Potuttaa kun äijät kävelee yli työelämässä :-(
Työpaikkani on pieni yhteisö jonka ainoa nainen olen, myös paljon nuorempi kuin muut. Olemme osa suurempaa kokonaisuutta ja pidämme usein kokouksia jossa raportoimme tekemisiämme isoille pomoille. Oma esimieheni EI KOSKAAN anna minkäänlaista positiivista palautetta työpanoksestani näille pomoille, vaikka hoidan suurinpiirtein kaikki käytännön hommat tässä hemmetin lafkassa. Itse olen jotenkin niin altavastaajan roolissa etten edes osaa pitää ääntä omasta puolestani, olen melko hiljainen. Esimieheni käyttäytyy kuin en olisi edes olemassa tai jos jotain sanon, mitätöi sen melkein heti perään.
Pelkään että isot pomot luulevat etten tee mitään vaikka totuus on aivan toinen. Toisaalta luulen että tietyt kirjalliset työt edes vähän puhuvat puolestani, joten näkevät etten ihan tyhmä ole..
Mistä muutos tähän tilanteeseen??Ottaa päähän tämä oma nynnyys sekä tuo prkl:een jääräpää esimies.
Kommentit (7)
ja siitä tulee paha mieli eikä todellakaan lisää työmotivaatiota. Työpaikan vaihdos voisi olla hyvä juttu tosiaankin...ap
kirjoittaja väittää, että marsissa pitää korostaa omaa pätevyyttään. Sinua ei huomata, ellet itse pönkitä itseäsi. Marsilainen ei huomaa, että " työt puhuvat puolestaan" , vaan sinun pitää itse siitä puhua.
Kirjoittaja myös väittää, että miehille ei koskaan saa puhua tunnepitoisesti, vaan pitää vain ulkopuolisena kertoa, mitä näki, koki, tapahtui... ei koskaan miltä tuntui. Tämä murentaa arvostuksen naisiin.
En tiedä... mutta kokeile.
Mutta täytyy varmaankin vain alkaa korostamaan omaa työtäni näissä kokouksissa. En halua olla joku non-persona, joka tekee työnsä hyvin mutta kukaan ei koskaan edes huomaa sitä, saati että siitä saisi edes kunnon palkkaa. ap
Vierailija:
kirjoittaja väittää, että marsissa pitää korostaa omaa pätevyyttään. Sinua ei huomata, ellet itse pönkitä itseäsi. Marsilainen ei huomaa, että " työt puhuvat puolestaan" , vaan sinun pitää itse siitä puhua.Kirjoittaja myös väittää, että miehille ei koskaan saa puhua tunnepitoisesti, vaan pitää vain ulkopuolisena kertoa, mitä näki, koki, tapahtui... ei koskaan miltä tuntui. Tämä murentaa arvostuksen naisiin.
En tiedä... mutta kokeile.
äijät eivät pärjää verbaalisesti naiselle.
Musta miehet todellakin pärjää verbaalisesti naisille, jotkut mennen tullen ja palatessa. Sehän jo kertoo sen, kun ap ei osaa kertoa omista saavutuksistaan.
Ja ap, sun pitää todellakin itse tehdä asialle jotain, eli kuuntelet vaikka, miten miehet kertovat omista saavutuksistaan ja sitten vaikka matkit, jos ei muuten onnistu! Ja sitten rentoutta peliin, eli ei sun kannata raataa niin siellä työpaikalla ja sitten pihdata omaa osaamistasi. Vaan vähennät raatamista ja lisäät sitä sosiaalista kuviota, ja koitat päästä vähän kaveriksi miesten kanssa. Ja sitten jos tulee paikka, niin retostelet onnistumisillasi. Ei liikaa, muuten se ärsyttää muita ja sua aletaan nokittaa rankasti. Toivottavasti näistä sepostuksista sai jotain selvää :)
No mä kyllä taas vaihtaisin työtä. Ei ole paljon edellytyksiä edetä vaativimpiin hommiin tuon esimiehen alaisuudessa, jos esimies ei arvosta eikä työnnä eteenpäin.
Mitä hyötyä siitä saat? Haluatko pomoksi pomosi paikalle?
Tee työsi hyvin niinkuin kuuluu tehdä, ja raportit niinkuin kuuluu.
Hae uusi työpaikka jos haluat edetä urallasi ylemmäs nopeammin.