Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotias poika menossa töihin, paljonko maksaa kotiin?

Vierailija
28.04.2008 |

Mitä te " ottaisitte" 18-vuotiaalta kotona asuvalta pojalta kuussa asmiseen ja ruokaan? Itse ajattelin että hän maksaisi 100e/kk sekä osallistusi joka 3. kk sähkölaskuun jollain summalla.

Tuntuu vaan inhottavalta olla käsi ojossa kun toinen alkaa tienaa, mutta en halua hänen olevan kotona täysihoidossakaan koska on kuitenkin jo täysikäinen. Kaikki maksaa ja pojankin on se ajoissa opittava.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ole

Vierailija
62/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-, 25-, vai 30-vuotiaaksi? Missä menee raja vain onko sitä?

Vierailija
64/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kovinkaan moni asuu kotona vielä 25 v tai 30 v. Itse en ainakaan tunne yhtään.

Vierailija
65/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rikkaasta perheestä niin on rikkaasta perheestä. Ap:n tapauksessa 18v poika tienaa saman kuin äitinsä.

Vierailija:

No sekin on sinun valintasi.

Mä en kehtais edes lapseltani ottaa rahaa. Niin kuan kuin lapseni kotona asuvat, kaikki kuuluu vanhempien maksaa.

Omat vanhempani ostivat minulle muinoin auton, maksoivat ulkomaan matkani ja vaatteeni, vaikka kävin koulun ohessa töissä.

Vierailija
66/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuskin kovinkaan moni asuu kotona vielä 25 v tai 30 v. Itse en ainakaan tunne yhtään.

Toinen muutti 28-vuotiaana (naisen luo) ja toinen nyt 28 asuu kotona. En ole kysellyt maksavatko asumisestaan, luulisin, kun työssä käyvät.

Vierailija
67/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet, ajokortti, puhelin ym. tälläiset on hänelle maksettu. Nyt hän kuitenkin alkaa tienata saman verran käteen kuin minä kuussa, ja hän joutuu osallistumaan satasella kuussa.

Vierailija
68/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti maksaa ruoat (Valmisruoka 1 kpl/ pvä, kun käy töissä)...

Muutenkin palvelee isoa miestä jopa ruoka pyödässä, jos esim. hänen Punajuuri salaatti on vahingossa jäänyt kaappiin, niin anoppi nousee ja tuo sen pöytään, vaikka hän istuu itse lähempänä jääkaaapia... =(

Anoppi tekee AAMUPALAN mieheni veljelle, kun lähteen aamulla n. klo 5.30 töihin & pakkaa eväätkin (tekee mehun & kaataa " pulloon" + kaataa maidonkin " pulloon" ...)

EN YMMÄRRÄ... (itse olen saman ikäinen...)

Vierailija:

20-vuotias? 28-vuotias?

Vierailija
69/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaatteet, ajokortti, puhelin ym. tälläiset on hänelle maksettu. Nyt hän kuitenkin alkaa tienata saman verran käteen kuin minä kuussa, ja hän joutuu osallistumaan satasella kuussa.

Vierailija
70/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan olettaisi lasteni hoitavan minua ilmaiseksi MIKÄLI joskus heille menisin vanhana asumaan! Eiköhän minun eläkkeeni menisi silloin täysin lapsilleni.

Vierailija
71/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hankkinut vaatteeni ynm. henkilökohtaiset tarpeet itse 16 vuotiaasta saakka. Sitä aikaisemminkin jos vain sain jostain omaa rahaa esim. kesätyöpalkoilla. Vanhemmilta sain koulukirjat ja tietty asua kotona ja ruuat.

Minun mielestä on ihan ok periä lapselta asumiskustannuksia ja ruokakustannuksia. Lisäksi omat henkilökohtaiset ostokset pitää hoitaa omalla rahalla.

Jos vanhemmat ovat hoitaneet ja rahoittaneet lapsen elämän 18 vuotta niin voi vain kysyä eikö lapsenkin tehtävä ole hoitaa sairaita vanhempiaan ilmaiseksi ainakin tuo 18v ja miettiä maksun perimistä senjälkeen.

Vierailija
72/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei tarvinnut maksaa mutta lehmiä piti hoitaa, pellolle lähteä, kasvimaata kuoputtaa, mansikoita poimia, halkoja pinota, saunaa lämmittää ja paljon paljon muuta. Vaikka olimme jo työelämässä osallistuimme työpäivän päälle ja viikonloppuna kaikkiin maatilan tehtäviin. Kai me sillä maksoimme omasta elämisestä ynm.

Vierailija
73/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos 18-vuotias aikoo jatkaa vielä opiskelujaan, niin en ottaisi mitään rahaa asumisesta. Parempi, että säästää itselleen, kun kumminkin muuttaa opiskelija-asuntoon opintojen alettua. Tietty maksaa omat ns. viihdemenonsta omista rahoistaan, vanhemmat tarjoavat katon pään päälle, ruoat ja opintojen alettua opiskelumateriaalit.

Vierailija
74/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
75/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän aloittaa luultavasti vielä omaa alaansa sivuavan oppisopimuksen mutta on ainakin nyt työssä. Oppisopimus ei juurikaan pienennä hänen palkkaansa, on menossa hyvälle tutullemme oppisopimuksella hyvällä palkalla. Intti vasta tämän oppisopimuksen (3v.) jälkeen.

Eli tuon kotiin maksetun satasen jälkeen pojalle jää käyttöönsä n. 1200e/kk, eikä mitään kuluja ole. No joo, puhelinlaskun hän maksaa tästä lähtien myös itse.

ap

Vierailija
76/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjaisin poikaa etsimään itselleen opiskelija-asunnon. Tuolla summalla pärjää jo vallan mainiosti asuntolassa.

Vierailija
77/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käy tavallisessa palkkatyössä tällä hetkellä.

ap

Vierailija
78/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona ja vuokraa en joutunut maksamaan. Omat vaatteet ja menot ja bensaa autoon, kun sitä käytin.

Vierailija
79/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osalla vielä täysin kesken, eikä tulisi mieleenkään ottaa lapsilta rahaa. Nytkin jo olemme säästäneet lapsille rahaa, kaikilla on korkeakorkoiset tilit keräämässä pesämunaa. Niinpäin se pitää olla.

Mutta jos rahasta on oikeasti tiukkaa, ymmärrän tilanteen. Ihanne se ei minusta ole. Ja minä oletan, että minä saan mennä ilmaiseksi vanhempieni luo milloin haluan minkä ikäisenä haluan, ja samoin ajattelen lapsistani.

Vierailija
80/118 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois jos et ottaisi rahaa häneltä, vaan kehottaisit nyt häntä sitä säästämään tulevaisuutta varten. Poika maksaisi omat menonsa, laskunsa ja ehkä tankkaisi autoa jos sitä käyttää.

Teet selväksi, että rahaa kannattaa nyt säästää kun siihen mahdollisuus ( ei mene vuokraa jne..) .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi