Huonoimmat joululahjat kautta aikojen
Pistetään ketju pystyyn! Itselle ei koskaan ole osunut mitään oikeasti huonoa lahjaa kohdalle. Joskus vaan olen lukenut tarinoita kun lahjaksi on annettu kaikenlaista, mm. lapsettomalle pariskunnalle anoppi antoi joululahjaksi vauvanvaatteita ja tuttipulloja vaikka nainen ei ollut edes raskaana.
Kommentit (151)
Anoppi käärinyt aina jotain käytettyä kamaa kaapeistaan joulupaketteihin mentaliteetilla toisen roska on toisen aarre. Jos joskus ostaa jotain ns tuoretta niin täysin pieleen menee niin että ihan ihmetyttää, miten ei yhtään tunne tai välitäkään kenties tuntea lähusukulaisiaan. Siis ostaa maitoallergiselle maitosuklaata tms minkä ymmärtäisin kaukaisemmalta sukulaiselta että ei voi tietää/muistaa. Ja lahjanhan täytyy olla aina yllätys, mitä sitä suotta kyselemään, mitä kukakin haluaa/tarvitsee vai haluaako mitään ylipäätään. Kunhan vaan roiskitaan ostaa jotain.
Siis aikuiset ihmiset vinkuvat saamistaan joululahjoista?
Maustepussit, esiliinat ja sauvasekoittimet olleet loukkaavia ja esineellistäviä. Vaikka nainen olenkin, niin en viihdy keittiössä eikä minun tarvitsekaan viihtyä vaikka jonkun vanhan jäärän ummehtuneissa ajatuksissa nainen kuuluu hellan äärelle keitoksia hämmentämään.
Huonoin lahja oli se kun lapsena en saanut lahjaa. Isä ja Äiti olivat ostaneet vain veljelle. Kun tyhjin käsin istuin lahja-avajaisissa niin perästä sain sitten suklaarasian ja leluauton (minä tyttö).
Vierailija kirjoitti:
Popcorn-kone, eikä meillä ole tilaa keittiössä millekkään ylimääräiselle. Huoh!
Tämmöiset tympii kyllä. Meilläkin pieni keittiö ja saatu täysin turhia kodinkoneita kuten kapselikahvikeitin ja leipägrilli. Kaikista eniten vituttaa ihan oikea grilli, joka ei mahdu pienelle terassillemme. Seisoo nyt pakkauksessaan koska vie siten vähiten tilaa, mutta on silti niin iso ettei mahdu edes häkkivaraston ovesta sisään! Eikä edes grilliä haluttu tai toivottu, mutta lahjan antaja itse kova grillaamaan. Olisi pitänyt itse grillinsä.
kyllä ne joka vuosi paketista löytyvät keinokuituiset pörrösukat on ihan hirveitä!
hajuvesi ja tuoksukynttilät astmaatikolle.
Laminoitu BMI-taulukko anopilta on yhä se kaikkein huonoin lahja. Ennen kuin luin tästä lahjasta tältä palstalta en edes tiennyt, että tuollainen tavara on ylipäätään olemassa ja että joku kehtaa antaa tuollaisen jollekin lahjaksi.
- joulukoristeet
- huumorikirjat
- kaapin perukoilta kaivetut ikivanhat maljakot, kipot ja lautaset ja pöytäliinat
- lehtien tms mukana tulleet rihkamakorut ja muut kylkiäislahjat
- väärän kokoiset ja/tai muuten lahjan saajan tyyliin sopimattomat vaatteet
Lapsena sain kummitädiltä joululahjaksi hänen omien lapsien leluja, jotka olivat usein myös rikki. Onneksi siskon kummitäti joka oli minun kummini sisko oli sen verran tahdikas, että osti minullekin lahjan.