesti menee..osasin jo laittaa yhden viestin "väärään paikkaan" (meni uudeksi keskustelu aiheeksi :).

hauskaa viikonloppua

Suvi ja Venkku

Vierailija
6/79 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hienot sivut...!!! Ja toi kuvien lisäysoptio on magee juttu!

On mulla ihana mies! Kauhean kiireisen viikon päätteeksi sain tallentavan digiboxin (kun en ehdi iltaisin lempisarjojani katsella vaan aika menee Jeminan kanssa) ja äitienpäivälahjaksi minulle, äidilleni ja parille kaveripiirin äidille yhteisesti järjestetyn suklaaleivontakurssin. Kuulemma pitäjänä on joku nimekäs kokki...mut suklaata...ja viiniä...ja vapaailta...Voiko parempaa lahjaa saada? Varsinkaan nyt, kun olen koko imetysajan ollut ilman suklaata, sillä Jeminan naama kukkii tosi rajusti suklaan syönnistäni. Täytyy kurssin jälkeen kokeilla varovasti, että vieläkö kukkii. Onneksi pakastimessa on maitoa.

Oltiin viime viikonloppu Turussa Jeminan kummien luona ja Jemina innostui valtavasti heidän hienosta lelukaarestaan. Neiti makoili tuntikausia matolla ihastellen värikkäitä leluja ja etenkin kauniisti laulelevaa ja lentelevää lintua. Meille oli jo ennen neidin syntymää ostettu Ikean halpisversio, joka aikaansai vain turhautumista ja kätinää. Käytiin sitten tänään törsäämässä ja ostettiin neidille Tiny Loven sikakallis ja superhieno leikkimatto. Josko nyt neiti alkaisi viihtyä lattialla kotonakin. Selvästi neiti kehittää kuitenkin ensin kieltään, sillä mitään kääntymistä ei ole ollut havaittavissa.

Muutaman päivän neidin unirytmi oli sekaisin ja päiväunia nukuttiin 3x45min erissä. Yöunille nukahtaminenkin oli selvästi muutamana iltana hankalampaa (kesti kauan), mutta yöt meni silti rutiinilla. Eilen illalla Jemina nukahti klo 21 tissittelyn jälkeen vasta klo 22 jälkeen, mutta heräsi syömään vasta 2.30, kun yleensä eka herätys tulee jo puolen yön aikaan. Itse tietenkin heräsin 0.40 kuuntelemaan, että hengittääkö lapsi edes...ja vaikka neiti ei silloin herännytkään, valvoin normaalin imetysajan...Taidetaan olla ns. kellolapsia molemmat. Kello kuuden syötön jälkeen otin Jeminan viereeni ja uni jatkui melkein puoli kahdeksaan. Herättiin sitten koko perhe yhdessä. Huolimatta parin viikon takaisista ajatuksistani Jeminaa ei siis vieläkään ole siirretty omaan huoneeseensa nukkumaan ja koska mieskin alkaa tottua yöherätyksiin (osaa vaan kääntää kylkeään ja jatkaa uniaan), sitä tuskin tapahtuu lähiaikoina. Jemina tuntuu muutenkin nauttivan siitä, että saa syödä makuuasennossa ja jos hänet siirrettäisiin toiseen huoneeseen ja imettäisin öisin siellä pikkusohvalla istuen, uskon, että masukivut palaisivat, kun pieni nielee niin paljon ilmaa pystyasennossa.

Mies lähti juuri pyöräilemään. Illaksi mennään kavereiden luokse tuohon lähelle grillailemaan. Tulossa on muitakin vauvoja ja heidän vanhempiaan, joten aika rauhallinen ja mukava ilta odotettavissa. Toivottavasti Jemina nukahtaa yöunilleen rattaisiin, niin voidaan jatkaa iltaa hieman pidempäänkin. Huomenna ohjelmassa äitienpäivälounas koko suvun kanssa...

Nyt nappaamaan kuppi teetä ja pari keksiä, kun neiti nukkuu...

Nonna ja Jemppu 2kk ja risat
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b1636129-1e80-11dd-8f61-…!

Vierailija
7/79 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuva meidän santerista 3kk ja 1 viikko
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=9a277f76-1e8b-11dd-8f61-…!

Vierailija
8/79 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti testaan, toimiiko sivut tänään... Eilen meillä jumi koko kone, kun yritin kirjoittaa...

Tänään kuuluu hyvää, erinomaista. Linus nukkuu rattaissa ilman suuria seremonioita ja Luka pääsi äidin kanssa pihalle!

Ja nostanpa samalla meidät eka sivulle taas vähäksi aikaa...

Missähän ovat Neronja, Iitulii, ym...?

Laittakaa jotain elonmerkkiä, kun käytte lukemassa... Ihan vaikka vaan, et hyvin menee...?

Luuk@ ja Linus 12vk+1pv

Vierailija
9/79 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hiukkasen joo tökkineet nämä sivut vaan jospa ne tästä :)

Minä kans olen miettinyt, että minnes kaikki helmimammat on kadonneet? Käykäähän tosiaan jotain huikkaamassa :D

Meillä tosiaan käytiin siellä fysioterapiassa ja kylläpäs kaksi tätiä ukkelia muokkas! Tunnin verran se kesti ja kylläpä Veikka sen jälkeen nukkui!! Melkein koko päivän. Mitä nyt rupsutteli kokoajan, että silleen sitten venyttelyt vaikutti :p Kotia saatiin käsittelyohjeita ja niillä pitäisi tuon ns. pingerryksen helpottaa. Eli taittaa selkäänsä taaksepäin tosi voimakkaasti ja mahallaan ei rentoudu ollenkaan.

Luuk@: Tuohan on tosi hieno juttu, että rattaatkin alkaa kelvata! Jospa se tosiaan siitä rupeaa arkikin helpottamaan. Meillä onneksi on vaunuihin jäänyt tosi mielellään aina nukkumaan mutta tuon keskimmäisen kanssa piti tuo vaunuttelu opetella ihan tosissaan :p

Jotain muutakin minulla oli muka mielenpäällä vaan sehän unohtui jo joten pitääpä sit kirjoitella kun asia muistuu. ?:|

Vimpula ja Veikka (reippaat 2kk)

Vierailija
10/79 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mulle on ihan uutta, että tuolla yläkulmassa näkyy vain oma oikea nimi! Varmaan teillä muillakin?

Mä en hirveästi tykkää näistä uusista sivuista, vaikka muutosvastarintaa en yleensä harjoita, niin nyt kyllä vähän. Mutta kaikkeen tottuu, ja kohta ei enää muistakaan minkälaiset ne oli enne :)

Mutta kuulumisia: Inari kääntyi viime viikolla ekan kerran vatsalta selälle, tai pikemminkin kellahti, mutta on tehnyt sen nyt monta kertaa päivässä, aina kun on vain jonkin aikaa ollut masullaan. Johtunee osittain siitä, että ojentaa käsiään suoriksi, jolloin toinen käsi menee aina suoremmaksi ja siitä sitten mennään hupshei selälleen :) Meillä on nyt muutaman päivän ollut ihan hyvät rytmitkin. Tosin en tiedä mitä tästä päivästä tulee kun nukkui vähän pidempään aamulla. Mutta on siis herännyt aamuisin klo 8-9 maissa, mennyt klo 10-12 välillä nukkumaan terassille ja vetelee siellä 4-5h unta putkeen. Tänään nukkui 5½h. Oltiin eka kaupungilla ja siirsin suoraan vaununkoppaan ja terassille. Olikin nälkäinen kuin susi kun heräsi, meinas syödä taas paidan mun päältä! Ja iltaisin sitten vetelee vielä yhdet n. tunnin päikkärit siinä klo 18 kieppeillä ja sitten mennään nukkumaan klo 21-22 välillä. Aika hirveästi tyttö musta nukkuu! Päivässä yleensä jonkun 15-16h!?! Onhan siinä tietysti valvomisaikaakin sitten 8-9h.. Mutta miten muiden vauvat nukkuu?

Sit me ollaan aloiteltu kestoiluharjoittelu, vähänks olen ylpeä! Aina on pitäny ja pitäny, mut sit kun ne on niin kalliita kertaostoksia, niin en ole raaskinut ostaa. Rakas anoppini muisti mun puhuneen niistä ja ostikin ristiäislahjaksi kassillisen kestiksiä! :) :) Niillä ollaan nyt harjoiteltu kolmatta päivää ja hyvin on mennyt. Vähän on vielä hakusessa, mutta mulla on tossa taustalla auki kestovaipat.fi, jota aion lukea kuin Raamattua kun saan vain nuo tyttöset nukkumaan. Nyt olen käyttänyt kertiksiä yöllä ja noilla pitkillä päikkäreillä, kun en vielä tiedä mikä on varmasti falskaamaton yhdistelmä. Tosin mikään ei ole vielä falskannut, mutta en ole uskaltanut vielä kokeilla. Mutta jos kahdella kertikselläkin päivät pääsee, ni musta se on jo hyvin. Tarkoitus on tosiaan olla kokonaankin kestoilla, jos vain nuo riittää. Otin jo kaavoja talteen joilla teen itse lisäimuja ja kuoriakin jos vain osaan. Kestoiletteko te muut? Kertokaas suosikkinne ja parhaat vinkkinne! :) KAIKKI tieto otetaan avosylin vastaan :)

Ostin tänään Inarille lelukaaren http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Taf_MusicalArch_575… ja tyttö on siitä ihan haltioissaan :) Huitoo ja tuijottaa sitä ihan hypnotisoituneena. Muutenkin viihtyy tosi hyvin itsekseen esim. leikkimatolla. Monesti on yli puoli tuntia siellä tyytyväisenä. Inari on aina kääntynyt kyljelleen, ihan miltei vastasyntyneestä asti ja nyt pari viikkoa on kovasti pöngännyt naamaa alustaan, mutta käsi mokoma on vielä tiellä, niin ei pääse masulleen. Niin vain tuo äidin mussukkavauva kasvaa kohinalla, niisk! Mä olenkin tehnyt vauvavaatteista jo starttipaketin jonka myyn piakkoin pois :( On se vain uskomatonta, miten vaikea on luopua vauvanvaatteista! Samoin odotusajan vaatteista :`( Mutta meille ei ole nyt ainakaan lähiaikoina luvassa neljättä lasta, ellei lottovoittoa tule, joten myyn nyt kaikki pois kun ovat vielä vähääkään "muodissa".

Mutta nyt tulee jo maaduttavan pitkä (ja omanapainen, sorry) pulina, taidan lopetella! Hurjankuuloinen, Elni, teidän vauvan ilmalento :`( Onneksi ei käynyt pahemmin. Tosi puuskaista tuulta kyllä ollut. Me lähdetään pe risteilylle, toivottavasti silloin ei tuule.

Nyt kuuluu äidin tissikomento, pitää mennä.. Ihanaa alkavaa kesää kaikille Helmiäideille!

Mikaela ja Inari ~2kk 3vk

Vierailija
11/79 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil on Inkun paita koko ajan edestä märkä kun kuolaa valuu. Lutsuttaa kyllä aika paljon nyrkkiäkin suussa, että senkin takia varmasti kuolaa valuu enemmän. Meidän tytöille on tullut suht varhain hampaat; ekalle 5kk, tokalle 3kk iässä ja kuolaamisella nekin on alkaneet. Mutta en tosiaan usko että Inarille vielä tulis, vaikka musta yläikenet on tosi vaaleat jo. Mutta niin kauan kun imetän, toivon, ettei hampaita tulisi, tai jos tulee, niin ei ainakaan niille vastakappaleita ;)

Mutta nyt Nokian sivuille. Äitienpäivälahjaksi luvattu kännykkä on vielä valitsematta..

Aurinkoista viikkoa!

Vierailija
12/79 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikaela77: Meillä kans kuolaa tuo poika tosi paljon. No, nyt ei ihan niin paljon kuin tässä joku aika sitten minkä tuloksena pojalle tuli hammas tuohon alas :D Eli melko tarkkaan 2 kuukautisena. Esikoiselle tuli 3 kuukautisena kaksi hammasta ja keskimmäiselle puolivuotiaana. Mutta siis paita on usein märkänä tuosta edestä joko kuolan tai puklujen takia. Juu, ja aina on sormet tai nyrkki suussa! Nytkin kuuluu takaa hirmuinen lussutus :) ja tosiaan kauhulla odotan, että milloin tulee vastakappale!! Tuokin hammas meinaan tuntuu välillä kun syötän.

Vierailija
13/79 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuntuu kun tulee yksikin hammas, auh! Mulla on maito loppunut aina ennen hampaita, joten ei ole kokemusta. Tulipa, Vimpula, teidän vauvalle ajoissa hammas! Harvoin kai parikuisena vielä tulee. Hammashoitaja kyl sanoi meidän kakkosen tarkastuksessa kun odotin Inaria, että todnäk Inarillekin tulee ajoissa hampaat kun edellisillekin on tullut. Saas nähdä..

Vierailija
14/79 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkki suussa koko ajan, ja tulee niin paljon kuolaa että joskus jopa yskii sitä.:/ Ihan paidalle asti valuu myös. Ja nyt on alkanut kaiken, siis KAIKEN, mitä suuhunsa saa niin imeskely. Jostain syystä nyt suosikkina on oma pipo... Annas olla jos yritän ottaa pipon häneltä pois niin alkaa kaamea huuto, pakko olla pipo suussa koko ajan. Juttelee myös tuolle pipolle...:D

eilen saatiin sitten piikki reiteen, ei edes huomannut koko toimitusta, vasta sitten kun piti meidän pikku nudistille laittaa vaatteet päälle niin alkoi huuto.:) Illalla oli vähän väsy ja itkuinen, mutta yö meni taas hyvin, yhdellä syötöllä. ksi syöttö alkaa olla enemmän sääntö kun poikkeus, ja aamutkin ovat alkaneet venyä puoli kahdeksaan puoli kuuden sijasta. Ihanaa herätä yksikseen ja syödä aamupala hesarin kera aivan rauhassa, oikein hävettää myöntää...

Kasvanut oli myös neiti oikein hyvin, tullut melkein 3kg painoa syntymästä ja yli 11cm pituutta.:)

Jaahas, nyt tarttee ruokaa, palaan myöhemmin asiaan.

Valentine ja Typy 3kk risat

Vierailija
15/79 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Santeri kuolaa kans.*Meidän pojille ei oo tullu hampaita kuitenkaan ku 7kk ikäsenä ja ne kuolasi myös sillon paljon.Santeri kääntyy mahalleen,äitienpäivänä oppi.Hurjalta tuntuu ku näin pieni ja kääntyy jo.Santeri sai tänään lääkekuurin korvatulehdukseen.toivottavasti eí ala kierre.mutta nyt lapsia viemään parturiin.anna_liisa ja Santeri 3.5kk

Vierailija
16/79 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daniel on kuolannu nyt reilun kk ja nyrkki on suussa jatkuvasti. Sen verran olen suuhun kurkkinu, et ylähampaat näyttää jo kovasti ikenessä pullistelevan, siis sekä etu-että kulmahampaat. Ei siis ihme, et meillä on toisinaan aika kiukkunen pikkumies.Meillä yöt nukutaan tosi hyvin, johtuisko siitä et illal tankataan velliä ja maitoakin aika reilusti. Päivällä nukkuminen onkin sit luku sinänsä :( siis meillä nukutaan tunnin pätkissä pitkin päivää ja monta kertaa, eikä ole yhtään sellasta pitempää jaksoa. Välillä tuntuu ettei ehdi mitään tekee päiväsaikaan, vaan vasta sitten kun pojat on yöunilla.Hereillä ollessaan Daniel on kuitenkin suht hyväntuulinen ja tykkää kovasti seurustella ja seurata isoveikan juttuja. Sitterissä ja lattiallakin viihtyy ihan mukavasti lelujen kanssa itekseen. Kovasti harjottelee selältä mahalleen kääntymistä ja saattaa pitkiä aikoja punnertaa kyljellään lattialla, se viimeinen sysäys vain vielä puuttuu. Selällään pyörii kyllä jo akselinsa ympäri. Mahallaan ollessa on muutaman kerran vahingossa kellahtanut selälleen ja voi sitä ihmetyksen ilmettä, kun näkövinkkeli vaihtuu.Perjantaina ois tarkotus mennä päivällä miehen kanssa syömään (miehen syntymäpäivän kunniaks) ja mummi ja vaari tulevat vahtimaan poikia. ihana saada hetki kahdenkeskistä aikaa, vaikka toisaalta mietityttääkin kun Daniel on vielä niin pieni, mut ei olla poissa kun pari tuntia, ni menee varmaan ihan hyvin :o) mä se vaan tuppaan hermoilee toisinaan...nyt pitää mennä, lisää taas toisella kertaa...ai niin ja vielä uusi kuva Danielistasininenkirsikka ja Daniel 4kk 5pv
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c86c167d-21ca-11dd-9aa8-…!

Vierailija
17/79 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipas kirjotus yhteen pötköön, tarttee vissiin koittaa kirjotella useemmin et oppii miten nää sivut toimii...

Vierailija
18/79 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkuneiti on edelleen tosi helppohoitoinen ja aurinkoinen. Viikon verran on syöty Nan-maitoa iltaisin n. 100 ml. Yhdeksältä nukkumaan ja viime yönäkin herättiin vasta puoli neljältä syömään. Kovasti tykkää jutella äidin kanssa, guu-äänteitä ja kiljahduksia. Näyttää aivan siltä että pian nauretaan jo ääneen. Nyrkit ovat löytyneet ja sormet koko ajan suussa. Vauva nostelee jalkoja kohti kattoa ja kellahtaa siitä kyljelleen. Mahallaankin viihtyy ja pää pysyy hyvin jo pystyssä.Kyllä tämä on ihanaa, ei näin helppoa vauvaa ole vielä meidän kohdalle osunut. Kokeilen laittaa myös kuvan
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c624ab92-2246-11dd-9aa8-…!

Vierailija
19/79 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti oppi eilen nauramaan vähän ääneen :) Vähän siksi, ettei vielä kikata tai ihan täysiä naura, mutta kun hänen kanssa pelleilee, hymyilee ja sanoo "hee-hee-hee" :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e3913d31-224f-11dd-bed1-…!

Vierailija
20/79 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt helmien 3kk neuvola pinoa.No santeri 3.5kk neuvolassa painoi 8.060 ja pituus 64.5cm.terveydenhoitaja piti ihmeenä kun santeri kääntyy jo mahalleen vaikka on pullukka vauva.Eipä se näköjään sitä kato et onko pullukka vai laiha.yrtittäähän santeri jo kovasti eteenpäin päästä kans.anna_liisa ja santeri 3.5kk :)