~*~*~*~ Tonskien Toukokuu ~*~*~*~
Jaa täälläs on vähän muuttunut jutskat.. Taaperoissa ei muka näkynyt yhtään aloitusta!! Outoa.. Toivotaan että tää viesti tulee oikeeseen paikkaan!
Muutto takana ja nyt sitä asustellaan Lempäälässä Tampereen kupeessa!!
Ekassa neuvolassa kävin viime viikolla! La on 10.12 ja kaikki tuntui olevan kunnossa... hb tosin oli alhainen jo nyt 122. Kun Ainon raskaudessa se tipahti noihin lukemiin vasta puolenvälin jälkee.. pian siis pääsen rautakuurille minäkin kun tuosta ihan varmana vielä tippuu!
Ultrassa en ole vielä päässyt käymään.. mutta 20pv on lääkärin neuvola jossa sisätutkimus ja 21 mulla on sitten väestöliittoon aika np-ultraan ja seerumiseulaan! Toivottavsti on kaikki kunnossa! Onko kukaan muuten käynyt väestöliitossa ultrassa?? Mitähän maksaa?? En hokannu kysyä!!
Hmm.. Mulla on ihan erilainen ollut alkuraskaus ku Ainosta! Pahoinvointi alkoi jo ku testi näytti ekan kerran kaks viivaa ja on ollut pahempi ku aiemmin! Ja vappuna olen mammahousuihin siirtynyt kun turvottaa ja massu on jo nyt kasvanut..
Mutta nyt ulkohommiin..
Niamey ja Aino 190806 ja pikkunen rv 9+5
Kommentit (75)
Meni viesti väärään pinoon... Tässä uudelleen.
Niin ja hyvää vappua! Ilmat ovat suosineet juhlijoita ¿ itse olen kuitenkin ollut vapun neljän seinän sisällä, töissä siis. Tänään tulin iltavuoroon, mutta aamu meni yöpaidassa haahuillessa, selvästikin toissaöinen yövuoro vielä väsyttää.
Viiperolle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Ossen työpaikallahan on todellinen vauvasuma! =) Ihana pomo, kerrankin joku, joka suhtautuu oikealla tavalla vauvauutisiin.
Tuplista ¿ olen jo näinkin aikaisessa vaiheessa sitä miettinyt¿ ;) Meille kyllä varmaankin hankitaan. Mies kulkee kuitenkin aika paljon meidän ainoalla autolla, ja kun lähimpään kauppaankin kävelee sen 15 min. niin ei pärjätä millään ilman rattaita. Aino kävelee kyllä paljon, mutta ei varmasti vielä ensi talvenakaan jaksa tuota kauppamatkaa kävellä. Matkarattaatkaan ei riitä, vaan pitää olla ihan kunnon rattaat. Mutta ajattelin kyllä tyytyä joihinkin ihan käytettyihin¿ Ainolle nimittäin ostettiin ihan uudet kärryt ja ne maksoivat liki 800 euroa, joten en kyllä suostu sellaisia summia uudelleen maksamaan.
Äitiyspakkausta meille ei varmaankaan oteta. Kaikki siinä olevat tavarat meillä kuitenkin jo on. Pienemmän talvihaalarin ostan kyllä, koska Ainon kanssa säästettiin ihan väärässä paikassa, eli Aino käytti ihan pienestä pitäen äp:n haalaria ja sehän oli ihan valtava. 140 eurolla saa jo ihan mukavasti uusia vaatteita, jos jotain tarvitaan. Niin ihanaa kuin itse pakkaus, sen odottaminen ja saaminen onkin¿
Pientä etomista on alkanut nyt olla, jos ei muista syödä säännöllisesti, mutta ei onneksi ole mennyt vielä pahemmaksi. Piparminttutee auttaa yllättävän hyvin myös. Kannattaa kokeilla AA, jos edelleen voit pahoin. Jotkut myös sanovat, että inkivääri auttaisi, tiedä häntä?
Tästä raskaudesta tietää jo suorastaan hirvittävän moni. Anoppi sai tietää vähän kuin vahingossa, ja omalle äidilleni kerron yleensäkin aina kaiken, ja sitten mies kertoi isälleen, joten munkin oli kerrottava tasapuolisuuden nimissä isälleni. Parhaat ystävätkin jo tietävät¿ Tarkoitus oli tietenkin kertoa vasta myöhemmin, kunhan eka kolmannes on takanapäin, mutta eipä sitten maltettu. No, toivottavasti kaikki menee hyvin¿
Karssuli rv 5+5
Ihanaa, kun tulee kesä. Tosi hienot säät olleet. Laitoin vappuaattona kukkasia pihalle ja tuli tosi nättiä :). Mäkään en pahemmin vappua päässyt juhlimaan, kun olin vappupäivän 12h töissä. Vappuaattona grillailtiin mun porukoilla.
Viime pinosta nyt en muista paljookaan. Sen muistan, että Ossen työpaikalla on aikamoinen vauvabuumi. Vähänkö ihanaa.
Tervetuloa myös sille uudelle! En nyt kuollaksenkikaan muista nikkiä. Olisko ollut Jouha tai jotain :)
Karssuli, en tiedä muistanko ihan väärin, mutta tulikohan tohon inkivääriin joku kielto, että ei sais raskauden aikana käyttää. Ainakin ne multitabsin inkiväärivalmisteet poistettiin käytöstä. Tuoreesta inkivääristä en tiedä. Itse en ainakaan oo vältellyt. Mun isä käyttää sitä paljon ruoanlaitossa.
Meille tulee äitiyspakkaus. Mun mielestä tosi kiva tää uusi. Vaikka oli toi viimevuotinenkin kiva. Uusi meille varmaan tulee, kun mulla ei ees vielä oo sitä lappua, jolla sitä haetaan. Saan sen vasta parin viikon päästä, kun on neuvolalääkäri.
Huh, kun muuten on kallis se 4d ultra. Päätin, että ei mennä siihen. Ei meillä oo mitään lääketieteellistä perustetta ja me nähtiin Kirppu jo 4d kuvassa, kun meidän synnäriltä sellanen laite löytyi. Olisin muute vaan halunnut päästä kurkkimaan vauvaa uudestaan, mutta näkeehän sitä sitten, kun se syntyy :)
Mulla on alkanut alaselkä kipeytymään, kun istun täällä töissä aina 12 h putkeen. Tuolla häntäluun tietämillä tuntuu inhottavaa kipua. Toivottavasti ei vaan pahene. Vielä se on kumminkin siedettävää. Mä muuten sain työterveyslääkäriltä suosituksen tehdä lyhyempää yövuoroa. Ens jaksosta alan sitä tekemään. Helpottaa ehkä vähän, kun ei tarvii ihan aamuun saakka valvoo.
Eipä mulla muuta :)
pesukarhu rv 23+1
Heipparallaa kaikille tonskille!
Niinpäs vaan iloinen yllätys koettiin viime perjantaina miehen kanssa, kun testi näyttikin plussaa. Viikko aikaisemmin tuli nega ja kaikesta ennakkovalmistautumisesta huolimatta olin tooosi harmissani. Minusta johtuen kun meille nämä raskaudet ei ole mitään itsestäänselvyyksiä.
Olen tosi, tosi väsynyt. En muista tyttösen odotuksesta samanlaista uupumusta vaikka silloin kävi töissä. Johtuu ehkä siitä, että meidän neiti on pistänyt ranttaliksi yöaikaan. Olenkin yrittänyt nukkua päivittäin tyttösen ollessa päikkäreillä.
Muista oireista en oikein osaa sanoa. Tai no alamahaa juilii aina välillä. Toivotaan, että on ihan asiaan kuuluvaa eikä ennakoi jotain ikävää.
Nyt on mentävä syömään välipalaa. Meinaa nimittäin etominen yllättää jos liian pitkät välit ruokailuissa. Palailen kera kommenttien toisena päivänä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
T: iida-linnea rv 7+2 menkkojen mukaan, mutta varmaan muuttuu jahka ultrassa käyn
Täällä viikot paukkuu jo yli kolmenkymmenen..kääk:O
Tänään tuli pakkauskin postissa ja sain sen vanhemman mitä toivoinkin..ei siinäkään nyt niitä ihania vihreitä ollut kuin muutama mutta ihan käyttökelpoisia vaatteita ne kaikki oli..mulla jää helposti pitämättä ne ei niin kivat vauvanvaatteet ja tytön pakkaus jäikin vaatteiden osalta melkein kokonaan pitämättä kun ne oli niin sinisiä, ehkäpä nyt toisella kertaa ei kuitenkaan ole enää niin tarkka siitä mitä väriä vauvalla on päällä;)
Pikkuinen hirvityskin iski viikkojen vaihtuessa kun tajusin että vauvan tuloon ei enää niin kamalan kauaa ole, olokin on muuttunut yhtäkkiä jotenkin niin " raskaaksi" , lämmenneillä ilmoillakin on varmaan osuutensa asiassa, tytön perässä pihalla juokseminen ja kyykkiminen on jo yhtä puuskuttamista ja suunnilleen jokaisen kumartamisen ja noston jälkeen supistaa, kivuttomasti onneksi.Silti toisaalta tuntuu ettei se vauva nyt voi muutaman kuuakuden päästä syntyä:)
Täytyis kai alkaa laittelemaan jotain jo pikkuhiljaa valmiiksikin ja miettiä vähän nukkumajärjestelyjä, nyt tyttö nukkuu pinniksessä meidän huoneessa ja lastenhuone on epämääräinen pyykkienkuivaus ja rojujen/lelujenjemmailu paikka jossa tyttö ei aikaansa vietä, sille täytyisi tehdä jotain jos vaikka tyttökin vielä alkaisi nukkumaan yönsä siellä..mies on maalannut sinne tulevaa lundiahyllykköä joulusta asti joten esitin nyt kainona pyyntönä että josko saisi sen tehtyä ennen vauvan syntymää;)
Niin ja nyt muhun on iskenyt ihan sama kodinlaitto ja siivousvimma kuin viimeksikin näillä viikoilla vaikka ei oikeasti jaksaisi mitään tehdä, eilenkin pyllistelin pyyhkimässä keittiön lattialistoja niinkuin ei vappuna olisi parempaa tekemistä keksinyt:D
Onko muille tullut turvotusta nyt ilmojen lämmettyä? Mä oon tähän asti vältellyt hiilihappojuomia kun ne turvottivat viimeksikin mutta nyt vappuna tuli juotua suolaisten grilliruokien kanssa useampi litra kokista ja turvotus on ihan karmeaa! Paino nousi vuorokaudessa huimat kolme kiloa, voitte uskoa että sormet ja varpaat oli ihan kauheita nakkimakkaroita..enpä tee tuota virhettä toisten..onneksi suurin osa turvotuksesta lähti jo ananasta syöden ja vettä juoden..
Tulipa omaa napaa enemmän kuin tarpeeksi:P
Ossen työpaikalla on tosiaan oikea vauvabuumi!!
Nyt odottelemaan tytön heräämistä, aattelin että askarrellaan yhdestä isosta pahvilaatikosta joku kioskin tapainen ja väritetään se:) jos sitten illemmalla jaksaisi taas lähteä pihalle puuskuttamaan..
Queen ja veikka rv 30+1
viime viikolla vaan herjasi häiriköinneistä, nyt heittää pihalle koko ajan, piti kirjautua kolme kertaa ennen ku sain tähän ketjuun vastata...
Ei mitään ihmeitä asiaa ollut, nostelen vaan pinoa. Oon kotona tytön kanssa, typy on vatsataudissa. Tai vissiin se on jo muuten ohi, mut illalla oli vielä kuumetta, joten en viitsi vielä tänään viedä hoitoon. Toivottavasti tänään päästään jo pihalle, tyttö hyppii muuten seinille kohta... Eilen oli kamalan vihainen meille, kun ei päästetty ulos, vaikka toinen laittoi kengät jalkaan ja käveli ovelle. :) Toivon vaan, että mulle ei tule tuota tautia, maha oli kyllä eilen kamalan kipeä, mutta vähän samaan tyyliin ku mitä valitin aikaisemmin täälläkin. Eli turvoksissa ja liikkuminen aiheutti kivun kovenemista. No, ehkä se tästä...
Ensi viikolla on neuvola, ja eka kerta, kun kuunnellaan sydänääniä! Hui...
-Osse ja typykkä tällä viikolla 1,5v + Raju rv (ööö...) 13+5?
Heippa. olen ollut taustalla ja en vielä ilmoittautunut mihinkään ryhmään. Toista lasta siis odotan ja muutama kysymys askarruttaa. ensi viikolla pääsen vasta ultraan ja tällä viikolla on eka neuvola. menkkojen mukaan olisin 7 viikolla mutta oli niin pitkä kierto ja tunsin oviksen pari viikkoa plussasta joten ehkä olen vasta 6 viikolla .
Kuitenkin ekasta oli pahaolo heti plussan jälkeen joka päivä kokopäivän. en oksentanut. ja maha turposi alhaalta tosi nopsaa ja istukka oli eessä ja alhaalla.
tää toinen on nyt sit ihan erilainen, finnejä on naamas ja tissit kipeet ja väsyttää mut pahaa oloo ei oo ollu ku pari tuntia jos masu tyhjä. Niin ja sit se suurin huolenaihe. masu ei kasva. se vähän pullahti viime viikolla mutta tosi vähän. ekalta oli jo isompi täs vaihees ja tää pullottaa jotenki ylempää.ja ehkä on leveempi eikä niin eteenpäin.
Eli onko jollain kokemusta että kakkosmaha olis ihan erilainen eli istukka vaik ihan eri kohas ja kohtu ois leveempi eikä kasvas ihan niin eteen ku ekalla kerralla. esikoinen vasta 1v5kk . voisko masun muoto olla sen takia erilainen ku vasta niin vähän aikaa edellisestä. ja jotenkin masu ehkä pehmeämpi, ei niin kovakaan ku viimeksi. pelottaa vain että siellä ei kasveta ihan oikeeta vauhtia. viikkoja vähän ja tiedän että pitäs vaan oottaa mut jos jollain ollut samanlaista ni kerro ihmeessä.
Meillä kuului jotain älämölöä taas vaunuista...
IIDA-LINNEALLE hurjan suuret onnittelut!!!!
TIINA pohti mahan muotoa. Itsellä alkoi tänään 19. rv ja maha on tosissaan melko hitaasti kasvanut (vielä menee muutamat omat housut jalkaan), vaikka esikoinenkaan ei ole kuin vuoden. Mutta toisaalta, tuon ensimmäisen lapsen kanssa mahaa tuli näkyviin vasta rv30 tietämillä, joten enpä osaa sen enempää sanoa...
Viime viikolla oli veuvolassa tullut painoa lisää jo pari kiloa, raivostuttavaa. Hemppa oli edelleen hyvä ja mietinkin, josko se on saattanut kokea jonkun romahduksen tässä viime aikoina. Aivan karseeta kun aamulla on väsyneempi kuin illalla :( Ja ihan hirmuisesti ei tilannetta auta, että Hilu nukahtaa tätä nykyä vasta kympin maissa (kahdeksalta sänkyyn) ja herää jo kuuden jälkeen (ja kuuboilee pari kertaa yössä hereillä). Onneksi itellä on töitten suhteen enää tämä viikko rankkaa ja sitten mun lyhytaikainen pesti loppuukin kohta jo kokonaan. Saapi ehkä vähän rötväilläkin...
Oli kyllä upeat ilmat viikonloppuna, mutta eipä se kauaa kestänyt. Täällä tulee lunta!
Mutta paremmalla ajalla myöhemmin!
Coltsfoot, Hilu ja miniH 18+0
Iida-Linnealle tervetuloa tänne puolelle jutustelemaan! Kuinkas paljon teidän lapsukaisille olisikaan tulossa ikäeroa? Noin suunnilleen?
Jaksamista väsymyksen kanssa!
Voi apua noita Queenin viikkoja, missä välissä niitä on noin paljon kertynyt?! Säkin synnytät ihan just :D
Coltsfootille samoin jaksuja väsymyksen kanssa. Kuulostaa tutulta, Aleksihan kanssa nukkui jonkin aikaa kympistä kuuteen (ja heräili/heräilee yöllä), mutta tilanne tuntui parantuvan (saatiin vähän aiemmin illalla unille) kun päikkäreitä siirryttiin nukkumaan sisälle. Ulkona nukkui kolmekin tuntia, sisällä nyt korkeintaan pari tuntia. Tosin viime yönä nukkui taas vain 8 tuntia ja vrk unimääräksi jäi vajaat 10 tuntia.. Tänään nukahti jo ysiltä. Varmaan pitäisi pimennysverho hommata, josko siitä olisi vähän apua aikaisiin aamuihin.
Tiina, täällä oli hiljattain keskustelua tuosta mahan kasvusta ja mallista toisessa raskaudessa verrattuna ekaan raskauteen. Mulla tuntuu maha myös pehmeämmältä ja leveämmältä kuin ekassa raskaudessa, vaikkakin on kyllä kasvanut nopeammin. Monella muullakin tuntuu olevan samaa " vikaa" , eli maha ei olekaan sellainen kiinteä pallo tuossa edessä kuten ehkä ekaa odottaessa oli. Joten en usko että sullakaan on syytä huoleen :) Ja raskausoireista, ihan erilaisia ne on ollut mullakin nyt. Pahoinvointi paljon lievempää, mutta kesti kauemmin jne.
Sulla on kuitenkin ihan kunnon raskausoireita, joten eiköhän siellä kaikki ole kunnossa! Se on tuskaisaa odottaa ekaa neuvolaa, kun odottavan aika on niin pitkä. Koeta olla vain stressaamatta liikoja etukäteen, vaikka ei se helppoa olekaan :)
Omaan napaan ei erityistä kuulu, liikkeitä ei vielä tunnu, vaikkakin välillä vähän jää kuulostelemaan että oisko se voinut olla... Mutta en usko silti vielä tunteneeni mitään. Ekassa tunsin rv16+1 ekat liikkeet.
Alapää on ihan kamalan turvoksissa, välillä on tosi hankala olla sen paineen tunteen kanssa! Kiva jos se on nyt jo tollanen, minkälainen se sitten isommilla viikoilla on.. Liekö johtuu sitten siitä emättimen lievästä laskeumasta joka todettiin viimeksi jälkitarkastuksessa. Ei se ole juurikaan aiemmin vaivannut, mutta nyt on alkanut tuntua inhottavalta.
Lisäksi on alkanut tässä parin päivän aikana kutista aika lailla, oisko sitten hiivaa.. No ke on neuvola, kyselen siellä sitten siitäkin.
Muuten olo on oikein pirteä tällä hetkellä. Väsymys ei vaivaa ainakaan tavallista enempää ja olo on muutenkin melko hyvä.
Viipero & Santeri rv 14+4
Täällä on siis ollut samaa ongelmaa sivujen kanssa kuin muillakin. Pari kertaa oon yrittänyt jotain raapustaa, mutta kun sivut on tökkinyt niin en ole jaksanut montaa kertaa yrittää.
Neuvolakuulumisia tältä aamulta:
Kaikki pääasiassa hyvin. Painoa tullut yllättävän vähän ottaen huomioon vapun kaikki grillailut ja herkuttelut. Nyt lähtöpainosta tullut yhteensä 7,8kg, mikä on vähän verrattuna quun odotukseen. Silloin tuli yhteensä muistaakseni 14kg, mutta etenkin tässä vaiheessa painoa kertyi silloin huimaa tahtia. Lopussa sitten vähän vähemmän. Saa nähdä, käykö nyt toisinpäin, ja lopussa paisun kuin pullataikina!
Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut onneksi muutoksia, eli kiinni oli ja kaulaa jäljellä yli 3 cm. Vauvan sykkeet edelleen tasaisesti 140, sf-mitta jotain 25 ja vauva edelleen perätilassa.
Annoin nyt neuvolalääkärille sen 4D-ultran kertomuksen, kun Tapio Kurki suositteli näyttämään sen lääkärille. Sehän oli siis sitä mieltä, että km:ien ja esikoisen hieman aikaisemmin käynnistyneen synnytyksen vuoksi pitäis tarkistaa ajoissa (jo viikoilla 32-34), ettei vauva ole jäänyt perätilaan. Tänään epävarma, hyvin nuori neuvolalääkäri vaan pyöritteli silmiään ja pohti kai kuumeisesti, mitä pitäis tehdä. Kyllä se vähän lupas laittaa lähetteen synnytyssairaalaan ultraan, mutta epäilen itsekin, että ei ne tossa vaiheessa vielä ota mua sinne. No, katsotaan. Onneksi vauvalla on vielä tilaa ja aikaa kääntyillä masussa. Nythän on kuitenkin vasta viikkoja 27.
Niin, ja koska vauvaa on taas arvioitu jopa pari viikkoa isomman kokoiseksi kuin pitäisi, neuvolantäti passitti mut taas sokerirasituskokeeseen, yöks! Viimeksi silloin quun odotusaikana jouduin siihen myös, mutta tulokset oli ihan normaalit. Toivottavasti nytkin. Pitäis varata se aika ihan lähipäiville. Hyi että kauhistuttaa jo valmiiksi se litkun juonti!
Hemoglobiini mulla oli vieläkin aika alhainen, joten rautakuuri jatkuu. Harmi, koska mulle tulee tosi kipeä maha siitä! Ei siis suoranaista ummetusta, mutta jotenkin mahaa oikein kivistää ja kouristelee... Joudutteko te muut ottamaan lisärautaa? Oon olltu aika väsynyt nyt viimeviikkoina, joten pakko vaan yrittää sietää tota.
Ja vielä viimeseks sellanen juttu, että mun issiaskivut on taas pahentunut, pöh! Tukivyökään ei nyt oo auttanut enää yhtä hyvin. Toivon, että se on vaan hetkeks ärtynyt ja kohta taas helpottaa. Inhottavaa, kun ei nukkuessakaan löydä hyvää asentoa, jossa pakarasta ei vetäis niin kauheesti. Sain neuvolasta totakin varten lähetteen fysioterapiaan.
Huh! Tätä lukiessa saa kyllä sen kuvan, että valivali! Mutta ihan aikuistenoikeesti, voin kyllä tosi hyvin eikä suurempia valituksenaiheita ole! Oon vaan tosi onnellinen siitä, miten pitkällä raskaus jo on ja että koko ajan mennään kohti turvallisempia viikkoja! Kuuma kesäkään ei kauhistuta, vaan oikein odotan sitä, miten kesällä saa vaappua pallomahan kanssa ympäriinsä ja nauttia vaan auringosta ja jätskistä. :) Musta oli viimeksi ainakin tosi ihanaa olla kesällä raskaana, vaikka olikin ehkä kuumin kesä moneen moneen vuoteen.
-Q- ja -q- 1v9kk ja aatu 27+2
Voi rähmä kun mun työt jumittaa ihan totaalisesti vaikka nyt niitä täytyis tehdä minkä ehtii kun vielä pystyy,,istuminen tuntuu vaan niin ikävältä jokapaikassa että siirtelen niitä kokoajan huomiseksi..koneella kyllä pystyn kummasti istumaan;)
Viiperolle lohdutuksia tohon alapään turvotuksen/paineen tunteeseen, mulla se ei oo ainakaan pahentunut viikkojen myötä eikä se sinne tullut suonikohjukaan oo onneks kasvanut..mutta kyllä se aika ikävää silti on.
Quulla oli kaikki neuvolassa hyvin, aika samoissa mennään painon kanssa kun mulle on tullut nyt liki 9kg, viimeisin kilo mätkähti kyllä varmaan puhtaasti vapun syömisistä;)
mulla painoa tuli viimeksi loppua kohti aina vaan reippaammin, kiloa per viikko ja saldo oli 17kg mutta ehkä nyt ei sitten tulisi niin paljon,dbdbd!
Mä ajattelin kanssa joutuvani nyt siihen sokerirasitukseen kun siitä jo viimeksi synnärillä mainittiin että seuraavalla kerralla varmaan joudut kun vauva oli keskivertoa isompi, mutta terkka ei oo kyllä puhunut siitä mitään vaikka joka kerta uhkailee sillä vauvan isolla koolla;)
Toivottavasti pääset hyvissä ajoin tarkistuttamaan vauvan tarjonnan.
Tuosta mahasta sen verran että mun mahan kasvu on nyt jotenkin hyytynyt, nyt se tuntuu ja kuvien perusteella näyttääkin olevan melkeinpä pienempi kuin viimeksi näillä viikoilla vaikka alussa kasvoi huimaa vauhtia.
Mä kyllä kanssa odottelen aurinkoisia ilmoja, vaikka meinasin ihan totaalisesti läkähtyä vapun aikaan kun oli lämmintä, tosin sitten lopulta lämpimimpänä päivänä heitin tukisukkikset hiivattiin ja johan oli taas mukavan vilpoisaa..siitä hyvästä jalat kyllä turposi iltaan mennessä ihan kauheiksi ja suonet pullisteli reisissä kipeästi joten kyllä se kesä niissä vaan on hikoiltava.Tyttöä odottaessa musta oli kyllä vaan mukavaa olla raskaana kesällä niinkuin quukin kirjoitti vaikka kaikki sitä mun olotilaa voivotteli ja säälitteli..
Eipä muuta tällä kertaa, tarkoitus oli vaan pinoa nostella mutta romaanihan tästä melkein tuli:)
Queen ja veikka rv 30+5
Täytyy vielä tulla ihmettelemään kun äskön tuli omituinen supistus joka oli kyllä edelleen kivuton mutta jäi ikäänkuin päälle mitä ei ole ennen sattunut..maha oli kovana monta minuuttia ja kun sen jälkeen ihmettelin ahdasta olotilaa mahassa ja kopeloin tuosta mahan päältä niin huomasin että veikka siellä möllöttääkin ihan poikittain.Hikkaamaankin se alkoi ja tuossa kyljessä se hikkakin nyt tuntuu.Toivottavasti nyt kääntyisi pikapuoliin taas raivotarjontaan kun mahassa tuntuu tosiaan hiukan tukalalta tällä hetkellä..vauva kun oli jo niin mukavasti tuolla alhaalla,mokoma möllikkä:)
Eipä muuta, tälläistä huippu mielenkiintoista omanapaista ihmettelyä vaan;)
Queen
Ollaan mummulassa ja mummu lähti jo Jonskun kanssa pihalle. Pitäis mennä perästä, mutta nopeesti pakko kirjottaa.
Q mulla kans on rautakuuri meneillään, kun viimeksi neuvolassa hemppa aika alhainen. Nyt en vaan oo mutamaan päivään uskaltanut syödä rautaa, kun maha on ollut ihan kovana. Tosi inhaa. Nyt oon sit ihan rättiväsynyt. Viimeksi mulla ei ollut mitään ongelmia tosta obsidanista. Onko kellään tietoa, mitä muuta rautavalmistetta vois syödä joka olis vähän vatsaystävällisempi?
Toine ihmetyksenaihe mulla on nää supistukset. Ihmeen paljon niitä tulee. Ei oo kipeitä, eikä säännöllisiä, mutta ihmettelen niitä vaan, kun ei viimeksi tässä vaiheessa ollut mitään. Toivottavasti ne ei saa aikaseksi mitään mutoskia kohdunsuulla. Onneksi ensviikola on neuvolalääkäri. Kirppukin on ollut jotenkin kauheen vaisu viimepäivinä. Tai sit mä oon vaan ollut niin kiireinen, että en oo ehtinyt vahtimaan liikkeitä.
Ja sit yksi outo juttu vielä löytyy. Mulla tulee välillä sellanen kova pistävä kipu tonne alamahaan oikealle puolelle, kun nousen ylös. Mistähän se vois johtua? Saattaa ehkä olla vatsalihaksessa tai jossain.
Muuta en nyt ehdi, kun valitettavasti valittaa. Yritän paremmala ajalla tulla uudestaan.
pesukarhu rv 23 ja jotain
Pesukarhu, kokeile sellasta nestemäistä rautalitkua kuin Kräuterblutsaft, tai jotain... Mulla on sitä, se on kamalan makuista ja mulla kyllä siitäkin tulee maha kipeeks. Mutta joillekin toi on kuulemma parempaa. Sitä saa apteekista.
Olipas valtava " supistus" Queenillä! Mä en oo tollasia isoja muljahduksia ainakaan tunnistanut, mutta muutenkaan en yhtään osaa itse sanoa, miten päin vauva milloinkin masussa asustaa. Potkuja ja muksahduksia tulee ihan joka puolelle ja samanaikaisesti, joten enpäs tiedä. Vielä en tunne itse mitään pepun/pään tapaistakaan mahan päälle, eikä lääkärikään tänään heti keksinyt, missä kohdassa vauva on.
Toivottavasti Pesukarhulla on ihan harjotussuppareita vaan. Koitahan lepäillä!
-Q-
Moikka kaikille! Neiti nukahti päikkäreille, niin minä tulin koneelle hoitamaan muutamat asiat. Ja tietysti yrittämään josko tänne palstalle pääsisi... Tähän asti tänään kaikki toiminut ihan ok.
Pesukarhulle ja muillekin, minä käytin ekassa raskaudessa Maltofer-tippoja hemoglobiinin laskiessa. Mulla on ollut aina vaikeuksia rautavalmisteiden imeytymisen suhteen ja lisäksi tullut mahavaivoja. Noista tipoista ei tullut mitään ikäviä oireita. Aika arvokkaita ne oli, mutta auttoi minulla hyvin.
Viipero, meidän muksuille tulee ikäeroa noin 1 v 7 kk, jos kakkonen pysyy matkassa loppuu asti. Tyttönen täyttää siis 1 v ensi maanantaina. =)
Täällä olotila on jokseenkin entisenlainen. Väsyttää ja etoo enemmän, jos jää päiväunet nukkumatta. Soittelin eilen Hyvinkäälle ja eka ultra on kesäkuun alussa. Yritän olla ajattelematta sitä, koska silloin aika vasta kuluukin hitaasti.
Nyt lepäämään, kun neitikin siis nukkuu.
t. iida-linnea rv 7+6
Edelliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12810467&p=2&mpage=8&tmod…
Hauskaa vapun jatkoa kaikille, en nyt tarinoi sen enempää kun pitää mennä laittamaan poitsulle ruokaa. Kunhan äkkiä aloitin uuden pinon.