3v kaksoseni virikehoidossa ja minä vauvan kanssa kotona
Olenko hirviöäiti? Kaksosten kanssa jo oli rankka 2,5v, ilman tukijoukkoja. Vauva on vaativa, itkeskelee ja vain sylissä on tyytyväinen hereillään ollessaan. Olenko epäpätevä ja kelvoton äiti jos vien lapset osapäivähoitoon kolmena päivänä viikossa n. 7h ajaksi? Lapset on hankittu pienellä ikäerolla, eikä tosiaan isovanhempia ole lähellä tai muitakaan auttajia. Niin ja mies on tosi paljon matkatöissä oman yrityksensä vuoksi, saatan olla viikon parikin yksin aika useinkin. Ja iltaisin hän tulee usein vasta lasten mentyä nukkumaan.
Kommentit (44)
täällä myös yksi jonka vanhempi lapsi on " virikehoidossa" kun itse vauvan kans kotona. Eipäs tuota lasta sinne tarvitse pakottamalla pakottaa, mielellään menee, myöskin päiväkoti on yksityinen joten ei viene ainakaan kunnallisia paikkoja keneltäkään. En kysellyt keneltäkään aikoinaan, mitö olivat mieltä asiasta, meidän päätös ja meidän perheelle paras mahdollinen sellainen. Mut samaa mieltä 19 kanssa, turha täältä kysellä asiasta...... tuskin monella av mammalla olisi edes varaa laittaa lapsiaan " virikehoitoon" kateellisen panettelua
että 3 vuotias ei tajua, onko hän hoidossa 4 vai 7 tuntia, se on 3-vuotiaalle ihan sama ajankäsite... meillä virikelapset menevät hoitoon klo 10 joten säästymme kamalilta aamuilta ja en saa heitä edes pois hoidosta jos aikaisin menen hakemaan.
mutta hieno skenaario sinulla sinällään, kun optimoit parhaiten omien lastesi huijaamisen.
kommentoimaan, etteikö lapset viihtyisi kotona... niillä nyt sattuu vaan olemaan kaikki kaverit ja leikit hoidossa, kotona kukaan ei jaksa heitä leikittää 7 tuntia päivässä
että lapset eivät halua äitiään...
pitää muuten paikkaansa! Kysyppä vaikka keltä ammattilaiselta!
niille ei kelpaa kuin 3-vuoden kotihoito, synnytys alakautta vaikka sitten lapsen tai äidin henki olisi kyseessä sekä imetys ainakin 3-vuotiaaksi.
Ne lapsesi ei siitä pilalle mene jos menevät hoitoon. Ajattelem he saavat leikkiä siellä ikäistensä kanssa, askarrella, ulkoilla, syötyä monipuolisesti ja terveellisestim nukkua päiväunet.
Toisin voisi olla jos ovat kotona väsyneen äidin ja itkevän vauvan kanssa. Siellä kotona olisi hermot kireällä ihan kaikilla ja onko se sitten hyväksi? Et ole kuitenkaan hylkäämässä lapsiasi vaan olethan heidän kanssaan aina hoitopäivien jälkeen. Se on se laatu eikä se määrä.
Täällä monikin kotona lapsia hoitava äiti laittaa aina aamuisin sen sädekehän päänsä päälle, että ja minähän hoidan lapsia kotona ja olen hyvä äiti, samalla kun käy nappaamassa videot päälle, lapset videoiden eteen ja äiti tänne av:lle surffaamaan siksi aikaa kunnes mies tulee töistä. Ja taas on yksi onnellinen kotona olo päivä lapsilla takana videoita katsellen.
juuri vastasin tuohon, kun arvasin tulevan tuollaisen kommentin! Tyhmä akka. Kysyppä keltä vaan päivökotilaisen vahemmalta, onko näin, kun tullaan hakemaan " kesken leikkien" en ole ainoa äiti, joka seisoo aulassa maanittelemassa lasta kotiin useina päivinä. Tuleeko koskaan mieleen, että isompi lapsi ehkä oikeasti nauttii päiväkodin touhuista??? Lapseni on jo yli 4 v ja kaikki kaverit ovat tarhalla.
katkeria, köyhiä kotiäitejä jotka nimenomaan seuraavat joitain vanhentuneita lastenhoito ohjeita orjallisesti ja ovat vaan niin pirun katkeria ja kateellisia kun toisilla on uskallusta ja varaa toisenlaisiin ratkaisuihin elämässä. Varmasti miehenne käyvät vieraissa ja lapsistanne tulee yhtä katkeria vikisiöitä kuin te itse. sääliksi käy. Todellakin. älä välitä näistä naukuvista naisista
mahtavilla kotiäideillä on aikaa surffailla netissä, missäs ne teidän kullanmurut on....
kun haen heitä kerhosta ja eskarista tai kaverilta tai kylästä tms.
on tuota tasoa kuin sinulla, lapsi onkin paras tunkea hoitoon!
niin vieraantuneet susta, ettei ne edes kaipaa sun seuraasi?
Vierailija:
mahtavilla kotiäideillä on aikaa surffailla netissä, missäs ne teidän kullanmurut on....
vaan meillä oli kotona kotiapulainen päivät ja yöt hoitamassa minua. Olen ainoa lapsi ja vanhemmat olivat aina töissä. Kavereita minulla onneksi oli paljon. Lapsena oli jo nähtävissä, että olen poikkeuksellisen ujo eli olisin tarvinnut vaikka sitä ns. virikehoitoa, vaan kun en saanut. Vasta koulussa olin yhdessä muiden lasten kanssa ryhmässä ja niin ujo, että kärsin. Edelleenkin olen liian ujo jännittäjä ja kärsin.
Ilman muuta laittaisin isommat lapset päiväkotiin muutamana päivänä viikossa kun olen itse vauvan kanssa kotona. No, onneksi omat lapseni eivät ole ujoja.
miksi lasta täytyy leikittää 7 tuntia päivässä?
Vierailija:
kommentoimaan, etteikö lapset viihtyisi kotona... niillä nyt sattuu vaan olemaan kaikki kaverit ja leikit hoidossa, kotona kukaan ei jaksa heitä leikittää 7 tuntia päivässä
pilkulleen sama tilanne!
Ymmärrän sinua täysin! Et ole hirviö! Minulle ainakin neuvolalääkäri suosittelikin lasten päivähoitoon laittamista.
joka tapauksessa olet vienyt lapset hoitoon, niin se on jo ihan sama miten pitkään/usein he ovat hoidossa. olisit nyt ollut kunnon äiti ja hoitanut lapsesi ilman nurinoita.
Vierailija:
ja lapset päiväkodissa viitenä päivänä viikossa klo 8-17, sekö on parempi?
Niin, ja kaksoset olivat lapsettomuushoitojen tulos, vauva tuli ehkäisystä huolimatta. Minun ei pitänyt koskaan tulla raskaaksi edes ilman ehkäisyä.
ap