Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisinä teillä on/oli velaton asunto? Ja nimenomaan kokonaan ITSE maksamanne!

Vierailija
01.05.2008 |

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole enää mahdollista kun ekaan asuntoon käytettiin perintörahoja, joten KOSKAAN ei tulla maksamaan koko asuntoa ITSE! Ellei nyt lahjoiteta aikaisempaa pois ja aloiteta nollatilanteesta.

Ja joo, eka, osin itse maksettu VELATON asunto oli 24/28 vuotiaina, tästä 1/3 perintörahoilla maksettua. Nykyinen asunto maksettiin velattomaksi 28/32 vuotiaina...

- minkä verran eka asunto maksoi

- paljonko olivat kuukausierät

- miten kauan opiskelit ja mitä

- paljonko oli palkka

Et varmaan kyllä missään Hesan keskustassa asu!

Eihän ihmiset edes valmistu ammattiin kuin tuon ikäisenä - ellei sitten valmistu amiksesta?

Vierailija
2/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ilmeisesti kysytty pariskunnan tietoja. Meillä ei yhteistä velatonta tule olemaan vielä valovuosiin, mutta minulla on oma velaton ollut 32 vai 33 vuotiaasta. En muista ihan tarkkaan. Koskaan en ole saanut latin latia perintöä, en mitään arpajaisvoittoja, en osinkoja tai bonuksia ja olen vielä pitkän ja kapean leivän töissä. Ja mainittakoon että oma velaton on mikroskooppinen, niin ei herätä kateutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää 40, miehellä 42. Ihan alusta alkaen itse tämä on maksettu. Laina-aika pitkittyi alkuperäisestä, kun otettiin välillä autolainaa samaan kasaan. No nyt siis oma talo ja kaks omaa autoa....Sen kunniaksi lähdinkin alkuvuodesta opiskelemaan, joten ei tilit pääse silti paljoa karttumaan. Toki helpottaa ajatus, ettei mene enää rahaa talonmaksuun. Ja taas toisaalta - ollaan asuttu tässä talossa 13.5 vuotta - nyt pitäis alkaa remppaamaan tätä...

Vierailija
4/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiskymppisenä.

Vierailija
5/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme asuneet nyt kaksi vuotta täysin velattomana OMASSA asunnossa.

Ihana tunne kun vain yhtiövastike menee kuukaudessa noin 200e.

Vierailija
6/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiasuntomme (rivarikolmio) olisimme jo ehtineet maksaa pois, jos emme olisi muuttaneet tähän isompaan kotiin pari vuotta sitten. Nyt lainaa on jäljellä n. 20t¿, ja ikää meillä molemmilla on 33v. Ei paha minusta :) Etenkin kun tosiaan jokaisen sentin olemme maksaneet itse, koskaan emme ole sukulaisilta rahaa ottaneet vastaan. Säästettiin iso penni jo opiskeluaikana asp-tilille, sillä asenteella lainaakin on ollut helppo lyhentää nämä kohta 10 vuotta.

Vierailija
8/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen puolikas tästä samasta asunnosta on hänen kun hän on jotain 50.

Käytännössä varmasti muutetaan tästä kyllä johonkin pois ennen sitä, joten iätkin muuttuvat.

Vierailija
9/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa on silti sen verran että varmaan johonkin viisikymppiseksi menee.

Vierailija
10/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makselen vielä lama-ajan taloanikin tässä sivussa.

Vierailija
11/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on siis ihan samanlainen asia jos toinen maksaa 200 000 omilla rahoillaan ja toinen maksaa omilla rahoillaan vain 70 000 euroa ja muun saa perintönä?

Vierailija
12/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinusta on siis ihan samanlainen asia jos toinen maksaa 200 000 omilla rahoillaan ja toinen maksaa omilla rahoillaan vain 70 000 euroa ja muun saa perintönä?

Se 70 000 euroa maksava on joutunut luopumaan ehkä jostain hyvin tärkeästä ja läheisestä ihmisestä. Tuskinpa hän ajattelee asiaa tuolla tavalla. Ihme juttu, miten näitä kateellisia aina sikiää.

Vierailija
13/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Se 70 000 euroa maksava on joutunut luopumaan ehkä jostain hyvin tärkeästä ja läheisestä ihmisestä. Tuskinpa hän ajattelee asiaa tuolla tavalla. Ihme juttu, miten näitä kateellisia aina sikiää.

Vierailija
14/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mutta entäs ne jotka on menettäneet läheisen eivät perineet mitään? eikö heitä oteta ollenkaan huomioon`??????

Hei haloo, tässä nyt varmaan haettiin sitä että minkä ikäisenä on itse onnistunut omilla tienesteillään maksamaan asunnon. eli kuinka kauan asunnon maksuun palkalla menee..

Mua kiinnostaisi kyllä myös asuinneliöt ja miltä seudulta.

Meillä haussa n 100m2 asunto pk-seudulta ja tarkoitus olisi että n 40 vee ostaisiin kun se olisi velaton eli n 10 vuoden päästä.

Vierailija
15/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ison perinnön saaneilta ei tässä ketjussa kysytty, kun heidän kohdallaan vastaus ei kertoisi siistä, mihin palkkatulot asuntomarkkinoilla riittävät.

-Ei ap

Vierailija
16/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan koe, että ap:lla olisi jotain perinnön saaneita kohtaa, kateutta tms.

Kyse on varmaankin siitä, että ap:ta yksinkertaisesti kiinnostaa, kuinka kauan ihmisillä kestää maksaa asuntolaina pois ihan vain omia palkkatulojaan käyttäen.

Vierailija
17/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Makselen vielä lama-ajan taloanikin tässä sivussa.

Vierailija
18/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on näin vaikea käsittää? Ei tässä varmaankaan ollut kyse kateudesta. Ap todennäköisesti halusi vertailla muita jokseenkin omaansa vastaavassa tilanteessa olevia ja missä iässä he ovat saaneet oman talon. Ja pohtia, minkä ikäisenä tyypillisesti pystyy maksamaan asuntonsa velattomaksi palkkatuloistaan.

Jos joku on perinyt vaikka seitsemäntoista kartanoa ja avaruusaseman, ei se auta tuossa pohdinnassa ap:ta tippaakaan. Vaikka hän ei olisi yhtään kateellinen, hänen kaltaisestaan tilanteesta ei ole yhtään nopeammin mahdollista maksaa asuntoa ja ostaa avaruusasemaa, vaikka jotkut sellaisia perivätkin.

Eikä silläkään ole mitään tekemistä asian kanssa, onko joku menettänyt läheisiään, onko muuten elämässä rankkaa, olivatko lapsena lelut patterin välissä tai kasvaako syylä kantapäässä. Tottakai ne elämään vaikuttavat, mutta ei tässä mitään kokonaisarvioita kunkin elämästä haluttukaan.

Ja itse kysymykseen. Asunto maksettuna n. 40 vuotiaana, mutta tämä tuskin on lopullinen asunto. Isovanhempia elossa meillä yhteensä kaksi, vanhemmista yksi kuollut. Perintöjä yhteensä n. 1000 euroa. Hautajaiset olivat pienet. Leluja oli normaalisti, mutta pikkuveli sekoitti aina leikit. Joulupukki kävi joka joulu. Minulla allergioita, molemmilla silmälasit. Finnejä naamassa liikaa.

Vierailija
19/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta entäs ne jotka on menettäneet läheisen eivät perineet mitään? eikö heitä oteta ollenkaan huomioon`??????

Hei haloo, tässä nyt varmaan haettiin sitä että minkä ikäisenä on itse onnistunut omilla tienesteillään maksamaan asunnon. eli kuinka kauan asunnon maksuun palkalla menee..

Mua kiinnostaisi kyllä myös asuinneliöt ja miltä seudulta.

Meillä haussa n 100m2 asunto pk-seudulta ja tarkoitus olisi että n 40 vee ostaisiin kun se olisi velaton eli n 10 vuoden päästä.

Vierailija
20/48 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluaa tietää missä iässä voi olla asunto maksettuna.

Tuskin on kyse mistään kateudesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä