~ Tonskien toukokuu ~
Vielä pari päivää - aion testata sunnuntai-iltana... Silloin on puolta vuorokautta vaille kaksi viikkoa kulunut alkionsiirrosta.
Olen oireillut kovastikin, mutta en sen enempääkuin mitä progesteron on aiemminkin aiheuttanut: hikoilua, palelua, päänsärkyä, alavatsan neppailua...
Jotenkin tosi masentunut ja epätoivoinen olo - ei varmaan ole tärpännyt.
:_|
Kommentit (67)
Täällä vaan odotellaan ekaa lapsettomuuslääkärikäyntiä ja toivutaan simppa diagnoosista. En ole enää seurannu kp:itä, menkat alkaa varmaan n reilun viikon päästä. Olen alakanut totutella ajatukseen, et meillä on vaan yksi lapsi :(
Tsemppiä kaikille ja aurinkoista sunnuntaita!
Unelmalla piinis lähestyy loppuaan, toivottavasti nyt tulee plussa :)
Adelein, kyllä ne asiat siitä alkavat sujumaan. Oon kuullu että jotkut viirukset voivat aiheuttaa muutoksia simppoihin ja ne siitä ajan mittaan paranevat takaisin. Onko teillä muuta todettua " vikaa" ?
Itellä ahdistaa kun mies niin kovasti toivoo meille toista lasta ja minusta tuntuu että en sitä pysty antamaan. Tokihan meillä olisi mahdollisuus luomuna onnistua mutta aina uuden yk:n alkaessa tuntuu että ei se tule tapahtumaan ikinä ilman apua.
Nyt toukokuussa tulee vuosi täyteen siitä kun päätetiin että toinen on meille tervetullut... jospa se maaginen vuoden raja olisi meille se että vauva saisi alkunsa ja menisi vielä oikeaan paikkaankin :)
Eipä tässä muuta tällä erää.
T: Ull-Maij kp 6/n.28 yk 13
Meillähän siirrettiin viikko siitten maanantaina kaksi pitkään viljeltyä alkiota (ICSIn jälkeen) ja nyt on eka piinaviikko kärsitty. Voi jumalauta että on pitkä aika odottaa! Alavatsassa neppailee välillä ja maha tuntuu painavalta, ja päätä särkee ja hikoiluttaa. Yritän muistutella itselleni ankarasti, että näitä oireita tuo Progesteron teki viimeksikin... Mutta ei sille voi mitään että tulee ajatelleeksi että entäs jos vaikka pikku alkiorukka (tai molemmat!) ovat kiinnittyneet sittenkin.
Järki lähtee. Mä olen vielä maailman kärsimättömin ihminen muutenkin, joten tää odottaminen on mulle yhtä helv..tiä.
Unelm@lle vastaan kysymykseen, että ensimmäisen lapsen saimme inseminaation, kahden ICSI-tuoresiirron ja PASin jälkeen. Siis tuosta PASista tärppäsi. Tätä lasta tehdessä tämänhetkinen hoito on siis ensimmäinen. Olemme päättäneet tehdä neljä ICSIä ja niistä saatavat PASit - jos niistä ei tärppää, annamme periksi. Teemme hoidot yksityisellä puolella, joten konkurssi kyllä tulee jos teemme neljä hoitoa...
Jännitystä kyllä piisaa nyt elämässä - menen tänään myös duunihaastatteluun. Jos nyt elämässä onni kääntyisi ja saisin sekä hyvän duunin että toisen vauvan!
IIK! Onnea matkaan kaikille!
P.S. Arvatkaas tekiskö mieli tehdä raskaustesti jo aiemmin kuin viikon päästä? Kun alkio siirretään pitkän viljelyn jälkeen, senhän pitäis kiinnittyäkin aiemmin... ja raskaushormonia pitäis olla aiemmin jo riittävä määrä testiä varten. AAARGH!
No niin, tekasin sitte testin ja puhdasta negaahan tuo näytti.. Voi prkl! Pikkasen ottaa päähän ja ahistaa. Ajatukset pyörii vaan raskautumisessa mutta eipä tuo näytä olevankaan yhtä " helppoa" ku ensimmäinen. Pitää varmaan munkin alkaa ihan tosissaan katteleen töitä, että saa ajatukset johonkin muualle. Ois vaan niin ihanaa ku ois jo raskaana, vois pysyä hyvällä omallatunnolla vielä kotona :D No, me lähtään taas sukuloimaan, jospa tämä asia hetkeksi unohtuis. Parempaa onnea muille piinailijoille! :)
Menkkoja ootellessa, Unelma (pp12)
Hieman olen pysytellyt taustoilla, kun ei ole ollut oikein mitään kerrottavaa.
Tietysti kävin lukemassa teidän piinailijoiden kuulumisia.
Unelma: älä vielä masennut, olihan vasta pp 12, jospa on myöhään kiinnittynyt ja pp 14 on vasta se virallinen testipäivä eli kokeile silloin uudestaan.
Niinaniille myös tsemppiä, se on tuo piina-aika tosiaan pitkä.
Plussatuulia täältä puhallan.
Itselläni oli haaveissa, että olisin uudestaan raskaana, kun palaan töihin eli syksyllä. On niin rankkoja nuo hoidot, ilman työstressiäkin.
Ulkona onkin nyt ihana auringonpaiste eli siitä nauttimaan ja niin, sumuttelu käynnistyi mulla tänään eli nokka kohti uutta yritystä.
T:Minerva
Mun kierto, tai ainakin ovis on sekasin. Tänään jo alkoi ovis oireet??? No päätin että en enään sitä ajatele, on ovis jos on ollakseen... jotenkin helpottanu oma olo kun ei jatkuvasti mieti raskautumista. Töissäkin oli tosi kivaa :D
unelma, minkä merkkisellä testillä testasit? On paljonkin tapauksia että vielä pp 12 ollut nega... aatteles miten onnellisesti Ossellakin rajun odotus sujuu vaikka alku oli aika jännittävä.
T: Ull-Maij
Tännekään ei kuulu mitään erikoista, joten ei tule kirjoiteltua. Toisaalta en ole kyllä tällä viikolla paljoa koneen ääressä istunutkaat, joten mahdollisuudetkin ovat oleet varsin vähissä.
Täällä menossa kp 24/n. 28, eikä mitään erikoisempia tuntemuksia. Tissit vähän kipeät niinkuin yleensäkin tähän aikaan kierrosta, ei muuta. Loppuviikolla pitäsi tilanteen sitten taas ratketa. Olishan se hienoa saada plussa äitienpäivän kunniaksi, mutta jotenkin on toiveet vähissä sen suhteen. Ei auta kuin odotella.
Mukavaa kevään jatkoa kaikille.
Heinäminkki