Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskien Toukokuu ~*~*~*~

01.05.2008 |

Jaa täälläs on vähän muuttunut jutskat.. Taaperoissa ei muka näkynyt yhtään aloitusta!! Outoa.. Toivotaan että tää viesti tulee oikeeseen paikkaan!

Muutto takana ja nyt sitä asustellaan Lempäälässä Tampereen kupeessa!!

Ekassa neuvolassa kävin viime viikolla! La on 10.12 ja kaikki tuntui olevan kunnossa... hb tosin oli alhainen jo nyt 122. Kun Ainon raskaudessa se tipahti noihin lukemiin vasta puolenvälin jälkee.. pian siis pääsen rautakuurille minäkin kun tuosta ihan varmana vielä tippuu!

Ultrassa en ole vielä päässyt käymään.. mutta 20pv on lääkärin neuvola jossa sisätutkimus ja 21 mulla on sitten väestöliittoon aika np-ultraan ja seerumiseulaan! Toivottavsti on kaikki kunnossa! Onko kukaan muuten käynyt väestöliitossa ultrassa?? Mitähän maksaa?? En hokannu kysyä!!

Hmm.. Mulla on ihan erilainen ollut alkuraskaus ku Ainosta! Pahoinvointi alkoi jo ku testi näytti ekan kerran kaks viivaa ja on ollut pahempi ku aiemmin! Ja vappuna olen mammahousuihin siirtynyt kun turvottaa ja massu on jo nyt kasvanut..

Mutta nyt ulkohommiin..

Niamey ja Aino 190806 ja pikkunen rv 9+5

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tätäkin kautta Miamikille hirmuisesti onnea!!! Sekä tietty Jepsiksellekin!!! Siis tosi mahtavaa!!!!!!

Me oltiin eilen yhden kaverin kanssa syömässä Hml:n Rossossa, ja voi vitsit että tuli taas syötyä... Olin ihan ähkyssä vielä illalla nukkumaan mennessä. Tosin mulla oli niin hirvittävä päänsärky kun pääsin ennen ysiä kotiin, että suoriuduin aikas pikaseen sänkyyn... Jäi sitten viisut näkemättä, ei sinänsä, että mä niitä(kään) oisin jaksanu kattoa...

Käytiin eilen myös Tampereella ja Ideaparkissa, ja löysin yhdet housut ja pari paitaa ittelleni, alkaa jo tavishousut puristamaan... En vaan vielä "viittis" alkaa käytämään noita mammahousuja, kun sitten ei mee enää mitkään vaatteet päälle. Mutta parempi se kuin että puristaa ja kiristää.

Q, mä en sillon keskiviikon ultran jälkeen heti kerenny tänne kertomaan kuulumisia, joten pahoittelut, että pidin sua (teitä) jännityksessä.

Nyt ei irtoo muuta, täytyy mennä suihkuun ja laittamaaan pyykit kuivumaan ja sitten nukkumaan, mulla on huomenna aamuvuoro (6.30-13) ja klo 14 hammaslääkäri, muistinkos teille kertoa, kun menin sen pitkän sairasloman jälkeen töihin, niin söin siellä kaksi marianne-karkkia ja palanen hampaasta irtos, ei kiva... Ja siitä on nyt siis kolmisen viikkoo aikaa... Mutta joo, nyt sinne suihkuun...

napero ja pikkutonttu 13+5 ja isoveli-Eetu 2v3kk

Vierailija
42/75 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihania uutisia täällä onkaan! Onnea kaikille plussanneille, etenkin MiaMikille: plussa oli varmasti aivan ihana yllätys! :)

Krooh pyyh, väsyttää. Olen ollut kaksi viikkoa sairaslomalla ja tänään ensimmäistä päivää töissä. Olen nyt jo aivan puhki, kun en pääse päiväunille - tähän aikaan päivästä olen tottunut nukkumaan. No, kolme viikkoa enää töitä ennen kesälomaa, ja kai tämä uupumus jossain vaiheessa helpottaa.

Pahoinvointi on alkanut helpottaa. Jos syön kolmen tunnin välein, niin se pysyy melko hyvin aisoissa. Töissä tosin kahvitauotkin on määrätty etukäteen, joten on vaikea syödä säännöllisesti. Pakko pitää välillä taukoja "väärään aikaan", muuten joudun menemään oksulle.

Massu on aivan turvonnut, mutta onneksi löysällä paidalla onnistuu vielä peittää. Haluan odottaa ekaa ultraa, sitten kerron töissä uutiset. Ultrasta puheenollen, milloinkahan Kättäriltä ilmoittavat ultran ajankohdan? Terkka laittoi lähetteen jo kaksi viikkoa sitten, eikä kirjettä ole vieläkään kuulunut. Mitenkähän kauan sitä pitää odotella...

Me löydettiin vihdoin viimein asunto, joka kelpaisi meille. ;) Nyt pitäis saada oma asunto myytyä, tosin meillä on kyllä jo ostaja tiedossa, toivottavasti vaan ovat saaneet laina-asiansa kuntoon. Se asunto vaikuttaa tosi kivalta, on uudempi kuin nykyinen, yhdessä tasossa, isompi kodinhoitotila ja kivalla alueella (päiväkotiin ja ala-asteelle vain muutama sata metriä). Eikä sekään tietysti haittaa, että lainamäärä vähän pienenee... =) Vähän jännittää miten viihdyn uudella paikkakunnalla, mutta onneksi siellä asuu pari ystävää kuitenkin.

Vihdoin viimein ruokatauon aika, vilkutukset kaikille masukkaille!

Karssuli & Onni 9+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippa linssissä täällä luen niitä :)

Mä oonkin jo ainakin viikon tiennyt jepsiksen raskaudesta ;) Aivan mahtavaa odottaa samaan aikaan kun meidän neiditkin on niin samanikäisiä! Me tänään kuiskuteltiin jepsiksen kanssa salaa leikkipuistossa keskenämme kaikkia raskausasioita, ihanaa puhua jonkun toisen kanssa kasvotusten kun me ei aiota vähään aikaan kertoa raskaudesta esim. vanhemmille, mun siskolle ja miehen veljelle. Mammakaverit tietää vaan ja se riittääkin vähäksi aikaa, kun ei sitä nyt ihan hiljaa olisi osannut pysyä :)

Me ollaan miehen kanssa niin innoissamme että käytiin jo eilen hiplaamassa pieniä vauvan vaatteita lindexillä :D Siis aivan uskomatonta että mun mies edes suostui tulemaan sinne ja sitten hän jopa sanoi että ostetaan jotain. Me ostettiinkin sitten 56cm yökkäri, body ja housut :)

Päätettiin eilen miehen kanssa että ei mennä nyt alkuraskauden ultraan vaan odotellaan sitä ekaa neuvolan ultraa ihan kaikessa rauhassa. Jos ei mulla tule tässä raskaudessa sitä pahoinvointia niin voipi olla että olen kohta ihan hermoheikko ja soittelen ultraan aikaa ;)

Ajattelin jo soitella huomenna aikaa neuvolaan, kun Jepsiskin oli jo kerennyt ;) Ja terkka laskee kuitenkin aluksi rv:t niiden edellisten menkkojen mukaan jne.

MiaMik rv 4+5 ja neiti kohta 1v8kk

Vierailija
44/75 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on pari päivää ollut jo suht keväinen ilma :) Sain muksun just nukkumaan ja nyt tässä ihmettelen kun ei tarvitse tehdä mitään työhommia (ne kun loppui viime viikolla) eikä oikeastaan myöskään tarvitse siivota (meillä oli eilen kämpän esittely jota varten tulikin puunattua reippaanlaisesti).

Vitsi kun mulla on nyt kunto romahtanut ihan totaalisesti! Vielä vajaa kaksi viikkoa sitten käin juoksemassa, mutta nyt tänään mentiin vaunuillen ja koiraillen kauppaan ehkä kolmen kilometrin matkan päähän ja kotimatkalla meikä vaan raahusti. Ja tuntu, että jalkoja särkee ja selkää särkee ja muutenkin on hankalaa... Eilen kävin taas anoppilan supertarkalla vaa'alla ja painoa onkin sitten vissiin ruvennut pakkaamaan reippaanlaisesti. Eli oman diagnoosin mukaan on tullut kuusi kiloa lisää, Hilusta painoin tämän verran rv29:llä, joten taitaa kyllä kymmenluvut paukkua enemmän kuin riittävästi, varsinkin kun tosissaan ei tuo käveleminenkään suju enää kuin unelma. Nojoo, joskos siinä olisi päivän valitusosuus... Päivän ei-valitusosuuteen kuuluu muuton odottamista, torstaina saadaan avaimet. Mä niiiiin odotan sitä, että saa sen oman pienen pihan. Mulla on jo vaikka mitä suunnitelmia sitä varten, vielä kun saisi päähän mahdutettua ettei sitä tilaa kuitenkaan ole niin kamalasti...

MiaMikille hurjasti plussaonnitteluja! Ja toivottavasti säästyt suuremmilta pahoinvoinneilta, itse tulee leksailtua yhä ehkä joka toinen päivä ja kieltämättä kyrsii kovasti. Mutta sama juttu se oli Hillan kanssa.

Voi vitsi noita QUEENin supisteluja :( Onneksi nuo viikot koko ajan kasvaa, vaikka saisi se veikka hoksia, että mahassa on melko kivaa olla vielä ainakin pari viikkoa.

VIIPEROkin on saanut jo tuta harjoitussupistuksia. Toivottavasti pysyvät aisoissa!

Aha, meillä alkoi jo pienet äänitreenit kuulua makkarissa, pitää toivoa, että muksu tajuaisi, että päikkäreitä voi nukkua kauemmin kuin 20 minuuttia...

Hui, Q:lla on ollut kiperät paikat, onneksi tosissaan hoksit mennä päivystykseen ajoissa!

Ja JEPSIKSELLEkin plussaonnitteluja! Kevät/kesä on näemmä plussarikasta aikaa :D

KAMOMILLA joutuu suuntaamaan sokerirasitukseen! Tsemppiä sinne, onneksi itse olen selvinnyt vaan toisten jutuilla asian tiimoilta...

OSSE oli kompuroinut :( Toivottavasti nilkka paranee itsestään ettet joudu kipsattavaksi :(

IIDA-LINNEAllakin on kohta ultra, varmasti tuntuu päivät matelevan sitä odottaessa!

KARSSULIllakin on asuntobuumi päällä :)

Vitsi mulla menee hermot, muksu näemmä jo heräsi! Olin ihan varma, että nukkuisi ainakin tunnin päikkärit kun yöunet jäi semmoseen yhdeksään tuniin! Ihan epäistä että tälläiselle "keskimääräistäenenmmänuntatarvitsevalle" laitetaan tommonen supervirkku vauva, argh!

Coltsfoot ja mukelot

Vierailija
45/75 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensiksikin onnittelut MIAMIKILLE ja JEPSIKSELLE raskausuutisista! :)

Täällä alkoi pahoinvoinnit lähes tarkalleen rv 6+0. Tais mulla ekassa raskaudessakin olla jonkunlaista pahoinvointia, välillä piti pyttyä halailla, joten samaa odotettavissa nytkin. Keittöön en pysty menemään, kun en siedä niitä hajuja. Muutenkin vain yökin koko ajan :D Sama homma kuin KARSSULILLA, että pitäis muistaa riittävän usein haukata jotain, ettei pahoinvointi ylly kovin kovaksi.

Kaupassakaan en pysty käymään, kun yököttää nähdä niitä ruokia. Silti tuntuu olevan nälkä koko ajan :O

COLTSFOOT, meilläkin on valitettavasti kadonneet päikyt jonnekin, ilmeisesti johtuen "parantuneista" yöunista. No onhan ne totta vie parantuneet; ei tarvi heräillä tunnin välein, mutta ne on myös lyhentyneet siihen 9 tuntiin ja siihenkin menee pahimmillaan 3-4 herätystä (ja rauhoitteluun oma aikansa). Onneksi suurimmaksi osaksi herää vain pari kertaa yössä kitisemään :) Mutta päikyt on tosiaan jääneet. Tänään nukkui ennätykselliset 1h vaikka kuukausi takaperin saattoi nukkua kolmekin tuntia päikkäreitä (mitä ei nukkunut edes vauva-aikana). Muuten aikalailla puoli tuntia on päikkyjen pituus :/

Mutjoo, pitää lopetella. Asioille pitäis vielä jaksaa lähteä, kun sais jostain revittyä energiaa :p (VÄSYTTÄÄ)

Han, S 1v3kk ja Basisti 6+4?

Vierailija
46/75 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän söpö toi Hanin Basisti - eikös teidän S ollut odotusaikana rumpali? Vai muistanko väärin? Pianhan teillä on koko bändi koossa... :)

Mä oon täällä itsekseni iloinnut MM:n ja Jepsiksen yhtäaikaisesta odotuksesta, varmasti on tosi ihanaa, kun on ihan lähellä joku, jonka kanssa mennä yhtä matkaa. Mä oon taas näitten lähipiirin ihmisten kanssa just sen verran eri ajassa, että en ehdi vissiin äitiyslomalla oikein kenenkään kanssa samaan aikaan olemaan... etenkin, kun aion edelleenkin palata töihin heti helmikuussa. Yksi kaveri jää tammikuun alussa äitiyslomalle, joten ehkä hänen kanssaan vähän enemmän ehtii sit treffailla silloin - jos en ole ihan kuollut väsymyksestä kahden pienen kanssa.

Siitähän mun piti myös kirjoittaa, kun kehuin tässä taannoin, kuinka ruoka ei maistu - joo, se oli ohimenevää ja nyt maistuu taas. Siis ihan alussahan piti syödä koko ajan, välissä oli sit se kausi et söin vain kasviksia ja kalaa, ja nyt kelpaa taas melkein kaikki, etenkin suklaa. Silti tänä aamuna mieheltä piti oikein tarkistaa, että eikös raskausaikana pitäis vyötärönympäryksen kasvaa eikä pienentyä... mulla siis vyöstä alkaa loppua reiät, mutta vissiin se johtuu töihin menosta. Ja en epäile hetkeäkään, etteikö kohta ala maha paisua. Tänään kerroin myös toiselle lähityökaverille raskaudesta, eikä ollut arvannut mitään. Eli minulla ei tosiaan ole vielä tarvetta niille äitiysvaatteille. :)

Typy syö tuossa lattialle tippuneita makaroneja, vaikka vetäisi juuri aikuisten annoksen kanapastaa...

Sain tänään vihdoin typylle uuden hoitopaikan, eli ensi viikosta alkaen menee uudelle pph:lle. Ei saatu ihan viereen nytkään, mutta autollahan sitä on tähänkin asti viety, joten ei haittaa mitään. Ilmeisesti vanhempi nainen on tämä uusikin hoitaja, vaikutti siis hyvälle ja kokeneelle puhelimessa. Ja edelleenkin on omakotitalossa, mikä on aina plussaa. Tosin hoitolapsilla kuului tällä hetkellä olevan vesirokko päällä, toivottavasti on jo tartuntavaihe ohi... vaikka joskushan se pitäis sairastaa, ja onneksi minäkin olen sen jo sairastanut, niin ei tartte pysyä poissa.

Eilen Raju piti melkoisen hulabaloon kohdussa, oli ihanaa liikkeitä tunnustella.

Mutta nyt tyttö siivoaa sen verran haipakkaa, että täytyy mennä vähän hillitsemään ennen ku lasit paukkuu...

-Osse, typykkä ja Raju rv 16+5

Vierailija
47/75 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa saisin vihdoin näitä viestejä tänne läpi, muutaman kerran olen kirjoitellut piiiiiitkät tarinat ja sitten kun painaa että lähetä niin viesti katoaa johonkin mustaan aukkoon.

MiaMikille aivan mahdottoman suuret onnittelut, tätä on odoteltu !!! :x

Jepsiskselle tietysti myös onnittelut vaavista.

Mä kävin ultrassa viimeviikon maanantaina ja viikot napsahti 8 päivää eteenpäin, la on nyt 29.11 ja viikkoja mulla siis nyt 13+3 mikä on kyllä käytännössä mahdotonta mutta niin siinä kortissa lukee.

no voi hitto nyt tuo neiti heräsi, pakko mennä.

aa ae ja niilo 13+3

Vierailija
48/75 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSSE, muistelit ihan oikein, S oli mahassa Rumpali, joten luonnollisesti tämä kakkonen on Basisti ;D Mutta meidän bändi jääkin sitten näihin kahteen soittajaan (ainakin seuraavien 4-6 vuoden ajaksi...) :)

AA, kiva kuulla sustakin. Hienoa, että ultrassa kaikki ok,. Jännä, miten paljon eteenpäin siirtyi viikot, mutta eipä kai se paha ole :)

Ei kyllä omaan napaan ihmeempiä. Neukku ensi viikolla. Sitä odotellessa.

Han, S 1v3kk ja Basisti 7+0(?)

Vierailija
49/75 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti vaan omaa napaa, suppareita alkaa pamahtelemaan heti tasaiseen tahtiin kun tässä istuu.

Eilen oli neuvola ja kaikki ihan hyvin, painoakin oli tullut onneksi vaan maltilliset 300g/vko, ajattelin että sitä on tullut ties kuinka paljon kun en ole pystynyt lenkkeilemään koirien kanssa kunnolla moneen viikkoon. Sf mitta putosi jo keskikäyrille, ihan hyvä sekin, terkkakaan ei nyt tällä kertaa pelotellut sillä jättivauvalla mitä yleensä harrastaa;)

Viikon käski vielä levätä mutta sitten voi kuulemma olla ihan huoletta..no olen tosiaan oikeastaan pystynyt vaan nipistämään koirien lenkit minimiin, muuten tässä on kyllä menty nytkin ihan normaalisti, mukavaa kuitenkin että kohta ei tartte siitäkään stressata..harmi vaan että supparit tekee silti jatkossakin yhtä kipeää;D

Tiistai oli ihan kamala päivä, tytön päiväunien jälkeen alkoi kipeät supistukset ja niitä jatkui koko illan, mies oli töissä yöhön asti ja mä olin tietty jo ihan kauhuissani mutta kun sain tytön yöunille niin laantuivat onneksi supparitkin:)

Vkloppu taas meni hyvin kun mies oli tyttösen kanssa.

Eli siis tänne kuuluu vaan supparia, päivän sana:)

Anteeksi taas tää omanapaisuus!

Nyt vaakatasoon tytön päikkäreiden ajaksi.

Queen ja veikka rv 34+1

Vierailija
50/75 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki ok. Kohdunsuu kiinni, kiinteä ja 3cm. Tuota vähän jännäsin, kun on niitä suppareitakin välillä ja aika napakoitakin saataavat olla..

Viimeksi se sf-mitta veteli omilla käyrillänsä, mutta nyt oli nätisti keskikäyrällä. Lääkäri tykkäsi, että viimeksi on tainnut tulla mittavirhe :)

Hb oli 118. Olin ihan varma, että se olisi laskenut enemmän, kun mun raudansyönti on ollut vähän niin ja näin. Kauhean vaikea muistaa sitä ottaa..;)

Painoakin onneksi tullut vain 250g/viikko!

Pissassa tosin oli leukkarit 2 plussalla, eli maanantaina pitää viedä vielä näyte viljelyyn. Mitään oireita ei ole ollut, eli toivottavasti ei ole tulehdusta. Vaikka voihan se olla oireetonkin se tulehdus..

Ja mikä ihanaa, niin meidänkin neuvolassa on nykyään ultraäänilaite ja pääsin katsomaan pikkuista hetken aikaa!! Ei se laite kovin hyvä ollut, mutta näki siitä sentään jotakin:) Näytti jo niin ihanasti vauvalta..

Menispä aika äkkiä ja sais jo syliin sieltä sen pikkuisen tuoksuteltavaksi..;)

No, siinäpä taas omaa napaa kerrakseen.:)

Enkä taaskaan muista mitä piti kommentoida.. Pahemmanlaatuinen raskausdementia taitaa olla iskenyt meikäläiseen..

T:Kamomilla rv 27+1

Vierailija
51/75 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niitä kommentteja:)

Ossella sattunut jalkaan ikävästi, toivottavasti paranee ihan itsekseen! Hienoa, että tytön hoitopaikka järjestyi!

Mulle on käynyt vähän samanlailla ton makean syömisen kanssa. Vähän aikaa sitten ei maistunut ollenkaan ja nyt voisin kyllä joka päivä vedellä jätskiä ja pullaa ym..

Iida-Linnea oli osallistunut naisten kympille!! Vautsi!! Mahtava suoritus! Multa olisi kyllä jäänyt, varsinkin alkuraskaudessa, menemättä..

Onneksi äitisi pääsi jo sairaalasta kotiin! Toivottavasti voi nyt hyvin! Aina kamalan ikäviä ja säikäyttäviä tommoset sairastumiset :/

Karssulilla pahoinvointi helpottanut, hyvä!! Ja onnea uuteen kotiin :)

Ihana MiaMik, kun olit jo käynyt ostamassa pikkuisia vaatteita:) Niin se vaan tuntuu todellisemmalta kun on jotain konkreettista esim. juuri niitä pikkuvaatteita hankkinut:)

Coltsfoot valitteli kunnon hononemista. Äkkiä se vaan romahtaa jos ei pääse liikkumaan entiseen malliin:/ Täällä on ihan sama juttu.. Helposti väsyy ja sitten tietysti ne supparit iskee herkemmin.. Tsemppiä!!

AinoAuroralle onnea hyvistä ultrauutisista!! Eikös se vaan ole mukavaa kun saa tavallaan "ilmaiseksi" lisää viikkoja ;)

Queenille tsemppiä suppareiden kanssa!! Toivottavsti pian helpottaa eikä niistä koituisi sen suurempia ongelmia!

Han-hanille myös tsemppiä pahoinvointiin!!

No, tulikohan nyt kaikki.. Toivottavasti!

T: Kamomilla rv (edelleen;)) 27+1

Vierailija
52/75 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menossa hurjat rv 5+2 ja muutaman päivän on etonut oikein kunnolla ja kaamea nälkä vaivaa koko ajan. Etova olo alkaa 1-2h heräämisestä ja syöminen onneksi auttaa ja mussutankin koko ajan jotain. Tänään melkein jo oksensinkin kesken ruokailun, mutta se oli melkein ;)

Vedin tänään taas 2h päikkärit, väsyttää ihankauheasti koko ajan, ei neidistä ollutkaan näin aikaisin väsymystä.

Ensimmäinen neuvolakin on jo 10.6! Samana päivänä kuin jepsiksellä :)

Vierailija
53/75 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa kaikille!

Ajattelin raahustaa koneelle katsomaan sähköpostit ja samalla pari sanaa tänne. Ollaan tyttösen kanssa kovassa flunssassa ja mulla on lisäksi kuumetta. Meni siis viikonlopun suunnitelmat ihan pieleen. Onneksi mies on kotona, joten hän jaksaa touhuta neidin kanssa. Tyttönen nimittäin jaksaa leikkiä ja remuta vaikka nokka vuotaa aivan jatkuvasti.

Tämä flunssa on vienyt multa voimat täysin. Pienikin homma tekee tosi huteran olon. Flunssan myötä etominen on palannut kuvioihin...

Harmittaa vaan, kun ulkona on upea ilma ja olisi ihana tehdä perheen kesken mukavia kesäjuttuja. No yritän nyt toipua, jotta pärjään neidin kanssa maanantaina.

Hyvää vointia kaikille!

T: iida-linnea rv 11+3 ja tyttönen

ps. Mulla on ultra keskiviikkona, joten sen jälkeen palailen varmaan kertomaan kuulumiset...

Vierailija
54/75 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHO! Siis kai sitä ns. tänne kuuluu kun testiin pärähti se kaksi hyvin selkeää viivaa torstaina.. Omien laskujen mukaan ois 5+5 menossa ja LA tammikuun lopussa. Ajatuksena oli että Oonalle (1v1,5kk) tulisi pikkusisar, mutta ei ehkä ihan vielä.. ;) No, niinhän siinä sitten taisi käydä että se pikkusisar olisi tuloillaan - ihan täysin yllättäen! Fiilikset on ihan ihmeelliset. Toisaalta olen ihan onneni kukkuloilla ja toisaalta pelottaa niin maan .... Ikäeroa siis olisi tulossa 1v9kk ja onhan se aika pieni ero. No, ehkä mekin siitä selvitään kun muutkin. ;) hih. Anyway, pakko oli "purkautua" jonnekin kun ei vielä "voi" kertoa kovin monelle muulle. Kai sitä pitäis alkaa soitteleen neuvolaan että millon sinne ekan kerran mennään jne. Just kun pakkasin mammavaatteetkin varastoon.. Kohta ne saa hakea sieltä pois..

Onnittelut kaikille plussanneille ja kovasti vaan tarrasukkia joka iikalle!

Mammis + O rv5+5 (Oona 1v1,5kk zzz)

P.S. IIDA-LINNEA - mistäs sulle yhtäkkiä on noin komeat viikot jo tulleet!?! :)))

Vierailija
55/75 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin se plussa aamulla pärähti ja pelot myös. En varmaan hirveästi ala nyt vielä palstailemaan, mutta tuun kertomaan kyllä kuulumisia ultrista. Mun pitäisi päästä nyt siihen alkuraskauden seurantaan. Mutta pistäkää peukut pystyyn että jos tällä kerta onnistuttaisiin.

Hermione rv 5+6 menkkojen mukaan, ei kyllä varmastikaan pidä paikkaansa.

Vierailija
56/75 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammikselle isot onnittelut yllätys tonskasta!

Vierailija
57/75 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Mammikselle ja Hermionelle! Toivotaan, että kyytiläiset pysyvät matkassa. Mammis, onneksi on 9 kk aikaa tottua ajatukseen kahdesta lapsesta! :)

Mulla huononi taas olo. Eilisestä asti on etonut ihan koko ajan, oksennus nousee kurkkuun vähän väliä. Kävin aamulla töissä, mutta en jaksanut olla siellä ja mies toi kotiin. Joten tässä sitä nyt ollaan taas kotona lötköttelemässä. Ehdinkin jo ajatella, miten paljon helpommalla olen päässyt kuin Ainoa odottaessa...

Osakekirja vaihtaa tänään omistajaa, eli meidän asunto on myyty. Tällä viikolla tehdään kaupat uudesta kodista, heinäkuun alussa sitten muutetaan. Pitää pikkuhiljaa alkaa pakkailla, jaksamisen mukaan tietysti. En ole yhtään oikeastaan edes ehtinyt innostua ajatuksesta, kun jaksaa juuri ja juuri taaplata päivän kerrallaan!

Queenille tsemppiä suppailujen kanssa - onneksi on jo melko turvalliset viikot!

Ja jaksamista muillekin pahoinvoinnin kanssa kamppaileville. Jokos AA:lla on alkanut helpottaa?

Karssuli, Aino tarhassa 1v8kk ja Onni 10+4

Vierailija
58/75 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania uutisia täällä - onnea kovasti Hermionelle, ja pikkuiselle tarrasukat matkaan! Oon tosi onnellinen sun puolesta, ja toivon sydämestäni että kaikki sujuisi tällä kertaa hyvin loppuun saakka!

Mammiskin oli saanut yllätysplussan, onnea! Kyllä sinä varmaan ehdit vielä tottua ajatukseen. Ja et oo ainoa jota tuleva kahden pienen kanssa vähän jänskättää... :)

Jepsistä en varmaan ole muistanut onnitella, onnea sinnekin!

Jaksuja kaikille pahoinvoiville, toivottavasti pian helpottaa että pääsette nauttimaan kesästä.

Ja Queenin suppareille vielä hetkeksi laantumissäteitä täältä..

( . ) Mahaan ei kuulu mitään erikoista. Torstaina on seuraava neuvola, sitä odotellessa. Rakenneultra on vasta juhannuksen jälkeisellä viikolla, sinne tuntuu olevan niin pitkä aika vielä. Suppareita tuli viikonloppuna aika paljon, kun viikonloppuun mahtui niin paljon kaikkea toimintaa, siivoamista, yo-juhlissa käyntiä (ja sen takia autossa istumista), ulkoilua ym. Mutta tosiaan tuttujahan ne ovat (supparit siis) jo edellisestä raskaudestakin.

Aurinkoista viikonalkua kaikille!

Viipero & Santeri rv 18+4 ja päikkäreillä oleva Aleksi pian 1v7kk

Vierailija
59/75 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quun ehdotus esittelypinosta oli hyvä, olisi mukava seurata kuka on aina seuraavana vuorossa - niitä laskettuja aikoja kun on aikas pian tulossa useampikin.

Kokeilen väsätä jonkinlaisen version, käykääpäs lisäämässä tietoja sinne!

V

Vierailija
60/75 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea mammikselle ja Hermionelle ja tervetuloa tälle puolelle! Peukut on H:lle pystyssä, että kaikki menee tällä kertaa hyvin.

Itse olen täällä ollut huolissani, aamu meni itkuksi, taitaa hormonit heitellä fiiliksiä taas. Viime viikko oli kokonaisuudessaan tosi hiljaista, liikkeitä ei kuulunut lainkaan, ja eilen illalla aloin olla jo ihan huolesta mykkyrällä, kun ei tuntunut, vaikka kuinka yritin kuulostella. Aamulla sama hiljaisuus jatkui, ja lopulta soitin tk:hon ja sainkin ajan neuvolalääkärille. Ylläri ylläri - liikkeet alkoivat tuntua heti puhelun jälkeen... ja koko automatkan tk:lle Raju myllerti menemään. Tunsin itseni enemmän kuin hiukan tyhmäksi, mutta oli kuitenkin ihan hyvä että menin, koska lääkärin mukaan joku tulehdus jyllää edelleen (oli minulla siis oireitakin, myös niiden takia hakeuduin lääkäriin). Sain sellaiset lääkkeet, että tehoavat sekä hiivaan että bakteeritulehdukseen, joten toivotaan että tilanne paranee. Lääkäri lähetti minut vielä neuvolan puolelle dopplerille, ja jos ei olisi sydänääniä kuulunut, olisi ultrattukin. Mutta sydän jumputti kovaa kyytiä, joten kaikki lopulta hyvin.

Torstaina minullakin olisi ollut virallinen neuvola-aika, tai sii on vieläkin. Sitten varataan rakenneultraan aika. Minusta tuntuu, että olen paljon herkempi nyt kuin typyä odottaessa, vaikka luulisi toisin päin. On vissiin liikaa kuullut kaikenlaisia tarinoita, miten asiat voi mennä pieleen, että ne tuolla takaraivossa jyskyttävät. Onneksi tk:ssa ottivat asian heti ihan asiallisesti eivätkä yrittäneetkään että olisi pitänyt odotella torstain neuvolaan.

Muuten ei ihmeitä, töistä kun kirjoitan niin parempi pysyä omanapaisena... toisen kerran sitten enemmän kommenttia.

-Osse, typykkä 1,5v+ ja Raju rv 17+5