Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskien Toukokuu ~*~*~*~

01.05.2008 |

Jaa täälläs on vähän muuttunut jutskat.. Taaperoissa ei muka näkynyt yhtään aloitusta!! Outoa.. Toivotaan että tää viesti tulee oikeeseen paikkaan!

Muutto takana ja nyt sitä asustellaan Lempäälässä Tampereen kupeessa!!

Ekassa neuvolassa kävin viime viikolla! La on 10.12 ja kaikki tuntui olevan kunnossa... hb tosin oli alhainen jo nyt 122. Kun Ainon raskaudessa se tipahti noihin lukemiin vasta puolenvälin jälkee.. pian siis pääsen rautakuurille minäkin kun tuosta ihan varmana vielä tippuu!

Ultrassa en ole vielä päässyt käymään.. mutta 20pv on lääkärin neuvola jossa sisätutkimus ja 21 mulla on sitten väestöliittoon aika np-ultraan ja seerumiseulaan! Toivottavsti on kaikki kunnossa! Onko kukaan muuten käynyt väestöliitossa ultrassa?? Mitähän maksaa?? En hokannu kysyä!!

Hmm.. Mulla on ihan erilainen ollut alkuraskaus ku Ainosta! Pahoinvointi alkoi jo ku testi näytti ekan kerran kaks viivaa ja on ollut pahempi ku aiemmin! Ja vappuna olen mammahousuihin siirtynyt kun turvottaa ja massu on jo nyt kasvanut..

Mutta nyt ulkohommiin..

Niamey ja Aino 190806 ja pikkunen rv 9+5

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaan onnistuuko tää. Toivottavasti ei tuu taas kaikki pötköön. Mä en itsekkään ymmärtänyt tosta mun edellisestä pötköviestistä mitään ;)

Sonterille tervetuloa kasvattamaan masua.

Larskulle paljon tsemppiä pohdintoihin. Mäkin suosittelisin menemään yksityiselle ultrattavaksi, jos vauvan koko kovasti huolettaa. Oliko sulla esikoisesta sf-mitta sitten samaan aikaan paljon suurempi?

Naperolla ja Ossella oli hienoja neuvola/lääkärikuulumisia. Hyvä, hyvä!

AA:lle ja Karssulille paljon tsemppiä huonoon oloon. Millanen on nyt olotila? Onko yhtään helpottanut?

Queenille tsemppiä suppareiden kanssa kärvistelyyn. Onneksi sulla vikkoja kasassa jo tosi hyvin. Vaikka eipä vaavin ihan vielä sieltä tartteis ulos tulla. Syntykö Liia paljon ennen laskettua aikaa?

Q:lla paukkuu pian rv 30 rikki. Ihanaa, pian päästään jännäämään sun ja Queenin synnytystä :)

Kamomillakin oli käynyt piipahtamassa. Hyvä, että sielläkin kaikki hyvin :)

Muuta ei äkkiseltään tuu mieleen. Siirryn sitten omaan napaan, jossa ei tosin paljon oo mitään kerrottavaa. Kirppu möyryää ja potkii reippaasti. Mahakin jo heiluu välillä puolelta toiselle. Vielä se mahtuu hyvin siellä vaihtamaan asentoa, kun potkut tuntuu millon missäkin. Luulen, että suurimman osan ajasta Kirppu on poikittain perätilassa niin kuin Jonskukin oli tässä vaiheessa. Tuntuu noi liikkeet sellasilta. Viimeviikolla lääkärikin oli samaan mieltä. Pää on oikeella yläkulmassa ja jalat vasemmalla alakulmassa. Tai sitten mä oon ihan väärässä.

Mulla alkaa kesäkuun alussa kahden viikon kesäloma. Jee!!! Lähdetään Puolaan sukuloimaan. Alunperin meidän piti ajella autolla, mutta tultiin järkiimme ja mennäänkin lentäen. Olis ollut aika uhkarohkeeta lähte ton 2v touhutaaperon kanssa ajamaan niin pitkää matkaa.

Mitä teille muille muuten on sanottu keskiraskauden neuvolalääkärissä tosta kohdunkaulan pehmeydestä. Onko vaan todettu, että kiinteä on. Mua jäi vaan ihmetyttämään se lääkärin kommentti, että kohdunkaula on vähän pehmeä, mutta toissynnyttäjälle ihan riittävän kiinteä. Onko muille sanottu samaa?

Aurinkoista päivää kaikille (mulla ei tosin mitään hajua säästä, kun oon täällä neljän seinän sisällä)!

pesukarhu, Jonsku 2-v ja Kirppu rv 25+5

Vierailija
22/75 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuli sit kahteen kertaan. Ärsyttävää!

Viiperolle vielä noista liikkeistä. Mullakin oli alkuun liikkeet tosi epäsäännöllisiä ja tosiaan ei niitä ehdi nyt tarkkailemaan samalla tavalla, kun ekaa oottaessa. Pääasia, että niitä nyt tuntuu :)

pesukarhu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/75 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla sillon torstaina kirjotteleen, mutta enpä sit kerennytkään. Ja koko viikonloppukin oli yhtä vierailua suuntaan ja toiseen, niin ei paljo ehtiny istumaan koneella. Jälkeenpäin muuten huomasin, että toi oli tullu ihan yhteen pötköön toi edellinen kirjoitus. Mut näköjään muillakin samaa onkelmaa.

Joo, eli mä oon nyt päättänyt lopettaa stressaamisen tosta vauvan koosta. Mua ärsyttää itseni kun jaksan vatvoa näitä asioita niin paljon, että oon päästäni ihan sekasi. Ei se sf-mitta oo ku pari senttiä pienempi kuin esikoisesta. Eli mä nyt odotan sinne parin viikon päähän neuvolaan ja katsotaan sitten mitä terkka sanoo.

Niin, niitä ilonaiheita piti kirjottaa tohon edelliseen viestiin jo, mutta en sit kerenny. Eli mulla on nyt koulu ohi!! Näyttökansio meni läpi (tosin ope sanoi, että ois voinu olla vähä enemmän matskuu) ja eilen oli vika koulupäivä. Sit on enää todistusten jako 13.6. ja sit mä saan jäädä kotiin :D Tää viikkokin on kokonaan lomaa ja sit on vaihtelevasti töitä sinne 13.6. asti. Tänä iltana ois vaan inventaario töissä ja idioottina sinne lupauduin vaikka ei ois ollu pakko. Pitäis opetella sanomaan EI.

Ihanaa, musta tuntuu että vauva on nyt asettunut raivotarjontaan :) Ei enää oo varmaan viikkoon tuntunu potkuja alhaalla vaikka muuten niitä tuntuukin vähän joka suunnassa. Ja on kyllä edelleen niin vilkas kaveri, että ihan kauhistuttaa mikä ikiliikkuja täältä tulee.

Ok, mutta taidan nyt mennä syömään jotain kun on niin kauhee nälkä. Voikaa hyvin!

-Larsku rv 30+1 (ajatelkaa, 10 viikkoo laskettuun aikaan!! Apua!)

Vierailija
24/75 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin puolelle jos muutaman sanasen laittas, siitä onkin aikaa kun täällä kävin, tai no viime viikolla tais olla....

Ollaan oltu Eetun kanssa kotona ja huominenkin vielä ollaan, nous suiltana kuume, joten sitä ollaan potemassa. Toivottavasti pääsis to hoitoon, kun heillä on retki Särkänniemeen sillon, ettei tarttis jäädä pois.

Omaan napaan sen verran, että huomenna olis np-ultra, ja jännittää ihan sikana, onko pikkutonttu vielä hengissä. Mä oon jotenkin alkanut epäilemään, kun ei oo mitään oireita kuin hirmunen nälkä ihan koko ajan. Ja järkyttävä väsymys!!! No, ei tässä enää montaa viikkoo oo kun alkaa kesäloma ja sen jälkeen en oo töissä kuin max viis viikkoo, kun pidän eka lomia alkaen 17.9 ja 20.10 alkaakin äippäloma, siis jos nyt kaikki menee hyvin... Ja voipi olla, jos alkaa toinen niistä mun työkavereista ottaan oikein paljon päähän, niin jään saikulle jo elokuulta... Tällä hetkellä on kyllä sellanen fiilis! Ja tässä pitkin kevättä on vaan alkanut vahvistumaan mun fiilikset, etten tonne enää palaa, vaan pyydän/toivon/vaadin toista työpaikkaa ns työnkiertoon. Pomo jo vähän lupaili, ja mulla ois toiveena että tekisin sitä kuutta tuntia sitten kun joskus palaan töihin, saa nähä miten käy...

Viipero oli tuntenut liikkeitäkin, ihanaa!!! Mäkin oon EHKÄ tuntenut jo jotain, mutta taitaa vaan ilma kiertää suolissa...

Niistä housuista, mä kaivoin Eetun odotusaikana ostamani äitiyshaalarit ja kaippa niitä pitäs alkaa käyttämään, mä en vaan tykkää niistä kun on aikas hankalat mm vessakäynnit on yhtä taiteilua, mä onnistuin useempaan otteeseen viimeksikin tiputtamaan ne henkselit pönttöön...

Larskulle onnittelut valmistumisesta näin etukäteen jo! (vaikkei vissiin sais onnitella?)

Mutta joo, mun täytyy vissiin alkaa tekemään jotain sen hyväksi, että lähen kohta työkaverin kanssa tekemään kotikäyntiä... Ei kyllä kiinnostai ajella "turhaan" 60km...

napero ja pikkutonttu 13+0 (i hope so!) ja Eetukka 2v3kk

Vierailija
25/75 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kovin hiljaista, mutta eipä sitä itsekkään kauheesti tule täällä heiluttua.

Kävin maanantaina np-ultrassa ja vaavi voi mainiosti, piti kamalaa heilumista koko ajan,laittoi peukkua suuhun, vilkutteli, hakkasi kädellä otsaansa.

Pääsin uudelle viikollekkin, 11+0 oli mennessä 12+1 tullessa, eli mun laskettu aika onkin sitten 29.11.

Kaverilla oli pituutta 53 mm, hassua kun toinen on tulitikkulaatikon kokoinen ja härvelillä näki jo että kaikki sormet ja varpaat oli paikallaan.

ultralla näkyi myös että mulla oli suolia oudossa paikkaa kätilö kutsui lääkärin paikalle ja se oli kyllä mun elämän karmeimmat 10 minsaa kun odottelin sitä lekuria saapuvaksi. kysyin kätilöltä että mikä siellä oli niin sano vaan että ei osaa sanoa täytyy hakea lääkäri.....mä kerkesin jo ajatella vaikka mitä kauheuksia, mutta onneksi ei ollut sen kummempaa. Pääsen kuitenkin pirpanaa kattomaan uudestaan 2.6, joka on muuten mun miehen synttäripäivä.

laitan vielä niilosta kuvan tuohon niin näette muutkin, samaltahan se näyttää kun kaikki muutkin vauvat tuossa vaiheessa.

aa ae ja niilo 12+3

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=553e6237-270e-11dd-a5bf-…!

Vierailija
26/75 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki tonskailijat!

Täällä voidaan kovin vaihtelevasti, mutta pääosin olo on etova aamusta iltaan, joten kaikki voimat menee tyttösen kanssa touhuamiseen ja koneella olo on jäänyt vähiin. Ajattelin vaan tulla ilmoittamaan, että kyllä täällä hengissä ollaan. Eilen oltiin kyllä Hesassakin käymässä, mutta sen tunsikin illalla. Ei jaksanut yhtään mitään.

Huh, sunnuntaina olisi naisten kymppi, johon oon menossa siskoni kanssa. Täytynee pakata repullinen ruokaa mukaan että selviää maaliin asti. Kävellen aion siis reissusta suoriutua...

AA oli saanut hyviä ultrakuulumisia! Kiva juttu!

Naperolle tsemppiä ultran odottamiseen. Toivottavasti masuasukilla on kaikki kunnossa.

Minä ootan ultraan pääsyä ihan tosi kovasti. Kaksi viikkoa vielä odoteltavaa. No, eiköhän ne päivät tässä etene.

Maha kasvaa hurjan nopsasti. Vain yhdet omat farkut mahtuu enää jalkaan, joten pakko lähteä kesäisempiä mammavaatteita ostamaan...

Kerrottiin sunnuntaina miehen ja minun perheille vauvasta ja kovin olivat kaikki iloisia, kun tyttösestä tulee isosisko jouluna. =)

Nyt mentävä syömään ja nukkumaan. Voikaa hyvin kaikki!

Vali-vali tekstistä huolimatta kovasti onnellinen iida-linnea rv 10+0

Vierailija
27/75 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs siitä mun kirjoittamisesta nyt kovin montaa päivää viimeksi ollu kulunutkaan... Se raskausdementia pukkaa päälle...

Ultrassa käytiin tänään, ja kaikki pikkuisella hyvin. Hyppelehti ja heilutteli käsiään siellä... Ihana! Niin ja selvis syykin siihen mun vuoteluun, taas oli toinen tullu pois... (Eetun odotusaikanahan tuli kanssa toinen pois... niisk!)

Mutta joo, eipä nyt tällä kertaa enempää... Jään oottelemaan muiden kirjoituksia...

napero ja pikkutonttu 13+1

Vierailija
28/75 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, taittelin juuri pari vaippaa, joten kai voin taas tovin leventää peffaani tässä tietsikan ääressä :)

Meillä on tosissaan anoppi Hilun kanssa pihalla ja kerrankin saa olla rauhassa! Mä mietenkin just, että olen vissiin leipomassa itsestäni jotain marttyyri-äitiä, koska en vaatimalla vaadi sitä omaa aikaa (meillähän on siippa töissä 6 päivää viikossa ~12h/päivä joten se on ihan tyhjän kanssa tuon lapsen hoidossa). Nyt oli kyllä ihana kun sai käydä rauhassa kaupassa, apteekissa ja kirpparilla. Löysin ittelleni 3 euron äitiyspoksyt ja sain kotiin asti jännittää, mahtuuko S-koko päälle (mahtuhan se, mutta peffan ei tarttis enää levetä...) ja ostin vauvalle college-puvun, toisen ensimmäisen oman vaatteen :)

Vitsi jotenkin sitä vaan on koko ajan niin väsynyt. Mulla kai pääsyynä tuppaa olemaan se, etten pysty yöllä enää kunnolla nukkumaan ihan vaan sen takia, etten osaa nukkua muuten kuin mahallani ja nyt ei ihan täysin mahallaan uskalla enää nukkua (edellisessä raskaudessa terkka ainakin pelotteli, että mahallaan nukkuassa istukka saattaa "painua" ja muksun hapensaanti heikentyä)

Niin joo ja se merkittävin juttu omaan napaan liittyen. Käytiin eilen yksityisellä ultrassa (meillähän ei kunta tarjoa rakenneultraa) ja meille on tulossa ehdottoman varmasti tyttö :) Mulle passaa enemmän kuin hyvin, mutta siippa oli vähän näreissään (meillä kun lapset on kyllä tässä jos tämä raskaus sujuu loppuun asti. Tosin olen jo miettinyt, että onhan tässä kaikki mahdollisuudet ainakin harkita iltatähden pyöräyttämistä yhdeksän vuoden päästä...). Muksu oli ultratädin mukaan aivan erityisen vilkas tapaus. Mä elättelenkin tässä juuri toivoja, että siitä tulisi sitten tosi rauhallinen tapaus syntyessään. Hilla kun ei turhia liikkunut mahassa ja ramppasin äitiyspolilla sen takia ja hänestä tuli tuollainen, öö..., "haasteellinen vauva"... Ja painoa oli toisella 317g ja kuulemma täysin keskiverto lapsi niiltä tiimoilta. Itseä aina tuo koko vähän mietityttää kun mahaa ei vieläkään juuri ole. Tosin ihan sama juttu se tietenkin oli ensimmäisessäkin raskaudessa ja 3,5kiloinen mukelo putkahti maailmaan...

Voi AINOAURORA kärsii pahoinvoinnista! Onneksi se on kuitenkin ohimenevää, vaikkei tieto pahimman pahoinvoinnin keskellä helpota yhtään. Itse olen selvinnyt tällä viikolla vain yhdellä pönttövisiitillä ja suunta on selkeästi positiiviseen päin! Ja hyviä ultrakuulumisiakin oli tullu :)

Ja QUEENIlle tosissaan niitä rauhallisia hetkiä!

Voi HANillakin on pieni salamatkustaja kyydissä! Suuren suuret onnittelut :)

PESUKARHULLA oli ollut hyviä neuvolakulumisia. Vitsi, itellä taas neuvola ensi viikosta, jotenkin tuntuu, että painoa on kyllä varmasti tullut ihan kaameasti....

Ja onnittelut SONTERILLEkin pikkukakkosesta! Itse olen kuulut kovasti lohduttelevia sanoja tuosta pienehköstä ikäerosta (meillä tulee jos on tullakseen 1v6kk), että kuulemma ensimmäiset pari vuotta on kaameita ja sitten kahden kanssa on melkeinpä helpompaa kuin yhden... Itseä ei kyllä ihan hirmuisesti lohduttanut ;D

Voi LARSKUa kun joutuu pähkäilemään tuon vauvan koon kanssa :( Mutta tietenkään stressaaminen ei asiaa edistä, mutta ymmärrän hyvin, että huoli on kova. Ja onnittelut koulun loppumisesta!

OSBORNE mietti seerumiseulaa. Itse en mennyt siihen kummankaan muksun kanssa. Toisaalta tietenkin hieman ristiriitainen tilanne, että onko parempi tietää, jos kaikki ei ole normaalisti ja osata varautua siihen jo ennen vauvan syntymää (+stressata) vai kophdata tilanne vasta syntymän jälkeen... Itse olen ajatellut, että jälkimmäinen on parempi vaihtoehto, varsinkin kun on tälläinen helposti stressaaja kuin meikä...

Q:lla työpäivät senkun vähenee :)

NAPERON Tontulle on tulossa samanikäinen serkku. Musta on kyllä kans ihanaa, että siskolla (joka on mua 9v vanhempi) on Hillaa 7kk nuorempi poika. Nyt Hilla kyllä on kaamea diktaattori vauvaa kohtaan, mutta eiköhän se yhteinen sävel sieltä vuoden, parin päästä löydy :D Ja äitiyshousujen käytöstä kyselit. Itse käyttelen kyllä jo pääsääntöisesti niitä, kun kuitenkin normaalihousut on olleen melko piukanlaisia. Parit normihousut saan vielä tungettua jalkaan...

VIIPERO oli tuntenut liikkeet :) Mäkin kyllä huomaan, että nyt kun niitä tuntee, niin saa hirmuisen stressin illalla jos ei muista niitä tunteneen koko päivänä... Onneksi ainakin itellä tuppaa tulemaan joku pieni töytäisy myös silloin illalla...

PESUKARHULLA tiedossa mukavan kuuloinen lomareissu... Aloinkin jus miettimään, että musta nauvolalääkäri sanoi silloin ensimmäisellä kerralla, että seuraavan kerran nähtäisiin vasta loppuraskaudessa, eli liekköhän mahdollista, että meilläpäin olisi vain kaksi lääkärikäyntiä...?

IIDA-LINNEAlle jaksamisia pahoinvoinnin kanssa!

Joo, pakko se on nyt koittaa tehdä jotain hyödyllistä!

Coltsfoot, Salla 20+3 ja pihalla ulkoileva Hilla

Vierailija
29/75 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin torstaina ja olen vieläkin niin shokissa etten osaa mitään kirjoittaa :)

No nyt tuo neiti heräsi, palailen myöhemmin uudestaan...

Vierailija
30/75 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa teidän pinoa ja voi mitä loistavia uutisia täällä on!

MM. Hirveästi onnea teille! Ihan älyttömän hienoa! Paljon tarriksia ja suojelusenkeleitä matkaan mukaan :)

T: Hermione

Vierailija
31/75 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miamikille onnittelut:) Mä kirjoitin eilen pitkät pätkät ja oikein kommenttien kanssa mutta ne tietty sit katos jonnekin enkä jaksa kaikkea taas kirjoittaa, omaa napaa sen verran nopsaan että eilen illan mittaan suppaili taas kipeästi useamman kerran, plääh. Menis nyt vaan nopsaan vielä muutama viikko niin vois huokaista helpotuksesta, tän murehtimisen jälkeen veikka tietty syntyy vasta rv 42+jotain;)

Queen ja veikka rv 33+2

Vierailija
32/75 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Aivan mahtavaa! Paljon onnea MiaMikille plussasta ja tervetuloa tälle puolelle. Tosi hienoa! Hihii :)

pesukarhu rv 26+2

Vierailija
33/75 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavia uutisia, onnea oikein kovasti MiaMikille plussasta!!!

Ja niitä tarrasukkia pikkuiselle.

Onnea jälleen kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Queenille tsemppiä suppareitten kanssa vielä viimeisiin kriittisiin viikkoihin.

Omaa napaa sen verran, että hiiva on taitanut uusia, plaah :(

Viikko sitten loppui hiivalääkitys ja nyt kutisee taas ihan hirveesti. Alapääkin tuntuu entistä turvonneelta nyt.

Suppareita tuntuu täälläkin, itse asiassa ekan supistuksen tunsin rv 14. Kivuttomia toki ovat, mutta varsinkin aamuisin suppareita tuntuu tulevan. Viime raskaudessa alkoivat puolen välin kieppeillä, ja niistä jouduin välillä saikullekin. Saas nähdä millaista tässä raskaudessa tulee olemaan.

Viipero rv 17+2

Vierailija
34/75 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voisi parempia uutisia olla! Onnea!!! Siis aivan ihanaa, että saatiin sutkin tänne pinoon! Joko oot katsonut, milloin se LA sitten olis? Eikö sulla ollut tosi kamala pahoinvointi Idasta? Toivottavasti sellasta ei ole luvassa tällä kertaa... Mua vieläkin mietityttää, mikä se sun nimiehdotus meidän toiselle pojalle olis, Etkö vois vähän vinkata? :) Meillä nimittäin ei ole vielä ihan varmaa omaa suosikkiehdokasta, hankalampaa miettiä nimiä tällä kertaa kuin viimeks!

Queen, voi vitsit noita suppareita. Ymmärän, että huolestuttaa! Jos tosiaan vielä pari viikkoa sujahtais ohi, niin sitten ei tarttis enää niin huolehtia, kun kyllä kai 35 viikkoinen on jo hyvin lähellä valmista. Tekis mieli sanoa vaan, että koita nyt lepäillä, mutta kun tiedän, miten mahdoton yhtälö se olis esim. quun kanssa.... Tsemppiä!

Naperolla, AA:lla ja Niameylla oli ihania ultrakuulumisia, onnea kaikille!!!! Mä niin jännitin Naperon puolesta, kun kirjoittelit silloin edellisenä iltana omasta jännityksestäs. Ja sit kun et tullukaan heti laittamaan kuulumisia, niin ehdin jo huolestua. Mutta onneks tosiaan mahassa oli virkeä vauva! En tiedä muuten näinkö unta vai mitä, mutta mulle tuli yhtäkkiä tosi vahva fiilis, että Naperolle tulee tyttö! :)

Just kun ehdin täälläkin iloita, että olo on tosi hyvä, niin mulle tuli yhtäkkiä tosi kova vatsakipu. Epäilen vahvasti, että se johtui siitä, että multa loppui se saksalainen rautalitku ja sit erehdyin ottamaan kaks Obsidan-kapselia, ennen kuin ehdin apteekkiin ostamaan litkua lisää. Kipu oli tosi kova ja paheni vaan. Neljän päivän päästä soitin terveysneuvontpuhelimeen, että mitä muuta vois keksiä kuin maitohappobakteereja tms. Sieltä kehotettiinkin yllättäen lähtemään sairaalaan päivystykseen, mielellään heti. Olin sit siellä odottelemassa yhden illan, tuloksena että maksa-arvot oli hieman kohollaan. Jos pissanäytteessä olis ollut jotain, olis pitänyt samantien ajaa Naistenklinikalle, hui! Hieman säikähdin! Mutta pissa oli OK, joten lähetteellä menin sit seuraavana aamuna sairaalaan ihan synnytysosastolle lääkärin tutkittavaks. Se oli onneks sitä mieltä, että normaali raskauskin nostaa hieman noita maksa-arvoja, joten ei nähnyt syytä huoleen, kun ne oli kuitenkin vaan vähän koholla. Kontrolliverikokeet kuitenkin neuvolassa ens viikolla... Lääkäri myös ultrasi, että vauvalla on varmasti kaikki hyvin. Sanoin kyllä itse,että en epäillyt sitä yhtään, kun vauva on koko ajan liikkunut niin vilkkaasti. Ja kipu oli siis vaan ylävatsalla, vatsa oli aivan kivikova ja niin pinkeä, että tuntui, kun siellä olisi painetta. Neulalla kun olis puhkassut sen, niin olis kuulunut vaan piiiiiiiiiuh! Olo oli lopulta niin tukala ja tuntui, että en voinut muuta ajatellakaan, kuin että miten voisin olla ja ylipäänsä hengittää, että siks sitten päätin, että pakko pyytää jotain apua. Vauvalla siis tosiaan oli kaikki hienosti, ja mikä hauskinta, se oli nyt kääntynytt pää alaspäin! Jee! Isoa kokoa ne taas päivitteli ja olis passittanut mut sokerirasitustestiin, mutta kerroin, että olin just siellä. Tuloksia en vielä oo saanut. Painoarvio oli 1640g ja siis rv 29+5 oli silloin. Kai se oli jotain 300g isompi kuin keskimääräinen vauva. Onko se sitten paljon? Enpäs tiedä... No, anyway, onneks lääkäri tuli siis samaan tulokseen kuin minä itse, eli ilmeisesti rauta on vain ärsyttänyt vatsan limakalvoa, kenties aiheuttanut sinne pieniä haavaumia. Sain kahta eri vatsansuojalääkettä, ekan annoksen jo sairaalassa. Siellä olin reilun tunnin ajan tarkkailussa/lepäilemässä, ja jo sinä aikana pahin paineentunne laski. Voi helpotus! Tänään olo on jo lähes normaali. Voi että oon onnellinen, että hain apua! Se oli kyllä niin tuskallista, että jälkeenpäin oikein ihmettelen, miten sinnittelin niinkin kauan. Jotenkin vaan ajattelin, että kyllä se kohta ohi menee.

Huomenna me lähdetään koko perhe Naantaliin kylpylään, kun sain reissun äitienpäivälahjaksi. :) Sekin olis mennyt pipariksi, jos mahakipu ei olis helpottanut.

Voikaahan paksusti! Tässä vaiheessa ei kai ole ketään, jolle kannattaisi toivotella suppareita? Pikemminkin päinvastoin! Onko Queen seuraava, jolla on LA? Pitäis joku lista tehdä meistä, niin pysyis kärryillä...

-Q- ja -q- pian 1v10kk ja aatu huomenna 30+0!!!

Vierailija
35/75 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin iltavuoroon klo 14 ja pääsen huomen aamulla klo 7.45, huoh. Onneksi ei ole mitään raskausväsymystä normaalin väsymyksen lisäksi, joka tulee aina klo 22 kun menen joka ilta viimeistään tuolloin nukkumaan :)

quiero, mulla oli Idasta painoarvio rv 30+0 1800g että revippäs siitä :D Ei tuo sinun painoarvio kuulosta yhtään pahalta ja olihan pikku-quukin kaikesta huolimatta aika pikkuinen ;) HIenoa että äitillä ja vauvalla oli kaikki hyvin! En voi paljastaa sitä nimeä kun meidän pojasta tulee joko sen niminen tai sama nimi kuin teidän pojalla :) Jos siis poika joskus saadaan, tyttö tämä taitaa olla :D Juu ja oksennus lensi kaaressa Idasta aamusta iltaan rv 5+2-13... Nyt ei ole vielä edes etovaa oloa, Idasta alkoi rv 5+0 ja tosiaan kahden päivän päästä alkoi oksentaminen.

Larsku, mistä sä epäilet että tyttö on pienikokoinen? Et kai vaan pelkästä sf-mitasta ;) Nimittäin niin tuosta Idastakin luultiin että vajaa 3kg on kun mun sf-mitta meni rv 30 etiäpäin alamäkeen ja käyrien alapuolelle ja tosiaan 3765g täyttä lihasta syntyi ;)

Mitäs mitäs muuta mun piti sanoa... Hmmm...

:)

En uskonut edes plussaavani, niinkuin en Idastakaan aikoinaan. Taustaa tuntemattomille sen verran että me yritettiin neitiä saada alulle 3,5v ja käytiin useita lapsettomuushoitojakin läpi ja sitten tulinkin luomusti raskaaksi. Nyt olin jo jotenkin luovuttanut luomuraskauden mahdollisuudesta ja päätin soittaa elokuussa taysiin. Toisin kävi. Tässäkin kierrossa tuli tutut pms-oireet ja heti plussattuani tajusin että ne tuli kaksinkertaisina, menkkakivutkin on olleet tosi kovat, ihan niinkuin Idastakin. Nyt mulla on lisäksi vielä alaselkä jumissa ja palelee vietävästi, näitä kahta oiretta ei tytöstä ollut.

Mutta olen kyllä niin mahottoman onnellinen ja niin on mieskin. Mies sanoi jo että tekisi mieli huutaa koko maailmalle että hitto vieköön meille tulee ehkä vauva. Laskettu aika on menkkojen mukaan 21.1, mutta menee ainakin viikolla eteenpäin pitkähkön kierron takia.

MiaMik ja neiti 1v7kk+ ja ´vaavinalku rv 4+3 tai jotain? Ihanaa kirjoittaa raskausviikot :D

Vierailija
36/75 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se hyvä, että miehellekin muistit kertoa :D

Muuten ei ihmeitä, niitä kivuttomia suppareita tuntuu nyt tulevan etenkin autossa istuessa, mutta eipä niistä kai kannata huolehtia, oli mulla niitä typystäkin näillä vaiheilla. Tosin silloin mulla oli muuten aika oireeton emätintulehdus, sitä mietin, et pitäiskö kuitenkin kysyä neuvolasta pitääkö tilanne tarkistaa vai ei.

Pitäis varmaan kömpiä petiin, huomenna on mun heräämisvuoro, kun mies nousi aamulla typyn kans 6.15 ja lähti melkein kolmeksi tunniksi ulkoilemaan, kun oltiin kylässä eikä haluttu valvottaa isäntäväkeä.

-Osse, typy 1,5v+ ja Raju rv 16+4

Vierailija
37/75 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se plussa pläjähti tännekin :D

Ei niin kauheeta yritystäkään ollut päällä. Hiukan niinkuin tjottailtiin! Ehkä parempi niin. Tulihan tässä kyllä tjottailtua jo melkein vuosi.

Viime maanantaina plussasin ja laskettu aika ois käsittääkseni 16.1. Etovaa oloa on aamusta iltaa, oksentaa ei ole tarvinnut. Lisäksi sama vilutus niinkuin MM:lläkin ja rinnat on kyllä kasvaneet melkoisesti. Helmistähän tuo pahoinvointi alkoi vasta joskus rv 10 aikoihin, mutta nyt on tosiaan jo alusta asti. Pahoinvoinnin takia tein oikeastaan testinkin.

Kiva, että tänne edes pääsee kirjoittelemaan. Taaperopuolelle pääsin lukemaan ekaa kertaa vasta tällä viikolla.

Jepsis rv 6+2 ja Helmi untan mailla...

Vierailija
38/75 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen, jospa nyt saisin tän viestin palstalle, eikä se aina häviäisi jonnekin bittiavaruuteen..

Ainakin kolme viestiä on jo jonnekin taivaan tuuliin lennellyt:( Mutta yrittänyttä ei laiteta!!

Kovasti on tapahtunut sinä aikana kun olen ollut "poissa". Monta uutta plussannutta on tullut!! Kivaa! Onnittelut yhteisesti kaikille:)

Kauheasti olisi kommentoitavaa..

Ä-pakkauksesta oli ollut puhetta. Meille on tulossa. Just toissa viikolla käytiin tytön kanssa mun työpaikalla ja samalla vein paperit sinne. Päätöstä siis odotellessa.

Oli taas jos jonkinmoista hakemusta ja hoitovapaan keskeyttämistä ym. Tuli nimmariakin harjoiteltua oikein urakalla :)

Turvotusta oli muillakin ollut, täällä myös. selvästi enemmän kuin esikoista odottaessa ja aikasemmassa vaiheessa. Tosin olen kyllä liikkunut nyt vähemmän, ihan liiankin vähän.. Täytyisi ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä useammin lenkille!!

Ihana vauvabuumi Ossen ja Naperon työpaikoilla!! Onnellisia olette kun teillä on noin mukavat työnantajat!!

Ikävää kun Larskun täytyy huolehtia vauvan koosta! Toivottavasti on vaan niin piilossa lantiossa, ettei sf-mitta kerro totuutta!!

Ja onnea myös valmistumisen johdosta!

Quierolla oli aikamoinen kipukohtaus, hui!! Onneksi kuitenkin selvisit säikähdyksellä!!

Nyt en kyllä enempää muista mitä piti kommentoida, suokaa anteeksi..

Siispä omaa napaa: Se vaan venyy ja paukkuu.. Kauhean isolta tuntuu. Ei mun mielestä viimeksi ollut näin iso tässä vaiheessa..

No, ens perjantaina on lääkärineuvola, niin katsotaan mitä se sanoo. Toivottavasti ei vauvasta tulisi kauhean isoa. Sokerirasituskin on jo varattuna, eli 9.6. Plaah, se ei ole niitä mukavimpia hommia, mutta pakko kai sekin on käydä:/

Supistuksia mullakin on välillä aika paljonkin ja osa aika napakoita ja vähän kurjan tuntuisia. Ei kipeitä, mutta ei ihan kivuttomiakaan.. Levolla onneksi helpottavat.

Pesukarhulla vauva viihtyy myös istumassa, niin täälläkin, jos oiken olen osannut tulkita. Ainakin potkut tuntuu enimmäkseen alavatsalla. Joskus toki innostuu möyrimään niin, että koko maha heiluu ja potkii ylemmäskin :)

Eipä tänne muuta.

Mukavaa sunnuntai-iltaa!

T: Kamomilla rv 26+3

Vierailija
39/75 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hienoja uutisia, mahtava juttu!

Mä kirjotan tosi vaikeassa asennossa sohvalla maaten, jalka on koholla kun liukastuin nurmikkorinteessä ja vissiin nyrjäytin nilkkani, kyllä sillä kävelee, mutta on nyt aika kipeä, kun oltiin shoppailemassa. Päänkin sain kipeäksi vissiin auringosta, joten mies saa hoidella typyn iltapuuhat. Se kuulema säikähti aika pahasti, kun mukkasin rinteessä, luuli, et satutin mahani. Onneks siellä päin ei tuntunut yhtään mitään, paitsi sitä samaa hassua värinää, jota typyn odotuksessa tunsin.

Mutta nyt alan parannella pääkipua.

-Osse

Vierailija
40/75 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi hurjan paljon onnea MiaMikille ja Jepsikselle masuasukeista!! =) Onnea, onnea!

Osborne, onneksi vauva selvisi kaatumisestasi. Varmasti miehesi säikähti aikalailla. Toivottavasti nilkka paranee pian etkä saa pitkäaikaista vaivaa nyrjähdyksestä.

Mulla on ollut rankat viime päivät, koska äitini joutui sairaalaan perjantaina. Tavallaan onneksi, koska hänen vointi oli jo torstaina tosi huono. Nyt tilanne on jo tasaantunut ja kotiuttivat äidin alkuillasta. On kyllä tunteet heitelleet laidasta laitaan ja jotenkin oma olo on ollut tosi voimaton.

Näyttäisi onneksi jatkuva fyysinen paha olo ja etominen jo helpottavan! Tosin edellyttää edelleen tosi tasaista ruokailurytmiä. Olo on ollut kuitenkin sen verran hyvä, että päätin lähteä tänään Naisten kymppiin. Maksoin osallistumismaksun jo kauan sitten ennenkuin masuasukista oli mitään tietoa. Mies oli vähän kauhuissaan, kun lähdin, mutta lupasin keskeyttää lenkin jos yhtään tulisi huono olo. Kävellen siis suoriuduin lenkistä ja nyt onkin toooosi väsynyt, mutta hyvä olo. Tyttönen oli pärjännyt iskän kanssa hienosti, joten oli kiva tulla kotiin ja löytää täältä hyväntuuliset rakkaat. =)

Mä odotan ultraan pääsyä ihan kamalasti ja tuntuu, että aika ei kulu ollenkaan. Mulla on eka ultra, kun viikkoja tasan 12. Miten aika voikaan mennä välillä nopsaan ja välillä hitaasti?

Tässäpä jotain omia kuulumisia. Masu on kasvanut niin, että mitkään kesähousut ei mahdu jalkaan. Niimpä käytiin eilen kaupoilla ja löysin kivat kaprit sekä kesätopin, jotka mahtuvat varmasti koko kesän päälle.

Nyt miehen seuraan ja valkkaaman tyttösen 1-v kuvista mitä teetetään itselle ja sukulaisille. Vaikeaa tulee olemaan, koska kuvat onnistui hirmu hyvin.

Mukavaa viikkoa kaikille!

T: iida-linnea rv 10+4 ja tyttönen zzz