Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovutetuista munasoluista!

Vierailija
02.05.2008 |

Osaako kukaan kertoa, kuka voi luovutettuja munasoluja käyttää? Tarkoitan, että pitääkö täyttää jotain kriteerejä tms? Meillä ei näytä hoidot onnistuvan vaikka kaiken pitäisi toimia hyvin. Itse epäilen (ja lääkäri ultratessa ollut näkevinään) endoa. Joku kertoi, että endä voi heikentää munasolujen laatua niin, että päällepäin ne näyttävät hyviltä, mutta eivät sitä kuitenkaan ole. Mietinkin, että olisikohan meillä mahdollsita käyttääm luovutettuja munasoluja. Ollaan julkisella hoidossa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa munasolun luovuttajaksi, mutta siihen menee aikaa koska itse imetän tällä hetkellä.

Muttana voi olla myös se, että saanko edes luovuttaa, kun itse olen saanut ivf-lapsen, tosin syy oli male-tyyppisestä hedelmättömyydestä...

Vierailija
2/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä varmasti ensin kannattaisi ainakin kokeilla niillä omilla. Kyllä se siinä maljassa näkyy, miten niiden jakaantuminen lähtee käyntiin.

Jos omilla ei onnistu, niin ei siinä mitään erityisehtoja ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin tarkoittaako se sitä, että halutessamme voimme vain sanoa haluavamme käyttää luovutettuja? Kuinka kauan suunnilleen joutuu odottamaan? Tuskin kauempaa kuin mitä ollaan jo yrutetty (5 vuotta, tuloksetta).

Joku kertoi, että lääkäri oli sanonut, että alkiot voivat näyttää aivan mallikelpoisilta, mutta silti niissä voi olla jotain sellaista häikkää, että raskaus vain ei ala.

ap

Vierailija
4/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vainko inseminaatioita? Koeputkihedelmöityksissä on parempi onnistumisprossa, älä luovuta vielä omien solujesi suhteen, ei se häikkä välttämättä siinä ole sillä lailla.

Vierailija
5/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun käytetään luovutettuja sukusoluja (munasoluja tai siittiösoluja), niin hoidettava lähetetään psykologin haastatteluun, jossa käydään läpi luovutettujen solujen käytön herättämiä ajatuksia ja ennakoidaan eteen myöhemmin tulevia tilanteita, mm. miten kertoa lapselle että puolet perimästä tulee jostain muualta kuin omilta vanhemmilta jne jne.

Uskoisin, että myös muita ehtoja on, mm vastaanotavan henkilön täytyy olla tietyn ikäinen, ei esim. liian vanha. Yläikäraja on alempana kunnallisella puolella ja hiukan ylempänä yksityisellä puolella. On jossain 40+ kieppeillä.

Luovutettujen solujen vastaanottajalta otetaan myös aina papa, hiv ja hepatiittitestit.

Keskustelua ei tarvitse jännittää. t. kokemusta on.

Vierailija
6/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te päättelitte, että vain kevyitä hoitoja??? :) Kyllä me vielä jatketaankin omilla sukusoluilla, mitta mietityttää eri vaihtoehdot. Onko täällä ketään, joka saanut lapsen toisen munasoluista? Tuntuiko lapsi heti omalta jne?

ap

Vierailija
7/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi nimimerkki ja salasana on unohtunut...

ap

Vierailija
8/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eräs " asiantuntija" . Meille tehtiin 4 ivf:ää omilla soluilla, jonka jälkeen käytimme luovutettuja munasoluja. Jouduimme jonottamaan aika kauan, mutta onnistuimme heti ensimmäisestä tuoresiirrosta ja saimme vieläpä toisen lapsen hoidosta jääneistä pakastealkioista.

Pienimuotoisen kriisin kävin tästä biologiasta lapsen syntymän jälkeen, mutta käsittelin asiaa lapsettomuusklinikkamme psykologin kanssa. Vaikka asiaa pohdittiin jo ennen hoidon aloittamista, minulla ei ollut oikein voimia, koska lapsettomuus oli vienyt ihan kaikki voimat ja yritin vain jaksaa päivästä toiseen.

Tällä hetkellä elämme onnellista elämää kahden lapsen kanssa. Kyllä lapset ovat ihan ikiomia! Esikoisen vauva-aikaan liittyi se kriisi, mutta kun lapsi alkoi ilmaista suunnatonta kiintymystä minua kohtaan, tajusin, että olen ainoa äiti lapselleni.

Jos haluat pistää asioihin vauhtia, voit asioida myös ulkomailla. Katso kaksplussan lapsettomuuskeskustelu, siellä on ainakin joskus ollut aiheesta ketju.

Vierailija
9/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta munista niitä sieltä yksi pariskunta kerralla sitten saa?

Vierailija
10/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Väestöliitto kai jakaa solut kahdelle parille. Muilla klinikoilla yksi luovuttaja luovuttaa yhdelle parille. Useinkin hyvillä soluilla tulee useampia alkioita, joten tottakai niitä pakastetaan.

Vierailija
11/11 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä suunnilleen maksaa?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän