Onko teillä tullut verta odotusen alussa?
Huomenna pitäisi 7 viikkoa tulla täyteen. Aamulla kun kävin vessassa tuli liman mukana pari pitkää veriviirua. Säikähdin ihan kamalasti. 2edellisessä odotuksessa ei verta ole tullut. Eikä nyt pitäisi olla menkkojen aika vielä,luin jostain et silloin voi verta vähän tulla eikä siitä ole harmia. Pitäisikö ottaa neuvolaan yhteyttä? Vielä en ole neuvolaan odotusesta ilmoittanut.
Hermostuttaa ihan sikana!!!!!
Kommentit (8)
veristä vuotoa juuri noilla samoilla viikoilla, 6-8. Kesti siis kaksi viikkoa. Soitin neuvolaan, mutta eipä ne siellä muuta sanonut kuin että jos ei ole kipuja niin kaikki on todennäköisesti hyvin. Nyt viikkoja 9+6 ja menen huomenna yksityiselle ultraan tarkastamaan että kaikki ok. Toivottavasti sinäkin selviät vain säikähdyksellä!
ja sikiön koko ei vastannut viikkoja eikä sykettä näkynyt.Joten vaavi ei jaksanut tämän pidemmälle. Verenvuoto on lisääntynyt ja nyt odottelen koska vaavi tulee pois suojastaan. Tunteet on ihan sekaisin, välillä itkee ihan mahdottomasti ja välillä ei ole mitään hätää. Nytkin alavatsaa supistelee pikkuhiljaa. Ei auta kuin odotella.
Mulla vuoti rv 11-13 joka päivä hieman verta ja mukana jotain limaa. Samalla kouristeli mahaa ja pelkäsin kauheasti, juuri keskenmeno oli ed. talvena. Kätilön mukaan kolmannesta voi tulla jotain jämiä kohdusta herkemmin kuin ekoissa odotuksissa. Mulla vuodot loppui parissa viikossa ja raskaus jatkui normaalisti. Kuulemma jos vuoto on tummahkoa ja niukkaa, se ei haittaa.
Minulla tuli verta kun odotin toista lastani, juuri vähäsen liman seassa ja si aina kun olimme harrastaneet seksiä ensimmäiset 12 vk. Runsas verinen vuoto joka vastaa kuukautisia on huono, mutta todennäköisesti on vain limakalvolta.
Tietty jos pelottaa aina neuvolaan voi soittaa ja toivoa, että siellä on ymmärtäväinen terkkari, eikä niitä jotka vain toteaa, jos se on tullakseen ulos sille ei voi mitään. (valitettavasti niitäkin kuulemma on ihan tarpeeksi)
Saarimar
Itse olen nyt kolmatta kertaa raskaana (rv 6). Molemmissa aikaisemmissa raskauksissani on ollut alkuraskauden verenvuotoa, ensimmäisessä raskaudessa vuotojen aiheuttaja oli polyyppi kohdunkaulassa (poistettiin pienellä leikkauksella) ja raskaus päättyi onnellisesti esikoisemme syntymään, toisessa raskaudessa menetin vauvan kolmannella kuulla keskenmenoon. Kaikki on siis mahdollista. Kehottaisin sinua ottamaan juuri tuon edellä mainitsemani mielenrauhan vuoksi yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin, viikonloppukin on tulossa, silloin yleensä aikoja ei raskauden tuossa vaiheessa juuri anneta.
Toivon sinulle kaikkea hyvää, sillä tiedän miltä tuollainen tuntuu. Itse toivon, että kerrankin saisin olla raskaana ilman verisiä vuotoja. Tässä on muutenkin näitä paineita ihan tarpeeksi.
-karkki- ja pikkuinen
Mulla oli molempia lapsia odottaessa vuotoja, ekan aikana jopa kahdet " menkat" (normaalia lyhyemmät mutta kuitenkin). Pieni vuoto ei haittaa, ja toivotaan nyt ettei enempää tule!
Olen ollut kaksi kertaa raskaana ja molemmissa on ensimmäisten kuukausien aikana tullut ihan kunnolla verta (ei siis mitään punertavaa valkovuotoa vaan ihan kuukautismaista vuotoa). Ensimmäinen raskaus meni kesken 3. kuun lopussa, mutta tämä toinen on edennyt viikolle 36+6 asti. Tosiaan tämähetkisenkin raskauden alussa en alkuun edes uskonut olevani raskaana ja sitten ajattelin, että kesken menee, mutta niin se vain jostain syystä jatkui. Tässä raskaudessa verta tuli myös viikon 20 tienoilla kovakouraisen lääkärintarkastuksen jälkeen.
Syytä verenvuodolle ei ole saatu selville. Toiset kuulemma vuotelevat herkemmin. Kannattaa kuitenkin tarkistaa tilanne. Toivotaan, että kaikki menee hyvin.
onneksi ei kovin paljoa. Mitään kipuja ei ole. Huomenna yritän neuvolaan yhteyttä joskos pääsis ultraan kattomaan onko kaikki hyvin.
Kovasti kyllä mietityttää tämä kaikki.
Nyt 7+2