Kesällä syntyneiden synttäreistä...
Aina on onnistuttu tähän saakka synttärit pitämään. Vaatii tietysti hieman vaivaa synttärikutsujen jakamisessa. Asumme kuitenkin pienehköllä paikkakunnalla ja olemme pystyneet jakamaan kutsut postilaatikoihin. Melkein kaikki kutsutut ovat yleensä tulleet. Tulevatko kaikki muutoinkaan, ainahan on jotain menoa.
En ollut ajatellut asiaa aikaisemmin. Erään luokkakaverin äiti alkoi puhumaan, että järjestäisit synttärit vaikka elokuussa, koska ovat aina heinäkuun alussa kesälomareissussa. Mieluimmin järjestän kuitenkin heinäkuussa. Silloin olen yleensä itsekin kesälomalla. On enemmän aikaa miettiä järjestelyjä. Lisäksi reilu kymmenpäinen lauma voi purkaa energiaansa ulkona. B-)
Kommentit (9)
Meillä on vietetty kaverisynttäreitä heinäkuussa ja suurin osa vieraista on päässyt.
itse olen syntynyt 15,7, ja kärsinyt siitä aina.
mulla ei ole KOSKAAN ollut lastenkutsuja! :_|
Siksi nyt, kun poikani täytti kuusi helmikuussa, pidettiin hänelle isot kutsut toukokuussa.
tämä siksi että olin viimisilläni raskaana oikeiden synttäreiden alla, en olis jaksanut.
jaadi-jaa.., eli siis suosittelen pitämään juhlat ennen koulun päättymistä!
Näin ei tule traumaattisia aikuisia! B-)
Miten olette järjestäneet synttärit kesällä?
ekaluokkalainen tyttö on syntynyt heinäkuun puolessavälissä, eikä hänellä ole ikinä ollut ns. kaverisynttäreitä, juuri koska kaikki ovat lomalla... hän puhuu kuitenkin koko ajan synttäreistään, ketä kutsuu jne, ja itselläni on tytön puolesta paha mieli, koska ei pystytä kaverisynttäreitä pitämään.
On käynyt mielessä pitää kutsut esim. syksyllä, mutta tuntuu sekin vähän oudolta viettää synttäreitä " väärään aikaan" (asumme ulkomailla ja täällä alkaa koulut vasta syyskuussa). Onko muilla (tai siis lapsilla) samaa ongelmaa?
Meillä poika syntynyt heinäkuussa ja aina kaverisynttärit pidetty toukokuussa.Kutsuun kirjoitettu että täytän vuosia heinäkuussa mutta haluan juhlia ennen lomia.Siksi myös toukokuussa koska tarhakaverit on ollut varmasti tuttuja,syksyllä tuli aina uusia ryhmään.Varmaan nyt koulaiselle pidetään samalla tavalla vaikka luokkakaverit ei niin vaihdukaan.
Yhdet olivat, kun täytin 7 vuotta, jolloin paikalle pääsi kaksi kaveria. Muuten synttärikokemukset ovat ihania, kun ne pidettiin aina kesämökillä, jonne kokoontui sukulaisia. Ja aina sai mansikkakakkua. Muistan kyllä, että harmitti, kun ei ollut kaverisynttäreitä, mutta muuten synttärit olivat onnistuneita.
Samallahan voi juhlistaa loman alkua. Pojallani on synttarit joululoman aikana ja koska joulukuu on kaikilla kauheaa ravaamista hanen synttarijuhlansa olivat jo marraskuun lopussa. Ystavapojan syntymapaiva on jouluaatto ja hanen juhlansa ovat vikalla kouluviikolla ennen joululomaa.
Toisaalta jos et halua kauhean isoja juhlia jarjestaa tai satsata paljoa rahaa niin voithan lomalla kutsua ne lahimmat kaverit joiden kanssa olis muutenkin loman aikana tekemissisa ja jarjestaa pienent juhlat.
Jossain lehdessahan (en muista oliko se vauva-lehti vai brittilainen Junior-lehti vai mika) sanottiin etta ideaali vierasmaara on sama kuin monta vuotta lapsi tayttaa, niin moneen jaksaa keskittya eika tule itselle stressia.
Meidän tytöllä myös heinäkuun puolessa välissä synttärit ja aina on silti kaverisynttärit pidetty heinäkuussa. Osa tietysti ei pääse mutta meillä ainakin suurin osa päässyt tulemaan. On ollut ihana pitää heinäkuussa synttärit kun voi olla ulkonakin.
Ainoastaan keskimmäisen lapsen synttärit ovat ongelma, sillä ovat keskellä heinäkuuta. Muut kaksi ovat kesä- ja elokuussa niin aina on kavereita päässyt juhliin.
Keskimmäisen kaverisynttärit pidetään yleensä kesäkuun viimeisenä viikonloppuna. Olen kysynyt hyvissä ajoin (jo pari viikkoa sitten) kavereiden äideiltä perheidensä lomasuunnitelmia. Että milloinka lähtevät mökeille, ym. Ovat kaikki paikalla vielä kesäk vikana viikonloppuna, joten silloin juhlat pidetään.
ja vinkkinä: kesällä kannattaa pitää synttärit perjantai-iltaisin tai sunnuntaisin. Lauantaisin voi olla häitä. Toisaalta sunnuntaisin voi olla rippijuhlia, vai ovatko ne nykyään enemmän lauantaisin?? (meidän suvussa ei ole vuosiin ollut rippi-ikäisiä lapsia)
Hei, Meillä oli sama ongelma ja ratkaisimme sen siten että tyttö viettää kaverinimppareita helmikuussa.