Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoimmat joululahjat kautta aikojen

Vierailija
25.12.2014 |

Pistetään ketju pystyyn! Itselle ei koskaan ole osunut mitään oikeasti huonoa lahjaa kohdalle. Joskus vaan olen lukenut tarinoita kun lahjaksi on annettu kaikenlaista, mm. lapsettomalle pariskunnalle anoppi antoi joululahjaksi vauvanvaatteita ja tuttipulloja vaikka nainen ei ollut edes raskaana.

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:05"]

Sori ihan täysi ot, mutta siis tuleeko nuo kakkoset joka ketjuun jostain av:n sivujen virheestä? Oon koko ajan luullut, että joku jaksaa ketjusta toiseen provoilla ja häiritä, ja ihmetellyt tyypin sinnikkyyttä... :D

[/quote]

Jotkut ei saa avattua viestiketjusta uutta sivua elleivät kommentoi ketjuun, joten laittavat sitten kommentiksi "2" jotta pääsevät lukemaan seuraavan sivun.

Vierailija
82/151 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:01"]Mieheltä paristokäyttöinen jalkaraspi eikä MITÄÄN muuta.... :( [/quote] Oikeesti?!

[/quote]

Mun ystävä taas toivoi tuollaista paristokäyttöistä jalkaraspia lahjaksi ja oli aidosti todella onnellinen kun avasi lahjapakkaukseni joka tuollaisen sisälsi. On naisia moneen junaan. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on pakkomielle ostaa mulle yöpaitoja. Eikä vaan yöpaitoja, vaan Valtavia XL/ XXL kokoisia yöpaitoja. Olen kokoa L/M. 

Hän myös tyrkyttää minulle omia vanhoja vaatteitaan, "kun ne ovat minulle liian isoja, sulle varmasti sopivia". Ja käsityöihmisenä on tehnyt mulle kaksi mekkoa, joihin olisi mahtunut 2 minua.

Pikkusen pistää mietityttämään kuinka isona anoppi mut oikein näkee. Ja _miksi_ hän haluaa ostaa mulle yöpaitoja?! Mielestäni se on aika henkilökohtainen ostos, itselläni ei tulisi mieleen ostaa edes omalle äidilleni yöpaitaa. Oloasu kyllä.

Vierailija
84/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran tullut vastaanotettuamielenkiintoisia joululahjoja vuosien varrella. Ehkä ikimuistoisin näistä on neonkeltainen villapaita edesmenneeltä isoäidiltä. Oli nähnyt jossain mustämäentorin rekissä ja tuumannut että tuo on ihan  meidän Tiinan näköinen :D

On sitä itsekkin tullut ostettua jonkin verran lahjoja joista on lahjansaajan ilmeestä pystynyt päättelemään että ei mennyt ihan nappiin. Oon melko huono hankkimaan  lahjoja kun en vaan ikinä keksi mitään. Yleensä kaivelenkin lahjaideoita jostain netin syövereistä ja käytän tälläisiä www.joululahjaideat.net tyyppisiä sivuja.

Tänä vuonna ajattelin kyllä ihan rehdisti kysyä lähes jokaiselta lahjansaajalta että mille olis tarvetta. Eipähän tarvi sitten arpoa ja stressata tota lahjojen hankintaa.

Vierailija
85/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nose vitun suklaa,huoh! Niinkun sitä ei muuten sais..

Vierailija
86/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun edesmennyt mummuni oli vahvasti sitä mieltä, että määrä korvaa laadun. Joka joulu minä ja sisarukseni hukuttiin kaikenmaailman krääsään aina koriste-esineistä kengännauhoihin.

Sen muistan ikuisesti, kun sain 14-vuotiaana häneltä lahjaksi (kaiken muun lisäksi) kaksi kappaletta Seinäjoen tangomarkkinat t-paitoja vuodelta 2004. Sinä jouluna elettiin vuotta 2006.

Vierailija
87/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla asuneelta isotädiltäni sain mekkokankaita sekä puuvillatrikoisia kerrastoja ja pyjamia, jotka olivat laadukkaita ja erinomaisia lahjoja, sillä maalla valikoimat olivat paljon vähäisemmät. Disney-kuvioiset pyjamat ja nenäliinat olivat kovaa valuuttaa kavereiden parissa. Mutta sitten kun olin varhaisteini, ei enää tullut puuvillaisia kerrastoja, vaan "silkkisiä" ja samasta materiaalista alushame ja yöpaita. Laadukkaita varmaan, mutta ei sen ikäisen tyttölapsen mieleen. No osalle tuli käyttöä myöhemmin, kun paidat kävivät aluspuseroista, mutta ne pitkäpunttiset pöksyt jäivät vintille.

Tädiltä sain villasukat, jotka eivät menneet jalkaan, kun sukan suu oli niin tiukka. - Eniten harmittivat monet turhanpäiväiset koriste-esineet. Inhoan ilmaisua "eivät sovi sisustukseen", mutta niiden kohdalla niin olisin voinut sanoakin. Monen kynttilänjalan kohdalla esim. paloturvallisuudesta ei ollut tietoakaan. Tai tuoksukynttilät, jotka hajustivat lipastoa monen vuoden ajan, vaikkei pakkausta edes ollut avattu.

Mutta pitää vielä todeta, että suurin osa saamistani lahjoista oli todella mieluisia. Kaksi mieluisinta varmaan olivat iso puinen puna-keltainen kippiauto (tytölle!) ja ihan oikeat hiihtohousut aikana, jolloin tytöt käyttivät useimmiten hametta. Seuraavana taitaakin tulla sitten iso teddykarhu, joka oli tullut markkinoille ja joka nyt yli 60-vuotiaana istuu edelleen perintösohvallani. Karhun sain muuten samalta isotädiltä kuin ne silkkikerrastot sun muut!  

Vierailija
88/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI JOULULAHJAT ovat kauheita. Paitsi aineettomat lahjat. 

ANNA LÄHEISELLESI AINEETON JOULU: 

Osta leffalahjakortti, teatterilahjakortti, oopperalahjakortti, elämyslahja. 

Tai vie ystäväsi/läheisesti vaikka jo ennen joulua jonnekin ihanaan joulubuffettiin, se on etukäteislahja. 

JOKAINEN OSTETTU TUOTE LISÄÄ KRÄÄSÄN MÄÄRÄÄ. 

Älkää tehkö lähimmäistenne kodeista joulukrääsähelvettiä. Älkää tehkö kirpputoreista jolun jälkeen joulukrääsähelvettiä. 

Vierailija
89/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan sanoa miehelleni, että olet paras joululahja ikinä ! Rakastan sinua valtavasti ! 

Me ei anneta toisillemme mitään lahjaa. 

Ei edes suklaarasiaa. 

Lopetetaan se ostaminen. 

Vierailija
90/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä varsikaan osta mitään VALLILA tuotteita, koska ne on boikotissa. 

Paras oikeus toteutuu kun jättää ostamatta VALLILA tuotteet kokonaan. 

Jotkut aikovat jopa polttaa vallila verhonsas Bernerin puljun toimiston edessä ! 

Lukekaas tämä ketju:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2670545/berneri-vallila-boikotti

Vierailija
91/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineeton omatekemä kortti jossa luki: tulen pesemään ikkunasi keväällä. Kevät tuli ja meni, ikkunat ovat edelleen pesemättä.

Vierailija
92/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ihana kaverini on maailman huonoimpien joululahjojen antaja. Hän kai tarkoittaa hyvää, mutta lopputulos on yleensä kamala. Kerran sain häneltä "hassunhauskan" jouluisen pehmoporon. Toisen kerran ruman joulukoristelyhdyn. Sovimme suosiolla, ettei joululahjoja enää vaihdeta.

Vierailija
93/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="31.12.2014 klo 00:14"]

Vihreät-vitun-kuulat.

äläs ny viitti,jos asiaa tarkastellaan filosofisesti järkevältä kantilta,saattaa makeislahja olla hyväkin asia siinä mielessä,että hetkeksi aikaa saa suun makeaksi ja hyvän mielen.Lisäksi lahja on myös helppo hävittää sen voi antaa vaikka jollekkin toiselle sukulaiselle joka voi sitten kierrättää sitä edelleen.Makeislahja voi siis olla hyödyllinen koska se ei jää helposti kaappiin pölyttymään vieden tilaa muilta lahjoilta.

Vihreät kuulat (ja Finlandiat yms marmeladit) ovat vaan siitä huono lahja kun niitä joko inhoaa tai niistä pitää. Suklaa olisi turvallisempi vaihtoehto jos ei tiedä lahjansaajan makumieltymyksiä.

Vierailija
94/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne iänikuiset paitulit, joita mummo antaa melkein joka joulu, kun kaapissa on jo niitä valmiiksi enemmän kuin kerkeää päällä pitämään

Vierailija
95/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja sain muutamia vuosia aiemmin anopiltamiesten pitkät kalsarit, partavaahtoa ja höylät ja jännitys kirjan.

Sitten joulun pyhinä mentiin anopille syömään, selvisi lahjat oli mennyt hänen mies ystävänsä kanssa sekaisin. Hän oli saanut minun paitulin, ihanan kasvovoiteen ja suklaarasian. Vaihdettiin lahjat oikeisiin ja ollaan muistettu ja naurettu sitä joka joulu.

Anoppi selitti että oli käärinnyt ensin kaikki lahjat papereihin ja sitten laittanut niihin pakettikortit. Siinä vaiheessa olikin minun ja mies ystävän paketit sekaantunut.

Vierailija
96/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sukulaiselta käyntikortteja. Oli työpaikallaan teettänyt niitä ilmaiseksi. Minulla kotiäitinä oli sitten 250 kpl käyntikortteja laatikossa. En koskaan tarvinnut niitä mihinkään.

Vierailija
97/151 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietettiin joulua vanhempieni, siskoni ja hänen lapsensa kesken. Tietysti tämä lapsi sai paljon lahjoja ja oli mahtavaa nähdä, kuinka hän nautti "joulupukin" tuomisista. 

Siskoni sai lahjaksi blu-ray soittimen, rahaa 200E plus päälle muut tilpehöörit, suklaata, hajuvettä, huulikiiltoa... 

Itse sain suklaata, 70 E rahaa, koiralle pari puruluuta ja 4 huulirasvaa. 

En nyt erityisesti edes toivonut mitään, mutta jotenkin tää näin selvä eriarvoisuus silti vituttaa. Varsinkin, kun siskolla ei ole varaa ostaa muille lahjoja, ja mulla on.

Ehkäpä juuri siksi että olette ilmeisesti taloudellisesti eri tilanteessa, siskolle laitettu enemmän kaikkea, kun sinulla varmaan paremmin varaa ostaa niitä juttuja itsellesikin. Vaikka onhan se hieman tökeröä toki ja rahan antaminen joululahjana kuulostaa hassulta.

Vierailija
98/151 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kvin huono muiden saamiin verrattuna, mutta yksi vuosi sain neljä tamatogochia... Ne oli silloin muotia, joten useampi sukulainen antoi sellaisen :) No, veli sai yhden ja loput saatiin onneksi vaihdettua legopakkaukseen.

Serkulla taas oli lähellä olla kamalin lahja about 12 v iässä jouluna 90-luvulla. Oli toivonut ponia, ja oli luvattu että jos joulutodistus on hyvä, niin sen saa. Todistus oli hyvä, mutta ainoa poniin liittyvä oli joku Merja jalon kirja. Serkku oli surullinen, ja oli jo menossa huoneeseensa, mutta isänsä sanoi vain, että voitaisko mennä kävelylle tuonne pihalle katsomaan muiden jouluvaloja. Eipä serkku aavistanut, että naapurin talli oli saanut uuden asukin, shetlanninponi-ruunan, ja se oli serkun ikioma :)

Vierailija
99/151 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloiselta poikaystävältä kaulimen. Olin 19-vuotias ja asuimme yhdessä. Pahalta tuntui jo silloin mutta meni vielä reilu vuosi ennenkuin tajusin erota.

Minä sain tässä äskettäin 24 avioliittovuoden jälkeen mieheltä rikkaimurin joululahjaksi. En arvostanut sitä, eikä sillä ole oikeastaan ollut käyttöä, mutta olemme edelleen naimisissa, nyt jo 28 vuotta takana. Olisin tykännyt kaulimesta, jos sellaista ei olisi ollut ennestään.

Vierailija
100/151 |
27.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunan kuorimiskone. Anopilta.

Oikein hyvä ja ajattelevainen lahja. Itse oli ikänsä perunoita kuorinut, ja ajatteli, että sinä soisit päästä vähän vähemmällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan