Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole totta, tuli kamala riita nyt jouluna :,(

Vierailija
25.12.2014 |

En jaksa kuvailla koko tilannetta, mutta siis kaikki oli melko ok, kunnes tulin lenkiltä vaunujen (vauva 10kk) kanssa. Otin kahvia ja pari konvehtia. 6v ja 2,5v tytöt huomasivat että syön karkkia. Pyysivät ja annoin molemmille kaksi. Pienempi kiipesi keittiön tasolle ja alkoi etsiä lisää karkkia. Mieheni istui keittiön pöydässä ja alkoi huutaa että lapsille ei pidä antaa sokeria kun niile ei pieni määrä riitä, minun pitäisi ottaa vastuu siitä mitä suklaan syömisestä seuraa ja minun pitää hoitaa tilanne mikä aiheutui mun suklaan syömisestä.

Raivostuin tästä täysin ja heitin kaikki herkut kaapeista muovipussiin ja vein roskiin. Laitoin miehen viinapullot toiseen pussiin ja mesosin että viedään sitten sun viinat kerran mun suklaansyönti on ongelma. Huusin että halusin vain syödä suklaata jouluna rauhassa jne..

Nyt ollaan mykkäkoulua ja isompi muksu sanoo että äiti ei jouluna sais olla tuollainen.

Hyvää joulua vaan :,( eniten harmittaa kun lapsilla on nyt joulu pilalla.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo mies kaikkien lastesi isä? Ymmärrän, jos isäpuoli tai oikeammin äidinmies siinä pitää komentoa. Jos on lasten oma isä, niin on outoa.

Kai sinä ainakin rikoit ne miehen viinapullot laittaessasi ne roskiin?

Vierailija
2/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikkien lasten oma isä. Ja tekee vielä paljon reissutyötä ja tasan olen suklaani ansainnut jouluna. Mies otti viinakassin mun käsistä eteisessä ja vei ne itse ulos. ihan kauheaa meininkiä oikeasti :( . ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa kamalaa ja järkyttävää. Jos itse omasta mielestäsi käyttäydyit huonosti, ota vastuu ja pyydä anteeksi. Joka tapauksessa te aikuiset voitte keskustella aiheesta ihan asiallisesti ilman draamaa.

Onko tämä nyt teidän perheen eka riita kun noin järkytyit? Kuulostaa vähän elämästä vieraantuneelta meiningiltä jos ahdistuu pienestä riidasta.

Vierailija
4/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta ap olla aikuinen. Kun sinua harmittaa miehesi tekemiset, älä kaada sitä lasten niskaan. Perhe ei saa olla vanhempien taistelutanner. Teidän pitää selvittää välinne kahden kesken. Kyse ei ole suklaasta tai viinoista, vaan pohjalla on joku muu piilotettu katkeruuden aiheuttaja, mikä pitää hoitaa pois päiväjärjestyksestä. Olet käyrtäytynyt nyt kyin 5- vuotias. Korjaa tilanne pyytämällä anteeksi lapsiltasi ja näyttämällä omalla esimerkilläsi miten ristiriitatilanteet ratkotaan rakentavasti.

Vierailija
5/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tiedän niin tuon tunteen kun tunteet vaan läikkyy yli. Koeta kestää ja yritä muistaa, että jonkun pitäisi käyttäytyä kuin aikuinen, tällä kertaa ehkä sinun.

Vierailija
6/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä ihan kohtuuton, voi surku miten käy sääliksi miestäsi ja lapsiasi.

Vierailija
7/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika herkältä kuulostaa minustakin. Lastenkin on hyvä tottua siihen, että välillä tulee riitoja ja sitten niitä selvitetään. Ja tunteitakin pitää saada elämässä näyttää, ei siitä rikki tarvitse mennä. Nim. meillä riidellään tasaisen useasti koska elämä.

Vierailija
8/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä mies ansaitsi tuon mutta lapset ei :(. Siis ei tod ole ainoa riita mutta meillä ei yleensä lasten nähden ja kuullen ole tällaisia "raivareita", paiskoin voimalla konvehtirasiat pussiin ja kiroilin vielä perkelettä ym samalla. Jep, täytyy anteeksi pyytää mutta mun mielestä mies on silti itsekäs ääliö ja uskomatonta valittaa suklaan syömisestä jouluna. Ap

Vierailija
9/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt-joulu.

Vierailija
10/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et syö suklaatasi salaa vaikka sillon kun lapset eivät ole siinä huoneessa jossa suklaa on?? Mielestäni nyt olet itse ylireagoinut tässä tapauksessa..

Vierailija
11/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin mies oli outo tuossa tilanteessa. Onko yleensäkkin sitä mieltä että lapset eivät saa syödä suklaata tms? Älä nyt ihmeessä pyytele anteeksi, silloin mies saa semmoisen käsityksen että on oikeassa. Ihme natsimeininkiä miehellä.

Vierailija
12/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nro 6 <3 . Nimenomaan tunteet läikkyi yli ja etenkin lasten takia kaduttaa. Seuraavaksi menen pyytämään anteeksi lapsilta ja kerron että hermostuin liikaa ja se ei ole heidän syytä . Ap

Vierailija
13/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meillä on ongelmana myös eri käsitykset herkuista, mun mielestä jouluna voi lapsetkin syödä suklaata enemmän kuin muutaman, mutta mies taas tarjosi tälle suklaata lisää etsivälle lapselle omenaa tai banaania (ei käynyt tälle 2,5-vuotiaalle). Arjessa olen kyllä samaa mieltä mutta mun mielestä juhlapyhinä ei tartteis noin tarkka olla. Ap

Vierailija
14/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on oikeastaan aika tyypillinen tilanne. Perheessä kolme pientä lasta ja lapsethan kinuavat ja marisevat milloin mistäkin. Aikuisten pitää olla aikuisia eikä saa suuttua siitä kitinästä. Mutta tottumattomalle se saattaa käydä hermoille aina välillä ja silloin vanhempi ärähtää - toiselle aikuiselle. Koko episodi ja soppa oli  miehesi vika. Loppupeleissä riidan aihe - muutaman suklaan antaminen lapselle - todella typerä. Mutta sellaista se on se ihana joulunvietto; ihmiset käyvät vähitellen toistensa hermoille.

Vierailija
15/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehellesi, että ei huolta. Lapsille riittää pienikin määrä. Lapsille sanot, että joulu on tällaista erikoisaikaa, silloin saa teidänkin perheessänne syödä namia keskellä viikkoa. Anteeksi äidin räyhääminen, äiti oli tosi väsynyt ja harmissaan ja noin ei saa aikuinenkaan käyttäytyä. Känkkäränkkä tuli ja meni.

Jos mies haluaa erilaiset herkkusäännöt lapsilleen jatkossa, niistä sovitaan ennen seuraavaa juhlaa, esim. uutta vuotta. Sääntöjä ei heitellä kesken kaiken.

Vierailija
16/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nopeammin pyydätte toisiltanne anteeksi, sitä nopeammin pääsette palaamaan joulutunnelmaan. Ei kannata jäädä pitkäksi aikaa mököttävää ukkoa katselemaan.

Vierailija
17/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä ettei miehesi ole saanut tarpeeksi seksiä

Vierailija
18/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulisi, että olette aikuisia. Ihme draamaa. Lapset eivät mene suklaasta pilalle, mutta ei suinkaan olisi tarvinnut tuolla lailla riehua. Etkö osaa olla eri mieltä asioista, ottamatta toisen eri mieltä oloa tuolla lailla henkilökohtaisena loukkauksena? 

Eli seuraavalla kerralla sanot rauhallisesti,  että sinä olet eri mieltä ja annat lapsille suklaata aina kun huvittaa. Mies olkoon omalta osaltaan tervehenkisempi jos haluaa, oma on asiansa. 

Vierailija
19/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oot niin massiivinen laardiperse, että miestäsi vituttaa, kun tietää, perseesi vain kasvaa siitä suklaan märsyämisestä. Tai sitten se on niillä työreissuillaan tottunut saamaan tiukempaa lihaa.

Vierailija
20/87 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi