Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin hankkia toisen lapsen, mutta en uskalla

Vierailija
14.06.2023 |

Ensimmäinen lapsi oli helppo hankkia nuorena ja vauvakuumetta potevana. Toisen lapsen hankkimista olen alkanut pohtimaan liiaksikin. Miten jaksaisin hoitaa kahta? Miten kestäisin taas raskauspahoinvoinnin? Esikoinen on ollut maailman helpoin lapsi, mitä jos toinen ei olekaan yhtä helppo? Mitä jos toinen lapsi on vakavasti sairas? Pystynkö edes rakastamaan ketään toista samalla tavalla kuin esikoista? Mitä jos synnytyksessä sattuu jotain minulle tai lapselle? Olen alkanut hysteerisesti pelkäämään myös esimerkiksi sotaa ja sairauksia. Mietityttää myös, onko lapsista edes seuraa toisilleen kun ikäero alkaisi olla aika suuri.

Toisaalta pelottaa ainoan lapsen yksinäisyys aikuisena, kun ei ole edes serkkuja. Puolisoni haluaa toisen lapsen, ja jos minä en niin pelottaa mitä se tekee suhteelle. Tavallaan haluaisin toisen lapsen, mutta itse olen onnellinen näinkin.

Vertaistukea? Olenko ainoa joka näitä asioita pohtii vai onko muitakin? Mihin ratkaisuun päädyitte?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkia? Mistä se hankitaan? Tavaratalosta?Provo

Vierailija
2/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vain että olen ainut lapsi ja serkkuja on, mutta ei pidetä yhteyttä. Ystäviä voi aina hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen lapseen päädyttiin. Elämä on hyvää näin.

Vierailija
4/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko myös lapsen mielestä? Itse olen aina toivonut että olisi sisaruksia, etenkin vanhempien vanhetessa (yksin vastuussa kaikesta, ei ole ketään jatkamassa surua) ja saadessani lapsen (ei ole tätejä tai setiä).

Vierailija
5/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsentekohaaveeni loppuivat siihen kun näin enneunen jossa kätilö koppasi pöydältä ruosteiset tylsät peltisakset ja huudahti:tätä reikää pitää hieman avartaa!

Vierailija
6/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkia? Mistä se hankitaan? Tavaratalosta?Provo

Tilataan haikaralta - tietysti! Vähän samalla tavalla kuin rullakebabin tilaus Woltista.

Vierailija
7/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun mieskin haluaa" on huonoin syy ikinä hankkia lapsi.

Vierailija
8/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko myös lapsen mielestä? Itse olen aina toivonut että olisi sisaruksia, etenkin vanhempien vanhetessa (yksin vastuussa kaikesta, ei ole ketään jatkamassa surua) ja saadessani lapsen (ei ole tätejä tai setiä).

Entä jos sulla olisi sisarus, joka ei halua pitää mitään yhteyttä sinuun, eikä halua osallistua vanhevien vanhempien huolenpitoon, lapsillasi serkkuja, joita ette edes tunne?

Kaikkea voi toivoa, mutta olematonta ei kannata surra.

Vierailija
9/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarus on iso rikkaus! Sitäpaitsi jos mies haluaa toisen lapsen, niin kai hänenkin mielipiteellään on vähintäänkin 50% painoarvo! Jos sinä olet ehkä 30% toisen lapsen kannalla, niin sehän tekee jo 80%.

Asia ratkaistu. Hyvin se menee!

Vierailija
10/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on ylikansoitettu. Älä hanki lisää populaa.

Vierailija
11/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hyvä miettiä tarkasti tämmöinen asia, mutta liikaa ei kannata kuitenkaan huolehtia ja pelätä. Olen sitä mieltä omien kokemusten perusteella, että sisarukset on rikkaus. Teilläkin jos ikäeroa on jo tulossa lapsille, niin ei se niin rankkaa ole. Vaikka sinulla olisi ensimmäisessä raskaudessa ollut pahoinvointia, niin ei se automaattisesti tarkoita, että toisessa olisi samalla tavalla. Jos isä on osallistunut ensimmäisenkin lapsen hoitoon ja panostaa perhe-elämään, niin eiköhän jatkossakin. Yksityisellä saa otettua laajempia tutkimuksia raskausaikana, jos pelkää vammaista lasta. Toki voihan lapsi vammautua synnytyksessäkin, mutta se nyt on harvinaista. Tai ihan jo isompana onnettomuudessa.

Vierailija
12/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on ylikansoitettu. Älä hanki lisää populaa.

Taas tätä sontaa. Suomessa on väkiluku vähenemässä ja suomalaisia syntyy entistä vähemmän. Lasten hankintaan pitäisi kannustaa entistä enemmän.

Vierailija
13/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simppeli ohje: jos epäilyttää, älä hanki.

Vierailija
14/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai hyvä miettiä tarkasti tämmöinen asia, mutta liikaa ei kannata kuitenkaan huolehtia ja pelätä. Olen sitä mieltä omien kokemusten perusteella, että sisarukset on rikkaus. Teilläkin jos ikäeroa on jo tulossa lapsille, niin ei se niin rankkaa ole. Vaikka sinulla olisi ensimmäisessä raskaudessa ollut pahoinvointia, niin ei se automaattisesti tarkoita, että toisessa olisi samalla tavalla. Jos isä on osallistunut ensimmäisenkin lapsen hoitoon ja panostaa perhe-elämään, niin eiköhän jatkossakin. Yksityisellä saa otettua laajempia tutkimuksia raskausaikana, jos pelkää vammaista lasta. Toki voihan lapsi vammautua synnytyksessäkin, mutta se nyt on harvinaista. Tai ihan jo isompana onnettomuudessa.

Meillä kävi niin että äiti lopetti panostuksen lapsiin kun saimme toisen. Hänen kestokyvyssään ylittyi rajat, ettei kantokyky riittänyt puoleen kuormasta. Ero siitä tuli ja lapset käyvät äidillä viikonloppuisin epäsäännöllisen säännöllisesti. Lapsia tehdessä pitää miettiä onko valmis kantamaan kuorman yksin ja onko varaa kasvattaa ne lapset yksin. Ei sitä vastuuta voi toiselle ulkoistaa, ja kääntäen siitä vastuun kantamisesta ei voi myöskään valittaa. Olen sitä mieltä että yksin on jopa helpompi kantaa koko kuorma, koska toimintatavat ei ole sidottuja kahteen ihmiseen. Varsinkin isänä koin alituiseen sitä että äiti tietää paremmin, koska on nainen ja se on puppua.

Vierailija
15/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://synnytystalkoot.fi/

tuolla lisää tietoa synnytystalokoista

Tuustu

NYT HETI!!!

Vierailija
16/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta pitää hankkia

#

Yksi äidille

Yksi isälle

Yksi isovanhemmille

ja

Yksi isänmaalle

#

Vässykät ei tiedä

Vierailija
17/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon vain että olen ainut lapsi ja serkkuja on, mutta ei pidetä yhteyttä. Ystäviä voi aina hankkia.

Ystäviä voi aina hankkia, perhettä ei.

Vierailija
18/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus nostaa pintaan erilaisia pelkoja. Se tarkoittaa, että jokin asia on merkityksellinen, koska silloin sen menettämistä pelkää. Älä kuitenkaan tee ratkaisuja pelko edellä, vaan mieti mitä elämältä haluat ja mikä tekisi onnelliseksi.

19/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptiohan olisi yksi vaihtoehto mikäli molemmat oikeasti haluatte vielä toisen lapsen ja adoptoiminen on teille mahdollista. Siihen ei sisältyisi synnytyksen riskejä, adoptiolapsi voisi olla jo leikki-ikäinen (= ikäero lasten välillä ei olisi niin suuri), monet sairaudet voisi poissulkea eli ei yllättäviä synnynnäisiä sairauksia lapsella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi