Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ Tonskien toukokuu ~

02.05.2008 |

Vielä pari päivää - aion testata sunnuntai-iltana... Silloin on puolta vuorokautta vaille kaksi viikkoa kulunut alkionsiirrosta.

Olen oireillut kovastikin, mutta en sen enempääkuin mitä progesteron on aiemminkin aiheuttanut: hikoilua, palelua, päänsärkyä, alavatsan neppailua...

Jotenkin tosi masentunut ja epätoivoinen olo - ei varmaan ole tärpännyt.

:_|

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ihania uutisia, onnea ja iso halaus : )

Meillä oli tosiaan ivf, mutta nega tuli. Eka kerran saatiin kuitenkin pakkaseen 4 huurunenää : )

Jos kierto venähtää hieman, niin loppukuusta olisi siirto, väestöliitto aukeaa 27.7 taas ja mulla varmaan kp 15 silloin eli jännitystä on ilmassa!!

Itsekin toivoisi, että tulisi uudestaan luomuylläri, yrittihän se meilläkin jo kerran eli jospa vielä toistekin....

Kerro heti sitten, kun olet ultrassa käynyt. Malttamattomana odottelen uutisia.

Kesäterkkuja myös muille tonskille, kuulumisia odotellaan.

T:Minerva

Vierailija
42/67 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä ku ivf:stä tuli negaa mutta onneksi saitte pakkaseen jotain, niin pääsette passia kokeileen.

Kyllähän tämä plussa melkoinen ylläri oli. Tähän kiertoon vaihdoin ovistestit (Clearbluen digitaalisiin), liekö siinä sitten syy. Ootkos sää muuten käyttäny ovistestejä? Olo on kyllä aika epätodellinen, mitään raskausoireita ei juurikaan oo, mitä nyt just tänään melkonen väsymys aamusta asti. Hitsi ku aika menee niin hitaasti, pääsis jo siihen ultraan.. Jos ei vaan menkat ala sitä ennen.. Me muuten päästiin siihen jonoon julkiselle, oli just eka käynti juhannuksen jälkeen, lokakuulle ois tullu ivf je heti plussasin :D

Mutta onnea sulle passiin, toivottavasti pääset siihen heti ku vl aukasee ovet :)

Unelma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee meidän kahden keskusteluksi, muut ovat varmaan kesälomilla : )

Älä huolehdi, vaikka ei vielä ole oireita, mulla ekat oireet plussakierrossa alkoi rv 6 ja jotain ja eihän niitä kaikille edes tule.

Ymmärrän kyllä, että aika matelee, mutta muutama viikko vielä ja pääset ultraan.

Minä en ole kokeillut noita ovistestejä, kun vasta tässä kierrossa, kun yritettiin ehtiä pas:iin ennen kesätaukoa. Ovis oli kuitenkin vasta kp 19??? ja nyt yritetetään paremmalla onnella uudestaan.

Menkkaoireet vaivaa jo nyt, mutta täti ei saa tulla kun aikaisintaan sunnuntaina!!

Mietin tuossa, että mulla tuo oviksen ja tätin saapumisen välinen aika on tosi lyhyt eli pitää ottaa se puheeksi lääkärissä.

Katsotaan nyt, miten tämä kierto menee.

Pitää myös harkita noita digitaalisia testejä, ovat varmasti tarkempia.

Käytän ensin loppuun nuo vasta tilaamani tavalliset testit, nekin kyllä näytti oviksen, mutta kuten kirjoitin kp 19?? ja kierto yleensä 28...

Tsemppiä ultran odotukseen, minäkin jännitän sinun puolesta, mutta

varmasti kaikki on hyvin.

Vierailija
44/67 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdenkeskiseksi näköjään menee.. :)

Juu ei mua hirveesti tuo oireettomuus huoleta ku ekassakaan ei ollu yhtään mitään mutta kyllä sitä jotain merkkiä kuitenkin oottaa koko ajan.. Välillä on pientä menkkaoloa, pelottaa että menkat alkaa. Mutta siinä tuulimunassa mulla oli hirvee menkkaolo koko ajan, että nyt ei sellasta onneksi oo.

Mää mietin kans, että onko ne aikasemmat testit ollu sitten ei niin tarkkoja, vaikka plussan sainki aina. Se viivojen vertailu on aika vaativaa hommaa :D Nyt alotin testaan kp 12 (piti alottaa jo kp 11 mutta unohdin) ja sain heti plussan. Sain aikasemmin plussan kp 13-17 ja kierto oli 26-29 pv. Mulla alkaa menkkaolo kans tosi aikasin aina, niinku nytkin mutta eipäs ne menkat sitte kuitenkaan alkanu. Mutta suosittelen sitä clearbluen testiä, se on helppo käyttää ku näyttää selkeesti plussan ja uskosin, että on vähän tarkempi. Kalliitahan ne on mutta kannatti näköjään satsata!

Mukavaa kesän jatkoa ja tsemppiä yritykseen (kaikille muillekin)! :)

Unelma

Vierailija
45/67 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä järjestelmä se vaan muuttuu koko ajan ja nyt kyllä huonompaan suuntaan, voi voi, tämä kirjoituskenttä on aivan mini..

Joko on tullut oireita? Mulle täti eilen tuli tuhrulla ja tänään kunnon vuoto eli ihan hyvä ajoitus.

Satutko sinä tietämään, siirtyykö hoito kuukaudella, mikäli ovis tulee torstaina? Miten väestöliitto toimii tuolloin? En hoksannut sitä kysyä viime käynnillä ja jäi vaivaamaan. Saan toki vastauksen, kun tulevat lomilta pois, Sen tiedän, että jos ovis on perjantaina, niin maanantaina olisi siirto, mutta entä jos tosiaan torstai? Pessimistinä ajattelen, että siirtyy hoito taas kuukaudella eteenpäin sitten...

Jos unelmalla ei ole tietoa, niin onkos jollakin toisella?

Vierailija
46/67 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille ja ennenkaikkea supersuuret onittelut unelmalle!

Tää palsta on kyl hiljainen kuin huopatossutehdas nykyisin :( Se on tietty hyvä, jos johtuu siitä et kaikki on plussannu, mut tietty vähän yksinäistä meille jotka emme ole

Vierailija
47/67 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, tää palsta tosiaan yhä vaan hankalammaksi muuttuu! Kirjoitustila on pienen pieni ja äsken kirjoitukseni lähti vaan kesken kirjoituksen jo palstalle??

Niin minä täällä vaan sitkeästi roikun, kohta on vuosi yritystä täynnä :(

Taas on kp 13 ultra jossa katsotaan onko munis irtoamassa mun ainoalta toimivalta puolelta ja jos on niin sitten inssiä yritetään. Sitä kovasti odotetaan, yhtään inssiä ei ole vielä päästy yrittämään. Ikää on jo niin plajon, et tän vuoden loppuun aateltiin yritellä ja sit tyytyä kohtaloon, et olemme yhden lapsen vanhempia.

Oikein mukavaa kesää kaikille!

Vierailija
48/67 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onpas tosiaan tyhmä tää kirjotuslaatikko, eikö ne saa näitä juttuja kuntoon?!

Minerva - Se siirto on tosiaan ovispv+ 3 pv eli jos ovis on to, niin siirto ois su. Mutta muistelen, että mulle sanottiin, että joskus/joissakin tapauksissa on voitu tehdä vielä ma. Mutta sen tarkemmin en osaa sanoa. Toivottavasti sattuu päivät kohdilleen, ärsyttävää jos sen takia pitää kuukausi oottaa! Niin, sulle tehdään siis luomukiertoon?? Lääkkeellisessähän noihin päiviin voidaan vaikuttaa...

Adelein - Toivottavsti menee sullakin hommat nappiin eli munis tajuaa irrota just siltä oikeelta puolelta. Elä vielä luovu toivosta, eiköhän se tärppi vielä teillekin tuu! :)

Oireita on ollut pienoinen väsymys ja vähäinen ällötys, runsas valkovuoto.. Mutta niitä oli siinä tuulimunassakin, vielä runsaampana. Hu pitäs lähtään sukulointireissuun ja sieltä ku tullaan, pääsenki heti ultraan. Eli siihen on enää 1,5 vk! Hui!!!

Aurinkoisia päiviä ja plussatuulia! :)

Unelma

Vierailija
49/67 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Adelein saat seuraa tällä palstalla, kun Unelma siirtyy tuonne odottajien pariin : ) Toki mielelläni Unelman kuulumisia luen ja kiva olisi kuulla myös muiden plussanneiden kuulumisia. Aika menee niin nopeasti, ettei tahdo perässä pysyä, siksi noista kuukausipinoista on vaikea löytää tuttujen kuulumisia.

Toivotaan Adelein, että munis on oikealla puolella nyt, tsemppiä, milloin on ultra?

Mulla ei ole lainkaan ultraa tässä pas-kierrossa, kun ovuloin säännöllisesti ja klinikka kiinni, sovittiin, että vaan soitan, kun ovisplussa tulee.

Vielä pari viikkoa siis odotettava, ainakin.

Itse ollaan myös mietitty, kuinka kauan jatketaan hoitoja, Ainakin yksi ivf tehdään, jos pas ei onnistu.

Ivf ei mielestäni ole mitenkään rankka hoito, mutta kallis se yksityisellä on.

Unelmalle tsemppiä odotteluun, enään siis 1,5 viikkoa ja ultra.

Vierailija
50/67 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva et on edes joku, jonka kanssa vaihtaa kuulumisia :) Tuntuu niin pitkältä tämä odotus ja toivominen!

Mulla on ultra 25.7 ja jos munis on irtoomassa oikein, niin inssiä yritellään varmaan 28.7... Tuossakin oli kauhea jännitysmomentti kun mun kierto meinas jysähtää silleen et ovis sattu joka kerta lauantaille. No kun irtoili väärält puolelt ei paljon haitannu, mut jos sit kerran sattuis irtoamaan oikealta puolelta niin ois kauheaa jos ois lauantai, kun nyt kesällä väestöliitto on lauantait kiinni. No nyt sit kaikeksi onneksi menkat siirty yhdellä päivällä eteenpäin ja saatiin ennusteen mukaan ovis kohdilleen, mut tietty aika sitten näyttää mille päivälle se sattuu... nää kierron tiet ovat aina niin tuntemattomat, vaikka yleensä tarkka kierto onkin.

Mua jäi kiinnostaa kun lueskelin unelman ja sun aiempaa jutustelua, et sulle tehdään pas luomukiertoon? En edes tienny et se on mahdollista. Eli sä oot kuitenkin jossain vaiheessa läpi käyny piikitykset yms hormoonit, kun sulta on noita muniksia otettu vai kuinka? Onko teil ongelmana simpat vai joku muu?

Meillä ongelmana hitaat ja epämuodostuneet simpat ja se et mun toinen munanjohdin/ torvi on tukossa. Mulle vaan ei oikein käy mitkään hormoonit, joten inssi on oikeestaan ainut vaihtoehto meille :( Toivotaan kuitenkin et auttas. Simppojen pesu anto lupaavan tuloksen, joten kovasti ekaa mahdollista inssiä odotellaan.

Katsoin muuten sun nimimerkistä, et taidetaan olla samanikäisiä :)

Aurinkoista päivää!

Vierailija
51/67 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi myös ilmeisesti samanikäinen. Olen pysynyt viime aikoina taustalla, koska meinasi mennä tämä viestien lukeminen överiksi. Jatkuva netissä roikkuminen ei oikein toimi henkilöllä joka tekee työnsä kotona tietokoneen ääressä. Meinaa jäädä työt tekemättä.

Mulla menossa KP 14/28-30, joten oviksen ajat käsillä. Eilen oli alavatsa normaalia kipeämpi ja ajallisestikin se oli aika kohdallaan, joten varmaan se oli eilen. Tikutellut en tässä kierrossa ole. Söin Clomheksalia kiertopäivinä 3-7 ja niillä mennään kesän yli. Toivottavasti niillä tärppäis ettei tarttis mennä muihin hoitoihin. Clomit ei kyllä auttaneet, joten pessimistinen olen. Painoa pitäis saada alas, mutta taas tuli takapakkia viime viikonloppuna kun tuli herkuteltua useampana päivänä pojan synttäreiden merkeissä. Tuo ainokainen täyttää virallisesti vasta sunnuntaina 4v mutta juhlat pidettiin jo viime viikonloppuna, kun oltiin käymässä mummolassa.

Palailen harvakseltaan listoille kun yritän malttaa pysyä erossa nettikoukusta.

Vierailija
52/67 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen kun tää koko touhu menee överiksi, siksi itsekkin käyn täällä nykyisin harvemmin kuin aluksi. Muutenkin on ollu pakko rauhoittaa touhua, ettei tipu ihan niin korkealta jos esikoinen jääkin ainoaksi.

Meillä kans -04 syntynyt poika, et siinäkin samoissa mennään :) Mulla vasta kp 6/28 menossa, et viikon päästä saadaan tietää onnistuuko inssi tässä kuussa... Jännittää!

Mukavaa viikonloppua!!

-Adelein yk10-

Vierailija
53/67 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä meidän kesä on? Vettä tulee taivaan täydeltä, masentavaa.

Adelein kyseli tuosta siirrosta luonnolliseen kiertoon eli mulle on tosiaan tehty ivf-hoitoja jo 3 kpl, joista yksi lapsi : )

Pakkaseen saatiin nyt 4 alkiota, joita pitäisi siirtää. Minä ovuloin ihan normaalisti eli siksi siirretään ihan omaan kiertoon. Testailen vaan ovista ja kun plussaa, niin sen jälkeen sulatellaan alkioita ja jos selviävät, niin siirretään. Tueksi tulee luget sitten loppukiertoon. Meillä lapsettomuus aiheutuu ilmeisesti mun endosta. Endo on leikattu kerran ja sen vuoksi toinen munasarja on heikompi kuin toinen tai kuten minä sanon, jäämässä eläkkeelle.

Heinäminkin kuulumisia oli myös kiva kuulla. Tälle palstalle jää tosiaan koukkuun helposti, varsinkin silloin, kun hoidot menossa.

Eli minä varmaan roikun täällä taas kuukauden eli pitäkää seuraa : )

T.Minerva

Vierailija
54/67 |
25.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!

Tänään oli sitten se odotettu ultra ja munis tulossa oikealta puolelta, mutta mutta... kuinkas ollakkaan ei ollut tarpeeksi suuri limakalvon paksuuteen nähden. Eli nyt on neljä kiertoa seurattu ja todettu et munis irtoaa säännöllisesti joka toinen kuukausi oikealta ja joka toinen vasemmalta. Ja silloin kun irtoaa siltä puolelta joka on tukossa kaikki toimii muuten normaalisti mut ei tietenkään pääse sieltä minnekään, mut kun irtoaa auki olevalta puolelta käy näin, eli sen puolen toimintakaan ei ole sitten kunnossa... Huokaus! Nyt on sitten ainoa mahdollisuus aloittaa pistoshoidot joilla autetaan muniksen kasvua oikean kokoiseksi. Huh huh, kun heikompaa hirvittää. luultiin, et selvittäis vähemmällä, mut koko ajan vaan tulee uusia mutkia matkaan. No ei auta kun varmaan katsoa vielä tämä kortti, mut sit varmaan jos tämäkään ei onnistu niin alkaa olla meidän tie päässä :( Nyt siis taas ainakin kaksi kiertoa et on edes mahdollista toivoa inssiä, huokaus miten hitaasti tämä homma toimii!!

Mieli on aika matalalla, mutta eiköhän se taas tästä helpota jossain vaiheessa.

Aurinkoisia päiviä ja parempaa jmieltä muille!!!

Adelein

Vierailija
55/67 |
26.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adelein: Kurja juttu, että inssi siirtyi taas pari kuukautta eteenpäin. Mutta aika menee yllättävän nopeasti kuitenkin.

Rohkeasti vaan pistoshoitoja kohti, jos sulle tulee käyttöön puregon, niin siinä on sellainen kätevä kynä, jolla pistetään.

Ei satu yhtään eli siitä ei kannata huolehtia.

Eikä se ivf ole myöskään niin pelottava, kuin kuulostaa.

Minusta hoidot on menneet siinä sivussa, se piina-aika on pahin.

Oma napa: ovista pitäisi alkaa metsästämään, tänään kp 11.

Kierto kun heittelee, niin pitänee alkaa testaamaan jo tänään tai huomenna.

Väestöliitto aukaisee ovet maanantaina, joten jos ovis tulee normalisti ja alkiot selviää sulatuksen, siirto olisi ensi tai seuraavalla viikolla. Monta jännistyskohdetta siis vielä matkan varrella...

Pessimistinä olen suunnannut ajatuksia jo seuraavaa ivf:ää kohti, mutta katsotaan nämä huuru-ukot ensin :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja Adeleinille vielä tsemmppaushali!!

Vierailija
56/67 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kyllä se on tytöt niin, että meitsi on raskaana! :) Tänään oli ultra ja kaikki näytti olevan ok ja sydän sykki ihanasti. Raskaus vastas viikkoja, menkkojen mukaan rv 7+5 ja ultran 7+4. Hui kauheeta ku tää on ihanaa! :)

Adelein - Ikävä juttu, että inssi meni mönkään. Elä niitä hormoni/pistoshoitoja pelkää, ne ei tunnu missään! Meillä myös pas tehtiin luomukiertoon just sen takia, että mulla on säännöllinen kierto ja ovuloin säännöllisesti. Ivf tehtiin helmikuussa, josta jäi pakkaseen siirron jälkeen 11 alkiota. Yks pas tehtiin eli vielä siellä oottaa 10 pikkusta. Mutta eipä niitä ainakaan tähän hätään tarvita.

Minerva - Eikö teillä ollu se ivf-aika elokuussa Oys:iin? Siirtyykö se nyt eteenpäin tuon vl:n takia? Pidän sulle peukkuja, että pääset siihen passiin nyt ja vielä tärppäiskin! :)

Ette te ainakaa musta ihan heti eroon pääse... Mutta toivotaan, että tekin (ja kaikki muutkin) pääsette pian odotus-puolelle! :)

Unelma

Vierailija
57/67 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmasti mahtavaa nähdä pikkuinen ekaa kertaa : )

Täällä olenkin kuulumisia odotellut!!

Ihanaa masunkasvatusaikaa, yritetään täällä tulla perässä jossain vaiheessa.

Me ei olla enään Oys:n jonossa, kun silloin ei saa käydä välissä muualla hoidoissa.

Eli varmaan jatkamme väestöliitolla hoitotaipaleen loppuun.

Ovista olen seuraillut, ei vielä viivaa, ehkä himmeä viivanalku tänään oli.

Laitoin kyselyä, että miten käy, jos ovis torstaina, mutta vielä en ole saanut vastausta.

Nyt kp 13 eli jospa parin päivä sisään tapahtuisi jotain...

Vierailija
58/67 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi iloinen puolestasi! Eikö se ollut vielä niin, et ihan luomu tärppi tuli?

Minervalle tsemppiä matkaan ja toivotaan et huurunokat pysyy elossa sulatuksen ajan :)

Mulla perjantaina taas labra ja sit vaan taas odotellaan seuraavan kierron kp 13. Pitkältä tuntuu aika, mut siitähän tuo päivä kerrallaan eteempäin menee. Ensi viikol alkaa taas työt niin saa vähän muuta ajateltavaa.

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille tonskille!

Vierailija
59/67 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Unelmalle minunkin puolestani. Täytyy myöntää että kateeksi käy vaikka eihän se meidän mahdollisuuksiin vaikuta millään tavalla.

Täällä on menossa kp 26/28-29 ja jännitys nostaa taas päätään. Mitenkähän tässä kierrossa on käynyt? Maanantaina ja tiistaina oli ajoittain pientä menkkamaista juilintaa alamahassa, mikä on kyllä oudon aikaisin, yleensä kipuilee vasta aikaisintaan päivää ennen. Tänään ei sitten ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Olotilasta ei voi kyllä päätellä tälläkään kertaa yhtään mitään. Pessimismi kolkuttelee takaraivossa mutta toivonkipinäkin ajoittain nostaa päätään. Aika näyttää. Viikonlopun jälkeen olen jo viisaampi. Ennen maanantaita ette minusta varmaankaan mitään kuulekaan, koska ennen lauantaita tilanne tuskin ratkeaa ja lähdemme viikonlopuksi mökille.

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille.

Heinäminkki

Vierailija
60/67 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tässäpä uutta pinoa ja toivottavasti tästä tulee vähän aktiivisempi kuin edellisestä. Tänne tuli ihan kuollutta ku Osse häipyi kuvioista :O

Niinanii - Onnea hienojen kyytiläisten johdosta! :) Nyt vaan tsemppiä piinailuun, toivottavasti tärppää. En nyt muista sun historiikkiä, oliko sulla miten pitkä tonskan hoitotausta ku heti kaks siirrettiin?

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, ei mitään raskausoireita. Pientä menkkaoloa alkaa taas olla, joten saapa nähä. Ei oo kyllä odotuksen korkealla, vaikka alku näytti ihan hyvältä.

Mahtavia ilmoja ollu! :) Kyllä se tuo aurinko saa ihmeitä aikaan. Pitänee lähtä vähän ulkoileen...

Unelma pp8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän